Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
dinsdag 19 november 2019 om 22:10
LoveHopeandbelieve ik heb ook rietjes via Nij Geertgen en klopt wat Depster zegt kosten zijn 240,- voor hun eigen donorbank. Wachttijd kan lang duren maar ik had ook in een paar weken een match.
De 350,- is dan idd wanneer Nij Geertgen een match voor jou maakt via de European Spermabank.
Ik heb de gegevens nog even terug gezocht die ik eind 2019 van hun gekregen heb. En toen waren de kosten van de tweede optie 320,- Zou het gek vinden als de kosten zo erg naar boven gegaan zouden zijn.
Succes morgen en dan krijg je ook meteen van allerlei info mee en weet je meteen meer.
Seaofdreams ik duim voor je, succes nog even!
De 350,- is dan idd wanneer Nij Geertgen een match voor jou maakt via de European Spermabank.
Ik heb de gegevens nog even terug gezocht die ik eind 2019 van hun gekregen heb. En toen waren de kosten van de tweede optie 320,- Zou het gek vinden als de kosten zo erg naar boven gegaan zouden zijn.
Succes morgen en dan krijg je ook meteen van allerlei info mee en weet je meteen meer.

woensdag 20 november 2019 om 06:11
Sea; het is best snel gegaan allemaal, vind het allemaal nog erg onwerkelijk. Daarbij voel ik mij lichamelijk dus niet top - kan niet mijzelf zijn. Wellicht ook het genieten overschat - voel mij dus met regelmaat schuldig/downig omdat ik mij anders voel dan dat ik had gedacht dat ik zou doen... Geloof me..Hormonen vergroten elk gevoel als een vergrootglas xD

woensdag 20 november 2019 om 15:32
Ben inderdaad vandaag geweest!Ja-gen schreef: ↑19-11-2019 22:10LoveHopeandbelieve ik heb ook rietjes via Nij Geertgen en klopt wat Depster zegt kosten zijn 240,- voor hun eigen donorbank. Wachttijd kan lang duren maar ik had ook in een paar weken een match.

Het klopt wat je zegt. 240 euro per rietje voor eigen donorbank. Wachttijd zou inderdaad langer zijn. Mag ik vragen hoeveel weken wachttijd jij has?
Ik kan ook 318 euro betalen per rietje maar dan is de wachttijd 4 tot 10 weken.

woensdag 20 november 2019 om 17:38
Hey sea,Seaofdreams schreef: ↑20-11-2019 16:08@lovehope: en, hoe was het verder?goed gevoel erbij? Nog over eiceldonatie gehad.... spannende tijden!
Het eerste gesprek was met de gynaecoloog. Helaas had ik bij haar geen fijn gevoel en mijn nichtje ook niet.
De vrouw gaf je geen warm gevoel. Nam vragenlijst met je door. Deed een echo van niet meer als 20 sec. Kreeg een papiertje mee en thats it.
Het tweede gesprek was met een verpleegster en die was echt heel prettig. Ze heeft bloed afgenomen en met me gesproken. Ook over Eiceldonatie idd. Nu heb ik 13 december een gesprek met de psycholoog en dan zal de donor gezocht gaan worden . Het kan me serieus allemaal niet snel genoeg gaan nu. Helaas gaan er nog een aantal weken overheen.
Ben net bij mijn vader geweest en heb het vertelt. Zijn reactie was zo ontzettend mooi en hij werd zo ontzettend blij van mijn nieuws echt heel leuk!!

Hoe gaat het bij jou ? Je menstruatie was er nog niet toch?

woensdag 20 november 2019 om 17:45
Love, met wie was je eerste afspraak? Er zijn inderdaad een paar artsen die wat kort van stof/botter over komen, want zeker niet prettig is! Daar tegenover zijn er ook een aantal die juist onwijs vriendelijk zijn en de tijd nemen
De verpleegkundige zijn inderdaad allemaal onwijs vriendelijk! De psycholoog zelf vond ik wel iets of wat stug, maar tja..je zit er voor jezelf

De verpleegkundige zijn inderdaad allemaal onwijs vriendelijk! De psycholoog zelf vond ik wel iets of wat stug, maar tja..je zit er voor jezelf

woensdag 20 november 2019 om 17:50
De gynaecoloog was meen ik dokter Bekx of hoe ik het ook mag schrijven. Ouder vrouwtje in ieder geval.depster schreef: ↑20-11-2019 17:45Love, met wie was je eerste afspraak? Er zijn inderdaad een paar artsen die wat kort van stof/botter over komen, want zeker niet prettig is! Daar tegenover zijn er ook een aantal die juist onwijs vriendelijk zijn en de tijd nemen![]()
Verpleegster was volgens mij Eline.
Ik kwam daar binnen gelopen met mijn nicht zat daar een oude vriendin van jaren geleden binnen. Dat was echt akward!
Gelukkig zijn we gewoon uit elkaar gegroeid , geen ruzie ofzo. Maar toch was het ongemakkelijk. Helaas probeerde zij 3.5 jaar om zwanger te worden dus dat is niet leuk!

woensdag 20 november 2019 om 17:57
Aaah ja ik weet gelijk wie je bedoeld, bij haar moet je er een beetje door heen kijken. Zij is heeeel onzeker (heb ik iig gemerkt in alles wat ze doet haha) heb haar eens gecomplimenteerd over iets..en het ijs was gesmolten.. maakte ook eens een grapje..haar reactie was echt heel grappig.. 'ooooooeh ondeugend!' heb haar vaak tijdens de stimulatiefase gehad en ik merkte echt dat ze losser werd..
Wat bijzonder dat je een oude vriendin tegen bent gekomen zeg! Hopelijk mag het haar alsnog lukken nu ze daar ook is.
Wat bijzonder dat je een oude vriendin tegen bent gekomen zeg! Hopelijk mag het haar alsnog lukken nu ze daar ook is.

woensdag 20 november 2019 om 18:08
Mijn oude vriendin gaf inderdaad hetzelfde aan. Als je haar wat vaker hebt gezien word ze wat losser HahA.depster schreef: ↑20-11-2019 17:57Aaah ja ik weet gelijk wie je bedoeld, bij haar moet je er een beetje door heen kijken. Zij is heeeel onzeker (heb ik iig gemerkt in alles wat ze doet haha) heb haar eens gecomplimenteerd over iets..en het ijs was gesmolten.. maakte ook eens een grapje..haar reactie was echt heel grappig.. 'ooooooeh ondeugend!' heb haar vaak tijdens de stimulatiefase gehad en ik merkte echt dat ze losser werd..

woensdag 20 november 2019 om 18:23
Haha wat grappig dat jullie dan dezelfde artsen hebben Depster en love! En wat fijn dat je vader zo blij reageerde
Dan krijg je er nog meer zin in heh! Snap dat het je nu biet vlug genoeg kan gaan. Gelukkig komen de feestdagen eraan, dec vliegt altijd voorbij merk ik!
Nog steeds geen teken van menstruatie.
Cyclus dag 31 (afgelopen 6 mnd was mijn cyclus 29-31 dgn) maar pas 10 dagen na eisprong. Maar zou toch gek zijn als ik deze maand precies opeens een cyclus van 35 dagen zou hebben? Nog nooit gehad.
Depster hoe gaat t vandaag?

Nog steeds geen teken van menstruatie.
Cyclus dag 31 (afgelopen 6 mnd was mijn cyclus 29-31 dgn) maar pas 10 dagen na eisprong. Maar zou toch gek zijn als ik deze maand precies opeens een cyclus van 35 dagen zou hebben? Nog nooit gehad.
Depster hoe gaat t vandaag?

woensdag 20 november 2019 om 18:31
Ik vond zwanger zijn echt helemaal niks. Dat hoeft toch ook niet? Een van mijn collega’s had het ook, en die zei altijd: ik ben niet blij dat ik zwanger ben, ik ben blij dat er een kindje komt. En dat zwanger zijn moet dan helaas even.depster schreef: ↑20-11-2019 06:11Sea; het is best snel gegaan allemaal, vind het allemaal nog erg onwerkelijk. Daarbij voel ik mij lichamelijk dus niet top - kan niet mijzelf zijn. Wellicht ook het genieten overschat - voel mij dus met regelmaat schuldig/downig omdat ik mij anders voel dan dat ik had gedacht dat ik zou doen... Geloof me..Hormonen vergroten elk gevoel als een vergrootglas xD
Ik heb overigens alle leuke kanten wel zo goed benut. Dus wel een fotoshoot met dikke buik gedaan, en alle gratis dozen aangevraagd die er waren

woensdag 20 november 2019 om 21:03
Ik he in totaal 5 weken gewacht vanaf dat ik de factuur betaald heb en bericht kreeg dat de rietjes geleverd waren.Lovehopeandbelieve schreef: ↑20-11-2019 15:32Ben inderdaad vandaag geweest!![]()
Het klopt wat je zegt. 240 euro per rietje voor eigen donorbank. Wachttijd zou inderdaad langer zijn. Mag ik vragen hoeveel weken wachttijd jij has?
Ik kan ook 318 euro betalen per rietje maar dan is de wachttijd 4 tot 10 weken.
Super snel dus.
Spannend allemaal zeg en wat super dat je vader zo reageerde

donderdag 21 november 2019 om 09:41
Oh wauw ! Dat is inderdaad echt snel!
Mag bij mij ook wel zo snel gaan vind ik

woensdag 4 december 2019 om 22:59
Deze leeft ook nog.
Ineens bedacht stik Zwolle die domme bmi wordt hem niet ga voor een 2e optie zoeken.
Ga nu naar wolvega, heb 5 Feb intake.
Helaas nog steeds geen eigen bank dat wordt wat extra sparen.
Eerst dachten we aan Nij Geertgen.
Maar met 240 euro eigen bijdrage en reiskosten wordt het net zo duur als wolvega. En wie weer is in feb hun bank open....
Nu aan het kijken op de deense banken. Maar blijf me verbazen over de prijzen per rietje. Welke mot hadden jullie?
Maar ook verschil van +/-240 vs 1000 voor dezelfde mot....
Ineens bedacht stik Zwolle die domme bmi wordt hem niet ga voor een 2e optie zoeken.
Ga nu naar wolvega, heb 5 Feb intake.
Helaas nog steeds geen eigen bank dat wordt wat extra sparen.
Eerst dachten we aan Nij Geertgen.
Maar met 240 euro eigen bijdrage en reiskosten wordt het net zo duur als wolvega. En wie weer is in feb hun bank open....
Nu aan het kijken op de deense banken. Maar blijf me verbazen over de prijzen per rietje. Welke mot hadden jullie?
Maar ook verschil van +/-240 vs 1000 voor dezelfde mot....

vrijdag 6 december 2019 om 06:01
Goedemorgen allemaal,
Ik ben een tijd niet op het forum geweest. Maar heb zo nu en dan wel mee gelezen.
Na 5 miskramen ben ik momenteel 10 weken zwanger, van mijn laatste ingevroren embryo’s uit ICSI 3, en lijkt het nu goed te gaan met alle medicatie. 2 teruggeplaatst en zwanger van 1. Het is nog verschrikkelijk stressvol maar ik ben nu verder dan ik ooit geweest ben. Gisteren heb ik een heerlijk spartelende uk gezien. Het blijft spannend maar ik probeer nu te vertrouwen op de medicatie.
Iedereen die gaat starten en al even bezig is, succes. Diegene die zwanger zijn, gefeliciteerd!
Ik ben een tijd niet op het forum geweest. Maar heb zo nu en dan wel mee gelezen.
Na 5 miskramen ben ik momenteel 10 weken zwanger, van mijn laatste ingevroren embryo’s uit ICSI 3, en lijkt het nu goed te gaan met alle medicatie. 2 teruggeplaatst en zwanger van 1. Het is nog verschrikkelijk stressvol maar ik ben nu verder dan ik ooit geweest ben. Gisteren heb ik een heerlijk spartelende uk gezien. Het blijft spannend maar ik probeer nu te vertrouwen op de medicatie.
Iedereen die gaat starten en al even bezig is, succes. Diegene die zwanger zijn, gefeliciteerd!

vrijdag 6 december 2019 om 14:08
Wat vind ik dit fijn te lezen zeg! Gefeliciteerd Inner!! Zo fijn dat het je eindelijk is gelukt!! Ik hoop dat je dr snel van kan genieten na al die ellende!!!!innerpeace schreef: ↑06-12-2019 06:01Goedemorgen allemaal,
Ik zelf sta nog steeds achter mn keuze te stoppen en heb deze week de eerste stappen in de pleegzorg gezet.
Succes allemaal!!
zaterdag 7 december 2019 om 12:35
isillavendel schreef: ↑05-12-2019 20:41Ik en uk, we even maar dat zijn ook flinke prijzen of is dat voor meerdere rietjes?
Nee helaas. Dat is idd per rietje. Ja het is echt een duur traject. Komen naast die rietjes ook nog wel wat kosten bij. Succes met uitzoeken!
zaterdag 14 december 2019 om 08:49