Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Gefeliciteerd ClaireSophie! Uiteindelijk na de weeenopwekkers nog snel gegaan dus.

Wanneer is je man weer thuis Dawn?
Gefeliciteerd ClaireSophie!! Dat ging nog snel, en maar 4 hechtingen, klinkt goed!!

Hier een baalmoment: 3e baby, tot nu toe 0 striae, geen een. En nu in week 39+4 midden op mn buik naast mn navel een heeeeele grote.
Why?!?!?!
Een zebra is geen paard met strepen
Gefeliciteerd ClaireSophie met jullie dochter! Geniet van elkaar!
Gefeliciteerd Claire Sophie! En wat klink je lekker nuchter over de bevalling :) Fijn dat het alsnog vlot ging.
Gefeliciteerd Sweet31 en Clairesophie!
Fijn dat alles allemaal goed is gegaan (uiteindelijk)!

Welkom nieuwe meeschrijvers!

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe vaak je controles krijgt na 36 weken? Ik sta onder begeleiding van het ziekenhuis. Lees soms op Internet elke twee weken controle na 36 weken, soms ook elke week. Hoe was dit bij jullie? Heb zelf aankomende week groei echo/ligging bekijken.

Hier nu weer de nachtelijke uurtjes wakker liggen, pff ff, zat van haha.
Gefeliciteerd sweet en clairesophie! Lekker genieten van de kraamweek en laat jullie maar flink in de watten leggen.

Hier om half 5 wakker en daarna niet meer in kunnen slapen. Daarnaast een zieke hond én alsof dat niet genoeg is ook dreumes met koorts wakker geworden. Drie zielige hoopjes mens op de bank.
Gisteravond heb ik wat krampen gehad. Zat enige regelmaat in en voelde heel licht als een wee in de zin dat het opzwelde, een hoogtepunt had en daarna weer afzwakte. Voelde dan ook een strak gevoel laag in m'n buik. Is nu weer weg gelukkig, baby moet nog lekker blijven zitten.
Gefeliciteerd Clairesophie!! Lekkrt genieten nu!
Zonnetje890 schreef:
07-01-2019 03:18

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe vaak je controles krijgt na 36 weken? Ik sta onder begeleiding van het ziekenhuis. Lees soms op Internet elke twee weken controle na 36 weken, soms ook elke week. Hoe was dit bij jullie? Heb zelf aankomende week groei echo/ligging bekijken.
Bij vorige zwangerschap liep ik bij verloskundige en was het wekelijks. Nu moet ik bij 36 weken over naar gynaecoloog maar denk dan nog wekelijks.
Ik loop ook bij de gynaecoloog. Moet momenteel elke week terug, maar dat heeft ook te maken met voorgeschiedenis en een dreigende vroeggeboorte dit keer.
Gefeliciteerd Clairesophie!

@ aapje, woensdagavond komt hij thuis voor een week en dan ruim 4 dagen weg. Hoop dus dat baby in die week komt en anders na die 4 dagen ;)
Blijft toch spannend.

Ik heb tot nu toe iedere 2 weken controle bij verloskundige. Morgen weer heen.
Hoi allemaal, ik lees hier al een tijdje mee en zou nu ook graag meeschrijven! Ik ben vrijdag 37 weken zwanger van ons 2e kindje en zou het fijn vinden om mijn ongeduld met jullie te delen :)
Gefeliciteerd Sweet31 en Clairesophie! :hyper:

welkom Suykerspin, schrijf gezellig mee.

Bij mij is de nesteldrang ingeslagen, hmm ik wil nu alles al op orde hebben maar ben 31 wk dus heb nog wel even.
Ik zal hier sowieso mijn nesteldrang moeten uitstellen. Man is bezig met het verbouwen van de badkamer dus hele bovenverdieping is een puinzooi.
Wel heel spannend of de kleine blijft zitten tot man klaar is.

Morgen overigens weer een controle bij de gynaecoloog. Ben benieuwd of het stabiel is gebleven of dat de baarmoederhals verder verweekt is.
En welkom suykerspin
Bedankt voor t welkom! Snowgirl dat lijkt me wel heel spannend! Wij hebbem vorige maand de badkamer en de kozijnen boven nog gedaan (lees laten doen) en de kamer voor de oudste in orde gemaakt en ik ben heeeeel blij dat we uit de puinhopen zijn en we alles zo langzamerhand weer op orde hebben. Werd stiekem toch wel wat zenuwachtig dat ik nog geen babykleertjes in de kast kon pakken enzo. Nu bijna alles op de rit en inderdaad barstend van de nesteldrang druk aan het opruimen en poetsen in huis.
Haha, het valt wel mee hoor, hij ruimt elke avond weer op. En bovendien zijn we verder helemaal klaar voor ons mannetje (hij dreigde te komen met 30 weken)
Ik kan en mag man nu dan ook niet helpen.
Wij gaan dit weekend kamer van zoon even herinrichten zodat baby er bij kan. En ben wel stukje voor stukje huis al aan het opruimen. Als jongenskamer allemaal goed staat, ga ik ook de kledingkast herindelen zodat het er voor beide jongens in past en kijken wat ik nog moet hebben..
snowgirl1 schreef:
09-01-2019 15:29

Morgen overigens weer een controle bij de gynaecoloog. Ben benieuwd of het stabiel is gebleven of dat de baarmoederhals verder verweekt is.
succes morgen!!

Hier kan ik niet slapen, mega last van rusteloze benen 😭😡 magnesium helpt niet. :frusty:
Same here, Syrinxx!! En ik ben wel heel moe :whip: .
Hier nog iemand wakker!
Ik lees al vanaf het begin mee, door een zware zwangerschap voelt het al maanden als laatste loodjes.

Ben nu 32wk en wordt over 6weken ingeleid ivm grote groei baby.
Het is dus nu nog 6weken aftellen.

Ik zit al sinds november volledig thuis en ook de eerste 4maanden eigenlijk niet kunnen werken door zware misselijkheid. Vond dat in het begin lastig, nu alleen maar blij dat ik niets meer hoef. Want kan ook maar weinig.

Mijn grootste problemen nu zijn bekkeninstabiliteit. Hebben een bed beneden staan en slapeloosheid.
Ik ben zooooooooo moe. Maar slapen gaat moeizaam. Ik kan niet fijn liggen door pijn en als ik lekker lig dan moet ik eruit om te plassen.

Het gaat al weken zo en het breekt mij enorm op. Vanuit het ziekenhuis temazepam gekregen, maar heb ik geen fijn gevoel bij. Andere optie was opname waarbij ze mij dmv sedatie in slaap houden. Maar ook dat staat mij niet aan.

Bewandel nu eerst het alternatieve circuit. Heb gister een accupunctuur behandeling gehad en voor het eerst sinds tijden redelijk geslapen.
Vanavond is dat nog niet gelukt.
Het helpt denk ik ook niet dat ik nu online ben trouwens, maar je moet wat als je wakker ligt.

Sorry voor deze enorm lange ego post. Al voelt het wel fijn om even van mij af te schrijven. Vind het allemaal best zwaar. Al kan ik wel erg genieten van mijn buik met meisje erin. De bewegingen en het idee dat ze er bijna is.

Alles qua baby is klaar. Waren we best vroeg mee, maar was fijne afleiding en geeft nu ook wel rust.
Man is nog wel in huis bezig met klussen, niets noodzakelijks maar voor hem een manier om met alles om te gaan.

Hopelijk ben ik nu de enige wakkere hier en slapen jullie fijn.
Ga ik ook maar weer proberen :)
Welkom, Pluis! Wat vervelend dat je ook wakker ligt. En zo’n zware zwangerschap hebt. Hier ook BI en een verwacht groot kind (onze tweede). Ik word volgende week ingeleid. Kan niet wachten maar ben ook veel minder ver met alles klaarmaken omdat we al een peuter hebben rondlopen. Zijn tas moet ook nog verder klaar maar het is irritant dat dingen vaak op een andere verdieping liggen als ik eraan denk, dus het gaat allemaal minder snel omdat ik zo weinig mogelijk moet traplopen.

Ik kan me voorstellen dat je aarzelt over medicatie. Had de vorige keer ook medicijnen klaarliggen maar heb ze uiteindelijk niet gebruikt. Deze keer gaat het slapen wat beter en zijn de rusteloze benen eigenlijk nu pas begonnen.

Succes verder en slaap ze! :thumbsup:
@t renate: hoe ver ben je nu?
Wat heftig ook je klachten icm een rondlopende peuter. Dat had ik nu echt niet gered.
Wel een hond in huis. Mijn enige taak is 20min wandelen met hem en dat doe ik zo strategisch dat ik onderweg kan zitten. Meer is ook niet haalbaar helaas.

Heb je al een datum van inleiding? En zo ja hoever van tevoren is die gepland?
Ben erg benieuwd hoe dat bij mij gaat. Is nu nog wk 38. Maargoed dat kan nog alle dagen zijn.

Is er ook een reden voor grote groei?
Bij mij zou het door zw. Diabetes komen. Al zijn tot nu toe alle suikerwaardes die ik thuis prik prima.

Misschien kan je een lijstje maken met wat je allemaal mee wilt dan kan je iig niets vergeten.

Rusteloze benen heb ik trouwens ook. Maar schijn een flinke magnesium tekort te hebben. Naast ijzer en b12. Daar slik ik nu sinds 2dagen extra pillen voor.
Hoi Pluis, ik ben nu dik 37 weken. Inleiden is bij 38 weken precies. Dat is vorige week besproken. Ik heb geen zwangerschapsdiabetes maar ik schijn kinderen te maken die in de laatste weken boven hun lijn gaan groeien. De vorige bevalling verliep niet vlekkeloos (schouders zaten vast), vandaar dat we het nu voor inleiden gaan. Moet je een speciaal dieet volgen voor de suiker?

Wat de peuter betreft, je moet wel door ;) . Ik heb wel extra opvang geregeld, mijn vriend heeft vaker wat uren vrij genomen en mijn schoonouders passen deze laatste weken extra op. Ik heb hem ook wel eens een uurtje naar de buren gebracht toen hij ineens in de middag niet wilde slapen en ik echt even wel moest slapen. Gelukkig kunnen we samen er ook van genieten. Hij knuffelt mijn buik en zorgt voor zijn pop. :flirting:

Knap dat je nog kunt wandelen met de hond. Hier is zwemmen het enige wat nog lukt aan beweging. Lijstjes heb ik inderdaad maar ondanks dat loopt mijn hoofd soms over ;-) .
Hier ook een wakkere zwangere :)
Straks weer echo op het zhuis. Kleine ligt volgensmij nog steeds in stuit dus vind hè wel spannend wat er straks zal worden besproken.

Benieuwd hoe het bij jou is vandaag snowgirl.

Pluis heel herkenbaar van die slaapproblemen en breekt inderdaad vreselijk op. Ik ga nu vaak overdag ook even slapen als peuter slaapt.
Welkom pluis!

Klinkt inderdaad als een zware zwangerschap! Praat hier maar lekker van je af hoor!

Hier is slapen ook moeilijk. Lastig om een lekkere houding te vinden en telkens naar de wc.

Overdag probeer ik met zoon mee te slapen, maar gisteren heeft hij niet geslapen. Dat is wel echt zwaar.

Ik ga zo peuter wakker maken en klaar maken voor de opvang en rij dan zelf door naar de gynaecoloog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven