Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Ik voelde mij bij Geertgen meer op mijn gemak en begrepen/gehoord dan in het UMC.

En ja, bij Geertgen doen ze aan wederkerigheid, of de Denen.

De Denen gaat mijn voorkeur niet naar uit. Ik wilde graag een Nederlandse donor.

Daarbij vind ik het een mooi gebaar dat ik een onvruchtbare vrouw kan helpen om haar grootste wens in vervulling te laten gaan. Ik ben ook afhankelijk van anderen.
quote:zuster123 schreef op 20 januari 2014 @ 17:39:

Daarbij vind ik het een mooi gebaar dat ik een onvruchtbare vrouw kan helpen om haar grootste wens in vervulling te laten gaan. Ik ben ook afhankelijk van anderen.

Dat spreekt me ook zeer zeker aan. Maar mijn allereerste reactie op wederkerigheid was 'nee, dan is er straks misschien een biologisch kind van mij dat ik niet ken'. Maar ja dat heeft mijn donor natuurlijk ook. Toch ben ik zelf zo blij dat ik met een donor moeder kan worden, dat gun ik een ander ook.

En ik probeer nu voor mezelf helder te krijgen waarom ik het nu wel zou willen. Echt omdat ik het een ander gun? Of omdat het dan sneller gaat? Omdat ik nog heel goed heb nagedacht over een eigen donor via het internet, en dat dat toch ook wel haken en ogen heeft. (en tijd kost). Het lijkt me fijn voor een kindje om al voor z'n 16e contact met z'n donor te kunnen maken. En dat zou dan wegvallen denk ik. (al kan je bij geertgen wel aangeven dat je ook eerder contact toestaat, maar ik weet niet of je daar op kan selecteren?)

Ik moet gewoon nog even verder denken
Kun je bij Geertgen niet (meer) op de wachtlijst voor een Nederlandse donor?

Overigens hoef je bij wederkerigheid niet per se zelf degene te zijn die cellen doneert voor de bank toch? Je kunt hiervoor ook een zus, vriendin of iemand anders vragen die bijv al haar kinderwens heeft vervuld, en volgens mij ook zelfs een zaaddonor. Als hij bijv wel zou willen en kunnen doneren maar ivm familie uiteraard niet jouw donor kan zijn.

Kan wellicht zijn dat dit is aanpast ivm groter tekort aan eiceldonoren?
Je kan ook op de wachtlijst voor een NL donor, maar alle oudere vrouwen gaan voor, dus dan ben je rond je 39ste aan de beurt. Tsja.

Mijn enige 'maar' aan zelf eicellen doneren is 'dat stukje van jezelf', maar dat zou van iemand anders dan ook zo zijn. Waarom zou ik het een ander vragen als ik het zelf niet zou doen? Dat vind ik eigenlijk niet eerlijk. En eicel donoren zijn er nog minder dan sperma donoren. Niet de enige 'maar' trouwens, het kindje dat eerder contact zou kunnen hebben met de donor is ook iets dat ik zou missen.
Onderstaande heb ik begin 2012 geschreven, ik heb de ivf deal gedaan, misschien heeft iemand hier iets aan..

Eiceldonatie??

Nadenken over wederkerigheid..

Even ervan uitgaande, dat ik binnenkort te horen krijg dat ik door mag met mn KIDtraject ben ik nu al een tijdje bezig met de vraag of ik bereid ben om aan wederkerigheid mee te werken. Ik heb nl donorzaad nodig en aangezien ik geen bekende donor heb in mijn omgeving ben ik afhankelijk van een zaaddonor.

Volgens het bovenstaande principe zou ik dus of een donor moeten aanleveren voor de donorbank of evt bereid zijn om een eiceldonatie te doen. Hierdoor zou ik nl al gelijk zonder eerst nog maanden op een wachtlijst te moeten staan aan mijn pogingen kunnen beginnen.. Maar mijn keuze hierin was snel gemaakt, ik ben bereid tot een eiceldonatie dit omdat je hiermee andere vrouwen de kans geeft om zelf ook moeder te worden.

Maar dit is wel een hele belangrijke beslissing want er zitten heel erg veel haken en ogen aan. Dingen om over na te denken zijn bv: Hormonen, maar ook evt risico's, weten dat je geregistreerd staat als donor zodat er ooit misschien contact word gezocht door het kind etc etc..

Hier heb ik allemaal heel goed over nagedacht en ook met verschillende mensen besproken, maar uiteindelijk, hoeveel gesprekken je hebt of hoeveel info je erover op zoekt, het is een beslissing die alleen ik zelf kan maken, en mijn grootste beslissing is niet of ik het zou doen maar wanneer ik het zou doen. Zou ik het vooraf aan mijn eigen traject doen of erna.. en zoals met alles zitten er bij beide voor- en nadelen aan.

Stel dat je het achteraf doet en ik probeer zwanger te worden en het blijkt mij niet gegunt, dan heb ik wel de beslissing/belofte gemaakt om mijn eicellen te donoren en moet ik aan de hormonen etc terwijl ik dan ook nog mijn verdriet een plaatsje moet geven, dit lijkt mij een verschrikkelijk iets.. Echter je kunt het ook als eerste doen (wat wel mijn insteek is) dan heb je het maar gehad en dan heb je zelf ook alvast je eicellen voor evt IVF mochten de inseminaties niet werken, maar zoals aangegeven bij elke medische ingreep zijn er (hoe klein misschien ook) wel risico's. De afweging is: Stel dat ik het vooraf doe en ik blijk niet zelf zwanger te worden, ga ik het mezelf niet verwijten? Ga ik het de artsen niet verwijten? Hoe zou ik staan tegenover de vrouw/stel wat wel dmv mijn eicellen zwanger werd?

Dit zijn beslissingen die je niet heel makkelijk maakt, maar ik denk dat je er het beste aan doet om gewoon weg je hart te volgen en te doen wat je op dat moment het beste lijkt.. En niet stil proberen te staan bij de vraag WAT ALS? Want dat is de gevaarlijkste vraag die er bestaat..
Ik breek even in, lees hier vaak mee. Zelf getrouwd. Man en ik zijn in juni 2013 trotse ouders geworden. Wat ik hier dan doe? Nou, ik ben zwanger geraakt dmv eiceldonatie bij Geertgen. Als ik eventueel vragen kan beantwoorden, dan hoor ik het graag.
Sammie: had jij deze week ook niet je gesprek in Utrecht met de terugkoppeling van 'de beskissing'? Ben benieuwd hoe het was!

Ben morgen aan de beurt...
Draaiorgel, Wat leuk hier iets van je te lezen! Ik ben je wel eens tegen gekomen op het forum en kende je verhaal van ei-celdonatie. Wat fijn dat jullie nu een mooi zoontje hebben!

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of jullie ook aan wederkerigheid hebben gedaan?

Ik vind ei-celdonatie een mooie gedachte, vooral omdat er zulke tekorten zijn. Ik heb het overwogen, los van de wederkerigheid, maar het (in mijn geval onnodig) spuiten van hormonen stond me nog te vee tegen. Wie weet ooit nog.
@ klein wonen:

Dit topic heeft mij er ooit van overtuigd dat je ook kinderen kan krijgen in een kleine ruimte:

Klein wonen en kinderen

Ik probeer me ook te realiseren dat mijn ouders dit vroeger ook hebben gedaan. Ik heb altijd in een rijtjeswoning gewoond, maar ik was wél het derde kind in het gezin. Daarvoor woonden mijn ouders ook op een flat zonder tuin.

Een ding te gelijk dus.
anoniem_79219 wijzigde dit bericht op 21-01-2014 13:18
Reden: Link niet goed geplakt.
% gewijzigd
Gavia: ja, wij hebben aan wederkerigheid gedaan. Mijn man is donor. Hij heeft daarbij wel mogen aangeven of hij meerdere stellen, of aan 1 stel wilde doneren, of een stel aan gezinsvorming mocht doen, of maar 1 kind, of ontvangers ook zonder meedoen aan wederkerigheid in aanmerking kwamen voor zijn zaad, of alleenstaanden, lesbische koppels, enz.
Hoi Zojo, dat gesprek zou ik maandag hebben gehad ja, maar ik heb mij afgemeld in Utrecht. Ik ga alleen verder in A'dam. Ik had toch teveel twijfels bij Utrecht, vandaar. Qua wachttijd zou het niet uit moeten maken, dat maakte de keuze ook makkelijk.

Ik ga duimen voor je morgen! Laat je nog weten hoe het was?
Jeetje! Je twijfelde al heel erg over Utrecht, dus ben niet verbaasd... Ik laat wat van me horen morgen!
Voor de mensen die in Amsterdam ingeschreven staan, op de website staat nu dit:quote:De eigen kosten bedragen 411,60 euro per 6 inseminatie cycli, dit bedrag wordt per 1 januari 2014 aangepast. Wij laten het nieuwe bedrag zo spoedig mogelijk weten. Deze kosten kunt u niet verhalen op uw verzekering. De kosten van de consulten en de inseminaties zelf worden wel vergoed.Ik ben bang dat ze de prijs flink omhoog gaan doen, om in de pas te lopen met de andere instellingen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik ben idd benieuwd wat amsterdam met de prijzen gaat doen.

Ik ben vanmiddag bij de infomiddag van het mck geweest. Wel ff raar om met al die vrouwen voor het zelfde in de wachtkamer te zitten maar ook wel fijn om te zien dat het toch eigenlijk wel heel normaal is tegenwoordig. Dus nu hup de formulieren invullen en wachten tot de uitnodiging vd intake...
@frizz, ik denk dat ik de denen nu iets beter begrijp. Tessado heeft natuurlijk al een deel beantwoord vwb de kosten, maar Wat voor mij nieuw was is dat er naast het transport a 300 euro nu ook een optie is voor groepstransport. Dat is maar 1x per 2 weken maar kost dan ook "maar" 50 euro. Verder kan je een inlog krijgen (kopen natuurlijk) en kan je zelf selecteren (iui volgens mij) maar kan het mck je daar ook bij helpen en adviseren.
Zo dat is weinig Claude. Arnhem is 150 euro per rietje. Voor KID is één rietje nodig. Voor IUI drie.
Waar zit de any-key?
quote:ClaudeFiolle schreef op 21 januari 2014 @ 21:15:

Voor de mensen die in Amsterdam ingeschreven staan, op de website staat nu dit:

[...]

Ik ben bang dat ze de prijs flink omhoog gaan doen, om in de pas te lopen met de andere instellingen.Ze zijn nog wel een heel eind goedkoper dan Utrecht hoor. Maar er wordt ook weer niet dezelfde methode gebruikt, dus ik weet niet zo goed hoe je daar tegenaan moet kijken.
Nee ik loop nog steeds niet echt warm voor de Denen. Het commerciële aspect eraan maakt dat het voor mij een beetje raar voelt.
Met jou velen Frizz ikzelf heb daar minder moeite mee omdat ik de extra info heel erg fijn vind. En ik denk zelf dat het sowieso commercieel is als ik de prijsverschillen tussen de diverse locaties zie, alleen dan verdienen de klinieken ipv de donoren. :-D
Dat weet je niet. Je betaalt bij mijn weten de onkosten. En dat die onderling verschillen dat is natuurlijk mogelijk.
Wat een anticlimax hier..!

Vandaag de afspraak in Utrecht voor terugkoppeling beraadslaging en echo. Ik was nog niet aan de beurt gekomen in de beraadslaging; er waren afgelopen maand zoveel aanmeldingen dat ze niet iedereen hebben kunnen behandelen. Nu wordt ik maandag besproken en krijg ik volgende week woensdag telefonisch terugkoppeling.

Dan gewicht: waar de verpleegkundige aangaf dat het in het verleden een issue zou zijn geweest maar nu wellicht niet meer, was deze arts heel stellig: met dit gewicht wordt ik niet behandeld. Met 20 kilo eraf maak ik meer kans.

En dan de echo-check... Zat midden in mijn cyclus en ze kon wat eiblaasjes zien. Ze gaf aan dat het niet het ideale moment was (dat is dan begin cyclus, tijdens menstruatie), maar dat het aantal eiblaasjes niet overhield. Met mijn moeder en oma allebei met 36 in de overgang (ik ben 30) kan het betekenen dat het al de eerste tekenen zijn...

Ik moet nog even bekomen van vanmorgen...
Jemig hee Zojo, wat een rottig nieuws allemaal!

Hoe nu verder?
Dat meen je niet Zojo!! Inderdaad een flinke domper, meerdere zelfs Laat het maar even bezinken allemaal
Oh dat klinkt niet fijn, Zojo, Sterkte!

Ik blijf het zo bizar vinden dat Utrecht de procedure steeds aanpast. Want ik heb dus eerst telefonisch te horen gekregen dat ik door was, en daarna naar de gynaecoloog geweest.

Dat terwijl de verpleegkundige eerst tegen mij gezegd had dat ik een afspraak moest maken om de beslissing mondeling te horen (zoals jij dus gehad hebt) maar de psych zei weer: stel dat je niet door mag, dan kom je helemaal voor niets.

Erg zuur dus dat jij helemaal naar Utrecht bent gegaan en nu eigenlijk nog niets weet...

Wat betreft wat jij kan doen, is gewicht het enige waar je invloed op hebt? Lekker bot dat het zo gezegd wordt, maar er is nog kans!!!

En dan hoop ik dat die overgang nog even uitblijft!! Zou je eventueel eitjes kunnen laten invriezen, zodat je iets meer tijd hebt om af te vallen?
Wat vervelend zojo! Mag ik vragen wat je bmi is en bij welk bmi ze willen gaan behandelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven