Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Enigma wat fantastisch 🎉🎊❤️

Ik snap je angst, maar de kans is gewoon ook heel groot dat het wel goed blijft gaan natuurlijk. Houd jezelf daar aan vast. En geniet van je positieve test en positieve nieuws!!
Yeaaaaah Enigma!

Gefeliciteerd! ontzettend genieten meid!

Hele dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Enigma! Geniet ervan!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb al 10 jaar een hevige kinderwens, altijd toch gewacht op een partner maar mijn toemalige partner en ik stonden naar 5 jaar nog niet op dezelfde lijn kwa kinderen, was er toen ook uiteindelijk na pijn en moeite klaar mee. Ik moet voor mezelf kiezen hierin.. ik wil ZI gaan doen maar eerst zonder ziekenhuis, hebben dames daar ervaringen mee?

Weet ook niet of dit natuurlijk ook de juiste topic er voor is ben net nieuw hier.
Goedenavond

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik ook meegeschreven op dit forum. Ik heb nu een dochter van 2 jaar. Komend jaar wil ik gaan proberen een 2e kindje te krijgen. Zijn er nog dames hier die 2 kindjes hebben? Zo ja hoe gaat het met 2 kinderen in je eentje?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Enigma! Tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar :-).

Angelina: welkom. De meeste vrouwen hier gaan naar een kliniek, maar volgens mij zijn er wel een aantal die ZI hebben gedaan. Heb jij een eigen donor, of heb je een andere reden om het zo te doen?
Alle reacties Link kopieren
Wow, Enigma, gefeliciteerd! Het is je heel erg gegund.
Geen motto
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
15-11-2019 23:03
Gefeliciteerd Enigma! Tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar :-).

Angelina: welkom. De meeste vrouwen hier gaan naar een kliniek, maar volgens mij zijn er wel een aantal die ZI hebben gedaan. Heb jij een eigen donor, of heb je een andere reden om het zo te doen?
Jaa ik heb contact met een donor van betrouwbare bronnen om me heen. Uhmm ja ik heb zoiets van eerst zo proberen als er geen probleem is met zwanger worden.. als het zo lukt heeft het me veel geld bespaard, maar kom ik voor die keuze ja dan zou ik het tuurlijk via die weg willen doen. Maar dat valt zeker niet mee met kosten en wachtlijsten. Ik weet niet of er klinieken zijn die gretig zijn om bammoeders te helpen.

Dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi angelinashaima, welkom.

Ik heb eerst aantal pogingen gedaan met ZI (cryos donor) daarna iui, ten tijde van onduidelijkheden met vergoedingen weer even ZI, terug naar iui en uiteindelijk met ivf zwanger geworden.

Mijn advies, schrijf je in ieder geval in bij een kliniek om op de wachtlijst te komen. Je kan ondertussen ZI doen met donor. Wel zou ik adviseren iets van een gezondheidscheck te doen met donor.

Mocht ZI not lukken en je gaat toch via kliniek zul je moeten overwegen om met je donor door te gaan of voor een donor van kliniek, of zelfs cryos of ESB. Als je je bekende donor wilt gebruiken zullen er waarschijnlijk ook nog stappen voor hem zijn.

Dit was even heel erg kort door de bocht want moet nu weg maar als je meer vragen hebt stel ze maar.
Alle reacties Link kopieren
Oh, alleenstaande vrouwen kunnen op meerdere plekken geholpen worden, dat is niet zo’n probleem.
Er zijn ook plekken waar je terecht kunt voor een soort ‘start’ procedure met een eigen donor. Gezondheidscheck van de donor, sperma check, en eenmalige uitleg over hoe het beste te doen. Dat kun je evt ook nog overwegen.

Fijn dat je al een donor hebt gevonden, gaat die ook betrokken zijn, of is het echt puur een donor?
(Als je trouwens geen antwoord wilt geven, is dat natuurlijk prima. Het is hier gewoon redelijk gebruikelijk om dingen te vragen waar je benieuwd naar bent, maar het is niet mijn bedoeling om je een soort kruisverhoor af te nemen hoor!)
Alle reacties Link kopieren
Sciencerocks schreef:
16-11-2019 09:36
Hoi angelinashaima, welkom.

Ik heb eerst aantal pogingen gedaan met ZI (cryos donor) daarna iui, ten tijde van onduidelijkheden met vergoedingen weer even ZI, terug naar iui en uiteindelijk met ivf zwanger geworden.

Mijn advies, schrijf je in ieder geval in bij een kliniek om op de wachtlijst te komen. Je kan ondertussen ZI doen met donor. Wel zou ik adviseren iets van een gezondheidscheck te doen met donor.

Mocht ZI not lukken en je gaat toch via kliniek zul je moeten overwegen om met je donor door te gaan of voor een donor van kliniek, of zelfs cryos of ESB. Als je je bekende donor wilt gebruiken zullen er waarschijnlijk ook nog stappen voor hem zijn.

Dit was even heel erg kort door de bocht want moet nu weg maar als je meer vragen hebt stel ze maar.

Waren er bij jou ook redenen wrm het niet lukt via ZI?

Ja zou ik wel willen, maar welke kliniek is het beste? Ik vind het ook zo moeilijk kwa kosten ik kom er niet aan uit en snap er niet altijd iets van.
Wat word er vergoed en wat niet?
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
16-11-2019 10:45
Oh, alleenstaande vrouwen kunnen op meerdere plekken geholpen worden, dat is niet zo’n probleem.
Er zijn ook plekken waar je terecht kunt voor een soort ‘start’ procedure met een eigen donor. Gezondheidscheck van de donor, sperma check, en eenmalige uitleg over hoe het beste te doen. Dat kun je evt ook nog overwegen.

Fijn dat je al een donor hebt gevonden, gaat die ook betrokken zijn, of is het echt puur een donor?
(Als je trouwens geen antwoord wilt geven, is dat natuurlijk prima. Het is hier gewoon redelijk gebruikelijk om dingen te vragen waar je benieuwd naar bent, maar het is niet mijn bedoeling om je een soort kruisverhoor af te nemen hoor!)
Welke plekken zijn dat dan die met startprocedure?
Nee joh je mag alles vragen, als ik iets niet wil beantwoorden dan geef ik dat zeker aan!

Nee hij gaat niet betrokken zijn, er is een donorcontract en overeenkomst aanwezig die we beiden tekenen.
Alle reacties Link kopieren
@ Enigma, wat mooi nieuws! En dat juist nadat je best een klap te verwerken had, prachtig! Gefeliciteerd

@ Beach, ik weet (nog) niet hoe het zal zijn met 2 kindjes maar over 3 maanden mag ik het ervaren. Ik ben nu namelijk zwanger van mijn 2e kindje, allebei zijn ze via een kliniek verwekt en van dezelfde donor.
Toen ik voor een tweede kindje ging heb ik ook links en rechts rondgevraagd hoe dat zal zijn maar ik kwam erachter dat je dat gewoon niet weet totdat het zover is.
De een zegt namelijk dat het ze ontzettend tegenvalt terwijl de volgende het er juist over heeft dat een tweede zoveel makkelijker meedraaide in get gezin.

Volgens mij had ik hier nog niet verteld dat ik in verwachting ben van een meisje. Heel leuk en nu al zo anders dan mijn zoontje. Nu al bijna 25 weken en druk bezig met kamertjes inrichten en alvast wat taken afstaan/ overdragen op mijn werk. Gek hoe snel dit alles gaat!


Heel veel succes aan alle dappere dames hier!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
@Angelina, Waarom de keuze voor ZI? Omdat ik ook las dat je ook een kliniek zou willen maar er niet uitkomt. In dat geval zou ik er denk ik een paar telefoontjes aan wagen naar ziekenhuizen/klinieken bij jou in de buurt. Kosten kunnen afhankelijk zijn van wat voor soort donor (eigen bank kliniek of bijv. denemarken) en wachtlijsten verschillen ook.

@Fiepie: een meisje ... leuk!! Hoe oud je zoontje? En hoe vind hij het?
AngelinaShaima schreef:
16-11-2019 01:39
Jaa ik heb contact met een donor van betrouwbare bronnen om me heen. Uhmm ja ik heb zoiets van eerst zo proberen als er geen probleem is met zwanger worden.. als het zo lukt heeft het me veel geld bespaard, maar kom ik voor die keuze ja dan zou ik het tuurlijk via die weg willen doen. Maar dat valt zeker niet mee met kosten en wachtlijsten. Ik weet niet of er klinieken zijn die gretig zijn om bammoeders te helpen.

Dus vandaar.
Hoi hoi,

Ik ben ook net nieuw hier. Ik heb me 2 weken geleden aangemeld bij Nij Geertgen. Aanstaande woensdag heb ik mijn intakegesprek en dan zal in januari mijn behandeling ga starten. Ik heb ook gekozen voor bammoeder. Ik dacht ook dat er een wachtlijst zou zijn, maar die is daar maar ongeveer 4 tot 8 weken :)
Gefeliciteerd Enigma!!! Geniet ervan! :lips:
Succes woensdag lovehopeandbelieve!

Ik ben mn tijd aan het uitzitten tot de 26e - dan mag ik testen van het ziekenhuis... :rolling:
Seaofdreams schreef:
17-11-2019 20:53
Succes woensdag lovehopeandbelieve!

Ik ben mn tijd aan het uitzitten tot de 26e - dan mag ik testen van het ziekenhuis... :rolling:
Dankjewel! Heb er echt zo’n zin in! Kan niet wachten tot het Januari is dat ik kan beginnen!

Oohhh wat spannend zeg! Gun het je!

Weet jij misschien of het bekend is of het bij veel vrouwen de eerste poging lukt?
Iedere poging iets van 12-15% net zoals bij stellen op de reguliere manier. En ook daar zijn sommige meteen zwanger en anderen na maanden, jaren. Valt niets zinnigs over te zeggen. Mijn arts vertelde die % als algemene info maar er meteen achteraan: het zijn gemiddeldes, en die zeggen niks over jou...
Seaofdreams schreef:
17-11-2019 21:32
Iedere poging iets van 12-15% net zoals bij stellen op de reguliere manier. En ook daar zijn sommige meteen zwanger en anderen na maanden, jaren. Valt niets zinnigs over te zeggen. Mijn arts vertelde die % als algemene info maar er meteen achteraan: het zijn gemiddeldes, en die zeggen niks over jou...
Oké dankjewel! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal! Het voelt allemaal nog ontzettend onwerkelijk. Ga morgen nog een test doen. Gewoon om te kijken naar een streep als ik 100% zeker ben dat er geen pregnyl meer in mijn lijf zit. Vind het zo bijzonder om zo'n tweede streep te zien!

@lovehopeandbelieve, je kunt niks zeggen over hoe lang het gaat duren. Bij mij lukte het niet en de ronde waarin er eigenlijk geen kans was test ik dus ineens positief... je kunt je er het beste op instellen dat het niet meteen raak is. Maar alles is mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als er geen bekende medische problemen zijn, is de kans ongeveer net zo groot als bij een normaal stel dat het gaat proberen. Dus er is altijd een kans dat het meteen raak is, maar de kans is veel groter dat je wel een paar maanden bezig bent. Het is ook wel verstandig om je daar op in te stellen, als je al helemaal kapot van teleurstelling bent als het niet in 1 maand lukt, wordt het wel een erg zwaar traject.

Ik moest dit trouwens een hoop mensen uitleggen. Die dachten dat als je eenmaal aan de beurt was, je dan dus ook binnen een maand zwanger was. Geen idee hoe ze daar bij komen, want volgens mij weet iedereen wel dat er mensen zijn bij wie het ook via het ziekenhuis niet zo 1-2-3 lukt.
Enigma82 schreef:
17-11-2019 23:18
Dank jullie wel allemaal! Het voelt allemaal nog ontzettend onwerkelijk. Ga morgen nog een test doen. Gewoon om te kijken naar een streep als ik 100% zeker ben dat er geen pregnyl meer in mijn lijf zit. Vind het zo bijzonder om zo'n tweede streep te zien!

@lovehopeandbelieve, je kunt niks zeggen over hoe lang het gaat duren. Bij mij lukte het niet en de ronde waarin er eigenlijk geen kans was test ik dus ineens positief... je kunt je er het beste op instellen dat het niet meteen raak is. Maar alles is mogelijk.
Ik ben inderdaad ook zo ingesteld dat ik er vanuit ga dat het niet meteen lukt. Wanneer ik dit zeg zeggen de mensen om me heen dat ik niet zo negatief moet denken en hoop moet hebben. Ik ga er gewoon nuchter in en wil me niet ergens aan vast houden.
nausicaa schreef:
17-11-2019 23:50
Als er geen bekende medische problemen zijn, is de kans ongeveer net zo groot als bij een normaal stel dat het gaat proberen. Dus er is altijd een kans dat het meteen raak is, maar de kans is veel groter dat je wel een paar maanden bezig bent. Het is ook wel verstandig om je daar op in te stellen, als je al helemaal kapot van teleurstelling bent als het niet in 1 maand lukt, wordt het wel een erg zwaar traject.

Ik moest dit trouwens een hoop mensen uitleggen. Die dachten dat als je eenmaal aan de beurt was, je dan dus ook binnen een maand zwanger was. Geen idee hoe ze daar bij komen, want volgens mij weet iedereen wel dat er mensen zijn bij wie het ook via het ziekenhuis niet zo 1-2-3 lukt.
Ja dat merk ik ook van dat uitleggen! Zo van oke maar het is de juiste timing, en het wordt hoger ingebracht, dus kan toch niet anders? Ehh jawel...

Idd verstandig je daarop in te stellen. Al is het denk ik ook bijna niet te voorkomen toch elke ronde wel te denken ‘zal het nu gelukt zijn!?’

@Enigma: en weer getest? Ziekenhuis al gebeld? Wat een wonder heh! Echt zo blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
Wow Enigma gefeliciteerd! Super nieuws zeg, geniet ervan!

Hier ondertussen alweer 15 weken zwanger. Iedereen weet het nu en het begint nu ook wat werkelijker te worden. Gelukkig geen kwaaltjes behalve de vermoeidheid de eerste weken.

Heel veel succes voor iedereen die bezig is of op het wachtbankje zit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven