Koperspiraal t-safe ervaringen

06-06-2017 17:57 6 berichten
Hallo iedereen,

Ik heb sinds maart problemen ik heb 2 jaar lang een t safe koperspiraal. Ik ben na maart dit jaar 2 maanden niet ongesteld geweest heb toen 3 zwangerschapstesten gedaan negatief. Ik heb wel steeds een beetje bruine afscheiding. Na twee maanden dus in mei kwam er wel bloed maar erg weinig dus kan het niet ongesteldheid noemen. Wel steeds bruine afscheiding elke dag soms ook een beetje bloed. Ik heb vorige week dinsdag een voorstrijkje ( baarmoederhalskanker ) laten doen nog niks gehoord. Heeft iemand zoiets ook gehad. Graag
Reactie als je er ervaring mee hebt.

Groetjes
Ik heb ook een T safe en heb ook wel eens een maandje overgeslagen. De laatste maanden ben ik amper ongesteld, maar wijt dat aan de leeftijd (44).
Alle reacties Link kopieren
Nooit problemen mee gehad! In principe moet je je eigen cyclus behouden met een koperspiraal, dit omdat er geen hormonen in zitten.
Overleg met je huisarts, die weet er vast meer vanaf!
Ik ben 30 jaar. We wachten nu af wat de uitslag wordt voor het uitstrijkje. Dus helaas moet nog wachte :(.
Babypink schreef:
06-06-2017 18:36
Nooit problemen mee gehad! In principe moet je je eigen cyclus behouden met een koperspiraal, dit omdat er geen hormonen in zitten.
Overleg met je huisarts, die weet er vast meer vanaf!
Ik vind het ook wel opmerkelijk. Omdat ik verder nergens last van heb dacht ik het te vragen als ik toevallig een keer bij de huisarts ben.
Laatst las ik dat het pas als menstruatie geldt als je helderrood bloed vloeit. Als dat zo is ben ik nog maar eens in de zoveel maanden ongesteld. Wat wel kan natuurlijk, maar wel een beetje aan de vroege kant, en opvliegers heb ik ook nog niet.
Voor TO geldt dat natuurlijk niet, die zou gewoon maandelijks haar feestje moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-06-2017 22:31
Ik vind het ook wel opmerkelijk. Omdat ik verder nergens last van heb dacht ik het te vragen als ik toevallig een keer bij de huisarts ben.
Laatst las ik dat het pas als menstruatie geldt als je helderrood bloed vloeit. Als dat zo is ben ik nog maar eens in de zoveel maanden ongesteld. Wat wel kan natuurlijk, maar wel een beetje aan de vroege kant, en opvliegers heb ik ook nog niet.
Voor TO geldt dat natuurlijk niet, die zou gewoon maandelijks haar feestje moeten hebben.
44 is zeker aan de vroege kant! Toch hoor je dat, Helaas, wel vaker.....
Ik hoor ook wel eens vrouwen die een mirena spiraal nemen om overgangsklachten te onderdrukken....maar gelukkig heb jij hier nog geen last van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven