Koorts na de bevalling

20-04-2019 14:11 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben gisteren bevallen van ons zoontje. Nu heb ik nogal lang moeten persen en is het fors gezwollen down under. Er zitten 3 hechtingen door een ruptuur. Ik heb tijdens de bevalling een ruggenprik gehad.

Ik ging gisteren naar huis met verhoging van 38.0. Nu moet ik van de kraamzorg elke 4u paracetamol nemen (ivm pijn beneden en hoofdpijn). Daardoor zal de temperatuur wel onderdrukt worden (als ik nog verhoging/koorts zou hebben).

Zijn er meer mensen die dit na bevalling hadden?
Bespreek dit met de verloskundige als ze langskomt. Ik begrijp je vraag namelijk niet helemaal.
Na een ruggenprik is het belangrijk om je temperatuur in de gaten te houden. Bij daadwerkelijke koorts is het belangrijk om contact op te nemen met het ziekenhuis. Ik zou dus zelf graag willen weten hoe het gaat en de paracetamol niet nemen, maar dat is misschien verstandig om met het ziekenhuis te overleggen. Zij kennen jouw casus. Advies: bel het ziekenhuis.
Ik snap niet dat ze je naar huis hebben laten gaan.
Ik zou ook met het ziekenhuis if verloskundige overleggen, misschien is er niks aan de hand, maar er kan ook wat ernstigers zijn. Dus gewoon nu bellen en dan hoef je je ook geen zorgen te maken, anders blijf je er alleen maar over nadenken.
Neem contact op met de verloskundige en het ziekenhuis.
Dat is belangrijker dn vragen op het forum,wij zijn geen deskundigen.
Ik heb de verloskundige gebeld maar zij zegt ook dat ik gewoon 4x per dag paracetamol in moet nemen. Dat koorts vaker voorkomt na een bevalling.
Ik heb aangegeven dat ik bang ben dat is er een infectie oid is down under, en dat dit dan over het hoofd gezien wordt door de paracetamol . Ze gaf aan dat als je echt hoge koorts hebt je dat ook onder paracetamol gebruik hebt. Dat ik niet bang hoef te zijn voor een infectie.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 14:35
49.03% gewijzigd
Anoniem0894 schreef:
20-04-2019 14:32
Ik heb de verloskundige gebeld maar zij zegt ook dat ik gewoon 4x per dag paracetamol in moet nemen. Dat koorts vaker voorkomt na een bevalling.
Dan zou ik dat doen.
Neem contact op met je verloskundige of een andere arts. Ze hebben echt liever dat je een keer teveel dan te weinig belt.
Proficiat met jullie zoon, maar hoe kom je erbij om dat hier te vragen!!!

Elke situatie is anders, dus hoe wil je nu op meningen, raadgevingen, misschien reacties van: hier ga ik eens iets uit mijn duim zuigen, van ons verdergaan. Vraag aan medisch onderlegde mensen wat en hoe en geniet van het moederschap (zonder computer).

Snap trouwens ook niet dat er in het ziekenhuis niet dieper op de situatie is ingegaan.
mammezel schreef:
20-04-2019 14:35
Proficiat met jullie zoon, maar hoe kom je erbij om dat hier te vragen!!!

Elke situatie is anders, dus hoe wil je nu op meningen, raadgevingen, misschien reacties van: hier ga ik eens iets uit mijn duim zuigen, van ons verdergaan. Vraag aan medisch onderlegde mensen wat en hoe en geniet van het moederschap (zonder computer).

Snap trouwens ook niet dat er in het ziekenhuis niet dieper op de situatie is ingegaan.
Het ziekenhuis heeft wel meer niet helemaal goed gedaan, hoor ik nu achteraf..
Ik wilde gewoon weten of er meer mamas koorts na de bevalling hadden.
Ik had koorts na mijn vaginale bevalling en ik mocht niet naar huis.
Anoniem0894 schreef:
20-04-2019 14:32
Ik zou het ziekenhuis bellen. Zij hebben de ruggenprik gezet, zij kennen de mogelijke complicaties. Laat je goed voorlichten.
Hoi TO,

Ik ben ook bekend met koorts na de bevalling. Als bijwerking van de ruggenprik. Ik mocht echter niet naar huis. Pas toen de verhoging weg was.

Het hoeft dus niet perse een infectie te zijn. Maar ik zou wel zeer alert zijn. En wat de voorgangers aangeven; overleg met het ziekenhuis. Ik vind het bijzonder dat je met verhoging naar huis bent gestuurd.

Succes en van harte gefeliciteerd!
Bel het ziekenhuis. Zo te lezen vertrouw je het niet, dan kan je beter met een professional overleggen. En wees eerlijk als je na hun uitleg nog steeds niet gerust bent.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk :daisy:
Vesper- schreef:
20-04-2019 14:39
Ik had koorts na mijn vaginale bevalling en ik mocht niet naar huis.
Echt? Waardoor kwam het?
Lente18 schreef:
20-04-2019 14:44
Hoi TO,

Ik ben ook bekend met koorts na de bevalling. Als bijwerking van de ruggenprik. Ik mocht echter niet naar huis. Pas toen de verhoging weg was.

Het hoeft dus niet perse een infectie te zijn. Maar ik zou wel zeer alert zijn. En wat de voorgangers aangeven; overleg met het ziekenhuis. Ik vind het bijzonder dat je met verhoging naar huis bent gestuurd.

Succes en van harte gefeliciteerd!
Ze hebben me wel verteld als ik tijdens de bevalling koorts kreeg, ik niet naar huis mocht en de kleine en ik beiden antibiotica moesten hebben. Gelukkig was dit niet tijdens, maar erna.
Anoniem0894 schreef:
20-04-2019 15:15
Echt? Waardoor kwam het?
Wat een ander ook had, dat gaat niet over jou, dus jij kunt er niets mee. Heb je het ziekenhuis al gebeld?
Betty_Slocombe schreef:
20-04-2019 15:17
Wat een ander ook had, dat gaat niet over jou, dus jij kunt er niets mee. Heb je het ziekenhuis al gebeld?
Dit! Doe eens niet zo eigenwijs en bel! Het gaat wel om je gezondheid, en je hebt duidelijk het gevoel dat er iets niet helemaal lekker zit.

Verder natuurlijk van harte gefeliciteerd en hopelijk herstel je snel!
De verloskundige heeft natuurlijk wel een punt, paracetamol kan koortsverlagend werken, maar echte koorts merk je wel.
Vroeger, toen er nog geen ruggenprikken waren, gingen er bosjes vrouwen dood aan kraamvrouwenkoorts. Het is niet voor niks dat de temperatuur van een pas bevallen vrouw altijd goed in de gaten wordt gehouden. Ik zou dus maar gewoon het ziekenhuis even bellen.
Ik kreeg na een week koorts (lag nog in ZH, standaard hier na keizersnede) en mocht niet naar huis omdat ze bang waren dat de wonde ontstoken was. Bleek het van te enthousiast melk aanmakende borsten te komen. Maar was heel blij dat ze zo alert waren. Ik zou echt het ZH bellen als ik jou was, krazmvrouwenkoorts komt niet vaak meer voor maar bestaat nog wel.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Kraamvrouwenkoorts, een infectie of gewoon een beetje niets-aan-de-hand-verhoging, het kan allemaal en het laatste is het aannemelijkst. Maar daar ga je geen kansberekening op loslaten. Je kunt namelijk gewoon bellen met die mensen die zorg verlenen, dat is in dit geval echt geen aanstellerij.
Het ziekenhuis heeft ze al gebeld. Die hebben gezegd dat alles goed is.
TO, is het echt koorts of inmiddels niet meer? Bij het naar huis gaan gisteren was het lichte verhoging, namelijk 38 graden. Hoe is het nu?
Als je nou echt koorts zou hebben, zou ik denken, raar dat je niet wordt opgenomen. Maar je hebt gebeld, zij hebben gevraagd en jij hebt antwoorden gegeven. Aan de hand daarvan hebben ze besloten dat je niet naar het ziekenhuis hoeft.
Dan is het toch verder goed?
Mag ik weten waarom een vrouw die moet bevallen een ruggenprik neemt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven