Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Wat rommelt het lekker overal!

Hier ook, gisteren inwendig onderzoek gehad, verweekt maar niet verstreken en 1 cm ontsluiting. Morgen door vk laten strippen nu al ruim een dag bloed en slijmverlies, t voelt of ik ongesteld ben. Gisteren en vannacht hardebuiken en voorweeen nu alleen buikpijn. verwacht er dus niets meer van haha. Op naar morgen!

Moet je nog lang dajka?
Spannend Nijntje en menmo! Ben benieuwd hoe snel jullie je baby’s in armen hebben :) . Succes in elk geval!
Ik ben benieuwd Nijntje wanneer het zover is, fijn dat je dit keer dan in elk geval de 37 weken hebt gehaald.

@Daika, Wie weet dat het strippen dit keer wel wat doet. Vond je het strippen zelf pijnlijk of niet zo?

@Menmo, dat lijkt me ook heel gek een geplande geboorte, het kan natuurlijk voor die tijd nog vanzelf komen, je weet het maar nooit!

@suusberg en lalameme, hoe ver zijn jullie nu?

Ik duim dat iedereen een mooie bevalling heeft straks! Voor de dames die al een kleine hebben, hoe ging de vorige bevalling? Kijk je er nu heel anders tegenaan dan de vorige keer of niet echt?

De rust is idd pittig in combinatie met een dreumes en een man die halve dagen werkt ivm oververmoeidheid. Ik kan helaas niet meer alleen voor dreumes zorgen waardoor er veel op man aankomt, dat pakt hij geweldig op maar ik zou graag willen dat hij ook wat meer rust heeft voordat het nog veel drukker wordt met nog een baby erbij... maar ik ben ervan overtuigd dat het wel goed komt.
envelop wijzigde dit bericht op 30-10-2018 15:27
0.15% gewijzigd
Ik heb net even wat verder teruggelezen, heel leuk om de bevallingsverhalen van jullie te lezen! Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat het gebruikelijk is om te trakteren op het kdv bij een broertje/zusje, vind de optie van Nijntje erg leuk met de rozijnen en de ooievaar maar ben niet zo van het knutselen. Nog maar even over nadenken wat we doen (en pinterest bekijken). Als de baby deze week komt doen we niet aan trakteren, heeft dreumes toch nog niet echt door.
Het was geen vals alarm dus ik ben nu letterlijk begonnen aan mijn laatste loodjes!

@Envelop: voor mijn dreumes heb ik het idee van aapje (dacht ik) overgenomen om gewoon knijpfruit met een label te doen. Ik had geen zin om nóg meer ooievaars te knutselen. Voor peuter zn groep heb ik dat wel gedaan maar die snapt ook veel beter wat er gaande is.
Aaah Nijntje! Spannend! Heel veel succes, ik wens je een goede bevalling toe! Dat je snel kennis mag maken met die kleine!

Zelfde uitgerekende datum als Nijntje hier, dan word het toch wel echt heel spannend! 37+6 vandaag envelop! Hier (nog) niet gestript Maar met inwendig onderzoek heeft ze flink van binnen aan mijn baarmoedermond lopen trekken en daarna van binnen lopen oprekken. ik vond dat flink zeer doen, dat is de reden dat ze niet wilde strippen op dat moment, bloed ook nogsteeds flink na. Moet ook zeggen dat mijn baarmoeder altijd wel een hele gevoelige plek is, dus misschien ben ik geen goede maatstaaf!
Succes Nijntje!

@envelop: nu 38+2 maar hoop over n week met 39+3 een gentle sectio te hebben...as planned
Heel veel succes Nijntje!!!

En gefeliciteerd nieuwe mama’s! Voor sommigen breken hele spannende weken aan!

Hier alles goed. Hij drinkt goed, plast goed, poept goed. En ik kan niet anders zeggen dan dat zijn grote zus zich voorbeeldig gedraagt.
Wat fijn Torenvalk! Toch ook wel spannend hoe grote zus reageert, dat is zo lastig inschatten!

Gek idee dat Nijntje nu aan het bevallen is, je leest het vast niet meer maar ik wens je een hele relaxte bevalling toe.

@lalaleme, wat naar dat het inwendige onderzoek al zo vervelend was. Hopelijk is het strippen ook helemaal niet nodig.
@suusberg, ik heb je even geloept maar kon het niet zo snel vinden. Waarom krijg je een keizersnede? Zie je er tegenop of niet? Lijkt me heel gek als je al een datum weet.
Haha ik lees het wel Envelop. Lekker afleiding tussen de weeen door :lol:
Nijntje succes!!

Lalameme, volgens mij ben ik net zo ‘ver’ als jou, wel verweekt maar nog niet versteken. Bij mij dus wel gestript. Net als jij bloedverlies, krampen en harde buiken. Al wordt het nu wel wat rustiger. Ik ben nu 40w3 en wordt over een week ingeleid. Dus nog max een week.

Envelop, strippen was pijnlijk maar niet heel erg. Vk hield veel rekening met mij en vroeg telkens of ze door kon gaan of niet, dus een beetje hoe ver je dan zelf wilt gaan. Het heeft zeker ‘iets’ gedaan, maar of er nu een bevalling gaat volgen...not sure
Dajka, grappig! Hopen dat onze lichamen nog wat voorwerk doen deze week. Of dat het gewoon doorzet! Ik ben net mijn slijmprop, of iniedergeval een deel ervan verloren! Maar verwacht er inderdaad weinig van. T is onrustig maar niet als in, ik ga nu bevallen denk ik. Spanneeend!

Jaa! Zet hem op Nijntje! Is het een beetje uit te houden nog? Vanzelf op gang gekomen, of helpen ze een handje?
Nee niet vanzelf. Het was al wel begonnen (3cm) maar heb een infuus met weeen opwekkers omdat Mn gebroken vliezen de 24 uur hadden overschreden. Maar ze checken super of ik het wel trek en of ze al omhoog mogen draaien. Echt fijn. Heb nu steeds weeen van 45/50sec en dan 2 minuten rust. Ze zijn pijnlijk maar nog wel te doen. En ik forum dus wat en kijk wat suffe tv om mijn zinnen een beetje te verzetten en zo ontspannen mogelijk te blijven, zolang dat gaat dan.
Spannend lalameme! Van mij mag het wel doorzetten, maar durf het gewoon niet te hopen. Hier net ook delen bloederig slijm verloren, toevallig zeg!
Jij wordt morgen gestript toch?Lekker het tempo erin ;-)

Ik vrijdag weer, hopen dat het gewoon niet nodig is!
Haha dajka! Wie weet gaan we hier allemaal tegelijk bevallen! Heel toevallig! Ik hoop ook echt dat t doorzet maar bang om morgen ochtend "wakker" te worden en weer te beseffen dat t voor niets was inderdaad! Heel spannend! Ja ik word morgen gestript!
Jeetje Nijntje, klinkt best chill haha! Succes!!!

@envelop: bekken is te smal gebleken vorige keer waardoor ik na 14 uur persen etc alsnog een spoedkz kreeg. Nu direct bij gyn aangegeven dat ik weer een kz wilde plus door mijn zwangerschapsdiabetes moet ze ook eerder geboren worden. Dus. Maar blijft gek idee dat ik weet wanneer ze geboren wordt, tenminste de uiterste datum dan haha
Even een ego post. Morgen ga ik bij lezen wie er nog keer op knappen staat ;-D

Maar onze jongedame is uiteindelijk gisteravond na een bevalling van 5 uur en 45 minuten geboren :love:
We maken het beide goed.

En ik lig wakker, nog stijf van de adrenaline :hyper:
Wauwwwww, gefeliciteerd Nijntje!! Is alles goed gegaan? Wel redelijk snel denk ik?
Super nijntje!!!
Super! Gefeliciteerd Nijntje! Hopelijk lig je nu wel even te slapen :zzz:
Veel geluk samen! En waar waren de oudsten nu uiteindelijk? Las dat jij je daar (ook) druk over maakte? Ben benieuwd hoe ze hun zusje vinden!
Gefeliciteerd Nijntje!!
Gefeliciteerd Nijntje!
Gefeliciteerd Nijntje!

Hier is het toch rustig gebleven..
Leuk Nijntje! Gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Voel je je verder goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven