Kinderen van hetzelfde geslacht

13-10-2017 07:00 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoontje en ben zwanger van...een jongetje. Ik ben hier hartstikke blij mee :). Een meisje had ik even goed leuk gevonden: ik wilde graag nog een kindje en het geslacht maakt me niet uit. Nou lijken mensen om me heen daar anders over te denken. Als ik vertel dat we nog een zoontje krijgen, zeggen ze dingen als "ach, als het maar gezond is" of "wie weet komt er ooit nog een meisje" . Is dit voor jullie herkenbaar? En hebben vrouwen met meerdere dochters dit ook?
Pfff soms denk ik dat ik er extra bij moet gaan benoemen dat ik echt heel blij ben met twee zoontjes!
Tja, het 'ideaalbeeld' is nu eenmaal een zoon en een dochter.
Laat het gaan, en wees blij dat jij blij bent met een tweede zoon.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik heb een zoon en dochter en herken de reacties. 'O, wat geweldig een koningspaar!' Ik werd er soms echt verdrietig van, want een tweede zoon had me ook geweldig geleken. Ook in de praktij zie ik voordelen aan 2 kinderen van hetzelfde geslacht. Bij ons is het altijd ruzie welk filmpje, liedje o.i.d. we opzetten. Cars of Frozen... Ze spelen niet zoveel met elkaar (kan natuurlijk ook bij kinderen van hetzelfde geslacht). We kunnen weinig spullen doorschuiven (kleding, fietsen, etc.) omdat die echt jongensachtig zijn. Nu onze dochter er is houden we bijvoorbeeld bij de aankoop van een fiets wel meer rekening mee dat hij 'neutraal' is. Als ik zie hoe makkelijk dat allemaal gaat bij vrienden die '2 dezelfde' hebben....

En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ja herkenning Senna. Hier ook zwanger van tweede zoon en verbaas me ook over mensen die met droge ogen vragen of we ‘doorgaan tot we een meisje hebben?’

Ik ben blij en dankbaar als ik straks twee gezonde kinderen mag hebben!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik lees graag mee. Ik ben zwanger van de 2e en wij hebben nog niemand verteld dat onze 2e van hetzelfde geslacht is als de oudste. Wij zijn er in elk geval blij mee, maar ik heb dus nog geen idee of ik ook dat soort opmerkingen ga krijgen.
Pfffttt... dat je zoiets denkt is tot daar aan toe maar dat zeg je toch niet tegen iemand?! Ik blijf me verbazen over het feit dat sommige mensen denken dat ze altijd alles maar moeten spuien...
Wees maar blij dat jij er niet zo over denkt; van harte gefeliciteerd nog en een voorspoedige zwangerschap gewenst verder!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik heb 2 zoons. Ik geloof niet dat iemand ooit dit soort opmerkingen tegen me gemaakt heeft. Nu was het bij ons wel zo dat 2 bevriende stellen al 2 meisjes hadden (zonder intentie 'door' te gaan voor een jongen), dus de situatie was ook niet nieuw. Ook van familie geen opmerkingen, opa's en oma's zijn dolgelukkig met hun kleinzoons (en hebben inmiddels ook een kleindochter gekregen, mijn nichtje :love: )
Twee van hetzelfde geslacht lijkt mij leuker voor de kinderen.
3 dochters

Zwanger van het derde meisje werd ik bijna gecondoleerd zo naar vonden sommigen het voor me

Ik niet hoor...hoopte bij de derde op weer een meid.
De schoonmoeder van mijn vriendin ook. "Was je erg teleurgesteld dat het weer een jongen is?" O_o
Kreeg dat soort opmerkingen maar van 2 mensen (heb twee meisjes). Maar een daarvan zei dan ook dat ze zelf net zo lang door was gegaan tot ze een jongen kreeg.

Mijn ouders hebben echter alleen kleindochters. Daar heb ik heeel veel opmerkingen over gehad. Vooral hoe zielig het is voor mijn vader. Ook van bijna al zijn broers en zussen (die allemaal zowel kleinzoons als kleindochters hebben). Maar 1 tante die het juist ook leuk vond, omdat ze zelf drie dochters had.
Was bij mij met name bij de derde. We hadden al 2 meiden en toen zeiden mensen dat we nu toch zeker wel heel graag een jongen zouden willen. Ik antwoordde altijd dat we een baby wilde. Of op de vraag:"Wat gaat het worden?" Een baby! Soms zei ik overigens ook een puppy, gewoon voor de gein. Vonden ze vaak niet grappig.... :mrgreen:
Dit werd bij mij al gezegd bij de eerste. We hebben een zoon en er waren meerdere mensen die het zo jammer vonden dat het geen meisje was. In onze families werden er deze en de vorige generatie bijna alleen maar jongetjes geboren, behalve ik dus. We zeggen nu maar dat we geen meisjes kunnen maken. :P
Maar ik werd er ook best verdrietig van dat mensen het zeiden, alsof mijn kind minder leuk zou zijn omdat het geen meisje is. Nu hij er is, hoor ik er niks meer over.
anoniem_236039 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 07:57
0.21% gewijzigd
Hier ook 2 jongens. En dan hoor je ook dingen, mensen die tegen mijn moeder zeiden hadden ze niet liever een meisje gehad. De topper was: mooi 2 jongens, kunnen ze mooi van elkaar nadragen. In de praktijk werkt dat dus niet 100% zo. Ten eerste hoeft een 2e kind toch niet een kopie te worden van de oudste, hij heeft ook recht op spullen van zichzelf. En het is hier ook nog eens zo dat de kinderen qua bouw compleet verschillend zijn (hollands welvaren vs gespierde spijker), dus wat bij de oudste prima zat ziet er bij de jongste uit als een hobbezak. En heb ook wel meegemaakt dat een jas bijvoorbeeld net in het verkeerde seizoen viel.

Overigens, hier ook ruzie om welke zender op tv moet. Dat je met 2 kinderen van hetzelfde geslacht minder ruzie hebt is niet gezegd. Hier wil de 1 soms samen spelen terwijl de ander alleen wil zijn of een vriendje heeft te spelen.

Fietsen geven we hier wel door, dat is ook de reden dat we die niet als verjaardagscadeau geven. Zou wat zijn, jongste heeft een grotere fiets nodig, dan moet oudste maar een nieuwe fiets op zijn verjaardag hebben en dan kan de jongste wel een grote doos lego krijgen. Ik ben wel een voorstander van nuttige cadeaus, maar niet op deze manier.
Mijn kinderen zijn uit de tijd, dat het nog niet gewoon was dat je het geslacht van te voren wist, maar ook ik kreeg na 2 zoons te horen, je hoopt nu zeker op een meisje... Terwijl ik altijd zei, graag jongens te willen, een moeder schijnt nou eenmaal een meisje te moeten willen.
lovedobby wijzigde dit bericht op 13-10-2017 08:04
1.07% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
cinneluv schreef:
13-10-2017 07:33
Waarom? Of kinderen leuk met elkaar spelen ligt veel meer aan karakter dan aan geslacht.
Zeer herkenbaar. Wij hebben drie meiden. Bij de derde zwangerschap ging bijna iedereen er vanuit dat we voor een jongen gingen. Uh nee dus. We wilde nog een kindje.
Hier 2 jongens en dat niet gehoord eigenlijk. Ook niet over of we nog voor een meisje verder gaan, maar wel of en wanneer we nog voor een derde gaan. Als je dan zegt dat er misschien ooit nog weleens een derde komt, vinden ze dat ook wel heel erg druk of ons gewoon niet goed wijs. Veel mensen vragen gewoon alles wat in ze op komt en vinden overal iets van ongeacht je antwoord :)
Ik ben nu zwanger van de tweede en het maakt me oprecht niks uit. Voordat ik een kind had, had ik er wel ideeën over (jongen/meisje zou leuk zijn), maar sinds ik een kind heb zie ik in hoe bijzonder ieder kind is en dat het echt geen reet uitmaakt wat je krijgt en in welke volgorde.
Gefeliciteerd met je tweede mannetje!

En wij zijn ontzettend blij met onze vier meisjes!
Je kiest voor een kind, niet voor een j/m.
Ook wij krijgen de opmerking dat het zo zielig is voor mijn man, of inderdaad "Als het maar gezond is" (maar dat vind ik ook, want derde kindje had onverwachts pierre robin syndroom, dus we weten en koesteren de waarde van gezondheid), en de vraag of we/ik het niet jammer vind dat we geen jongen hebben (waar ik oprecht over kan zeggen dat me dat he-le-maal niets uit maakt).
Daar komt nog bij dat wij ons naast het geslacht ook soms nog moeten verantwoorden over onze gezinsgrootte.
Twee is inderdaad doorsnee, dus op de vraag "Waarom vier" antwoord ik "Omdat ik er geen vijf wil" en op de vraag "Is het gewenst?" antwoordde ik "Hoezo, wil jij haar anders hebben?" (Maar wel met een lach, hoor. Mensen vragen ook maar wat en bedoelen het meestal niet slecht).

Geniet nog van je zwangerschap en laat je vooral niet gek maken ;-)
Groetjes, Lente
cinneluv schreef:
13-10-2017 07:33
Dat hangt meer van het karakter dan van het geslacht af.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Hier 2 dochters en idd relatief vaak de vraag gekregen of we nu nog voor een jongen gaan... Euh nee! :-)
Jongetje, meisje: het maakt geen snars uit. Het is je kind en je houdt van dat kind.

Overigens herken ik wel de opmerkingen hoor. Mijn oudste twee (tweeling) zijn twee jongens en ik heb wel eens de vraag gekregen dat een tweeling weliswaar hartstikke leuk is, maar had ik niet liever een jongetje-meisje tweeling gehad? Ehhh. Nee.

Mijn derde kind is wederom een jongetje en wat waren we blij toen we te horen kregen dat we een derde zoon verwachtten! (was meer een bevestiging dat mijn gevoel hartstikke goed zat) Mijn ouders vonden het ook enig, maar er waren mensen die ronduit onbeschoft waren. Had ik niet liever een meisje gehad? Nu moest ik wel doorgaan voor een vierde! Ook zo'n leuke "als het maar gezond is". (want anders hou ik er niet van?)

We kregen nog een vierde en ik werd debiel van de opmerkingen als "Gokje voor een rokje!", "Wat ga je doen als het weer een jongen is?" (klagen bij de fabrikant) en dergelijke "gevatte" hersenspinsels. Dit keer kregen we een meisje en de omgeving slaakte een zucht van verlichting. Eindelijk een meid! Nu konden ze stoppen met kinderen krijgen! De meest vreemde opmerking was die van een tante: "Had ji ook zoveel kinderen gekregen als de oudste twee een jongen en een meisje waren geweest?"

Mijn man en ik zijn inderdaad klaar met kinderen krijgen, maar dat heeft niets te maken met onze dochter. Was zij een jongen geweest, dan waren we net zo blij geweest en net zo klaar. We wilden gewoon een vierde kind. Niet een vierde zoon of (eindelijk) een dochter.

Ook zijn er van die simpele zielen die verkondigen dat ze een "echte meisjesmoeder!' zijn of dat hun man een "echte jongensvader!" is. Wij hebben drie zoons en een dochter. Maakt mij dat een jongensmoeder? Vast. Ik ben dol op mijn jongens en op mijn grietje, maar dat is om de personen die zij zijn. (ze zijn allemaal echt goed gelukt. :) ) Je krijgt wat je krijgt en het heeft niets te maken met "jongensmoeder" of "meisjesmoeder" zijn.

Mensen die zich zo simpel tegenover de sekse van een kind uitspreken: het zegt vooral heel veel over die mensen zelf.
3 zoons en ik vind het alleen maar leuk. Ze hebben altijd iemand om mee te spelen en min of min dezelfde interesses. Waren dit jaar op vakantie met broer en zijn 2 kinderen (jongen en meisje met ook nog wat leeftijdsverschil) en ik zag dat dit soms best wel lastig was. Heel verschillende interesses (..gaan we raften, neehee naar 't stadje..) terwijl die van mij lekker samen aan het klooien waren in het bos met takken en hutten. Alles heeft z'n voors en tegens maar ik vind het zelfde geslacht juist erg leuk voor de kinderen.
Ik had een zoon en wilde stiekem nog wel graag een jongetje toen ik zwanger was van de tweede. En volgens de echo was dat ook zo(bij de geboorte bleken ze zich te hebben vergist en was het ineens een meisje, maar dat terzijde). Ik blij! Maar inderdaad, een aantal mensen die toch wel vroegen ‘hoe teleurgesteld ik was’. Nou euh... niet!

Het gekke is dat ik in mijn omgeving bijna de enige ben met 2 kinderen van een verschillend geslacht. Iedereen in mijn familie en ook veel vrienden hebben allemaal 2 of 3 kinderen van hetzelfde geslacht.

Ik denk dat het ook weinig uitmaakt, alles heeft leuke en minder leuke kanten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven