Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Hoi meiden, ik vind het zo leuk om te lezen dat zo veel van jullie nu actief bezig zijn of gaan zijn. Lijkt me trouwens wel frustrerend die onzekerheid omtrent de rietjes zaad of de veranderingen binnen de klinieken. Wat ik me trouwens afvroeg of jullie na een x aantal pogingen ook veranderen van donor. Bij mij in het AMC zijn ze na 3 niet geslaagde pogingen overgestapt op een andere donor en toen was het meteen raak.

Ze vertelden dat het soms biologisch beter matcht met de ene donor dan met de ander. Ik weet niet of dat het was if dit de 4e x gewoon heel goed getimed was...

Met mij gaat het intussen wat beter. Ik heb een hele zware bevalling gehad. 36 uur actieve weeën en na de bevalling veel bloed verloren omdat de placenta niet los liet.

De gyn heeft besloten geen transfusie te geven (ik zat op de grens) wat ik achteraf heel jammer vind. Dat betekend dat mijn herstel een stuk langer gaat duren en ik ben toch alleen...

Ik heb wel veel hulp van mijn moeder en andere lieve mensen om me heen hoor. Anders lukt het me niet om ook het huishouden bij te houden.

Met de kleine man gaat het heel goed, hij drinkt, poept en slaapt. Houdt van knuffelen en kan soms zo wijs om zich heen kijken. Hij is nu nog maar 12 dagen oud maar ik kan me niet voorstellen dat hij er ooit niet is geweest. Die moedergevoelens zijn een krachtig iets dames! Ik wens het jullie zo toe!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Nou net mail van behandelcentrum idd problemen met semenbank nu afspraak maken voor andere opties Düsseldorf of cryos. Ik wacht ff mijn nod af. Vandaag eigenlijk maar probeer te wachten tot woensdag.16 dagen post iui
Nog van harte gefeliciteerd met je zoontje Thefiepie.. Lekker genieten!! Wel benieuwd naar de kleine spruit "hint foto" lol

Alle zwangeren onder ons, gefeliciteerd.. Wachtbankje: heel veel succes, ik duim voor jullie! Voor de gene die van t bankje zijn gevallen: sterkte, maar ook jullie tijd komt houd de moed erin

erin.

Sorry ik ben even afwezig geweest, moest wat dingen voor mezelf op een rijtje zetten, is nog niet helemaal gelukt, maar komt allemaal wel goed :-)
TheFiepie, fijn om te lezen dat het wat beter gaat, jammer van die keuze van de gyn, zou toch denken dat ze daar wel bij nadenken in jouw (en daarmee ook onze) situatie. Fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt!

Moedergevoelens zijn alles overheersend! Kan dat gevoel nog goed voor de geest halen dat ik m'n zoon voor de eerste keer zag.. Hij is nu bijna 7, maar lig soms nog naar hem te staren als hij bij mij in bed slaapt..

Bij mij maken ze de rietjes gewoon op, maar na 3 keer niet raak zou er een onderzoek gedaan worden.. Als ze dat niet vergeten zijn. Maar hopelijk is het niet nodig Hihi..
If destiny speaks, I don't ask questions..
@TheFiepie Wat fijn dat het met jou langzaam beter gaat en dat je zoontje het goed doet, heerlijk om te horen Fijn dat je zoveel hulp hebt van de mensen om je heen

Ik ga door naar de volgende ronde, gisteren ongesteld geworden helaas.
Positief getest vanochtend nou ja niet verwacht oh oh. En nu opeens bericht semenbank gisteren. Heb t vandaag maar ff geannuleerd de bestelling.
Balen ocean knuffel. Ik heb nog steeds vage buikpijn dacht serieus dat ik ongi ging worden en nog steeds eigenlijk. Nou duimen dat die blijft zitten
Wauw gefeliciteerd LKN! Zeker duimen dat ie blijft zitten! Spannend! Wat voor vage buikpijn heb je dan?

Balen Ocean!!
Idee dat ik ongi wordt maar wat hoger maar ook al dagen niet naar de wc dus daar kan ik ook buikpijn van hebben verder helemaal niks had t niet verwacht
Top LKN! Ik duim mee!
Jammer ocean, maar binnenkort naar poging 2 en dan komt dat helemaal goed. Heb er maar vertrouwen in!!!

LKN, super meis, gefeliciteerd!! Het is een spannende tijd en alles wat je voelt zal twijfel brengen maar ik had het ook hoor, die krampen in mijn buik, bij mijn eierstokken en dat is vrij hoog. Kan best zijn dat je toch nog wat gaat bloeden, dat is dan misschien de innestelingsbloeding. TOP!!!
@ocean balen!

@lkn gefeliciteerd! Hoeveelste poging was dit?

Ik zit nog rustig op het bankje, het is bijna een week na de iui, dus ik moet nog geduld hebben...

Zit er nog iemand bij me op het bankje?
4e poging was t en echo op vrijdag gehad follikel 17.5 mm ma iui. 13e dag. Spannend jiggles ik kan je vertellen ik had t niet gedacht wel gehoopt natuurlijk.

Succes dames
Ik jiggles! Moet ook nog bijna een week wachten!
Gefeliciteerd LKN!!!
Gelukkig dinobaby dan zit ik niet alleen!

Ik ben ook de hele tijd op zoek naar signalen, juist omdat ik zon goed gevoel had over deze poging, maar ik merk nog niet veel aan m'n lijf...

Volgende week begin ik aan mijn nieuwe baan, dus dan heb ik wat afleiding van het wachten...
Jiggles Hoe ga je dat doen op je nieuwe baan als het raak is?
Mooi zo'n update Thefiepie! Hopelijk sterk je snel weer aan. Nu vooral genieten!!

Ocean: niet leuk...

LKN: dit zijn de mooie verrassingen in het leven! Gefeliciteerd!

Hier alweer bijna elf weken! Heb mijn kleintje al zien wiebelen op de echo, om te smelten zo lief!
Hartelijk gefeliciteerd LKN!!!! :D :D

Hihi, ja leuk he, Happy! Echo's zijn zo fijn
Gefeliciteerd LKN! Het gaat heel goed hier met de zwangerschappen :D
Hee dames,

Even een vraagje, heeft iemand hier wel eens een provera kuur gehad,om alles leeg te maken zeg maar?

Zoja hoeveel dagen naar de laatste tablet kreeg je de bloeding?

De arts heeft mij namelijk verteld dat het 3 dagen naar de laatste tablet moest komen, ik zit nu 4 dagen naar de laatste tablet en er is nog steeds niets..

Wel erg veel diaree,moet ik dat dan als voorteken zien?

Alvast bedankt!

Liefs san
@honeybaby tja...dan is het een baby met een slecht gevoel voor timing 😜 maar, echt handig is het niet, maar volgende maand ook niet en zo voort, dus ik zie wel hoe het loopt eigenlijk. Heb er met een aantal mensen over gesproken in mijn omgeving en iedereen is het er wel over eens dat het ideale moment toch niet komt...

Maar, eerst nog maar eens die laatste week op het bankje door zien te komen....
Lieve allemaal,

Ik ben nieuw hier! Ik ben 28 jaar en ik roep al 10 jaar dat ik graag moeder wil worden. Twee serieuze relaties verbroken en nu echt heel erg de kriebels om het lekker alleen te doen. Klinkt misschien 'makkelijk' maar ik heb hier al heel lang goed over nagedacht.

Heb een goed netwerk, omgeving staat helemaal achter me, stabiele baan en inkomen, goed huis, opvang mogelijkheden heel dichtbij. Natuurlijk heb ik ook alle afwegingen al gemaakt en komt er nog wel eens een vraag bij me op, maar over het algemeen ben ik elke dag nog steeds heel enthousiast van mijn plan en voel dat ik voor mijn grootste droom moet gaan. Dit wil overigens niet zeggen dat ik het rooskleurig voor me zie. Het zal zwaar zijn en er zullen vast momenten komen dat ik denk 'Help' maar ik weet zeker dat dit is wat ik wil en dat ik het kan. Ik zie de voor- en nadelen maar ik ga er voor! Ik kan hier nog uren over doorgaan maar misschien gaat dat wat ver voor nu . Wie vragen heeft; stel ze gerust!

Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste afspraak in het UMC. Ik heb heel veel vragen over de procedure vanaf nu maar volgens mij is dit eerste gesprek met een psycholoog/seksuoloog puur van hun kant om te kijken of ik wel geschikt ben!?

Iemand ervaring? Is er op dit moment nog een wachtlijst daar?

Ik ben trouwens begonnen met lezen bij deel 1 hahah maar er zijn inmiddels echt veel berichten geplaatst. Als ik dus dubbele vragen stel, sorry daarvoor en meld me gerust waar ik het antwoord wel kan vinden

Tot slot ben ik nog heel benieuwd naar de ervaring van Kikkerr die in deel 1 natuurlijk het topic opende en haar twijfels en vraag op tafel gooide. Ik zie haar nergens terug in de rijtjes, hoe gaat het met haar/jou?? Of is zij dezelfde als Vinyl....?

Het lijkt me leuk om actief in dit topic mee te lezen en te praten vanaf nu. Wie zijn hier het meest actief en hoe ver zijn jullie in je proces? Veel succes voor iedereen!!
@becausimhappy leuk zeg, echo's! Lijkt me heel bijzonder om te kleintje te zien...wil je weten wat het wordt?

@slylar welkom! Spannend, een eerste afspraak! Volgens mij zitten hier meer dames met ervaring bij het UMC, ik zelf niet aangezien ik met een bekende donor een kindje wil krijgen. De meest actieve schrijvers staan in de tabel, waar je ook kunt zien via welke weg iedereen bezig is.

Ik weet trouwens niet wie de tabel bij houdt, maar zou je bij mij aan kunnen passen: geen ZI meer maar iui start juni 2015
Hoi jigles, ik zal het later vanavond aanpassen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven