Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
@nyc aha, zit dat zo. Duidelijk :-)

En hoe heet die Facebook pagina dan? Ik ben er eigenlijk erg benieuwd naar.
Anna welkom!

Ik ben ook 35 en ga dinsdag naar mck voor de info middag voor meer info over de denen en hoop daarna snel op intake te kunnen.

Ik heb een vast contract en een huurwoning van 100 m2. Ik denk dat de twijfels erbij horen. In ons geval of je het alleen kan of dat je toch die man nog tegen komt, maar ik denk dat je als stel ook (andere) twijfels hebt over je relatie, of je het wel kan enz.

Ik denk zelf dat je die man altijd nog tegen kan komen, ook als je kindje er is, maar ik zou niet willen dat ik die zo laat tegen kom dat kindjes niet meer mogelijk zijn.
Geef niet iedereen maakt wel eens een foutje.

Ik til er niet te zwaar aan hoor.

quote:Houston77007 schreef op 17 januari 2014 @ 09:38:

Frizz, LH-piek geeft positieve ovulatietest. FSH is Follikel Stimulerend Hormoon dat precies doet wat de naam zegt.Ahaa! Dankuwel! Heb je al een besluit genomen?
quote:anna1809 schreef op 17 januari 2014 @ 14:14:

Hoi allemaal,

Wat leuk om hier allerlei ervaringen te lezen van vrouwen die met hetzelfde bezig zijn als ik. Ik ben nieuw hier, ben 35 jaar en mag binnenkort beginnen met KID bij het UMC Utrecht. Aankomende week heb ik een ´startgesprek´ met de gynaecoloog. Insemineren zou dan bij mijn volgende eisprong in februari kunnen beginnen. Het klinkt misschien raar maar eigenlijk twijfel ik nog steeds. Ik woon op drie-hoog op 35m2 (verkopen is nu eigenlijk geen optie) en mijn contract loopt af op 1 september. Praktisch gezien kan het echt wel in mijn kleine ruimte en ik heb een goed salaris waarbij ik ook met een tijdje WW (waar ik niet vanuit ga) wel financieel uit kan komen. Maar mijn gevoel blijft eigenlijk per dag wisselen. Ik wil heel graag moeder worden, maar, die twijfels blijven. Moet ik het wel doen, kan ik het wel aan (en dan vooral de zwangerschap in mijn eentje), toch nog een vaag kan ik dit een kind wel aandoen, moet ik niet tóch nog op zoek naar een man, allemaal dat soort dingen. Hebben jullie dat ook? Ik hoor het heel graag, ook als jullie dat helemaal niet hebben (gehad)!Ik vind het niet zo gek, om daar toch nog over te twijfelen. Ik denk denk héél veel aanstaande moeders dat hebben, ook als ze gewoon een partner hebben. Ik vraag me wel af of het serieuze twijfels zijn, of eerder van die flitsen van gedachten. Omdat het nu eenmaal anders is dan je toekomstbeeld ooit was.
Frizz, ik besluit morgenochtend definitief. Maar ik denk dat ik ga. Niet gaan, voelt niet goed. Dan maar 150 euro down the drain.

Als ik gister geen echo had gehad, was ik op basis van test en lichaam zonder twijfel gegaan.

En ik hou me maar vast aan wat Tammy schrijft
Waar zit de any-key?
quote:de-onbekende schreef op 17 januari 2014 @ 19:18:

Gelukkig maar!

*opgelucht adem haalt* :-)

Hoi allemaal,

Wat leuk om hier allerlei ervaringen te lezen van vrouwen die met hetzelfde bezig zijn als ik. Ik ben nieuw hier, ben 35 jaar en mag binnenkort beginnen met KID bij het UMC Utrecht. Aankomende week heb ik een ´startgesprek´ met de gynaecoloog. Insemineren zou dan bij mijn volgende eisprong in februari kunnen beginnen. Het klinkt misschien raar maar eigenlijk twijfel ik nog steeds. Ik woon op drie-hoog op 35m2 (verkopen is nu eigenlijk geen optie) en mijn contract loopt af op 1 september. Praktisch gezien kan het echt wel in mijn kleine ruimte en ik heb een goed salaris waarbij ik ook met een tijdje WW (waar ik niet vanuit ga) wel financieel uit kan komen. Maar mijn gevoel blijft eigenlijk per dag wisselen. Ik wil heel graag moeder worden, maar, die twijfels blijven. Moet ik het wel doen, kan ik het wel aan (en dan vooral de zwangerschap in mijn eentje), toch nog een vaag kan ik dit een kind wel aandoen, moet ik niet tóch nog op zoek naar een man, allemaal dat soort dingen. Hebben jullie dat ook? Ik hoor het heel graag, ook als jullie dat helemaal niet hebben (gehad)!

Hoi Anna,

Ten eerste welkom :-)

En ik herken je twijfels wel, maar ik stelde me dan voor: stel je voor dat ik een paar jaar uittrek om een vaste baan te vinden, een goeie woonruimte en voldoende financiële ruimte. Het is natuurlijk maar de vraag of dat überhaupt zou lukken, maar stel dat het wel lukt: wie zegt dat ik dan na die paar jaar nog vruchtbaar ben?

Dus stelde ik mezelf de vraag: wil ik het risico lopen niet meer zwanger te kunnen worden (gezien m'n leeftijd)? Nee, dat risico wilde ik niet lopen.

En nu ik zwanger ben komen die twijfels nog sterkers terug merk ik. En wat (volgens mij) Houston ook al schreef; ik denk dat elke aanstaande moeder, of vrouw die zwanger wil worden deze twijfels heeft.

Ik probeer ook "gewoon" een beetje te vertrouwen op het leven, dat het misschien moeilijk kan worden, maar dat het wel goed zal komen.

Wat ik hier ook voel en lees, is dat "wij uppies" sterke vrouwen zijn, omdat we hier aan denken, een keuze maken, aan begonnen zijn, het doen! Dus daar put ik zelf ook kracht uit; ik ben een sterke vrouw! :-)

Daarbij probeer ik mezelf ook nog te bedenken wat ik wél te bieden heb. Twijfels gaan over wat je niet zou kunnen of niet te bieden hebt, maar ik denk dat je veel meer wel te bieden hebt dan dat je niet te bieden hebt :-)

Zo, Dr. Phill heeft gesproken hihi

M.

Hoi allemaal,

Wat leuk om hier allerlei ervaringen te lezen van vrouwen die met hetzelfde bezig zijn als ik. Ik ben nieuw hier, ben 35 jaar en mag binnenkort beginnen met KID bij het UMC Utrecht. Aankomende week heb ik een ´startgesprek´ met de gynaecoloog. Insemineren zou dan bij mijn volgende eisprong in februari kunnen beginnen. Het klinkt misschien raar maar eigenlijk twijfel ik nog steeds. Ik woon op drie-hoog op 35m2 (verkopen is nu eigenlijk geen optie) en mijn contract loopt af op 1 september. Praktisch gezien kan het echt wel in mijn kleine ruimte en ik heb een goed salaris waarbij ik ook met een tijdje WW (waar ik niet vanuit ga) wel financieel uit kan komen. Maar mijn gevoel blijft eigenlijk per dag wisselen. Ik wil heel graag moeder worden, maar, die twijfels blijven. Moet ik het wel doen, kan ik het wel aan (en dan vooral de zwangerschap in mijn eentje), toch nog een vaag kan ik dit een kind wel aandoen, moet ik niet tóch nog op zoek naar een man, allemaal dat soort dingen. Hebben jullie dat ook? Ik hoor het heel graag, ook als jullie dat helemaal niet hebben (gehad)!

Ha Anna! Welkom hier!

Om even te reageren op je bericht:

De twijfels die je uitspreekt, heb ik hier vaker gelezen en ik herken ze persoonlijk ook. Pas na mijn eerste inseminatie bleven de twijfels weg en stond ik er pas echt achter. Tijdens het gesprek met de maatschappelijk werker van het ziekenhuis (voor procedure KID) heb ik die twijfel ook uitgesproken: "kan ik dit een kind wel aandoen?" Zij gaf aan dat een kind het meest gebaat is bij een stabiele thuissituatie, liefde en geborgenheid. En daarvoor heb je echt geen 2 mensen nodig.

Vwb appartement: er zijn hier een paar dames (met kind - zwanger en/of al bevallen) die "maar" 1 kamer hebben en dat werkt ook. Het kan prima, hoewel je het misschien niet ideaal vindt, maar hee... er zijn kindjes geboren in een stal

Nu is WW of de bijstand niet heel luxe, maar geld heeft je kind primair niet nodig, dus ook daar zou ik mij niet heel druk over maken. Mocht je direct zwanger worden, kun je na je verlof weer opzoek naar een nieuwe baan. Komt heus goed hoor.

Zwangerschap in je eentje: nu is de ene zwangerschap de andere niet, maar dat weet je toch nooit van te voren. Ach.. het zal vast een keer zwaar zijn, je zal vast een keer heel moe zijn, maar dan

ga je toch lekker vroeg je bedje in. Weet je.. je kan allerlei vreselijke scenario's bedenken, maar je weet toch niet wat er gaat gebeuren. Straks maak je je druk om de ergste dingen, terwijl het allemaal voorspoedig verloopt! En als je wel een vreselijke zwangerschap hebt, ga je het ook redden: je hebt namelijk geen andere keuze

Oja, en voor ik mocht beginnen met KID, heb ik me helemaal lam gedate.. er zat geen match tussen. Ik besloot voor KID te gaan, die leuke kerel zoek ik daarna dan wel weer.

Ik ben een paar maand terug bevallen, de zwangerschap en de bevalling waren (bijna) een eitje Ook nu ik weer aan het werk ben, gaat het super goed. Oké.. ik maak geen lange dagen meer, kan geen RTL late night meer zien want ik ben 's avonds bekaf, maar in ruil daarvoor kijk ik 's ochtends (heel) vroeg in de mooiste blauwe ogen met de grootste glimlach die ik ooit heb gezien. Ik vind het echt niet zo zwaar als dat mensen voorheen zeiden. Sterker nog... ik meld mij binnenkort aan voor de 2e!!

Twijfelen is alleen maar goed (en ook normaal, want het is niet zomaar iets). Je maakt de keuze hierdoor weloverwogen en het geeft nu al aan hoe verantwoordelijk jij je voelt voor je nog ongeboren kindje.

Ik was ook 35 toen ik mij aanmeldde, 36 toen ik zwanger was en over niet al te lange tijd word ik 37 en hoop ik snel zwanger van de 2e te worden. Maar ik heb geluk gehad dat het binnen 4x raak was.. M.a.w. wacht niet te lang als dit echt je wens is.. achteraf heb ik spijt dat ik er niet eerder mee ben begonnen.
Wat is dit toch een heerlijk forum! Ruimte voor alle vragen, twijfels en alles wat je kwijt wilt en er is altijd wel iemand die er ervaring mee heeft, waar je iets van jezelf in herkent of die de dingen even relativeert. Fijn!

En idd mamienator, ik denk ook dat we allemaal sterke vrouwen zijn en dat we dit kunnen!
Gisteravond mijn vader gezien. Uiteraard niets verteld.

Zoals eerder gezegd heeft hij mij niet hoog zitten. Kwam ook wel weer in de gesprekken naar voren. Vlak voordat ik naar huis ging meende hij me ook nog even een complex te moeten aanpraten.

Of ik niet heel erg eenzaam was. Zo in mijn uppie. Mijn reactie: Proud to be an uppie!!!!

Waar zit de any-key?
Absoluut Houston...

Laat maar kletsen!! Je bent gewoon hartstikke goed bezig met je leven!!

Maar kan me voorstellen dat het niet leuk is om te horen, maar onthoudt: Je bent een hartstikke lieve uppie!
Welkom alle nieuwe mensen!

Denken jullie er aan dat als je in de OP wil, dat je je gegevens even dik drukt in je post.

Ik raak het overzicht een beetje kwijt met alle nieuwe namen die in verschillende fases zitten

Emma, ik vind het zo'n bizar idee dat je al bijna mama gaat worden! Maar zo leuk! Ik ben vlak na jou aan de beurt. Pff spannend!

Iemand vroeg of ik opzag tegen de bevalling: ja en nee. Ik wil het allemaal over me heen laten komen en weet nog helemaal niet wat de pijn in gaat houden, dus in dat opzicht 'nee', maar als ik besef welke keuzes er allemaal gemaakt moeten/kunnen worden en hoe complex het kan zijn, dan 'ja'.

Gelukkig heb ik een fijne cursus gevonden, ga ik volgende week een kijkje nemen in het ziekenhuis, heb ik lieve vriendinnen die me bij staan én heb ik fijne VK's, dus ik ga er maar vanuit dat die me er doorheen gaan slepen.

En het idee om straks zo'n minimensje helemaal van mezelf te hebben, die ik niet terug hoef te geven aan de papa of mama na het op de arm te hebben gehad: heerlijk

@houston, ook via deze weg duim ik voor je!

@dit topic: ja ik vind dit ook een geweldig topic en ben zo blij met onze Vinyl, die het ooit opende. Ik las vanaf het begin mee en nu ben ik bijna uitgerekend!
Hai allemaal,

Bedankt voor jullie fijne reacties. Ook prettig om te lezen dat het herkenbaar is

Uiteindelijk denk ik dat ik niet eens echt twijfel, maar dat ik vooral de weg die voor me ligt en alles wat het met zich meebrengt heel erg spannend vind. Tot nu toe bleef het toch altijd bij dromen over, praten over, denken over, en nu komt er straks echt actie en kan (en wil) ik niet meer terug. Dan wordt iets waar je eindeloos over gefantaseerd hebt echt, dan gaat het misschien wel echt gebeuren, dan laat je het toe, met alles wat erbij hoort (verlangen, angst, onzekerheid). En dat vind ik heel erg spannend. Ik hou niet zo van onzekerheid, doe het liefst pas iets als ik zeker weet dat ik het kan, als ik precies weet van de hoed en de rand, en dit is natuurlijk één groot onzeker avontuur . Maar ik ga er wel voor. Hoe spannend het ook is.

Morgen heb ik dus een 'startgesprek' met de gynaecoloog in het UMCU. Hebben jullie nog tips, wat ik niet moet vergeten te vragen bijvoorbeeld?

Sterkte voor iedereen in moeilijke tijden, en ik ga me wat meer inlezen zodat ik wat meer van iedereen te weten kom!
@beheerders ik wil wel in de OP fase1: Kipje78 (35 jr, wachtlijst KCA nov 2014/ MCK Denen)
quote:Houston77007 schreef op 19 januari 2014 @ 00:13:

Mijn reactie: Proud to be an uppie!!!! You go girl!
Wie kan mij in de OP er bij zetten?

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013))
Mag ik ook op de lijst??

smile1975, 38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC (voorheen KCA)
when nothing goes right, go left!
Het blijft jammer dat je vader er niet voor je is, maar zo te horen redt je het prima! Het gaat om jou, niet om hem.

Morgen naar de loog van Geertgen. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Vandaag nog een fijn gesprek met m'n moeder gehad. Ze maakt zich over het uppie plan meer zorgen dan over het 'met een homo pappa' plan, maar ze heeft door dat ik ook over alle nadelen heb nagedacht en ze kan eigenlijk niet wachten. Ze is ook actief bezig om d'r gezondheid en conditie te verbeteren zodat ze meer kan als er een kleine is. Lief. M'n band met mam is altijd wat lastig geweest, dus ik ben blij dat we hier het zelfde instaan. (zoals dat zij net zo min bij mijn bevalling zou willen zijn als dat ik haar daar bij wil hebben )
GRAAG OP DE OP LIJST.

de-onbekende KID rijnstate eerste inseminatie rond 5 februari 2014
Ik heb het aangepast. Alleen weet iemand die bij het AMC loopt of op de wachtlijst staat de website? Dan kunnen we die informatie ook aanpassen!
Hahaha het waren er ineens heel veel dank je wel!

Website blijft gewoon het zelfde. ik had afgelopen donderdag een mail van ze als reminder voor de overdracht vd gegevens en daarin werd verwezen naar de vernieuwde website, dus die houden ze gewoon aan.
Bij de psycholoog van Geertgen heb ik de 'OK' stempel gekregen. Toch fijn die bevestiging dat ik er realistisch tegen aan kijk.

Nu toch nog een boel om over na te denken.
@Zuster123: hoe ben jij tot het besluit van de deal-ivf gekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven