Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
dinsdag 4 april 2017 om 16:24
dinsdag 4 april 2017 om 16:41
Google weet altijd wel alles!
Ik had wel 2 foldertjes van Freya erbij inzitten. Daar stond wel omschreven welke onderzoeken/behandelingen allemaal kunnen plaatsvinden. Maar dat is uiteindelijk toch ook bij iedereen anders.
En ik ben een type van: ik zie wel wat er gebeurd
Hoe was het bij de huisarts?
Ik had wel 2 foldertjes van Freya erbij inzitten. Daar stond wel omschreven welke onderzoeken/behandelingen allemaal kunnen plaatsvinden. Maar dat is uiteindelijk toch ook bij iedereen anders.
En ik ben een type van: ik zie wel wat er gebeurd
Hoe was het bij de huisarts?

woensdag 5 april 2017 om 09:02
Nou dames, het lijkt er op dat ik een positieve test heb! Het is nog geen knalstreep maar ook geen tuurstreep.
Ik ga morgen nog eens testen en misschien het weekend nog een keer om te zien of hij duidelijker wordt. De vorige keer gebeurde dat nl niet en toen had ik dus een vroege miskraam.
Ik hoop op meer goed nieuws in de groep!
Ik ga morgen nog eens testen en misschien het weekend nog een keer om te zien of hij duidelijker wordt. De vorige keer gebeurde dat nl niet en toen had ik dus een vroege miskraam.
Ik hoop op meer goed nieuws in de groep!

woensdag 5 april 2017 om 17:54
@florence: jammer meid. Heeft het doorgezet vandaag? Persoonlijk vind ik het altijd wel fijn als die klachten op komen dat het dan ook gewoon meteen doorbreekt. Dan ben je er maar vanaf.
@mollebol: ja je zou het wel denken hoor. Alleen als je totaal niet bezig bent met zwanger worden dan denk je er meteen ook helemaal niet aan dat het daardoor zou kunnen komen. Er zijn ook altijd andere verklaringen te vinden. Stom eigenlijk he? Je hoofd vult altijd de verklaring in die je stiekem graag zou willen ofzo. Haha.
@camomila: gewoon uit nieuwsgierigheid...heb je zelf wel het idee dat je kunt genieten van je zwangerschap als die zich aandient, ondanks het feit dat je van alles weet hoe het gaat, wat je moet doen, hoe het werkt en wat er gebeurd? Het lijkt me dat alle ins en outs weten dat magische randje er een beetje vanaf haalt. Of vergis ik me nou?
@mollebol: ja je zou het wel denken hoor. Alleen als je totaal niet bezig bent met zwanger worden dan denk je er meteen ook helemaal niet aan dat het daardoor zou kunnen komen. Er zijn ook altijd andere verklaringen te vinden. Stom eigenlijk he? Je hoofd vult altijd de verklaring in die je stiekem graag zou willen ofzo. Haha.
@camomila: gewoon uit nieuwsgierigheid...heb je zelf wel het idee dat je kunt genieten van je zwangerschap als die zich aandient, ondanks het feit dat je van alles weet hoe het gaat, wat je moet doen, hoe het werkt en wat er gebeurd? Het lijkt me dat alle ins en outs weten dat magische randje er een beetje vanaf haalt. Of vergis ik me nou?
woensdag 5 april 2017 om 18:26
Ahhh Marg, gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws, al kan ik me voorstellen dat het gezien de vorige keer ook heel spannend is.
Ik weet niet hoe ik me dan ga voelen. Enerzijds weet ik er natuurlijk alles van af, maar dat is een klinische blik. Geen idee hoe het is om het zelf alles te voelen (fysiek en mentaal), maar ik hoop dat ik dan ook dat magische er van in kan zien en kan ervaren. Duimen dat ik snel zwanger ben, dan kan ik het vertellen
Ik weet niet hoe ik me dan ga voelen. Enerzijds weet ik er natuurlijk alles van af, maar dat is een klinische blik. Geen idee hoe het is om het zelf alles te voelen (fysiek en mentaal), maar ik hoop dat ik dan ook dat magische er van in kan zien en kan ervaren. Duimen dat ik snel zwanger ben, dan kan ik het vertellen
donderdag 6 april 2017 om 08:51
[img]https://s27.postimg.org/k025s64yb/IMAG0120.jpg[/img]hebergeur d image
donderdag 6 april 2017 om 09:40
Hallo allemaal,
Wat is er hier veel gebeurd zeg in een week. Nieuwe leden en een zwangere.
Gefeliciteerd Marg! Wat een fijn nieuws.
Wij hebben leuke dagen gehad maar hebben het zwaar nu we terug zijn........ zijn nog vrij en proberen nu ook leuke dingen te doen maar op ieder rustig moment worden we geconfronteerd met de naderende NOD en voelen de spanning stijgen. Wel erg gespannen borsten maar dat symptoom heb ik wel vaker tegen NOD.
Gelukkig waren de dagen in Rome leuk en hebben we genoten, eigenlijk het andere uiterste van nu. Nu we thuis zijn komt het verdriet dat we nog niet zwanger zijn wel los. Las ergens wat over vakantie en denk dat wij ook toe zijn aan die relax vakantie. Eens kijken waar we heen willen. Nouja hier dus waarschijnlijk morgen of overmorgen NOD/WOD.... meestal red ik dag 28 niet namelijk. Nu lekker aan de slag met een fotoboek van ons stedentripje en van het weekend gaan we nog een nachtje in een hotel relaxen. Dus denk hier na het weekend weer aanwezig te zijn. Wie heeft er nog meer een naderende NOD?
Wat is er hier veel gebeurd zeg in een week. Nieuwe leden en een zwangere.
Gefeliciteerd Marg! Wat een fijn nieuws.
Wij hebben leuke dagen gehad maar hebben het zwaar nu we terug zijn........ zijn nog vrij en proberen nu ook leuke dingen te doen maar op ieder rustig moment worden we geconfronteerd met de naderende NOD en voelen de spanning stijgen. Wel erg gespannen borsten maar dat symptoom heb ik wel vaker tegen NOD.
Gelukkig waren de dagen in Rome leuk en hebben we genoten, eigenlijk het andere uiterste van nu. Nu we thuis zijn komt het verdriet dat we nog niet zwanger zijn wel los. Las ergens wat over vakantie en denk dat wij ook toe zijn aan die relax vakantie. Eens kijken waar we heen willen. Nouja hier dus waarschijnlijk morgen of overmorgen NOD/WOD.... meestal red ik dag 28 niet namelijk. Nu lekker aan de slag met een fotoboek van ons stedentripje en van het weekend gaan we nog een nachtje in een hotel relaxen. Dus denk hier na het weekend weer aanwezig te zijn. Wie heeft er nog meer een naderende NOD?
donderdag 6 april 2017 om 09:52
Rosalie, wat naar dat je je zo gespannen voelt. Het is iedereen hier zo gegund en ik denk dat iedereen die spanning wel herkent zo vlak voor nod. Er valt eigenlijk weinig advies te geven want je hebt denk ik alles al wel tig keer gehoord. Misschien kun je jezelf wat afleiden door een flinke wandeling te maken of je kleding kast eens goed op te ruimen. De keuken helemaal opruimen en schoonmaken is ook een goede afleiding, al is het niet erg ontspannend.
donderdag 6 april 2017 om 09:58
Dank je Marg ja afleiding helpt wel. Het fijne is wel dat we dit keer echt samen de spanning delen. Vaak deelde ik die laatste week toch met jullie of met m'n moeder maar deze week zijn we samen vrij dus dan deel je het samen. Maar teveel is ook niet goed dus afleiding zoeken is wel een goed idee.
Yinthe welkom je staat in de tabel. Saryma wil je met alle liefde in de tabel zetten hoor zeg het maar? En meepraten kan altijd.
Yinthe welkom je staat in de tabel. Saryma wil je met alle liefde in de tabel zetten hoor zeg het maar? En meepraten kan altijd.
donderdag 6 april 2017 om 10:00
Wil jij al uit de tabel Marg of nog even blijven tot je weet dat het goed zit? Mag beide hoor dus zeg het maar. Wel een lekker gevoel lijkt me het om te weten dat je zwanger bent of is dat ook spannend? Van de ene spanning in de volgende of het allemaal wel goed gaat. Denk dat het eerste wat ik doe als ik zwanger ben shoppen is in de winkels waar ik nu nog met een grote boog omheen loop

donderdag 6 april 2017 om 13:49
Rosalie: een voor jou! Ik zat vlak voor mijn NOD, en toen die laat was maar nog steeds een negatieve test, ook heel erg in de spanning. Werd er ronduit chagrijnig van!
Wel goed dat je je de afgelopen week zo hebt weten te vermaken. Fotoboek maken is mooi om erop terug te kijken en die ontspanning weer te voelen. Het is tegelijk een goede afleiding. Ik ga heel erg duimen dat je een positieve test hebt.
Marg: Hij is nog licht he? Maar ik zie 'm ook hoor. Je bent nog vroeg dus op zich niet gek. Hoe is bij jou de spanning? Heb je het gedeeld met je man?
Mijn pukkels zijn een stuk minder, maar over een week komen we alweer in de buurt van de eisprong. Ik verwacht 'm in het paasweekend. Nou kwam mijn man er ineens mee dat hij dan bij familie wil logeren, hij alleen dus. Tja dan toch maar vertellen over de eisprong. Ik had het gevoel alsof hij zoiets had van: die eisprong kan net zo goed op een andere dag zijn, dus ik ga mijn planning niet aanpassen. Klopt ook, want ik ben onregelmatig. Maar ik wil 'm niet missen. Maar ik wil ook niet eisen dat hij thuis blijft voor seks, dat doet de sfeer in bed geen goed haha! Ik wacht vanavond even af, dan gaat hij bellen met zijn familie om afspraken te maken. En dan zal ik er nog wel even rustig over praten.
Wel goed dat je je de afgelopen week zo hebt weten te vermaken. Fotoboek maken is mooi om erop terug te kijken en die ontspanning weer te voelen. Het is tegelijk een goede afleiding. Ik ga heel erg duimen dat je een positieve test hebt.
Marg: Hij is nog licht he? Maar ik zie 'm ook hoor. Je bent nog vroeg dus op zich niet gek. Hoe is bij jou de spanning? Heb je het gedeeld met je man?
Mijn pukkels zijn een stuk minder, maar over een week komen we alweer in de buurt van de eisprong. Ik verwacht 'm in het paasweekend. Nou kwam mijn man er ineens mee dat hij dan bij familie wil logeren, hij alleen dus. Tja dan toch maar vertellen over de eisprong. Ik had het gevoel alsof hij zoiets had van: die eisprong kan net zo goed op een andere dag zijn, dus ik ga mijn planning niet aanpassen. Klopt ook, want ik ben onregelmatig. Maar ik wil 'm niet missen. Maar ik wil ook niet eisen dat hij thuis blijft voor seks, dat doet de sfeer in bed geen goed haha! Ik wacht vanavond even af, dan gaat hij bellen met zijn familie om afspraken te maken. En dan zal ik er nog wel even rustig over praten.
donderdag 6 april 2017 om 14:25
@mollebol: dat zou ik ook vervelend vinden hoor! Je kiest er samen voor om te gaan voor een kindje. Dat betekent dat hij ook soms even water bij de wijn moet doen en niet alleen jij. Jullie kunnen toch ook gewoon samen een dagje op bezoek gaan daar, ipv dat hij gaat logeren? Of hij gaat 1 nachtje. Rond je eisprong hoef je echt niet elke dag..om de andere dag is ook prima. Als jullie dan de avond er voor en de avond er na het gezellig maken is er nog niks aan de hand.
@test: ja hij is nog wel licht. Mijn nod is pas zaterdag of zondag. Morgen ochtend gewoon weer even testen. Ik heb wel wat onrust in mijn buik. Ik merk dat er wel het een en ander aan de hand is daar. Ik heb geen pijn of krampen..alleen hele lichte menstruatie-achtige krampjes. De hele dag door. En ik heb echt de hele dag honger.
Oh en vannacht heb ik gedroomd dat we een tweeling kregen!
@test: ja hij is nog wel licht. Mijn nod is pas zaterdag of zondag. Morgen ochtend gewoon weer even testen. Ik heb wel wat onrust in mijn buik. Ik merk dat er wel het een en ander aan de hand is daar. Ik heb geen pijn of krampen..alleen hele lichte menstruatie-achtige krampjes. De hele dag door. En ik heb echt de hele dag honger.
Oh en vannacht heb ik gedroomd dat we een tweeling kregen!
donderdag 6 april 2017 om 14:33
Ah rosalie, leuk dat het leuk was, nu effe lekker fotoboeken en dan gewoon zien wat er gebeurt, afleiding zoeken in de tussentijd dus....
mollebol: op zich hoeft het geen probleem te zijn natuurlijk, je hoeft echt niet elke dag, kan ook om de dag, anders voordat hij weggaat en als hij weer terug komt, heb je toch beide dagen gehad. Is natuurlijk allemaal wat minder gezellig, maar dan nog.
Marg, als je pas zaterdag of zondag je nod hebt lijkt het me logsch dat hij nu licht is, maar een streep is een streep
Hier nog steeds niets.....ik voel me wel of ik bijna ongesteld wordt, maar gisteren was mijn nod, dus al een dag te laat, het eerlijk gezegd niet heel veel hoop, voel toch al allerlei krampjes. Maar goed, we wachten af.
mollebol: op zich hoeft het geen probleem te zijn natuurlijk, je hoeft echt niet elke dag, kan ook om de dag, anders voordat hij weggaat en als hij weer terug komt, heb je toch beide dagen gehad. Is natuurlijk allemaal wat minder gezellig, maar dan nog.
Marg, als je pas zaterdag of zondag je nod hebt lijkt het me logsch dat hij nu licht is, maar een streep is een streep
Hier nog steeds niets.....ik voel me wel of ik bijna ongesteld wordt, maar gisteren was mijn nod, dus al een dag te laat, het eerlijk gezegd niet heel veel hoop, voel toch al allerlei krampjes. Maar goed, we wachten af.