Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe meisjes op seksueel vlak opgevoed wordt.
Vrij veilig, ga aan de pil, gebruik een condoom! Pas op dat je niet zwanger wordt!
En mocht je een keertje onveilig hebben gevreeën An is daar altijd nog de morning after Pil.
Je halve volwassen leven ben je dus eigenlijk bezig niet zwanger te worden dus de verwachtingen zijn groot als je alle voorbehoedsmiddelen opeens laat staan.
Daarnaast krijg je natuurlijk veel minder te horen over de pogingen die zijn mislukt. Vooral bij stelletjes ga je daar ook niet naar vragen (goh, waren jullie al lang bezig?)
Bijzonder genoeg durven veel mensen dit wel te vragen als je via inseminaties zwanger raakt
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Dat klinkt idd best logisch wat je daar zegt Fiepie...
Lovehopeandbelieve schreef:
17-11-2019 17:07
Hoi hoi,

Ik ben ook net nieuw hier. Ik heb me 2 weken geleden aangemeld bij Nij Geertgen. Aanstaande woensdag heb ik mijn intakegesprek en dan zal in januari mijn behandeling ga starten. Ik heb ook gekozen voor bammoeder. Ik dacht ook dat er een wachtlijst zou zijn, maar die is daar maar ongeveer 4 tot 8 weken :)
Oh echt waar? Super fijn!
Ik ga daar dan ook zeker een kijkje nemen.
Een nieuwsgierige vraag word het vergoed door je zorgverzekeraar? Of moet je meteen uit je eigen zak betalen?

Ik wens je echt super veel succes!!
Hoop op hele goeie uitkomsten!
Angelina, de behandeling kost je je eigen risico. Verder betaal je bij nij geertgen psycholoog consult (75) en (eventueel) donorzaad en soms eigen bijdrage medicatie. Donorzaad is qua prijs erg verschillend.
Bij NG kost 1 rietje van NG eigen bank 240 euro. Dat is 1 poging. Maar de wachttijd kan wel lang zijn. Hoe korter je de wachttijd wil, hoe meer je betaal eigenlijk.

Ik heb 1 rietje van NL donor. Ik heb een ICSI traject gehad wegens t feit dat ik cellen gedoneerd heb. Heb 8 weken op de donormatch moeten wachten (niet lang) en was bij poging 1 zwanger..
Hallo dames,

Nou ik heb contact gehad met mijn zorgverzekeraar (CZ).
En die vertellen mij dat het niet vergoed word per 1 januari 2020.
Aan alleenstaande, dus dat wil zeggen dat ik kwa kosten er gewoon helemaal alleen voor sta ook.
En aangezien dat het jaar al bijna om is,
Er werd me wel verteld dat het miss alleen vergoed word als er een medische reden is dis verminderde vruchtbaarheid etc.
Ik had aangegeven dat ik een afwijkende baarmoeder heb, en daar kon zij zelf niet over beoordelen dus moet ik hun nu een mail sturen met alle info erin en dan konden ze het beoordelen.
Maar moest zeker wel rekening houden met een nee. :sigh:

Ik ben radeloos
AngelinaShaima schreef:
19-11-2019 16:48
Hallo dames,

Nou ik heb contact gehad met mijn zorgverzekeraar (CZ).
En die vertellen mij dat het niet vergoed word per 1 januari 2020.
Aan alleenstaande, dus dat wil zeggen dat ik kwa kosten er gewoon helemaal alleen voor sta ook.
En aangezien dat het jaar al bijna om is,
Er werd me wel verteld dat het miss alleen vergoed word als er een medische reden is dis verminderde vruchtbaarheid etc.
Ik had aangegeven dat ik een afwijkende baarmoeder heb, en daar kon zij zelf niet over beoordelen dus moet ik hun nu een mail sturen met alle info erin en dan konden ze het beoordelen.
Maar moest zeker wel rekening houden met een nee. :sigh:

Ik ben radeloos
Ah oké, ik zit bij Menzis en die hebben geen contract met Nij Geertgen. Ze vergoeden het voor me dus misschien even daarmee contact opnemen zodat je kunt overstappen.
depster schreef:
19-11-2019 06:05
Angelina, de behandeling kost je je eigen risico. Verder betaal je bij nij geertgen psycholoog consult (75) en (eventueel) donorzaad en soms eigen bijdrage medicatie. Donorzaad is qua prijs erg verschillend.
Bij NG kost 1 rietje van NG eigen bank 240 euro. Dat is 1 poging. Maar de wachttijd kan wel lang zijn. Hoe korter je de wachttijd wil, hoe meer je betaal eigenlijk.

Ik heb 1 rietje van NL donor. Ik heb een ICSI traject gehad wegens t feit dat ik cellen gedoneerd heb. Heb 8 weken op de donormatch moeten wachten (niet lang) en was bij poging 1 zwanger..

Hoi Debster,

Ik heb Nij Geertgen vorige week nog aan de telefoon gehad en de mevrouw vertelde me dat 1 rietje 350 euro koste. Hoe lang is het bij jou geleden of enig idee waar het verschil dan in zit?
Ik heb morgen intakegesprek, maar ik vroeg me af of dat ICSI traject je eigen keuze is of dat een arts dat moet aanraden?
Zou je dit traject meer mensen aanraden?
anoniem_643bd8b5aa39c wijzigde dit bericht op 19-11-2019 17:41
8.87% gewijzigd
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... en-kid.pdf

Hier een link naar het bericht van de Rijksoverheid van 6 november.
Het is natuurlijk super ambtelijke taal maar ik begrijp eruit dat alleenstaande vrouwen en lesbische vrouwen geen vergoeding krijgen vanuit de zorgverzekering maar dat je wel aanspraak kan maken op een subsidieregeling vanuit de overheid.
Dit betekend dat je eenmalig €192,50 betaald waarna de behandeling dus vergoed zal worden uit de subsidieregeling.
Hier vallen de rietjes/ het semen niet onder.
Misschien kan je nogmaals contact opnemen en vragen naar de subsidieregeling.
Omdat dit redelijk nieuw is kan het zijn dat de zorgverzekering dit nog niet echt duidelijk heeft
thefiepie schreef:
19-11-2019 17:31

Het is natuurlijk super ambtelijke taal maar ik begrijp eruit dat alleenstaande vrouwen en lesbische vrouwen geen vergoeding krijgen vanuit de zorgverzekering maar dat je wel aanspraak kan maken op een subsidieregeling vanuit de overheid.
Dit betekend dat je eenmalig €192,50 betaald waarna de behandeling dus vergoed zal worden uit de subsidieregeling.
Omdat dit redelijk nieuw is kan het zijn dat de zorgverzekering dit nog niet echt duidelijk heeft
Mijn zorgverzekering vergoed 100% van de landelijke norm die ervoor staat. Nij Geertgen gesproken en die houden kwa prijzen de landelijke norm aan dus niks aan de hand voor mij iig :)
Lovehopeandbelieve schreef:
19-11-2019 17:39
Mijn zorgverzekering vergoed 100% van de landelijke norm die ervoor staat. Nij Geertgen gesproken en die houden kwa prijzen de landelijke norm aan dus niks aan de hand voor mij iig :)
Oh wat fijn!
thefiepie schreef:
19-11-2019 17:31

Klopt Fiepie. UMC vertelde mij hetzelfde verhaal, vergoeding gaat uit een soort subsidie/fonds kopen. Ik betaal €160 per rietje.

Mag ik even ongeduldig klagen :biggrin:
Dag 30 cyclus (normaal cyclus 29-31 dgn) en 9 dpo. Nog geen teken van komende menstruatie en ongeduldig is zacht uitgedrukt haha. En ja, dit is pas rondje 1 :-$
Wat betreft de verzekering, ik zou inderdaad gewoon eens bellen met je zorgverzekeraar. het zou best kunnen dat NG voor volgend jaar geen contract heeft met CZ.

LoveHopeenBelieve, Ik heb deze zomer nog een rietje gekocht voor 240. De kosten die jij beschrijft passen eerder bij het laten matchen door NG bij buitenlands donorzaad (Cryos/ESB). Deze wachttijden zijn dan ook korter.
Je hebt niet te kiezen of je gelijk kiest met ICSI. In principe starten ze standaard met IUI. De reden dat ik gelijk gestart ben met ICSI ipv IUI is dus omdat ik eicellen heb gedoneerd.
Het aanraden kan ik geen ja of nee op zeggen. Mij viel het alles tegen, ondanks dat ik buiten gewoon vaak terug moest voor een echo tijdens de stimulatiefase. Emotioneel heeft het mij ook weinig gekost. De pijn van het injecteren en de punctie viel mij ook allemaal reuze mee. Echter zijn er ook verhalen van vrouwen die dit alles wel als heel heftig hebben ervaren.
depster schreef:
19-11-2019 18:39
Wat betreft de verzekering, ik zou inderdaad gewoon eens bellen met je zorgverzekeraar. het zou best kunnen dat NG voor volgend jaar geen contract heeft met CZ.

LoveHopeenBelieve, Ik heb deze zomer nog een rietje gekocht voor 240. De kosten die jij beschrijft passen eerder bij het laten matchen door NG bij buitenlands donorzaad (Cryos/ESB). Deze wachttijden zijn dan ook korter.
Je hebt niet te kiezen of je gelijk kiest met ICSI. In principe starten ze standaard met IUI. De reden dat ik gelijk gestart ben met ICSI ipv IUI is dus omdat ik eicellen heb gedoneerd.
Het aanraden kan ik geen ja of nee op zeggen. Mij viel het alles tegen, ondanks dat ik buiten gewoon vaak terug moest voor een echo tijdens de stimulatiefase. Emotioneel heeft het mij ook weinig gekost. De pijn van het injecteren en de punctie viel mij ook allemaal reuze mee. Echter zijn er ook verhalen van vrouwen die dit alles wel als heel heftig hebben ervaren.
Hmm ik meen toch echt dat ze zei 350 euro vanuit eigen bank. Morgen nog maar eens goed vragen :)
Ik ben namelijk ook aan het denken om eicellen te doneren. Ik heb al heel lang heb gevoel dat ik iets wil doen voor de medemens. Zo heb ik mij vorig jaar aangemeld als stamceldonor maar de kans dat je word opgeroepen is erg klein. Ik ben dus aan het overwegen om eicellen te doneren.
Betekent het dan als je eicellen doneert je dan wel voor de icsi behandeling gaat?
Sorry als ik teveel vragen stel, maar dan ben ik goed voor bereid morgen :)
Seaofdreams schreef:
19-11-2019 18:39
Klopt Fiepie. UMC vertelde mij hetzelfde verhaal, vergoeding gaat uit een soort subsidie/fonds kopen. Ik betaal €160 per rietje.

Mag ik even ongeduldig klagen :biggrin:
Dag 30 cyclus (normaal cyclus 29-31 dgn) en 9 dpo. Nog geen teken van komende menstruatie en ongeduldig is zacht uitgedrukt haha. En ja, dit is pas rondje 1 :-$
Spannend!!! Ik hoop het zo voor je! :cheer2: u
@lovehopeandbelieve: thnx!!
Jij succes morgen! Gaat er iemand met je mee? Zo ja, neem daar ook je vragen mee door. Mocht jij nou door alle info of spanning wat vergeten kan die persoon ff inhaken!
Love, Ja bij eiceldonatie zal je moeten starten met een IVF/ICSI traject en NG kiest er eigenlijk altijd voor om ICSI te doen. Om te mogen doneren zal je wel wat meer gesprekken hebben met onder andere de psycholoog (om te zien hoe je tot het besluit bent gekomen, je gedachtes over dat een biologisch kind van jou ergens anders opgroeit en wellicht over 16 jaar bij je aan de deur komt). Daarbij kijken ze net iets strenger naar je medische geschiedenis.

IUI is niet mogelijk bij ICSI omdat je meerdere eicellen moet gaan aanmaken die middels een punctie verwijderd worden. Je moet minimaal 10 eicelcellen hebben, zodat er minimaal 4 gedoneerd worden. Zijn het er meer, dan wordt het 50/50. Bij minder hou je alles zelf - maar kan je dus niet iemand anders helpen.

Ze zullen overigens beginnen over het feit dat eerst je eigen kinderwens vervuld moet worden - daar zijn onderling in de kliniek de richtlijnen niet allemaal even helder/zelfde kant op. Pas als alle gesprekken geweest zijn en er akkoord is gegeven zal er een traject starten.
Seaofdreams schreef:
19-11-2019 18:59
@lovehopeandbelieve: thnx!!
Jij succes morgen! Gaat er iemand met je mee? Zo ja, neem daar ook je vragen mee door. Mocht jij nou door alle info of spanning wat vergeten kan die persoon ff inhaken!
Ja mijn nichtje gaat mee , die staat de gehele behandeling naast mijn zijde dus dat is wel fijn :)
depster schreef:
19-11-2019 19:07
Love, Ja bij eiceldonatie zal je moeten starten met een IVF/ICSI traject en NG kiest er eigenlijk altijd voor om ICSI te doen. Om te mogen doneren zal je wel wat meer gesprekken hebben met onder andere de psycholoog (om te zien hoe je tot het besluit bent gekomen, je gedachtes over dat een biologisch kind van jou ergens anders opgroeit en wellicht over 16 jaar bij je aan de deur komt). Daarbij kijken ze net iets strenger naar je medische geschiedenis.

IUI is niet mogelijk bij ICSI omdat je meerdere eicellen moet gaan aanmaken die middels een punctie verwijderd worden. Je moet minimaal 10 eicelcellen hebben, zodat er minimaal 4 gedoneerd worden. Zijn het er meer, dan wordt het 50/50. Bij minder hou je alles zelf - maar kan je dus niet iemand anders helpen.

Ze zullen overigens beginnen over het feit dat eerst je eigen kinderwens vervuld moet worden - daar zijn onderling in de kliniek de richtlijnen niet allemaal even helder/zelfde kant op. Pas als alle gesprekken geweest zijn en er akkoord is gegeven zal er een traject starten.
Oké heel erg bedankt!
Geen probleem :) Ik ben wel niet heel actief hier, maar lees nog altijd mee..dus als je vragen hebt gewoon stellen!
depster schreef:
19-11-2019 19:28
Geen probleem :) Ik ben wel niet heel actief hier, maar lees nog altijd mee..dus als je vragen hebt gewoon stellen!
Heb 1 vraag en dan weet ik voor nu voldoende...
hoe lang heeft het bij jou geduurd met dit traject vanaf de intake tot aan de terug plaatsing ?
Begin maart heb ik gebeld, eind april op intake. Juli donorzaad besteld, eind augustus een donormatch, sept gestart met ICSI traject, 30 sept verse terugplaatsing en nu bijna 10 weken zwanger :)

Ik had dus het geluk dat er met 8 weken al een match was.
depster schreef:
19-11-2019 19:54
Begin maart heb ik gebeld, eind april op intake. Juli donorzaad besteld, eind augustus een donormatch, sept gestart met ICSI traject, 30 sept verse terugplaatsing en nu bijna 10 weken zwanger :)

Ik had dus het geluk dat er met 8 weken al een match was.
Oohhh sorry helemaal verkeerd gelezen, maar je bent nu zwanger! Van harte gefeliciteerd!!! :cheer2:
Hoe voel je je???
Dat ging ook vrij vlot bij jou depster :)
Gaat alles goed?
Dankjullie dames :)

Het gaat redelijk, erg misselijk met overgeven maar dat is te handelen met medicatie. Emotioneel is soms wel een dingetje, maar dat zijn de hormonen..dus komt vast goed 👍
Ahh hopelijk gaat die misselijkheid snel over en kan dan mentaal&fysiek het grote genieten gaan beginnen :cheer2:

Wat vind je emotioneel lastig als ik vragen mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven