Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
zondag 25 augustus 2019 om 21:52
Eeffie, spannend he. Probeer echt te genieten maar ik heb hetzelfde. Als ik me ineens water 'beter' voel, dus ineens niet zo moe of weeig, sprint ik gelijk naar de wc. 'Gelukkig'blijven mijn bosten megagevoelig 
Doh, niet zo handig, nog steeds ingelogd als uppies na aanpassen tabel. Dit is een berocht van sciencerocks.

Doh, niet zo handig, nog steeds ingelogd als uppies na aanpassen tabel. Dit is een berocht van sciencerocks.
zondag 25 augustus 2019 om 22:12
Eeffie & Sciencerocks wat een goed nieuws lees ik! Hartstikke Fijn en harte gefeliciteerd natuurlijk! Duimen voor een gezonde zwangerschap en een lief 2020-kindje! Mooi jaar om geboren te worden
Ik lees nog mee en hoop dat er snel meer jullie voorbeeld mogen volgen!
Kan iemand mij uit de zwangeren halen en bij de bevallenen plaatsen? Dank!
Het gaat ons Goed trouwens, kleine meid is alweer 10 weken oud, en samen met grote zus enorm lief zo

Ik lees nog mee en hoop dat er snel meer jullie voorbeeld mogen volgen!
Kan iemand mij uit de zwangeren halen en bij de bevallenen plaatsen? Dank!
Het gaat ons Goed trouwens, kleine meid is alweer 10 weken oud, en samen met grote zus enorm lief zo

zondag 25 augustus 2019 om 22:26
Dank voor de extra info! Hoge kosten voor die afspraken? Wordt niets vergoed?Sciencerocks schreef: ↑25-08-2019 20:33Mikla, ik ben naar huisarts geweest en deze heeft mij naar Antonius vruchtbaarheidscentrum doorverwezen. Mijn huisarts keek naar wat de dichtstbijzijnde mogelijkheid was.
Je maakt dat eerste afspraak bij ziekenhuis, spreekt alles door, doet wat bloedonderzoeken en zodra deze ok zijn kun je beginnen. Er zitten wel wat weken tussen afspraak maken, bloeduitslagen, aanvraag opslag mck etc maar geen wachttijd op donorlijst.
Wel hoge kosten helaas.
Wij twijfelen nog steeds of we voor een nederlandse donor, cryos of een bekende gaan dus neig nu nog naar een kliniek die alle opties heeft maar mochten we voor bijvoorbeeld cryos gaan dan zou het st antonius heel ideaal zijn wat betreft afstand..

zondag 25 augustus 2019 om 22:30
Hoe up to date is de tabel? Ik zie dat er een aantal al sinds 2015 bezig zijn.. hopelijk loopt de tabel achter anders lijkt het me heel heftig..

Hoe snel kan het eigenlijk gaan? Wat denken jullie dat de gemiddelde tijd is tussen doorverwijzing en eerste inseminatie?
zondag 25 augustus 2019 om 23:01
Mikla, ziekenhuiskosten worden vergoed. Ik bedoelde het donorzaad. Omdat het sowieso geen anonieme donor mag zijn wordt het zaad gelijk wat duurder.
Ik heb geen precieze berekening maar mijn kosten, inclusief reserveringsquota, verzendkosten en veel rietjes gaat het richting de €10.000 denk ik toch wel.
Ik heb geen precieze berekening maar mijn kosten, inclusief reserveringsquota, verzendkosten en veel rietjes gaat het richting de €10.000 denk ik toch wel.

maandag 26 augustus 2019 om 07:09
Ah ja klopt dat weet ik inderdaad. Duur he. Sowieso knap dat jullie dat allemaal in je eentje redden! Zo jammer dat het zo duur is... Had dat geld liever bijv. aan het kind besteed.Sciencerocks schreef: ↑25-08-2019 23:01Mikla, ziekenhuiskosten worden vergoed. Ik bedoelde het donorzaad. Omdat het sowieso geen anonieme donor mag zijn wordt het zaad gelijk wat duurder.
Veel rietjes zijn 10 stuks moet ik dan aan denken?

maandag 26 augustus 2019 om 14:48
Fijn dat alles goed gaat nora_recaptcha!
Eeffie en science hoop zo op een goede eerste echo voor jullie!
Ik heb deze week de 20 weken echo en moet zeggen dat ik het ook nog steeds spannend vind of het allemaal goed gaat.
Kan iemand mij bij de zwangeren plaatsen? Ik sta in de tabel nog als truelove, ik ben 20-01-2020 uitgerekend (ik ben toen een nieuw account begonnen ivm die petitie en commentaar daarop)
Weet niet meer wie maar iemand vroeg naar ervaringen ESB, ik heb deze ook een tijdje gebruikt en prima ervaring, nl sprekende klantenservice en was toen net iets goedkoper dan Cryos. Inmiddels berekenen beide btw dus ontloopt elkaar geloof ik niet veel meer.
Succes allemaal en ik lees nog regelmatig mee!
Eeffie en science hoop zo op een goede eerste echo voor jullie!
Ik heb deze week de 20 weken echo en moet zeggen dat ik het ook nog steeds spannend vind of het allemaal goed gaat.
Kan iemand mij bij de zwangeren plaatsen? Ik sta in de tabel nog als truelove, ik ben 20-01-2020 uitgerekend (ik ben toen een nieuw account begonnen ivm die petitie en commentaar daarop)
Weet niet meer wie maar iemand vroeg naar ervaringen ESB, ik heb deze ook een tijdje gebruikt en prima ervaring, nl sprekende klantenservice en was toen net iets goedkoper dan Cryos. Inmiddels berekenen beide btw dus ontloopt elkaar geloof ik niet veel meer.
Succes allemaal en ik lees nog regelmatig mee!
maandag 26 augustus 2019 om 20:18
Donorzaad uit denemarken is inderdaad erg duur. Helaas ;( Maar ja, hopelijk heb ik niet heel veel rietjes meer nodig.
Bij mij duurde het proces van doorverwijzing naar klaar voor eerste iui drie maanden. Dat kan dus wel snel gaan. Als ik wil wachten op nederlandse donor kost het meer tijd. Daar ben ik nog steeds niet voor aan de beurt.
Tabel is niet helemaal up to date. Veel namen die ik daar zie heb ik nog niet mee zien schrijven, niet iedereen is meer actief aan het meeschrijven. Sta zelf helemaal nog niet in de tabel. Inloggen lukte niet en daarna niet meer geprobeerd bedenk ik me nu.
Bij mij duurde het proces van doorverwijzing naar klaar voor eerste iui drie maanden. Dat kan dus wel snel gaan. Als ik wil wachten op nederlandse donor kost het meer tijd. Daar ben ik nog steeds niet voor aan de beurt.
Tabel is niet helemaal up to date. Veel namen die ik daar zie heb ik nog niet mee zien schrijven, niet iedereen is meer actief aan het meeschrijven. Sta zelf helemaal nog niet in de tabel. Inloggen lukte niet en daarna niet meer geprobeerd bedenk ik me nu.

maandag 26 augustus 2019 om 21:00
Ik heb een donor!! Vanmorgen een mail gekregen van NG. Ik ben super blij, maar eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik nog maanden moest wachten. Het moet echt nog een beetje indalen merk ik, haha!
Depster, hoe sta jij er voor? Kan niet lang duren meer voordat jij bericht krijgt..
Fijne positieve berichten hierboven! Fijn Nora dat het goed gaat met de kleine, en Happy, ik kan me zomaar voorstellen dat de 20 weken echo mega spannend is.
Science, dat is een flink bedrag joh! Niet normaal. Maar waarschijnlijk voel je nu al dat het dat dik waard is..
Succes wachters!
Depster, hoe sta jij er voor? Kan niet lang duren meer voordat jij bericht krijgt..
Fijne positieve berichten hierboven! Fijn Nora dat het goed gaat met de kleine, en Happy, ik kan me zomaar voorstellen dat de 20 weken echo mega spannend is.
Science, dat is een flink bedrag joh! Niet normaal. Maar waarschijnlijk voel je nu al dat het dat dik waard is..
Succes wachters!

dinsdag 27 augustus 2019 om 07:09
Fenja wat fijn! Veel succes met de volgende stap.
Depster ik duim dat jouw telefoontje elk moment gaat komen.
Hier alles ok. Ik voel me eigenlijk prima en heb ook wel vertrouwen. Ontbijt valt niet echt goed maar de rest van de dag voel ik me wel ok als ik regelmatig wat kleins eet. Nog steeds wel moe maar heb gisteren ook weer heerlijk gesport. Af en toe krijg ik nog de kriebels en doe ik een test. De teststreep wordt sneller zichtbaar dan de controle streep
Volgens eigen berekening zou ik morgen 6 weken zijn. Nog kleine 2 weken en dan termijnecho. Spannend en ongeduldig.
Depster ik duim dat jouw telefoontje elk moment gaat komen.
Hier alles ok. Ik voel me eigenlijk prima en heb ook wel vertrouwen. Ontbijt valt niet echt goed maar de rest van de dag voel ik me wel ok als ik regelmatig wat kleins eet. Nog steeds wel moe maar heb gisteren ook weer heerlijk gesport. Af en toe krijg ik nog de kriebels en doe ik een test. De teststreep wordt sneller zichtbaar dan de controle streep
Volgens eigen berekening zou ik morgen 6 weken zijn. Nog kleine 2 weken en dan termijnecho. Spannend en ongeduldig.

dinsdag 27 augustus 2019 om 08:49
Tnxxx!!! Eens bedenken wanneer ik ga starten. Komende week gaat voor mijn gevoel ineens heel snel... Beetje verwerkingstijd nodig ofzo?
Depster, ik duim mee! En refresh die mail maar
Science, dit klink allemaal als goede tekenen hoor! En heel fijn dat je vertrouwen voelt. Aftellen naar die termijnecho!
Depster, ik duim mee! En refresh die mail maar

Science, dit klink allemaal als goede tekenen hoor! En heel fijn dat je vertrouwen voelt. Aftellen naar die termijnecho!

dinsdag 27 augustus 2019 om 16:53
Haha Science ik heb gister ook nog een testje gedaan. Had nog een digitale liggen van clearblue. Vorige week gaf ie 1-2 weken en gisteren 2-3 weken dus loopt ook op 
Fenja spannend!! Raar hè als t dan opeens echt gaat gebeuren? Eerst lijkt t eeuwen te duren, dan is t zover en lijkt t allemaal opeens heel snel te gaan.
Depster hoop dat jij ook snel bericht krijgt dat je kan gaan starten!
Hoe gaat het met de wachtbankers?
Fenja spannend!! Raar hè als t dan opeens echt gaat gebeuren? Eerst lijkt t eeuwen te duren, dan is t zover en lijkt t allemaal opeens heel snel te gaan.
Depster hoop dat jij ook snel bericht krijgt dat je kan gaan starten!
Hoe gaat het met de wachtbankers?

dinsdag 27 augustus 2019 om 20:18
Fenja wat fijn dat je een donor hebt!
Ik snap niks meer van mijn ovulatie. Alle signalen die wezen op komende eisprong zijn weg en testen laten ook niks zien. Snap het niet, zou ik nu hem toch gemist hebben?! Verwacht hem eigenlijk de komende dagen... maar ben nu bang dat ei niet komt of al geweest is. Zou zo balen als ik hem gemist heb! Dan voelt het wel heel erg als een maand 'voor niks'
Ik snap niks meer van mijn ovulatie. Alle signalen die wezen op komende eisprong zijn weg en testen laten ook niks zien. Snap het niet, zou ik nu hem toch gemist hebben?! Verwacht hem eigenlijk de komende dagen... maar ben nu bang dat ei niet komt of al geweest is. Zou zo balen als ik hem gemist heb! Dan voelt het wel heel erg als een maand 'voor niks'
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:13
Jagen met mij gaat het zo goed hoor. Geen symptomen of iets. En bij jou?
De ergste dagen zijn vanaf donderdag weer..
Enigma, smerige vraag misschien..maar heb je nog van dat dradige slijm.. dat heeft mij wel geholpen vertrouwen te houden toen mijn eisprong ook bijna een week later dan normaal was...hoop dat je hem vindt!
Fenja wat een goed nieuws!! Heel fijn!
De ergste dagen zijn vanaf donderdag weer..
Enigma, smerige vraag misschien..maar heb je nog van dat dradige slijm.. dat heeft mij wel geholpen vertrouwen te houden toen mijn eisprong ook bijna een week later dan normaal was...hoop dat je hem vindt!
Fenja wat een goed nieuws!! Heel fijn!
woensdag 28 augustus 2019 om 07:30
Wat fijn fenja, beter snel zodat je zelf kunt kijken waneer het goed voelt om te beginnen dan dat je wil beginnen en nog moet wachten.
HIer gaat het wachten ook nog goed. Ook nog geen symptomen. Genoeg te doen zodat ik er ook bijna niet mee bezig ben. Maar lastigste tijd komt nog idd.
Succes enigma, hij kan altijd nog komen.
HIer gaat het wachten ook nog goed. Ook nog geen symptomen. Genoeg te doen zodat ik er ook bijna niet mee bezig ben. Maar lastigste tijd komt nog idd.
Succes enigma, hij kan altijd nog komen.

woensdag 28 augustus 2019 om 15:08
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Goed nieuws!!
Ik heb zojuist het umc gebeld voor info over de wachtlijsten voor kid van hun eigen bank maar ze weten het niet. Vrijdag moet ik terug bellen. Zo jammer dat ik dan langer moet wachten plus dat ik onder werktijd ertussenuit moet om dat te regelen...
Weet iemand hier toevallig hoe lang het daar duurt?
Ik heb zojuist het umc gebeld voor info over de wachtlijsten voor kid van hun eigen bank maar ze weten het niet. Vrijdag moet ik terug bellen. Zo jammer dat ik dan langer moet wachten plus dat ik onder werktijd ertussenuit moet om dat te regelen...
Weet iemand hier toevallig hoe lang het daar duurt?

woensdag 28 augustus 2019 om 15:13
Enigma, ik vind dat opsporen van een eisprong sowieso een hele kunst! Hopelijk is het geen verspeelde maand!!
Rosie en Jagen; Ik ben zo aan het duimen voor jullie, gelukkig hebben jullie genoeg om handen om er niet 'te veel mee bezig te zijn'.
Gisteren had ik nog een mail gestuurd naar de donorbank, aangezien ik altijd nog geen antwoord op mijn mail had...
Vanochtend antwoord..
Morgen naar ze met de arts spreken over een mogelijke match. Als het doorgaat bellen ze mij om te overleggen.. Ik vind het beetje gek dat het zo anders loopt dan bij Fenja bijvoorbeeld. Maar nu ik dit neerzet, bedenk ik mij dat dit wellicht komt omdat ik zelf ook ga doneren...
Dus; Als ze zich morgen aan hun woord houden en bellen, weet ik morgen of ze een donor hebben (of niet) & stop ik met de pil.
Rosie en Jagen; Ik ben zo aan het duimen voor jullie, gelukkig hebben jullie genoeg om handen om er niet 'te veel mee bezig te zijn'.
Gisteren had ik nog een mail gestuurd naar de donorbank, aangezien ik altijd nog geen antwoord op mijn mail had...
Vanochtend antwoord..
Morgen naar ze met de arts spreken over een mogelijke match. Als het doorgaat bellen ze mij om te overleggen.. Ik vind het beetje gek dat het zo anders loopt dan bij Fenja bijvoorbeeld. Maar nu ik dit neerzet, bedenk ik mij dat dit wellicht komt omdat ik zelf ook ga doneren...
Dus; Als ze zich morgen aan hun woord houden en bellen, weet ik morgen of ze een donor hebben (of niet) & stop ik met de pil.

woensdag 28 augustus 2019 om 21:04
Gek inderdaad dat het bij jou zo anders gaat. Bij mij viel er niks te overleggen haha. Ben benieuwd morgen!! Ik duim vet hard voor je.
En stoer van je dat je gaat doneren. Mooi dat je dat doet!
Eeffie, dat zijn ook allemaal goede signalen bij jou! Spannend!
Rosieflower en Jagen, knap dat jullie er zo relaxed onder zijn. Dat zou zomaar een goede innestelvibe kunnen zijn
Bij mij begint het nieuws van een donor in te dalen. Geeft echt zo'n goed gevoel dat ik nu kan bepalen wanneer ik wil beginnen. Zwangerschapsvitaminen in huis, dus de voorbereidingen kunnen beginnen
En stoer van je dat je gaat doneren. Mooi dat je dat doet!
Eeffie, dat zijn ook allemaal goede signalen bij jou! Spannend!
Rosieflower en Jagen, knap dat jullie er zo relaxed onder zijn. Dat zou zomaar een goede innestelvibe kunnen zijn

Bij mij begint het nieuws van een donor in te dalen. Geeft echt zo'n goed gevoel dat ik nu kan bepalen wanneer ik wil beginnen. Zwangerschapsvitaminen in huis, dus de voorbereidingen kunnen beginnen

woensdag 28 augustus 2019 om 22:23
Hi allemaal!
Ik haak even in als dat mag
Heb een beetje meegelezen en fijn om te zien dat ik niet de enige ben.
Ik ben 33 en na heel lang nadenken en overwegen besloten ervoor te gaan!
Afgelopen maandag zat ik bij de huisarts voor een doorverwijzing naar UMC. Dinsdag belde ze al en volgende week vrijdag heb ik een afspraak! Ging dat bij jullie ook zo snel? Vandaag envelop in de bus van UMC met allerlei folders enzo..
Liefs!
Ik haak even in als dat mag

Heb een beetje meegelezen en fijn om te zien dat ik niet de enige ben.
Ik ben 33 en na heel lang nadenken en overwegen besloten ervoor te gaan!
Afgelopen maandag zat ik bij de huisarts voor een doorverwijzing naar UMC. Dinsdag belde ze al en volgende week vrijdag heb ik een afspraak! Ging dat bij jullie ook zo snel? Vandaag envelop in de bus van UMC met allerlei folders enzo..
Liefs!

donderdag 29 augustus 2019 om 14:18
@ Derpster, wat goed!!! Gefeliciteerd
@ Seaofdreams, welkom! Hier ook geen ervaring met het UMC en verbaas me ook over de snelheid. Wat fijn!
Succes aan alle bankzitten en zwangeren!
Ik ben intussen al 13 weken zwanger, termijn echo gehad en alles ziet er goed uit. Vandaag bloed laten prikken voor oa de Nipt.
Ik vind het toch wel confronterend dat alles is ingericht op stelletjes. Ieder foldertje/ boekje dat je leest, overal wordt je aangesproken als jullie of ons.
Ik vond dat trouwens ook toen ik zwanger was van mijn zoontje, gelukkig weet ik uit ervaring dat het na de bevalling een stuk minder zal zijn
@ Seaofdreams, welkom! Hier ook geen ervaring met het UMC en verbaas me ook over de snelheid. Wat fijn!
Succes aan alle bankzitten en zwangeren!
Ik ben intussen al 13 weken zwanger, termijn echo gehad en alles ziet er goed uit. Vandaag bloed laten prikken voor oa de Nipt.
Ik vind het toch wel confronterend dat alles is ingericht op stelletjes. Ieder foldertje/ boekje dat je leest, overal wordt je aangesproken als jullie of ons.
Ik vond dat trouwens ook toen ik zwanger was van mijn zoontje, gelukkig weet ik uit ervaring dat het na de bevalling een stuk minder zal zijn
Don't be afraid to fail, be afraid not to try