Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Haha mijn moeder kan met 1 blik iemand het zwijgen op leggen😁

En begrijp me niet verkeerd, m'n broer is welkom als hij het zelf zou willen, maar moet wel bij het hoofdeind blijven hoor! 😜 we hebben een hele goede band, maar er zijn grenzen 😉
quote:kipje78 schreef op 15 januari 2014 @ 18:35:

En begrijp me niet verkeerd, m'n broer is welkom als hij het zelf zou willen, maar moet wel bij het hoofdeind blijven hoor! 😜 we hebben een hele goede band, maar er zijn grenzen 😉Hahahahahaha
quote:kipje78 schreef op 15 januari 2014 @ 18:35:

En begrijp me niet verkeerd, m'n broer is welkom als hij het zelf zou willen, maar moet wel bij het hoofdeind blijven hoor! 😜 we hebben een hele goede band, maar er zijn grenzen 😉

Ik wil ook mijn moeder er niet bij. Hoewel ze wel de eerstvolgende op mijn lijstje is en ik hou de optie open om haar te bellen als ik dat wil. Ze weet bijna alles rondom deze zwangerschap, we hebben elke dag contact.

Maar ik word juist altijd wat stiller als ik zenuwachtig ben of als er iets spannends gaat gebeuren en mijn moeder kan kletsen als de beste en dat vind ik dan heel vervelend. Dus daarom in eerste instantie nee.
Ik heb nu matuurlijk makkelijk praten, ik heb nog heel wat stappen te gaan voordat ik daar echt over na hoef te denken. Misschien denk ik er dan wel heeeel anders over.

Gelukkig voor mij kunnen jullie mij tegen die tijd vertellen hoe jullie keuzes in de praktijk waren 😉
Ik ook mijn moeder en beste vriendin, ze weten allebei wat het is om te bevallen en kennen mij het beste.. En ik denk dat ik ook gym ga doen, leuk ook voor sociale zwangere contacten.

Maar goed eerst maar eens zwanger worden.. Wordt ongeduldig van dat wachten! Van mij mag het morgen al, ben er helemaal klaar voor!
@ Gavia ben je nerveus voor de bevalling?
Hier ook een ongeduldige hoor sunshine. 😉 mag van mij ook liever gisteren dan vandaag
haha, grappig om te lezen over de moeders! Ik ben ook nog lang niet zo ver (grrrrr, irritant!) maar mijn moeder... nee, moet er eerlijk gezegd niet aan denken!! hahah, ze is superlief hoor, maar wij kunnen elkaar ook nogal op de zenuwen werken en dat is denk ik in the heat of the moment niet echt handig... Maar aan de andere kant: het zou ook wel heel mooi zijn, ze steunt me volledig en weet als geen ander hoe ik in elkaar steek. Lastig!! Verder vind ik het qua vriendinnen ook echt moeilijk, 1 weet ik sowieso zeker, maar over een andere twijfel ik nog.. en dan is er nog een derde... Ik wil ook weer niemand passeren. Pfff lastig. Ik zie mezelf er ook nog wel voor aan dat ik een batterij mensen op de gang zet als achtervang en het gewoon in principe alleen doe, met af en toe wat afleiding van de mensen op de gang!!

Ik denk (en hoop!) dat ik het vanzelf wel weet als het eenmaal in de buurt komt, die bevalling.
when nothing goes right, go left!
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum.

Vandaag in Rijnstate geweest voor het uitkiezen van mijn donor.

Heb er 5 uitgekozen. 2 vielen er af om dat die waren gestopt.

1 die mijn voorkeur had staat nog op hold omdat hij nog getest moet worden en wordt mogelijk april vrijgegeven. Dus nu nog 2 over.

Ik mag dus gelijk beginnen. Als ik geluk heb zal de eerste inseminatie rond 5 februari plaats vinden. Wat spannend allemaal.

Groetjes

De onbekende
welkom onbekende! En wat spannend, wow, dat is al heel snel!!
Dankje smile 1975.

Idd het gaat super snel. Ik moet het ook nog even goed tot me door laten dringen,

Afwachten nu allemaal.

Gr.
Welkom onbekende en gefeliciteerd dat je mag beginnen. Dan heb je de verschrikkelijke wachtlijst iig vast overleefd
en dat geeft een hoop burgers hier moed!!
Haha ja kipje78. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat het wachten me reuze mee viel. Ik had het langer voor gesteld.

Maar ik ben nu wel blij dat ik mag starten,

Gr
Haha precies smile...

En onbekende.. Kun je ons je "geheim" leren waardoor de wachtlijst mee viel? 😉
Ik denk dat het komt omdat ik heel veel afleiding heb. Ik wil niet 24 uur p/d met zwanger worden bezig houden, Dat werkt niet ook al is het mijn grootste wens.

Ik denk als je genoeg omhanden hebt. Dat de wachttijd dan veel korter lijkt.

Mijn ervaring tenmindste.
Dat is idd goeie tip onbekende! En wat spannend dat je gaat starten!

Denk dat het ook echt zo is.. Als ik hier en op fb veel mee lees word ik ook wel onrustig. Terwijl wanneer ik gewoon mijn leventje leidt en leuke dingen doe ik die druk veel minder voel.
Welkom Onbekende (griezelige nick )

Hoe lang heb je op de wachtlijst gestaan als ik vragen mag? Hier ook een Rijnstate-ganger. Onwijs lieve verpleegkundigen!!
Waar zit de any-key?
klopt zeker wel ja, bij mij gaat het beetje met vlagen. Dan weer periode heel veel mee bezig, dan weer stukken minder. Maar zo aan het begin van dit jaar waarin als het goed is in ieder geval concrete actie ondernomen gaat worden, merk ik dat het ineens wel heel erg aanwezig is. Zal ook wel weer wat minder worden. De tijd gaat toch zo snel als ie gaat, niets aan te veranderen
Houston77004 ik heb vorig jaar april het gesprek met de psych gehad. Die zei dat ik ongeveer in oktober bericht zou krijgen dat ik een donor kon gaan kiezen. Mits ik goed gekeurd werd. Toen heb ik midden augustus bericht gehad dat ik die dag er op kon komen. Helaas voor mij toen kon ik niet. En ik kon het ook niet verzetten. Toen kon ik in september komen maar toen zat ik in Turkije. En toen mocht ik begin oktober als ik terug kwam van vakantie. Ja en ook die moest ik afzeggen ivm overlijden schoonmoeder.

Ik heb toen gezegd doe maar een afspraak in januari dan heb ik alles wel weer op de rit. Oktober is voor mij toch al voor mij een lastige maand ivm met overlijden van mijn man in 2011

En ja de verpleging is super aardig. Magik echt van geluk spreken.
O wat heftig. Ik kan me voorstellen dat je oktober dan even hebt overgeslagen. Wel fijn dat je nu kan beginnen.

Heb jij al verpleegkundigen gezien? Grappig dat zij nu ook in het voortraject zitten.
Waar zit de any-key?
dan was begin vorig jaar de wachtlijst zeker een stukje korter dan eind 2013/begin 2014?

en idd heftige periode heb je mee gemaakt.

ik denk dat ik het wachten zo verschrikkelik vind omdat je niet weet tot wanneer je wacht. In mijn geval weet ik nog niet wanneer ik mag beginnen en zelfs als je mag beginnen, kan je geduld nog heel erg op de proef gesteld worden voordat je zwanger bent. Maar idd Smile, de tijd gaat zo snel als dat 'ie gaat (wijze woorden :-)).
Ik heb nu 2 verpleegkundige gezien en gesproken. En die vond ik super.

Vanaf het eerste gesprek die heb gehad (de intake) duurde het 2 weken toen ik naar de psych mocht. Die zei van vandaag gaat de tijd in van ongeveer 6 maanden dat je een oproep krijgt om een donor te gaan kiezen.

Dat was als ik het zo goed zeg 5 april. Dus rond 5 oktober kon ik bericht verwachten. Mits ik goed gekeurd zou worden. Want ze gingen me einde van die week evalueren in het team. En daar zou ik schriftelijk bericht van krijgen.

Ik kan je echt niet zeggen hoelang de wachttijd nu is of iig eind 2013 begin 2014.

Ik hoop natuurlijk voor iedereen dat de wacht periode korter gaat worden.

Even een vraagje wie is er nu ook zover dat die mag starten of die net gestart is.
Net echo. Schoon, maar eitjes zijn traag. Normale cyclus zou morgen ziekenhuis zijn, maar laat nu op zich wachten. Wel 8 eiblaasjes van betekenis. Wat op mijn leeftijd best mooi is.
Waar zit de any-key?
@Houston.

Mag ik je vragen hoe oud je bent. En in welk zkh je loopt.

Maar 8 eiblaasjes dat is positief.

Hoop voor je dat het snel raak is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven