Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Oh haillie dat schiet al op zeg. Succes en geniet van de laatste weken.

Enigma, het wachten is hel. Misschien ook wel goed dat je nog niet kan testen maar snap dat het soms zo lastig is om geduldig te zijn

Ik ben wel een beetje zenuwachtig voor morgen, er is altijd een kans dat er geen enkele embryo is ontwikkeld. Aan de andere kant, als er helemaal niks zou zijn bevrucht afgelopen dinsdag zou ik het toch wek gehoord hebben??

Maar goed, gelukkig een drukke dag vandaag en vanavond even sporten. Voel me
Goed genoeg na de punctie, gisteren nog rustig aan gedaan maar kan er gewoon weer tegenaan. Nog 1 nachtjes slapen tot ik hopelijk een embryootje bij me draag 🤞🏻🤞🏻
Ik duim voor je Science, hopelijk delen ze goed!

Enigma succes met wachten!

Haillie succes met de laatste loodjes!
Science, heb regelmatig aan je gedacht vandaag, waren er goede embryo’s?
Enigma, jaaaa, alles goed en op de wachtbank. Er waren 4 embryo’s. 1 goede teruggeplaatst (8cellig), de andere 3 mogen nog even doorgroeien en als ze morgen genoeg doorgegroeid zijn de vriezer in. Er zijn nog 2 8-vellige embryo’s en 1 van 4 dus hopelijk ontwikkelt die ook nog goed door.

Lief dat je het vraagt trouwens!
Ik maak ruimte voor je op het bankje. Wat een goed nieuws!
Hopelijk delen de andere drie even goed door en kunnen ze de vriezer in. 8 cellig vriezen ze normaal gesproken al in toch?
Succes science! En jij ook enigma!

Hier wordt t weer niks. Zit op 11 dpo en krijg bruine afscheiding. Altijd de aankondiging van mn menstruatie dus die verwacht ik met een dag of 3. Echt enorm kut gewoon!
En tuurlijk, geen bloed is goed, maar ik ken mn lijf erg goed. Dit is echt aankondiging van de menstruatie.
Heb even behoefte aan een enorme huilbui en een grote bak ijs!
Betsy, dan kunnen we handjes schudden. Mijn poging is ook weer mislukt helaas. Dus ken je gevoel maar al te goed. En natuurlijk kom je daarachter als als je net een leuke dag op een festival hebt 🙄

Sterkte!!
Oh Betsy en rosieflower wat verdrietig/balen/shit etc 😢

Betsy, ik snap je gevoel en hoe je je lichaam herkent hoor. Tuurlijk gebeurt het, tuurlijk kan het innesteling zijn, tuurlijk zolang er geen bloed is is er nog hoop, maar ook ik wist dat het gewoon fout zat op zon moment. En dat is gewoon zo verdrietig.

Meiden, laat de tranen gaan, geef je verdriet de ruimte zodat er hopelijk in de nabije toekomst plaats is voor heel veel vreugde ❤️
Betsie en Rosieflower, hè wat kut! Ik schuif een bak ijs en een fles wijn jullie kant op. Hopelijk snel betere berichten.

Ik heb steeds wat lichte buikpijn. Beetje ongesteldbuikpijn dus ben ook een beetje bang... de utro zou het uit moeten stellen. Zonder zou menstruatie nu alweer beginnen. Dus die buikpijn zit me niet zo lekker. Maar ja, zolang er geen bloed is blijf ik maar positief. Ben benieuwd wat eerder komt. Dag dat ik mag testen of menstruatie.
Betsy en Rosie wat naar. Sterkte.

Hier twee weken na de curretage en ik heb een eisprong. Bizar hoe mijn lichaam werkt.

Ik ben zojuist gebeld door de arts van de kliniek. Standaard belletje; hoe is het gegaan?
Ze gaf wel aan (nadat ik het aankaartte) dat ze schrok van mijn paniek toen bleek dat alles er nog zat.

Daarna gaf ze aan dat aangezien ik nog maar één rietje heb, we na de volgende poging (nummer zes) om de tafel moeten. Ik vroeg om ivf te bespreken maar dat was het niet. Als het na poging vijf raak ik (in eigen cyclus) dan is ivf niet aan de orde.

Wat dan?

Ik maak me een beetje zorgen dat ze vanwege mijn paniek misschien zeggen dat het beter is te stoppen.
apestaartje30 schreef:
05-08-2019 17:09
Betsy en Rosie wat naar. Sterkte.

Hier twee weken na de curretage en ik heb een eisprong. Bizar hoe mijn lichaam werkt.

Ik ben zojuist gebeld door de arts van de kliniek. Standaard belletje; hoe is het gegaan?
Ze gaf wel aan (nadat ik het aankaartte) dat ze schrok van mijn paniek toen bleek dat alles er nog zat.

Daarna gaf ze aan dat aangezien ik nog maar één rietje heb, we na de volgende poging (nummer zes) om de tafel moeten. Ik vroeg om ivf te bespreken maar dat was het niet. Als het na poging vijf raak ik (in eigen cyclus) dan is ivf niet aan de orde.

Wat dan?

Ik maak me een beetje zorgen dat ze vanwege mijn paniek misschien zeggen dat het beter is te stoppen.
Niet te snel schrikken, ze snappen daar heus wel dat een miskraam heftig is, en dat je daar niet altijd super-relaxed op reageert. En zeker omdat je dacht dat je alles gehad had, en dat toch niet zo bleek te zijn. Misschien willen ze alleen zeker weten dat jíj door wilt, misschien willen ze een paar onderzoeken doen, misschien hebben ze een ander voorstel. En als ze echt denken dat je beter niet verder kunt gaan, dan gaan ze je echt niet nu eerst wel nog een keer laten proberen.
Rustig afwachten dus.
Apestaartje, niet meteen het ergste denken. Ze zullen niet zomaar zeggen dat je moet stoppen. Als ze zich zorgen maken over je reactie zullen ze eerder je aanraden nog eens met maatschappelijk werk te praten of zo.

Ik word ondertussen echt gek! Heb echt elk kwaaltje wat kan wijzen op zwangerschap, maar ja, die kunnen ook allemaal komen door de progesteron die ik moet nemen. Dus aarrgghh! Ik wil testen zodat ik het zeker weet. Merk gewoon dat ik nu stiekem toch begin te hopen dat het raak is. En dan gaat het denk ik best even een ding zijn als de test negatief is. Woensdag ben ik thuis. Dan toch maar een vroege test doen denk ik. Pffff...

Wat trouwens wel stom is. Ik zie hier echt overal mannen met kinderen. Begon me al af te vragen of ik toch nog een ‘mijn kind gaat zonder vader opgroeien’ momentje had tot vriendin met wie ik liep een opmerking maakte dat het wel leek of hier alleen maar vaders waren. Lag niet aan mij dus :mrgreen:
Wat vervelend Betsy en rosieflower, een knuffel voor jullie!

Appestaartje lastig idd. Maar ik denk idd dat het ook niet zo is dat ze denken dat je niet verder moet gaan. Eerder dat het qua behandeling of iets dergelijks iets gaat zijn. Probeer je niet gek te laten maken!

Enigma erg slopend lijkt me, succes nog ff met wachten!
Ik haak graag even aan ook al pas ik niet in deze topic ik heb namelijk wel een relatie. Jammer dat deze zo specifiek is voor alleenstaanden.

Maar hoe hebben jullie het gedaan voordat jullie naar een kliniek gingen? Ik las namelijk dat je altijd een doktersverwijzing nodig hebt. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Eerst de dokter gebeld en bij reden afspraak meteen het verhaal uitgelegd?
Hoe hebben jullie de verwijzing gevraagd? Gewoon ik wil graag een doorverwijzing naar een vruchtbaarheidskliniek? Zoiets? En wat als de dokter je niet door wil verwijzen?
Mikla ik heb inderdaad gewoon een verwijzing gevraagd. Aangegeven wat ik wou, hij wist niet waar me naartoe te verwijzen maar dat had ik zelf al uitgezocht.
Zonder problemen een verwijzing gekregen, vraag me ook af of ze het mogen weigeren.
Mikla schreef:
07-08-2019 20:06
Ik haak graag even aan ook al pas ik niet in deze topic ik heb namelijk wel een relatie. Jammer dat deze zo specifiek is voor alleenstaanden.

Maar hoe hebben jullie het gedaan voordat jullie naar een kliniek gingen? Ik las namelijk dat je altijd een doktersverwijzing nodig hebt. Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Eerst de dokter gebeld en bij reden afspraak meteen het verhaal uitgelegd?
Hoe hebben jullie de verwijzing gevraagd? Gewoon ik wil graag een doorverwijzing naar een vruchtbaarheidskliniek? Zoiets? En wat als de dokter je niet door wil verwijzen?
Ja, gewoon ‘ik wil graag een kind maar ik heb geen man. Dus ik wil graag een verwijzing naar de fertiliteit.’ Dat geldt voor een lesbisch stel hetzelfde als voor een alleenstaande natuurlijk :-).

Niet elke huisarts weet precies welke kliniek dit doet, dus het is wel handig als je zelf al weet wat/waar je wilt.
En waarom zou de huisarts je niet doorverwijzen? Het ‘probleem’ is overduidelijk aanwezig, en niet iets wat vanzelf weg gaat of een huisarts op kan lossen. Dus doorverwijzen. De huisarts doet daar geen selectie voor of zo.
Ja-gen schreef:
07-08-2019 20:53
Mikla ik heb inderdaad gewoon een verwijzing gevraagd. Aangegeven wat ik wou, hij wist niet waar me naartoe te verwijzen maar dat had ik zelf al uitgezocht.
Zonder problemen een verwijzing gekregen, vraag me ook af of ze het mogen weigeren.
Thanks! Kan me inderdaad ook voorstellen dat ze dat niet weten. En had je toen zelf al de kliniek uitgezocht? Moet dat er ook in staan
Mills, vragen kan altijd natuurlijk. Dit topic is inderdaad (voornamelijk) alleenstaanden/vrouwen die het alleen doen, omdat wij daar toch wel specifiek behoefte aan hebben. Het is toch anders als dat je het als stel doet, misschien niet de basispunten, maar wel de emotionele weg die daar bij komt, het feit dat het soms best lastig is als alleenstaande om donorsemen te krijgen en de financiën die je als alleenstaande daarvoor draagt. Er is wel een topic over ivf/icsi en de medische mallemolen waar het niet specifiek om alleenstaanden gaat.

Wat mijzelf betreft, ik ben naar de huisarts gegaan om een doorverwijzing te vragen. Een afspraak gemaakt zonder detail maar daar op tafel gelegd. Je kan gewoon aangeven bij afspraak maken dat het bv om fertiliteit gaat.

Heel veel succes, de eerste stap is best een grote stap maar als je die eenmaal maakt volgt de rest vanzelf.
Mikla schreef:
07-08-2019 21:16
Thanks! Kan me inderdaad ook voorstellen dat ze dat niet weten. En had je toen zelf al de kliniek uitgezocht? Moet dat er ook in staan
Veel verwijzingen gaan tegenwoordig digitaal, en dan moet de huisarts wel weten waar het heen gestuurd moet worden.

Er waren hier volgens mij trouwens wel nog twee anderen die wel een relatie hadden.
Sciencerocks schreef:
07-08-2019 21:21
Mills, vragen kan altijd natuurlijk. Dit topic is inderdaad (voornamelijk) alleenstaanden/vrouwen die het alleen doen, omdat wij daar toch wel specifiek behoefte aan hebben. Het is toch anders als dat je het als stel doet, misschien niet de basispunten, maar wel de emotionele weg die daar bij komt, het feit dat het soms best lastig is als alleenstaande om donorsemen te krijgen en de financiën die je als alleenstaande daarvoor draagt. Er is wel een topic over ivf/icsi en de medische mallemolen waar het niet specifiek om alleenstaanden gaat.

Wat mijzelf betreft, ik ben naar de huisarts gegaan om een doorverwijzing te vragen. Een afspraak gemaakt zonder detail maar daar op tafel gelegd. Je kan gewoon aangeven bij afspraak maken dat het bv om fertiliteit gaat.

Heel veel succes, de eerste stap is best een grote stap maar als je die eenmaal maakt volgt de rest vanzelf.
Ja dat vinden wij dus ook. Dank voor je toelichting. Ik vind het heel spannend om mijn dokter daarom te vragen en trouwens ook heel jamner dat dat moet want de dokter heeft er verder niks mee te maken.
Hebben jullie die verwijzing gehaald voordat je uberhaupt wist hoe je het ging doen met welke donor etc. Of hadden jullie dat al wel op een rijtje. Wij namelijk nog niet maar willen ivm de lange wachttijden wel alvast beginnen met inschrijven
Ik had al het een en ander uitgezocht omdat je als alleenstaande niet overal terecht kunt. Eerst ingeschreven bij rijnstate in Arnhem omdat daar de wachtlijst erg lang is. Daarna eerst het een en ander geregeld qua baan. Toen ik dat rond had heb ik me aangemeld bij Nij Geertgen wat bij mij qua eerste contact al beter voelde en kon er snel terrecht. Bij rijnstate had ik nog niet kunnen beginnen. Hier al een donor.
Voor beide heb ik een verwijzing moeten vragen bij de huisarts, het word zoals eerder al een keer genoemd is zag ik specifiek voor een kliniek geschreven. Dus dit moet je eerst weten.
Zeker spannend om ernaar te vragen bij de huisarts, maar voor geld vaak als ik het eenmaal gedaan heb dat het eigenlijk niks voorstelde.
Ik had ook al uitgezocht wat ik qua donor wou, maar dit is op zich niet nodig als je je aanmeld. Ik zou eerst eens uitzoeken waar jullie behandeld willen worden. Genoeg klinieken in het openingsbericht.
Mikla, Ik heb de assistente van de huisarts gebeld om een afspraak te maken. Niet gezegd waarvoor ik een afspraak wilde, alleen maar dat ik een gesprek met de huisarts wilde hebben. Bij de huisarts alles op tafel gelegd. Huisarts had er geen ervaring mee, vond het wel erg interessant en was blij dat ik zelf aan kon geven waar ik naartoe doorverwezen wilde worden. Ze heeft de kliniek opgezocht en de doorverwijzing gemaakt. Was zo klaar.
Verder had ik nog niet zoveel uitgezocht. Wilde eerst naar de kliniek voor ik een donor uit ging zoeken. Tussen de tijd dat je bij de kliniek komt voor intake en je daadwerkelijk kunt beginnen zit natuurlijk wel een aardige periode (bij mij ging het heel snel, drie maanden) en in die tijd kun je alles nog uitzoeken.
Ja-gen schreef:
07-08-2019 22:23
Ik had al het een en ander uitgezocht omdat je als alleenstaande niet overal terecht kunt. Eerst ingeschreven bij rijnstate in Arnhem omdat daar de wachtlijst erg lang is. Daarna eerst het een en ander geregeld qua baan. Toen ik dat rond had heb ik me aangemeld bij Nij Geertgen wat bij mij qua eerste contact al beter voelde en kon er snel terrecht. Bij rijnstate had ik nog niet kunnen beginnen. Hier al een donor.
Voor beide heb ik een verwijzing moeten vragen bij de huisarts, het word zoals eerder al een keer genoemd is zag ik specifiek voor een kliniek geschreven. Dus dit moet je eerst weten.
Zeker spannend om ernaar te vragen bij de huisarts, maar voor geld vaak als ik het eenmaal gedaan heb dat het eigenlijk niks voorstelde.
Ik had ook al uitgezocht wat ik qua donor wou, maar dit is op zich niet nodig als je je aanmeld. Ik zou eerst eens uitzoeken waar jullie behandeld willen worden. Genoeg klinieken in het openingsbericht.
Oke!
Maar sommige klinieken werken alleen met eigen donoren, anderen alleen via cryos.. dus je moet toch al wel een idee hebben. Of juist een kliniek zoeken die alle opties heeft?
Over nj geertgen hoor ik alleen maar positieve reacties ja. Zijn er ergens ook revieuws te vinden om ze met elkaar te vergelijken
Enigma82 schreef:
07-08-2019 23:03
Mikla, Ik heb de assistente van de huisarts gebeld om een afspraak te maken. Niet gezegd waarvoor ik een afspraak wilde, alleen maar dat ik een gesprek met de huisarts wilde hebben. Bij de huisarts alles op tafel gelegd. Huisarts had er geen ervaring mee, vond het wel erg interessant en was blij dat ik zelf aan kon geven waar ik naartoe doorverwezen wilde worden. Ze heeft de kliniek opgezocht en de doorverwijzing gemaakt. Was zo klaar.
Verder had ik nog niet zoveel uitgezocht. Wilde eerst naar de kliniek voor ik een donor uit ging zoeken. Tussen de tijd dat je bij de kliniek komt voor intake en je daadwerkelijk kunt beginnen zit natuurlijk wel een aardige periode (bij mij ging het heel snel, drie maanden) en in die tijd kun je alles nog uitzoeken.
Dat is ook wel een goeie ja. Ik vind het niet nodig om het iedereen te vertellen zoals de assistente. Ik vind het sowieso al jammer dat de dokter erbij gehaald moet worden.
Voor mij is het nu in ieder geval duidelijk dat ik dus eerst de kliniek helder moet hebben, dank! (En sorry dat ik jullie topic volspam)
Succes Mikla met jullie weg. Goed dat je informatie gaat inzamelen, er zijn gelukkig heel veel fora waar je info kunt vinden. De eerste stap is gezet door dat te doen, de rest volgt nu gewoon :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven