Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 12 januari 2014 om 14:16
quote:sammie1980 schreef op 12 januari 2014 @ 11:40:
Weet iemand hoeveel inseminaties je in Utrecht per keer krijgt? Ik had begrepen dat ze het daar maar 1 keer doen per eisprong. In Amsterdam dus 2 keer dus 2x meer kans denk ik dan?
Ja, 1 keer inderdaad. Moet genoeg zijn hoor. Het ligt er ook aan hoeveel zaadjes je krijgt ingespoten. Mijn donor had minimaal 6 miljoen en maximaal 12 miljoen, dus dat is aardig veel.
Ik vroeg namelijk altijd hoeveel zaadjes er waren, haha
Weet iemand hoeveel inseminaties je in Utrecht per keer krijgt? Ik had begrepen dat ze het daar maar 1 keer doen per eisprong. In Amsterdam dus 2 keer dus 2x meer kans denk ik dan?
Ja, 1 keer inderdaad. Moet genoeg zijn hoor. Het ligt er ook aan hoeveel zaadjes je krijgt ingespoten. Mijn donor had minimaal 6 miljoen en maximaal 12 miljoen, dus dat is aardig veel.
Ik vroeg namelijk altijd hoeveel zaadjes er waren, haha
zondag 12 januari 2014 om 15:18
Bij mij op het werk weten een paar wel dat ik er alleen voor ga, maar zelf heb ik de leidinggevenden niets verteld.
Eigenlijk wil ik dat pas doen als ik ook echt zwanger ben.
Ben benieuwd of dat lukt, bij ons heerst wel een bepaalde roddelcultuur en toch wordt niet alles doorverteld.
Intussen hebben mijn moeder en ik een leuk meningsverschil over het krijgen van een kind.
Nog geeneens om het feit dat ik het alleen wil gaan doen.
Volgens mij is mijn moeder bang dat ik straks hetzelfde aan problemen tegenkom als mijn zus.. maar ik BEN mijn zus niet.
En dat kan ze maar niet tot erg, erg moeilijk loslaten.
Eigenlijk wil ik dat pas doen als ik ook echt zwanger ben.
Ben benieuwd of dat lukt, bij ons heerst wel een bepaalde roddelcultuur en toch wordt niet alles doorverteld.
Intussen hebben mijn moeder en ik een leuk meningsverschil over het krijgen van een kind.
Nog geeneens om het feit dat ik het alleen wil gaan doen.
Volgens mij is mijn moeder bang dat ik straks hetzelfde aan problemen tegenkom als mijn zus.. maar ik BEN mijn zus niet.
En dat kan ze maar niet tot erg, erg moeilijk loslaten.
zondag 12 januari 2014 om 15:30
quote:kipje78 schreef op 11 januari 2014 @ 12:20:
@mammienator ik ben het met je eens, ik wil er ook zeker niet om liegen. Ik twijfel tussen een halve dag oid vrij nemen of het gewoon vertellen. Het voelt alleen zo gek nog om te zeggen: ik ben ff weg im bezwangerd te worden
ik vind stelletjes hoeven ook niet te vertellen wanneer ze gaan beginnen. Maar misschien moet ik daar gewoon nog ff aan wennen dat dat er nou eenmaal bij hoort.Ik denk zelf dat het bij de keuze hoort die wij hier gemaakt hebben. Ik ben trots op mijn keuze, dat ik ervoor gegaan ben. En ook al had ik het liever mét een man gedaan, het is nu zoals het is en daar hoort ook bij dat je overdag naar een ziekenhuis moet om bezwangerd hihi te worden. Het is gewoon een medische ingreep, dus dan krijg je vrij van je werk. Is bij mij nooit moeilijk over gedaan.
@mammienator ik ben het met je eens, ik wil er ook zeker niet om liegen. Ik twijfel tussen een halve dag oid vrij nemen of het gewoon vertellen. Het voelt alleen zo gek nog om te zeggen: ik ben ff weg im bezwangerd te worden
zondag 12 januari 2014 om 15:46
quote:mammienator schreef op 12 januari 2014 @ 15:30:
[...]
Ik denk zelf dat het bij de keuze hoort die wij hier gemaakt hebben. Ik ben trots op mijn keuze, dat ik ervoor gegaan ben. En ook al had ik het liever mét een man gedaan, het is nu zoals het is en daar hoort ook bij dat je overdag naar een ziekenhuis moet om bezwangerd hihi te worden. Het is gewoon een medische ingreep, dus dan krijg je vrij van je werk. Is bij mij nooit moeilijk over gedaan.Ik ben ook heel erg trots op mijn keuze. Maar ondanks dat kan het in sommige situaties verstandiger zijn om die keuze pas aan je werkgever te melden als je eenmaal zwanger bent. Heeft voor mij niks met trots te maken.
[...]
Ik denk zelf dat het bij de keuze hoort die wij hier gemaakt hebben. Ik ben trots op mijn keuze, dat ik ervoor gegaan ben. En ook al had ik het liever mét een man gedaan, het is nu zoals het is en daar hoort ook bij dat je overdag naar een ziekenhuis moet om bezwangerd hihi te worden. Het is gewoon een medische ingreep, dus dan krijg je vrij van je werk. Is bij mij nooit moeilijk over gedaan.Ik ben ook heel erg trots op mijn keuze. Maar ondanks dat kan het in sommige situaties verstandiger zijn om die keuze pas aan je werkgever te melden als je eenmaal zwanger bent. Heeft voor mij niks met trots te maken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zondag 12 januari 2014 om 16:16
Ik ben genoodzaakt om mijn wens stil te houden omdat ik familie heb die het niet trekt. Een zus die hoopt dat ik niet zwanger word. En een vader die compleet uit zijn dak (en dan niet op een positieve manier) gaat als hij tzt hoort. Dat dat alles valt me zwaar. Zeker nu.
Wat voor mij de belangrijkste fase is in mijn leven wordt omringt door gedachten, meningen, en negatieve oordelen van anderen. Ik wil er open over kunnen zijn. En dat doe ik dus ook bij anderen. Collega's vallen daar ook onder. Die reageren wel leuk, normaal en meelevend. En die mogen het dus ook wel weten dat ik bevrucht ga worden.
Daar komt bij dat ik gemerkt heb dat openheid vaak beter werkt dan geheimzinnigheid. Maar goed, dat is voor mij zo, zal bij anderen anders zijn.
Wat voor mij de belangrijkste fase is in mijn leven wordt omringt door gedachten, meningen, en negatieve oordelen van anderen. Ik wil er open over kunnen zijn. En dat doe ik dus ook bij anderen. Collega's vallen daar ook onder. Die reageren wel leuk, normaal en meelevend. En die mogen het dus ook wel weten dat ik bevrucht ga worden.
Daar komt bij dat ik gemerkt heb dat openheid vaak beter werkt dan geheimzinnigheid. Maar goed, dat is voor mij zo, zal bij anderen anders zijn.
Waar zit de any-key?
zondag 12 januari 2014 om 16:35
quote:ClaudeFiolle schreef op 12 januari 2014 @ 15:46:
[...]
Ik ben ook heel erg trots op mijn keuze. Maar ondanks dat kan het in sommige situaties verstandiger zijn om die keuze pas aan je werkgever te melden als je eenmaal zwanger bent. Heeft voor mij niks met trots te maken.
Ik geloof niet dat ik me goed heb uitgedrukt... Je hebt gelijk, heeft niks met trots te maken. Bedoelde meer van, heb deze keuze gemaakt en daar horen veel (in mijn geval; ivf) ziekenhuisbezoeken bij.
En kon dat zelf niet rijmen om het niet uit te leggen. Daarbij werk ik in het onderwijs. Dus kan nooit zo maar vrij nemen.
[...]
Ik ben ook heel erg trots op mijn keuze. Maar ondanks dat kan het in sommige situaties verstandiger zijn om die keuze pas aan je werkgever te melden als je eenmaal zwanger bent. Heeft voor mij niks met trots te maken.
Ik geloof niet dat ik me goed heb uitgedrukt... Je hebt gelijk, heeft niks met trots te maken. Bedoelde meer van, heb deze keuze gemaakt en daar horen veel (in mijn geval; ivf) ziekenhuisbezoeken bij.
En kon dat zelf niet rijmen om het niet uit te leggen. Daarbij werk ik in het onderwijs. Dus kan nooit zo maar vrij nemen.
zondag 12 januari 2014 om 16:38
quote:Houston77007 schreef op 12 januari 2014 @ 16:16:
Ik ben genoodzaakt om mijn wens stil te houden omdat ik familie heb die het niet trekt. Een zus die hoopt dat ik niet zwanger word. En een vader die compleet uit zijn dak (en dan niet op een positieve manier) gaat als hij tzt hoort. Dat dat alles valt me zwaar. Zeker nu.
Daar komt bij dat ik gemerkt heb dat openheid vaak beter werkt dan geheimzinnigheid. Maar goed, dat is voor mij zo, zal bij anderen anders zijn.Jezus Houston, jij krijgt het ook voor je kiezen zeg. Ik zal er niet naar vragen, maar wat raar dat je familie zoooooooo negatief reageert! Onbegrijpelijk! Fijn dat je het dan wel bij collega's kwijt kunt.
Daar komt bij dat ik gemerkt heb dat openheid vaak beter werkt dan geheimzinnigheid. Maar goed, dat is voor mij zo, zal bij anderen anders zijn.Jezus Houston, jij krijgt het ook voor je kiezen zeg. Ik zal er niet naar vragen, maar wat raar dat je familie zoooooooo negatief reageert! Onbegrijpelijk! Fijn dat je het dan wel bij collega's kwijt kunt.
zondag 12 januari 2014 om 16:53
Houston, wat vervelend! Is dr kans dat ze bijdraaien?
Ik snap dat het zwaar is als ze je niet steunen.
Hier vooral mijn moeder die het TE is, logisch ook gezien de afgelopen 10 jaar maar leuk is het niet.
Ik herken het wel wat je schrijft dat je het met collega's en vrienden erover hebt.
Of ik ook echt ga zeggen hoe en wat op het moment zelf weet ik nog niet..
Ik hoop dat mijn moeder tegen de tijd dat ik echt het traject in ga wat bijgedraait is en dat ze af en toe mee gaat, denk dat dat soms wel handig is en dan ook zou kunnen rijden, daar kan ik mijn zus niet voor vragen.
Mijn zus zou wel gezelschap kunnen zijn.
Ik snap dat het zwaar is als ze je niet steunen.
Hier vooral mijn moeder die het TE is, logisch ook gezien de afgelopen 10 jaar maar leuk is het niet.
Ik herken het wel wat je schrijft dat je het met collega's en vrienden erover hebt.
Of ik ook echt ga zeggen hoe en wat op het moment zelf weet ik nog niet..
Ik hoop dat mijn moeder tegen de tijd dat ik echt het traject in ga wat bijgedraait is en dat ze af en toe mee gaat, denk dat dat soms wel handig is en dan ook zou kunnen rijden, daar kan ik mijn zus niet voor vragen.
Mijn zus zou wel gezelschap kunnen zijn.
zondag 12 januari 2014 om 17:23
bleeeeeeeh Houston, wat k.... Zeker ook nu,dan wil je gewoon je veel lieve begripvolle mensen om je heen toch!! Niet eerlijk !! Ik hoop echt dat je aantal lieve vrienden in je omgeving hebt die er nu voor je zijn. Op afstand krijg je van mij in ieder geval een hele dikke
when nothing goes right, go left!
zondag 12 januari 2014 om 17:38
Nee Noa, dat zit er niet in. Mijn zus zal een eventueel kind niet afwijzen, maar ze hoopt dat het niet zover komt. En ze schroomt ook niet om dat herhaaldelijk aan te geven.
Ze is religieus en vindt vanuit die gedachte dat het haar taak is om me op mijn afwijkende levenswandel te wijzen. Dat ze zelf een partner heeft die er dubieuze opvoedpraktijken op na houdt, vergeten we gewoon voor het gemak.
Mijn vader vind het al achterlijk en dom dat ik een paar jaar geleden twee katten nam en hij vind ze nog steeds rotbeesten. Als puntje bij paaltje komt ziet hij mij als incompetent voor vanalles.
Dat ik ondanks mijn niet makkelijke levensgeschiedenis een hbo-opleiding, een universitaire bachelor-opleiding en bijna twee masteropleidingen heb afgerond vergeet hij voor het gemak even.
Maar het is niet allemaal kommer en kwel. Ik heb hele lieve vriendinnen, een goed sociaal vangnet en mijn moeder is tot grote steun. Zelfs bij het nu aankomende ivf-traject.
Eerst nog 1x (misschien 2x) KID. Eerstvolgende keer gaat ze mee. Wat ik heel fijn vind omdat het voor mij heel emotioneel is. Ik had daar gewoon niet meer naar toe gemoeten te hoeven. Dat ik wel moet, valt me zwaar.
Ze is religieus en vindt vanuit die gedachte dat het haar taak is om me op mijn afwijkende levenswandel te wijzen. Dat ze zelf een partner heeft die er dubieuze opvoedpraktijken op na houdt, vergeten we gewoon voor het gemak.
Mijn vader vind het al achterlijk en dom dat ik een paar jaar geleden twee katten nam en hij vind ze nog steeds rotbeesten. Als puntje bij paaltje komt ziet hij mij als incompetent voor vanalles.
Dat ik ondanks mijn niet makkelijke levensgeschiedenis een hbo-opleiding, een universitaire bachelor-opleiding en bijna twee masteropleidingen heb afgerond vergeet hij voor het gemak even.
Maar het is niet allemaal kommer en kwel. Ik heb hele lieve vriendinnen, een goed sociaal vangnet en mijn moeder is tot grote steun. Zelfs bij het nu aankomende ivf-traject.
Eerst nog 1x (misschien 2x) KID. Eerstvolgende keer gaat ze mee. Wat ik heel fijn vind omdat het voor mij heel emotioneel is. Ik had daar gewoon niet meer naar toe gemoeten te hoeven. Dat ik wel moet, valt me zwaar.
Waar zit de any-key?
zondag 12 januari 2014 om 17:56
wat fijn dat je moeder er in ieder geval voor je is Houston. Hoewel ik nog lang niet zo ver ben als jij, lijkt het me inderdaad superzwaar om nu weer door te 'moeten'.... En des te fijner dus dat je moeder met je meegaat.
Iemand zei vorig jaar tegen mij (toen ik om een andere reden diep in de put zat): Nothing is permanent in this wicked world, not even your troubles....
Hoop dat je net zoveel aan deze woorden hebt dan ik had, het komt goed, one way or the other!
Iemand zei vorig jaar tegen mij (toen ik om een andere reden diep in de put zat): Nothing is permanent in this wicked world, not even your troubles....
Hoop dat je net zoveel aan deze woorden hebt dan ik had, het komt goed, one way or the other!
when nothing goes right, go left!
zondag 12 januari 2014 om 18:12
@Houston respect dat je ondanks je niet makkelijke levensgeschiedenis een super goede opleiding hebt en dat je gaat voor wat je wil! Echt balen dat ze niet verder dan hun eigen gevoel of mening kunnen kijken en niet willen (kunnen?) inzien hoe belangrijk dit voor jou is! Ik ken je niet maar vindt je dapper en stoer!
zondag 12 januari 2014 om 20:47
Rosings, dat staat het ook.
Heb nog even zitten denken over mijn opmerking over opleidingen. Natuurlijk heeft dat niets te maken met of ik al dan niet een kind kan opvoeden. Het heeft mijns inziens wel te maken met doorzettingsvermogen en inzet en aandurven pakken. Ergens voor gaan. Als het erop aankomt, ziet mijn vader dat niet.
Heb nog even zitten denken over mijn opmerking over opleidingen. Natuurlijk heeft dat niets te maken met of ik al dan niet een kind kan opvoeden. Het heeft mijns inziens wel te maken met doorzettingsvermogen en inzet en aandurven pakken. Ergens voor gaan. Als het erop aankomt, ziet mijn vader dat niet.
Waar zit de any-key?
zondag 12 januari 2014 om 21:29
Hi Frizz, daar heb ik over nagedacht ja (en ik ben nog niet eens echt begonnen...). Ik heb mijn broertje gevraagd voogd te zijn. Dat betekent voor mij dat ik er op vertrouw dat mocht er iets met mij gebeuren, hij de juiste beslissingen neemt over mijn kind. Of dat betekent dat hij het zelf gaat opvoeden, of dat hij de juiste plek voor mij kind vindt.
zondag 12 januari 2014 om 21:36
quote:Frizz schreef op 12 januari 2014 @ 20:52:
Hebben jullie ook nagedacht over wat er met jouw kindje moet gebeuren mocht je iets overkomen? En dat dan vastgelegd?Ja, over nagedacht. Twijfel nog tussen mijn beste vriendin en mijn broertje. En dat wil ik inderdaad ergens vast gaan leggen. Heb het ze nog niet gevraagd, maar ga ik wel na de geboorte doen. Misschien wel voor de geboorte denk ik nu....
Hebben jullie ook nagedacht over wat er met jouw kindje moet gebeuren mocht je iets overkomen? En dat dan vastgelegd?Ja, over nagedacht. Twijfel nog tussen mijn beste vriendin en mijn broertje. En dat wil ik inderdaad ergens vast gaan leggen. Heb het ze nog niet gevraagd, maar ga ik wel na de geboorte doen. Misschien wel voor de geboorte denk ik nu....
zondag 12 januari 2014 om 22:37
Ja Frizz, over nagedacht. Mijn beste vriendin zal voogd worden en hoogstwaarschijnlijk ook de opvoeding ter hand nemen met haar man. Als dat niet lukt (gezoen hun eigen gezinsomstandigheden zou dat kunnen) dan zorgt zij dat mijn kindje goed terecht komt. En dat laatste vertrouw ik haar blind toe. Als persoon, maar ook gezien het werk wat zij doet.
Ik wil onder geen beding dat mijn kind door zus en zwager wordt opgevoed en dat laat ik ook notarieel vastleggen.
Ik wil onder geen beding dat mijn kind door zus en zwager wordt opgevoed en dat laat ik ook notarieel vastleggen.
Waar zit de any-key?
zondag 12 januari 2014 om 22:50
Ik ga dat ook wel doen hoor (en andersom zal diegene mij ook tot voogd maken voor haar kinderen). Ik vind het echter wel iets heel groots. Het is toch een hele verantwoordelijkheid die je van de ander vraagt, en ook zo ingewikkeld kan het zijn lijkt me. Niet iedereen heeft wellicht een geschikt iemand in de buurt.
•
zondag 12 januari 2014 om 22:56
quote:NYC schreef op 12 januari 2014 @ 22:54:
Denk er ook aan om dat ook notarieel vast te laten leggen. Natuurlijk vertrouw je je dierbaren ook wel op je woord, maar bij zoiets ingrijpends als je overlijden zouden de emoties hoog kunnen opspelen als het gaat over de opvoeding van jouw kindje.Inderdaad. Volgens mij kan ieder familielid en elke bekende anders bezwaar maken tegen wie de nieuwe opvoeder van het kindje wordt. Lijkt me dat je dat niet wil hebben.
Denk er ook aan om dat ook notarieel vast te laten leggen. Natuurlijk vertrouw je je dierbaren ook wel op je woord, maar bij zoiets ingrijpends als je overlijden zouden de emoties hoog kunnen opspelen als het gaat over de opvoeding van jouw kindje.Inderdaad. Volgens mij kan ieder familielid en elke bekende anders bezwaar maken tegen wie de nieuwe opvoeder van het kindje wordt. Lijkt me dat je dat niet wil hebben.
•
maandag 13 januari 2014 om 10:06
quote:Frizz schreef op 12 januari 2014 @ 20:52:
Hebben jullie ook nagedacht over wat er met jouw kindje moet gebeuren mocht je iets overkomen? En dat dan vastgelegd?
Wel over nagedacht maar heb eigenlijk niet zo 1,2,3 een geschikt persoon.
Mijn moeder wil wel mijn kindje opvangen mocht ikzelf of het kind ziek zijn maar of ze dat ook zou doen mocht ik er niet meer zijn weet ik niet.
Mijn zus, broertje, schoonzusje en een goede vriend willen zelf niet of zijn geen echte optie.
Wel vind ik het belangrijk dat er iemand is die mijn kindje opvangt, ik wil niet dat de instanties dr mee aan de haal gaan dan.
Hebben jullie ook nagedacht over wat er met jouw kindje moet gebeuren mocht je iets overkomen? En dat dan vastgelegd?
Wel over nagedacht maar heb eigenlijk niet zo 1,2,3 een geschikt persoon.
Mijn moeder wil wel mijn kindje opvangen mocht ikzelf of het kind ziek zijn maar of ze dat ook zou doen mocht ik er niet meer zijn weet ik niet.
Mijn zus, broertje, schoonzusje en een goede vriend willen zelf niet of zijn geen echte optie.
Wel vind ik het belangrijk dat er iemand is die mijn kindje opvangt, ik wil niet dat de instanties dr mee aan de haal gaan dan.
maandag 13 januari 2014 om 10:09