Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
zaterdag 21 september 2019 om 20:41
Hoi meiden,
Ik lees (en leef) ook nog mee hoor!
Alleen nu ik zwanger ben vind ik het moeilijk om hier van alles over te zeggen omdat hier meiden zitten die nog in het traject zitten. Dat is al moeilijk genoeg en wil ik niet zwaarder (of irritanter) maken.
Dus ik ben ook blij/ verdrietig en teleurgesteld voor jullie en hoop dat al jullie wensen uit zullen komen.
@ Nausica, jouw twijfel over een tweede herken ik zeker wel! Ik zat in een wat luxere positie dat ik kon wachten tot mijn zoontje wat ouder was maar liep ook met dezelfde vraagstukken rond. Kan ik hem nog wel alles bieden als ik mijn aandacht moet gaan delen/ doe ik hem niet tekort?
Mijn belangrijkste beweegreden was toch dat ik mijn zoon niet alleen achter wil laten als ik er ooit niet meer ben.
Nu ik zwanger ben vind ik het fijn om te zien dat hij het alleen als verrijking ervaart en niet kan wachten tot de baby er is. Tegen de tijd dat het zover is zal het hem vast wel tegen vallen maar dat zien we dan wel.
En toch blijft maar steeds de twijfel, doe ik er wel goed aan? Wordt het niet te zwaar?
Die twijfel hoort er kennelijk bij.
Ik lees (en leef) ook nog mee hoor!
Alleen nu ik zwanger ben vind ik het moeilijk om hier van alles over te zeggen omdat hier meiden zitten die nog in het traject zitten. Dat is al moeilijk genoeg en wil ik niet zwaarder (of irritanter) maken.
Dus ik ben ook blij/ verdrietig en teleurgesteld voor jullie en hoop dat al jullie wensen uit zullen komen.
@ Nausica, jouw twijfel over een tweede herken ik zeker wel! Ik zat in een wat luxere positie dat ik kon wachten tot mijn zoontje wat ouder was maar liep ook met dezelfde vraagstukken rond. Kan ik hem nog wel alles bieden als ik mijn aandacht moet gaan delen/ doe ik hem niet tekort?
Mijn belangrijkste beweegreden was toch dat ik mijn zoon niet alleen achter wil laten als ik er ooit niet meer ben.
Nu ik zwanger ben vind ik het fijn om te zien dat hij het alleen als verrijking ervaart en niet kan wachten tot de baby er is. Tegen de tijd dat het zover is zal het hem vast wel tegen vallen maar dat zien we dan wel.
En toch blijft maar steeds de twijfel, doe ik er wel goed aan? Wordt het niet te zwaar?
Die twijfel hoort er kennelijk bij.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
zondag 22 september 2019 om 12:23
Hoii,
Ik ben behoorlijk nuchter dit traject ingegaan want stelletjes die het zelf doen zijn ook niet meteen zwanger..was mijn gedachte.
Maar nu ik net de 6e mislukte poging achter de rug heb begint het me toch echt wel zwaar te vallen.
Heb nu 2 pogingen na mijn NOD steeds 2 dagen een positieve test gehad en dan ging het daarna mis..
Merk dat ik nu wel ook een beetje begin te twijfelen aan mijn eigen lichaam..
Volgende week een Hsg onderzoek en dan weer verder met poging 7..
Moest het even ergens kwijt bij mensen die in hetzelfde schuitje zitten en het ook echt snappen..
Ik ben behoorlijk nuchter dit traject ingegaan want stelletjes die het zelf doen zijn ook niet meteen zwanger..was mijn gedachte.
Maar nu ik net de 6e mislukte poging achter de rug heb begint het me toch echt wel zwaar te vallen.
Heb nu 2 pogingen na mijn NOD steeds 2 dagen een positieve test gehad en dan ging het daarna mis..
Merk dat ik nu wel ook een beetje begin te twijfelen aan mijn eigen lichaam..
Volgende week een Hsg onderzoek en dan weer verder met poging 7..
Moest het even ergens kwijt bij mensen die in hetzelfde schuitje zitten en het ook echt snappen..
zondag 22 september 2019 om 12:55
Ha chica, ik heb drie keer een vroege miskraam gehad (2x 4 weken 1 x 6 weken) en daarna bij poging 10 eindelijk goed zwanger. Je kan pech hebben, er kan ook iets mis zijn, maar als je wat ouder bent (ik was 38) dan is het gewoon om een vmk te hebben. Ik weet niet hoe oud jij bent?
Na drie miskramen heb je “recht” op verder onderzoek, er komt echter meestal weinig uit.
Na drie miskramen heb je “recht” op verder onderzoek, er komt echter meestal weinig uit.
zondag 22 september 2019 om 13:58
Oh jeetje 3..
Fijn dat het nu dan gelukt is!
Bij de hoeveelste pogingen had jij de vmk?
Ik bij de 4e en de 6e keer..
Klopt wat je zegt als je ouder bent heb je ook meer kans daarop en ik ben ook al 36.
Gelukkig hoef ik geen hormonen te gebruiken behalve de ovitrelle..daar ben ik wel blij om..
Ik wist niet dat je recht op onderzoek had na 3 vmk..heb ook geen idee wat ze zouden kunnen onderzoeken.
Heb jij dat toen gedaan?
Bij de hoeveelste pogingen had jij de vmk?
Ik bij de 4e en de 6e keer..
Klopt wat je zegt als je ouder bent heb je ook meer kans daarop en ik ben ook al 36.
Gelukkig hoef ik geen hormonen te gebruiken behalve de ovitrelle..daar ben ik wel blij om..
Ik wist niet dat je recht op onderzoek had na 3 vmk..heb ook geen idee wat ze zouden kunnen onderzoeken.
Heb jij dat toen gedaan?
zondag 22 september 2019 om 16:36
Weet niet precies meer wanneer ze waren maar volgens mij 3, 7 en 9.
Ze kunnen chromosoomonderzoek doen volgens mij maar dan mag je een aantal maanden niet zwanger raken. Ik vermoedde dat het gewoon pech was bij mij en zou na poging 12 weer evalueren met de arts. Dat was dus niet nodig.
Succes en houd moed!
Ze kunnen chromosoomonderzoek doen volgens mij maar dan mag je een aantal maanden niet zwanger raken. Ik vermoedde dat het gewoon pech was bij mij en zou na poging 12 weer evalueren met de arts. Dat was dus niet nodig.
Succes en houd moed!
woensdag 25 september 2019 om 19:58
woensdag 25 september 2019 om 20:07
Ik vind het ook echt niet erg als er zwangere/kind verhalen worden gedeeld hoor! Natuurlijk vind ik het soms heel oneerlijk en gewoon superstom dat het bij mij nog niet is gelukt, maar deel alstublieft gewoon! Want tegelijkertijd vind ik het ook heerlijk om te lezen dat het dus wel mogelijk is.
Chica heel herkenbaar, eerst denken dat je er nuchter genoeg instaat en je heus niet verwacht dat het allemaal meteen klaar is. Tot je er middenin zit...
Hopelijk is het voor jou ook snel raak!
Ik begin eind deze week weer met de ovulatietesten. Vorige keer erg lange cyclus, maar soms heb ik hele korte cyclus, dus tja, maar op tijd beginnen en hopen dat het niet weer zo lang duurt.
Chica heel herkenbaar, eerst denken dat je er nuchter genoeg instaat en je heus niet verwacht dat het allemaal meteen klaar is. Tot je er middenin zit...
Hopelijk is het voor jou ook snel raak!
Ik begin eind deze week weer met de ovulatietesten. Vorige keer erg lange cyclus, maar soms heb ik hele korte cyclus, dus tja, maar op tijd beginnen en hopen dat het niet weer zo lang duurt.
woensdag 25 september 2019 om 22:30
Hallo hallo allemaal, inderdaad stil ja.
Wat mij betreft, mijn wachtmomenten worden wat langer dus ik heb zelf ook het gevoel niet echt iets te vertellen te hebben.
Ik zit inmiddels op 10 weken 1 dag. Volgende week dus termijnecho en bloedafname voor nipt.
Vandaag voel ik me eigenlijk erg goed. Borsten iets minder gespannen en iets minder moe. Hartstikke fijn natuurlijk maar een klein stemmetje denkt dan toch ook dat het misschien wel fout zit. Moet ik niet doen natuurlijk, geen aanleiding voor maar ik krijg dat stomme stemmetje maar niet weg.
Dus proberen te genieten van de weinige symptomen i.p.v. druk maken dat ik ze niet heb.
Eeffie hoe is het met jou?
Wat mij betreft, mijn wachtmomenten worden wat langer dus ik heb zelf ook het gevoel niet echt iets te vertellen te hebben.
Ik zit inmiddels op 10 weken 1 dag. Volgende week dus termijnecho en bloedafname voor nipt.
Vandaag voel ik me eigenlijk erg goed. Borsten iets minder gespannen en iets minder moe. Hartstikke fijn natuurlijk maar een klein stemmetje denkt dan toch ook dat het misschien wel fout zit. Moet ik niet doen natuurlijk, geen aanleiding voor maar ik krijg dat stomme stemmetje maar niet weg.
Dus proberen te genieten van de weinige symptomen i.p.v. druk maken dat ik ze niet heb.
Eeffie hoe is het met jou?

donderdag 26 september 2019 om 17:31
Hallo allemaal,
Laat ik de boel dan maar ‘s een beetje wakkerschudden
. Ooit eerder wel eens wat gepost, maar toen stond ik nog op de wachtlijst voor een Nederlandse donor in Zwolle. Inmiddels net de eerste poging achter de rug en gelijk door naar de tweede. Want gelijk raak was ook te mooi om waar te zijn natuurlijk. Vond het ongelooflijk spannend die eerste keer en voelde in de week na de behandeling ook daadwerkelijk van alles. Bizar wat waarschijnlijk de gedachte alleen al met je lichaam doet.
Ik vroeg me wel iets af. Heb een niet al te lange cyclus van zo’n 25 dagen, erg regelmatig - gelukkig. Maar mijn ovulatie viel vrij laat, op dag 16. Nou lijkt me dat vrij dicht op elkaar. In een periode van 9 dagen moet er dus een bevruchting en een innesteling plaatsvinden, als alles goed gaat. Doorgaans wordt er twee weken tussen ovulatie en menstruatie gerekend en is er tijd genoeg voor je lichaam om te beseffen dat er sprake is van een zwangerschap. Maar die 9 dagen lijkt dus vrij kort. Ik kan hier niet echt iets over vinden en zal het ook zeker vragen wanneer ik de volgende ronde langsga. Maar misschien dat hier iemand alvast meer weet?
voor iedereen hier!
Laat ik de boel dan maar ‘s een beetje wakkerschudden

Ik vroeg me wel iets af. Heb een niet al te lange cyclus van zo’n 25 dagen, erg regelmatig - gelukkig. Maar mijn ovulatie viel vrij laat, op dag 16. Nou lijkt me dat vrij dicht op elkaar. In een periode van 9 dagen moet er dus een bevruchting en een innesteling plaatsvinden, als alles goed gaat. Doorgaans wordt er twee weken tussen ovulatie en menstruatie gerekend en is er tijd genoeg voor je lichaam om te beseffen dat er sprake is van een zwangerschap. Maar die 9 dagen lijkt dus vrij kort. Ik kan hier niet echt iets over vinden en zal het ook zeker vragen wanneer ik de volgende ronde langsga. Maar misschien dat hier iemand alvast meer weet?
donderdag 26 september 2019 om 18:57
@Mus80 Ik heb hier een soortgelijke situatie, normaal maar zo'n 8 a 9 dagen tussen ovulatie en menstruatie. Dat kan de kans om een goede innesteling te krijgen wel echt verkleinen. Vruchtje krijgt kans niet. Ik krijg nu van de kliniek utrogestan (progesteron) om de LF te verlengen. Dat helpt heel goed. Enige nadeel is dat mijn cyclus nu dus langer is (gebruik de utro tot testdag en bij negatieve zwangerschapstest mag ik stoppen, dan duurt het nog een paar dagen voor menstruatie begint en op een of andere manier heb ik nu ovulatie ook steeds nog een paar dagen later), cyclus is van ongeveer 24 naar nu 38 dagen gegaan, vind het zelf vreselijk lang duren! Maar ja, alles voor het goede doel!

donderdag 26 september 2019 om 20:32
Hey, ik heb ook even niks meer gepost. Druk bezig met informatie verzamelen en uitzoeken welke kant ik op wil. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik 28 oktober in Zwolle voor het eerste gesprek/onderzoek mag komen. Dus dan gaat het voor mijn gevoel pas echt starten. Verder heb ik van goede vrienden het aanbod gekregen dat ze me evt willen helpen en zaaddonor willen zijn. Dat blijft door mijn hoofd spoken, en twijfel heel erg wat ik moet doen. wel of niet. Bang om oa mn vriendschap op het spel te zetten.. Zijn er hier meiden met een bekende donor? hoe ga je hiermee om? en hoe hebben jullie de overweging gemaakt van een bekende of een onbekende?

donderdag 26 september 2019 om 21:35
Enigma, dat klinkt allemaal heel logisch ja, maar idd, wat een lange cyclus krijg je met die utrogestan! Daar staat tegenover dat als het leidt tot een zwangerschap, het dubbel en dwars waard is. Laten we het hopen. Omdat ik zelf nu nog maar 1 poging heb gedaan, is het misschien nog wat vroeg om aan medicatie te denken, maar het is wel fijn om te weten dat er een manier is om LF te verlengen. Dank je!
donderdag 26 september 2019 om 21:41
Sciencefiction, herkenbaar! Ik heb echt helemaal nergens last van gehad. Had alleen last van mijn borsten in het begin. Ik drukte er dan af en toe even op om te voelen of ze nog wel pijn deden. Haha!
Heb je het al tegen mensen verteld?
@mus, ik kan je helaas niet helpen. Want mijn ei springt alleen maar als hij er zin in heeft en dat kan soms maanden duren.
@enigma, jij je ei al gevonden?
Heb je het al tegen mensen verteld?
@mus, ik kan je helaas niet helpen. Want mijn ei springt alleen maar als hij er zin in heeft en dat kan soms maanden duren.
@enigma, jij je ei al gevonden?
vrijdag 27 september 2019 om 18:46
Mus80 ik heb hetzelfde LF was 9 a 10 dagen. Net op het randje of het lang genoeg is. Ik heb om de LF te verlengen op dag 5 na de iui pregnyl gespoten. En was toen ik dit bij de tweede poging gedaan heb ook zwanger. Dus ik zou het zeker aankaarten als je voor de volgende poging gaat.
Ik ben inmiddels 7 weken en 5 dagen, gisteren een echo gehad en alles was goed en het hartje klopte. Zo bijzonder, maar ook nog zo onwerkelijk dat er een kleintje in je buik groeit.
Ik ben inmiddels 7 weken en 5 dagen, gisteren een echo gehad en alles was goed en het hartje klopte. Zo bijzonder, maar ook nog zo onwerkelijk dat er een kleintje in je buik groeit.
vrijdag 27 september 2019 om 20:06
Jagen wat fijn. Heerlijk om een kloppend hartje te zien. Ineens is het werkelijkheid. Hoe gaat het met zwangerschapsverschijnselen? Heb je ergens laat van?
Ik was ontzettend moe en vorige week was echt het ergste. Afgelopen dagen voel ik me ineens energieker, borsten nog steeds gevoelig maar iets minder erg. Vandaag 10 weken 3 dagen. Woensdag (11w1d) echo en nipt. Weer spannend. Over een week rondleiding bij kinderopvang!
Ik was ontzettend moe en vorige week was echt het ergste. Afgelopen dagen voel ik me ineens energieker, borsten nog steeds gevoelig maar iets minder erg. Vandaag 10 weken 3 dagen. Woensdag (11w1d) echo en nipt. Weer spannend. Over een week rondleiding bij kinderopvang!
zaterdag 28 september 2019 om 14:30
Wat fijn om te horen dat er ondertussen wat meer zwangeren bij zijn gekomen!! En voor ieder die nog bezig is of wil gaan starten, veel veel sterkte en succes
De afgelopen weken wel met jullie meegelezen, maar de zwangerschapskwaaltjes hadden mij flink te pakken. Gelukkig zijn de ergste klachten en de misselijkheid over en het lijkt erop dat ik steeds iets meer van mijn energie terug krijg. Ik ben inmiddels 17 weken, de NIPT was goed, dus op naar de 20weken echo. Ik blijf toch iedere keer spannend vinden of het allemaal wel goed gaat van binnen.

De afgelopen weken wel met jullie meegelezen, maar de zwangerschapskwaaltjes hadden mij flink te pakken. Gelukkig zijn de ergste klachten en de misselijkheid over en het lijkt erop dat ik steeds iets meer van mijn energie terug krijg. Ik ben inmiddels 17 weken, de NIPT was goed, dus op naar de 20weken echo. Ik blijf toch iedere keer spannend vinden of het allemaal wel goed gaat van binnen.
zondag 29 september 2019 om 12:17
Ik ben idd ook wel meer vermoeid, maar gewoon lekker aan toe geven haha
Verder ook wat gevoelige borsten en wat deze week iets minder is en ik vooral de eerste weken had was een vol gevoel elke keer na het eten tot het moment dat ik weer trek kreeg. Ook wat last gehad van krampen de eerste weken maar dat is op het moment gelukkig ook niet meer. Dus mag niet klagen.
Verder ook wat gevoelige borsten en wat deze week iets minder is en ik vooral de eerste weken had was een vol gevoel elke keer na het eten tot het moment dat ik weer trek kreeg. Ook wat last gehad van krampen de eerste weken maar dat is op het moment gelukkig ook niet meer. Dus mag niet klagen.

maandag 30 september 2019 om 15:11
Hier lijkt alles goed te gaan. Ondertussen al 3 echo’s gehad en allemaal helemaal goed. Vrijdag a.s. de termijnecho.
Hoop alleen dat het met mij ook snel beter gaat want die misselijkheid de hele dag (en nacht) is echt niet te doen hoor. Hoop echt op die magische 12 weken grens. Alhoewel ik toch ook genoeg verhalen hoor en lees van 16 of 20 weken......of zelfs de hele zwangerschap
Hoop alleen dat het met mij ook snel beter gaat want die misselijkheid de hele dag (en nacht) is echt niet te doen hoor. Hoop echt op die magische 12 weken grens. Alhoewel ik toch ook genoeg verhalen hoor en lees van 16 of 20 weken......of zelfs de hele zwangerschap
maandag 30 september 2019 om 22:34
Spannend enigma! Duimen dat ie raak is.
Eeffie wat vervelend van de misselijkheid. Ik mag in handen knijpen. Haast geen misselijkheid gehad. Ergste vermoeidheid is ook weg en zelfs borsten minder pijnlijk. Dus gaat mijn brein gelijk weer zorgen maken maar rationeel weet ik dat dit rond deze tijd kan gebeuren en verschijnselen minder worden.
Wel al behoorlijke buik maar dat is van opgezwollen darmen. Pas een halve kilo aangekomen dus het is niet extra gewicht. Voel me net een opgeblazen ballon. Pffffff.
Woensdag echo en nipt. Morgen 11 weken. Toch weer spannend. Woensdag na echo kan ik mond niet meer houden
Eeffie wat vervelend van de misselijkheid. Ik mag in handen knijpen. Haast geen misselijkheid gehad. Ergste vermoeidheid is ook weg en zelfs borsten minder pijnlijk. Dus gaat mijn brein gelijk weer zorgen maken maar rationeel weet ik dat dit rond deze tijd kan gebeuren en verschijnselen minder worden.
Wel al behoorlijke buik maar dat is van opgezwollen darmen. Pas een halve kilo aangekomen dus het is niet extra gewicht. Voel me net een opgeblazen ballon. Pffffff.
Woensdag echo en nipt. Morgen 11 weken. Toch weer spannend. Woensdag na echo kan ik mond niet meer houden

maandag 30 september 2019 om 23:20
Ik hoop ook op de magische 3 maanden voor je (en ik ken inderdaad behoorlijk wat mensen waar hebt toen over was).Eeffie1 schreef: ↑30-09-2019 15:11Hier lijkt alles goed te gaan. Ondertussen al 3 echo’s gehad en allemaal helemaal goed. Vrijdag a.s. de termijnecho.
Hoop alleen dat het met mij ook snel beter gaat want die misselijkheid de hele dag (en nacht) is echt niet te doen hoor. Hoop echt op die magische 12 weken grens. Alhoewel ik toch ook genoeg verhalen hoor en lees van 16 of 20 weken......of zelfs de hele zwangerschap![]()
Mocht dat toch niet zo zijn (ik had helaas pech), loop er dan niet te lang mee door. Ik hield dapper de ‘hoort erbij’ vol, terwijl ik nauwelijks at en overeind kon blijven. Pas toen ik tegen iemand zei: ‘gelukkig kan het voor de baby geen kwaad’ en zij zei: eh ja, dat is leuk, maar heb jíj zo nog wel een leven?, brak ik, en zat ik de volgende dag bij de huisarts. Er zijn best wat dingen die ze kunnen proberen, die bij veel mensen helpen. Het bleef bij mij een zwakke plek (te moe, niet genoeg eten of drinken en ik werd weer misselijk), maar overall ging het toen redelijk en kon ik wel weer gewoon normaal functioneren.
Waarschijnlijk is het niet nodig, en zal het nu snel beter gaan, maar gewoon een tip mocht dat toch niet zo zijn.