Kinderwagen

08-11-2018 17:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Momenteel orienteren wij ons op kinderwagens. We willen graag een 3 in 1.
Nu zijn er veel merken op de markt en is het voor mij allemaal onbekend.
Ik lees dat de Joolz heel erg goed zijn, maar wel erg prijzig.
Twijfels tussen Joolz Day, Mutsy Transit of Evo, of Maxi cosi Mura 4.

Onze situatie:
Mijn partner is lang (1,90) en ik kleiner (1,63). Wij willen graag veel gaan wandelen met de wagen, waaronder ook boodschappen doen.
Wij hebben een kleine kofferbak in de auto, waardoor de vraag is of het wel gaat passen. Dus klein inklappen heeft wel de voorkeur.

Ik hoor graag jullie adviezen, tips :-)
Ga naar een babywinkel en daar kan je de meeste modellen gewoon proberen en testen en daar krijg je advies op maat.

Ik vind Joolz heel fijn, maar misschien vind jij dat wel helemaal niks.
Mijn advies is dus om ze zelf uit te proberen in de winkel, daar kan je ze ook inklappen en kijken of je dat zo handig vind ect.
Ik had de Maxi Cosi Mura 4. Ondanks dat die hier op het forum veel werd aangeraden kon ik er niks mee worden. Slecht wendbaar. Groot pakket als het ingeklapt is, ook met het buggy zitje, die moet eraf als je het wil inklappen.

Nu heb ik een Koelstra Daily Binque (die had ik gewonnen dus de Mura kon eindelijk weg) en ik wil niet meer anders. Net wat smaller dan die logge Mura. Met 1 hand makkelijk te sturen, kon ook niet met de Mura. Klapt in elkaar mét het zitje erop, niet met de reiswieg trouwens.

Wij hebben een VW Polo (2014), vrij kleine kofferbak. De Maxi Cosi Mura paste er alleen in zonder hoedenplank. Onderstel en reiswieg paste niet in de kofferbak dus de reiswieg ging op de achterbank.
De Koelstra past met hoedenplank in de kofferbak. Onderstel met reiswieg weet ik trouwens niet. Maar zal wel in de kofferbak passen, zonder hoedenplank gok ik.
Alle reacties Link kopieren
Ga echt vooral kijken bij zo’n babyzaak, daar staan ze allemaal. Bv het omhoog en omlaag zetten van de duwstang kan op verschillende manieren, dat is voor mij totaal oninteressant (want alleen) maar kan voor jullie best uitmaken. En inderdaad, moet hij vaak opgeklapt worden (bij mij wel, bovenwoning dus kan onderstel nergens zo laten staan) en kan dat dan met zitje/reiswieg en al, of moeten die er af? Je kunt heel veel opzoeken, maar als je naast zo’n ding staat zijn er geheid een paar waar je meteen van denkt ‘oh nee, dat is niks’.

(En andere babyspullen tip: van de meeste babyspullen zijn ongeveer de helft van de mensen fan, en de andere helft vindt het totaal overbodig. Ik heb inmiddels mensen echt hele verhandelingen horen geven over een badthermometer en hydrofiele doeken, daar zou je je over verbazen. Dus denk vooral over jullie situatie, en besef dat je heel veel ook nog kunt kopen als de baby er eenmaal is).
Idd kijken bij een babyzaak. Wat voor de 1 fijn is, is voor de ander niks.

Ik had een kleine kofferbak en de bugaboo paste weer makkelijk in. Voordeel van de watervlak is dat je die helemaal kan plat vouwen. De joolz, mutsy en maxicosi blijven vrij groot.
Ik sluit aan bij de dames voor mij. Laat je voorlichten in een goede zaak en loop proefrondjes. Ik was heilig overtuigd van een bugaboo en liep de deur uit met een Joolz Day. Alle andere Joolz modellen vielen af vanwege mijn kofferbak (Fiat Panda). Vind het heel fijn dat de wagen snel is op te klappen en met een draairiem in één keer om mijn schouders mee te nemen is of te verplaatsen in huis, garage etc.

Terwijl ik eerst écht de Joolz geo wilde (na de bugaboo) :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wagens bekijken en proberen in de babyzaak en vervolgens op marktplaats zoeken voor de goedkopere versie. Staat genoeg mooie, nette kinderwagens op
Alle reacties Link kopieren
Een tweedehands wandelwagen kopen en dan investeren in een goede buggy.. zo’n luxe onhandig bakbeest gebruik je eigenlijk zo kort en een goede buggy is zo veel praktischer :) maar dat is mijn mening ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaring met Joolz day2. Partner en ik zijn ook allebei lang.
Inklappen kan vrij klein. Heb nooit vergeleken met andere modellen, maar hij rolt en stuurt ook heel licht.
Probeer het even uit bij een babyzaak.
moon_beam schreef:
08-11-2018 19:09
Een tweedehands wandelwagen kopen en dan investeren in een goede buggy.. zo’n luxe onhandig bakbeest gebruik je eigenlijk zo kort en een goede buggy is zo veel praktischer :) maar dat is mijn mening ;)

De ligbak gebruik je inderdaad niet zo lang, maar daarna toch wel hoor met zo'n 3in1.
Dan hoef je geen buggy.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, naar de babywinkel en daar kijken of het makkelijk in de auto kan, hoe de wagen inklapt, hoe je 'm vindt rijden en hoe je de verhoudingen vindt van de wagen. Kijk niet alleen naar de wagen met reiswieg, maar ook zeker naar de uitvoering met buggygedeelte.

Ik vond de Bugaboo erg mooi, maar wij vonden de bak te laag liggen op het frame.. Beiden zijn we aan de lange kant en ik wilde een bak hebben die wat hoger lag. Dat vond ik toen een behoorlijk ding.

Wij hebben de Joolz day2, klapt prima in, zeker in de buggyvorm en past in mijn Skoda Citigo.

Wij gebruiken 'm iedere dag ( dochter is 13,5 maanden), ik vind het ook een stuk prettiger rijden dan onze buggy ( die ook niet goedkoop was). Buggy is alleen voor nood, of voor momenten dat het even handiger is de buggy mee te nemen. Maar anders hebben we altijd de Joolz bij ons.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 19:27
8.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad echt gaan proberen. Wij vonden in de winkel echt veel wagens niet fijn rijden. dan vielen er nog wagens af omdat de boodschappenmand veel te klein was (wilde er echt veel in kwijt kunnen). Ik heb uiteindelijk vanwege grote boodschappenbak, smalle wagen en de fijne zonnekap op de buggy-inzet gekozen voor een teutonia. Zijn nu nauwelijks meer te krijgen in Nederland.
Ik vond verder Joolz en maxi cosi mura lekker rijden. Maar anderen zweren juist bij bugaboo.

Sommige winkels hebben zelfs een parcours met verschillende soorten ondergrond om de wagen te testen.
Alle reacties Link kopieren
moon_beam schreef:
08-11-2018 19:09
Een tweedehands wandelwagen kopen en dan investeren in een goede buggy.. zo’n luxe onhandig bakbeest gebruik je eigenlijk zo kort en een goede buggy is zo veel praktischer :) maar dat is mijn mening ;)
Dit. Vanaf het moment dat ze lekker stevig kunnen zitten heb je zelf het punt ook wel bereikt dat je niet meer de Kruidvat (en vele, vele andere winkels) in wil lopen met de wandelwagen. Dan ga je voor snel, makkelijk en licht. Zeker als je de zooi op de fiets moet meenemen. En anders ben je het wel beu om steeds dat ding in de hal of berging te hebben staan. Althans, ik wel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
LAgirl82 schreef:
08-11-2018 19:14
De ligbak gebruik je inderdaad niet zo lang, maar daarna toch wel hoor met zo'n 3in1.
Dan hoef je geen buggy.
Behalve als je op vakantie gaat en ruimte nodig hebt in je kofferbak of buggy mee wil nemen op de fiets of...

Ik ben toch erg blij met onze buggy naast kinderwagen.
1-Aapje schreef:
08-11-2018 20:16
Behalve als je op vakantie gaat en ruimte nodig hebt in je kofferbak of buggy mee wil nemen op de fiets of...

Ik ben toch erg blij met onze buggy naast kinderwagen.

Wij hebben ook een buggy naast de kinderwagen, maar niet als vervanging van een kinderwagen.
Al gebruik ik de buggy eerlijk gezegd niet zoveel, ook nooit echt veel gebruikt. Ik vond de kinderwagen veel praktischer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een buggy staan (naast m'n Joolz Geo) en ik gebruik dat ding echt nooit.
Oudste vond en vind het een drama en loopt liever of zit op mijn rug in de draagzak.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn tegenwoordig ook comfortabele buggys hoor. Ik woon in een stad, moet vaak trappen op en af, fiets veel, ga vaak met het ov, hou van kleine gezellige cafes en ga graag licht bepakt op reis naar het buitenland.. dan ga je echt niet met een bugaboo cameleon lopen zuilen.

Het ligt dus aan je situatie en voorkeuren, en ik snap dat als je 1000 euro over hebt voor een "kinderwagen" je niet heel enthousiast gaat zijn over de buggy :)
LAgirl82 schreef:
08-11-2018 20:22
Wij hebben ook een buggy naast de kinderwagen, maar niet als vervanging van een kinderwagen.
Al gebruik ik de buggy eerlijk gezegd niet zoveel, ook nooit echt veel gebruikt. Ik vond de kinderwagen veel praktischer.
Ik verheug me juist al als de kinderwagen straks weg kan als baby straks eruit is gegroeid. Eindelijk weer ruimte in de gang.
LAgirl82 schreef:
08-11-2018 20:22
Wij hebben ook een buggy naast de kinderwagen, maar niet als vervanging van een kinderwagen.
Al gebruik ik de buggy eerlijk gezegd niet zoveel, ook nooit echt veel gebruikt. Ik vond de kinderwagen veel praktischer.
Toen ze bij mij gingen lopen heb ik een goede buggy gekocht en de kinderwagen eigenlijk nooit meer gebruikt. Vond dat veel praktischer dan een kinderwagen. Makkelijker in de auto, op de fiets en het nam veel minder ruimte in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou verschillende kinderwagens uitproberen in de winkel. Ik heb een Easywalker en vind deze ideaal. Makkelijk aan te passen aan mijn lengte of die van mijn man (zit nogal verschil tussen), goed wendbaar, niet te breed, weegt weinig en makkelijk en klein in te klappen.
Alle reacties Link kopieren
Ook belangrijk om dus mee te nemen in je overwegingen TO, bovenstaand over buggy/kinderwagen.

Hier wandelen we erg veel, vooral in buitengebied en dan is een kinderwagen met een goede vering en fijne banden een must.

Qua ruimte staat de kinderwagen me niets in de weg en vaak ligt ie ook nog in een van de auto's.

Allemaal persoonlijke voorkeuren, maar wel iets om dus rekening mee te houden!
Maxi cosi mura 4 is inderdaad erg groot, ook als ie ingeklapt is. Ik vind hem wel stevig en er zit een goede vering op. We gaan er regelmatig mee het bos in, kan prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven