Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
donderdag 6 april 2017 om 19:03
Spannend Florence. Duim voor je.
En balen mollebol kun je niet mee logeren? En anders de seks er maar omheen plannen idd.
Vandaag toch een gezellige vrije dag gehad. Stukje gewandeld en in een restaurantje wat gegeten en gedronken. Heb wel weer de neiging om symptomen te zoeken maar die zijn er vrijwel niet. Heb wel een mooi glad huidje wat best gek is, meestal heb ik wel wat puistjes rond deze tijd. Maar probeer me verder niet gek te maken hoor geduld geduld geduld
En balen mollebol kun je niet mee logeren? En anders de seks er maar omheen plannen idd.
Vandaag toch een gezellige vrije dag gehad. Stukje gewandeld en in een restaurantje wat gegeten en gedronken. Heb wel weer de neiging om symptomen te zoeken maar die zijn er vrijwel niet. Heb wel een mooi glad huidje wat best gek is, meestal heb ik wel wat puistjes rond deze tijd. Maar probeer me verder niet gek te maken hoor geduld geduld geduld

donderdag 6 april 2017 om 20:18
Rosalie: van wat ik hier op het forum mee krijg is dat je met een zwangerschap toch wel vaak net andere symptomen (of juist geen symptomen) hebt dan dat je verwacht. Zoek je er zo naar, en bleek het toch anders te voelen. Maar ik denk dat iedereen zoekt naar symptomen hoor. Goed dat je even je gedachten af hebt geleid, klinkt als een heerlijke dag!
Marg: Haha, oeps! Zitten er tweelingen in de familie? (was natuurlijk gewoon een droom). Hij wordt vast snel donkerder komende week! Heb vertrouwen...
Florence: wat een spanning, te laat! Ga je testen? Krampjes kunnen ook passen bij een zwangerschap.
Net heeft mijn man met de familie gebeld. Hij wilde dus 4 dagen gaan. En ik kan dan niet mee vanwege onze dieren. Maar na even praten besloot hij het toch zo op te lossen dat hij dan maar 2 nachtjes ging, zodat we als het nodig is "om de dag" kunnen volgen.
Alleen de plannen waarvoor hij wilde logeren bleken niet door te gaan, dus we gaan eigenlijk nu gewoon samen een paar uurtjes... is vanzelf opgelost dus
Marg: Haha, oeps! Zitten er tweelingen in de familie? (was natuurlijk gewoon een droom). Hij wordt vast snel donkerder komende week! Heb vertrouwen...
Florence: wat een spanning, te laat! Ga je testen? Krampjes kunnen ook passen bij een zwangerschap.
Net heeft mijn man met de familie gebeld. Hij wilde dus 4 dagen gaan. En ik kan dan niet mee vanwege onze dieren. Maar na even praten besloot hij het toch zo op te lossen dat hij dan maar 2 nachtjes ging, zodat we als het nodig is "om de dag" kunnen volgen.
Alleen de plannen waarvoor hij wilde logeren bleken niet door te gaan, dus we gaan eigenlijk nu gewoon samen een paar uurtjes... is vanzelf opgelost dus
donderdag 6 april 2017 om 21:21
vrijdag 7 april 2017 om 07:43
vrijdag 7 april 2017 om 08:38
@florence: is er door het ongeluk wat je gehad he t, schade geweest aan je baarmoeder? Ik zou anders niet zo snel weten waarom je een zwangerschap niet kunt uitdragen. Ik heb even terug gezocht en gelezen wat je verleden is en je nieren zijn nu geen probleem meer dus waarom zou je dan niet zwanger kunnen raken? Toch heel voorzichtig gefeliciteerd.
vrijdag 7 april 2017 om 08:48
marg: nee niets mis met mijn baarmoeder, maar omdat ik problemen had met mijn nieren mocht ik niet zwanger worden. na een operatie vorig jaar werd mij door de nefroloog (de arts die over nieren gaat) gezegd dat er eigenlijk geen problemen meer waren dus dat ik veilig zwanger kon worden. Dat was toen voor ons een heel raar moment, mijn man en ik hadden ons er al 10 jaar bij neergelegd dat het nooit zo zou zijn en dat we dus nooit kinderen zouden krijgen (we zijn inmiddels 36). En het is nu dus een heel raar gevoel om dus toch een positieve test in handen te hebben. er is dus op dit moment helemaal geen lichamelijk probleem, alleen ben ik er toch stiekem altijd wel vanuit gegaan dat het toch niet zou lukken. dus schrok eigenlijk heel erg

vrijdag 7 april 2017 om 09:26
Jeeeeejj! Marg, gefeliciteerd!! Ik zou als ik jou was lekker zondag nog een keer testen, maar puur omdat het zo leuk is om een streep te zien verschijnen (of zo'n digitale dat er staat ZWANGER)
& wauw, ook jij van harte gefeliciteerd Florence, al snap ik dat dit ook een soort schrik reactie teweeg brengt. Maak er een heerlijk weekend van, waarin jullie t kunnen laten landen. & hee, je hebt nog 8 maanden om eraan te wennen.
Wat een positieve vibe zo, met 2 nieuwe zwangere.
Rosalie; ik hoop dat jij je daar bij aan kan sluiten! Probeer afleiding te zoeken. Je gaat jezelf anders van allerlei dingen in je hoofd halen en je lichaam kan heel goed spelletjes spelen, zo irritant. Ik duim voor jullie!!
Camomila, ik wilde je niet in verlegenheid brengen met m'n vragen hoor! Sorry. Is het voor jou niet super moeilijk/ confronterend. Aan de andere kant kom je ook genoeg succes verhalen tegen natuurlijk.
Mollebol; wat fijn dat het zich uiteindelijk toch zelf heeft opgelost! Kan me voorstellen dat je je er wel rot om voelde hoor! Mijn vriend moest ook een weekend weg net met mijn eisprong, hebben het er toen rondom gedaan & jahoor dat weekend was t raak.
Ik heb een fijn gesprek gehad bij de dokter, ze snapte me. En wil ons verder helpen met wat onderzoeken om de eerste dingen uit te sluiten. Woensdag samen met vriendlief om het zaadonderzoek te bespreken.
Sinds mijn bezoek ben ik wel heel onrustig, gespannen, buikpijn, misselijk zelfs. Wat als ze wel wat vinden?! Moet het proberen te laten rusten, en stap voor stap bekijken hoe en wat
(ben overigens ook nog nooit ziek geweest, dus misschien heb ik gewoon een beetje buikgriep
)
& wauw, ook jij van harte gefeliciteerd Florence, al snap ik dat dit ook een soort schrik reactie teweeg brengt. Maak er een heerlijk weekend van, waarin jullie t kunnen laten landen. & hee, je hebt nog 8 maanden om eraan te wennen.
Wat een positieve vibe zo, met 2 nieuwe zwangere.
Rosalie; ik hoop dat jij je daar bij aan kan sluiten! Probeer afleiding te zoeken. Je gaat jezelf anders van allerlei dingen in je hoofd halen en je lichaam kan heel goed spelletjes spelen, zo irritant. Ik duim voor jullie!!
Camomila, ik wilde je niet in verlegenheid brengen met m'n vragen hoor! Sorry. Is het voor jou niet super moeilijk/ confronterend. Aan de andere kant kom je ook genoeg succes verhalen tegen natuurlijk.
Mollebol; wat fijn dat het zich uiteindelijk toch zelf heeft opgelost! Kan me voorstellen dat je je er wel rot om voelde hoor! Mijn vriend moest ook een weekend weg net met mijn eisprong, hebben het er toen rondom gedaan & jahoor dat weekend was t raak.
Ik heb een fijn gesprek gehad bij de dokter, ze snapte me. En wil ons verder helpen met wat onderzoeken om de eerste dingen uit te sluiten. Woensdag samen met vriendlief om het zaadonderzoek te bespreken.
Sinds mijn bezoek ben ik wel heel onrustig, gespannen, buikpijn, misselijk zelfs. Wat als ze wel wat vinden?! Moet het proberen te laten rusten, en stap voor stap bekijken hoe en wat
(ben overigens ook nog nooit ziek geweest, dus misschien heb ik gewoon een beetje buikgriep

vrijdag 7 april 2017 om 09:30
@florence: dat is heel normaal denk ik. Zelfs onder normale omstandigheden zoals het bij ons was, had ik na die eerste test echt zo'n oh help, nou is het echt gevoel. De eerste weken had ik echt zon gevoel van waar zijn we aan begonnen?? Kan ik dit wel? Enz.
Nu is de situatie anders omdat we al een kindje hebben..dan heb je die onzekerheid minder. Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou nog onwerkelijker voelt omdat je het psychologisch en emotioneel al afgesloten had. Geef jezelf de tijd om dat proces in andere richting te doorlopen.
Bij mij bleef het in ieder geval onwerkelijk totdat het kind er was. Het duurde in ieder geval tot ongeveer 25 weken voordat ik een beetje een buikje kreeg dus bij de echos elke keer was de verloskundige heel positief en blij en ik dacht: tja het zal wel. Je zegt dat er iets in mn buik zit maar ik merk er niks van..dus ik ervaarde dat heel vlak. Heb daar ook negen maanden aan moeten wennen.
De media vertelt je altijd dat je blij moet zijn en op een roze wolk moet zitten en als je dat niet hebt dan ben je niet normaal ofzo maar dat is onzin! Het maakt vrouwen zoals ons ontzettend onzeker omdat je je anders voelt. Maar veel mensen spelen mooi weer. Zoals bv op facebook zijn mensen altijd vrolijk, blij en trots..zie je alleen de mooie kanten. Niemand zal daar posten dat ze net knallende ruzie hebben gehad met hun partnet over iets heel stoms. De realiteit wordt angstvallig verborgen gehouden.
Dus laat het gewoon even bezinken. Je hoeft nog helemaal niks. Wennen aan het idee is heel normaal. Het komt vanzelf.
Nu is de situatie anders omdat we al een kindje hebben..dan heb je die onzekerheid minder. Maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou nog onwerkelijker voelt omdat je het psychologisch en emotioneel al afgesloten had. Geef jezelf de tijd om dat proces in andere richting te doorlopen.
Bij mij bleef het in ieder geval onwerkelijk totdat het kind er was. Het duurde in ieder geval tot ongeveer 25 weken voordat ik een beetje een buikje kreeg dus bij de echos elke keer was de verloskundige heel positief en blij en ik dacht: tja het zal wel. Je zegt dat er iets in mn buik zit maar ik merk er niks van..dus ik ervaarde dat heel vlak. Heb daar ook negen maanden aan moeten wennen.
De media vertelt je altijd dat je blij moet zijn en op een roze wolk moet zitten en als je dat niet hebt dan ben je niet normaal ofzo maar dat is onzin! Het maakt vrouwen zoals ons ontzettend onzeker omdat je je anders voelt. Maar veel mensen spelen mooi weer. Zoals bv op facebook zijn mensen altijd vrolijk, blij en trots..zie je alleen de mooie kanten. Niemand zal daar posten dat ze net knallende ruzie hebben gehad met hun partnet over iets heel stoms. De realiteit wordt angstvallig verborgen gehouden.
Dus laat het gewoon even bezinken. Je hoeft nog helemaal niks. Wennen aan het idee is heel normaal. Het komt vanzelf.
vrijdag 7 april 2017 om 09:39
was ik inderdaad ook van plan, gewoon rustig aan en wennen, en laten lopen hoe het loopt, ik ben stiekem eigenlijk heel blij, maar durf nog niet goed blij te zijn zeg maar.
Manlief weet nog niets, want hij was voor werk in het buitenland en zit nu in het vliegtuig dus kan hem ook niet bellen, hij komt vanmiddag pas aan....jullie zijn dus echt de eerste aan wie ik het vertel
Manlief weet nog niets, want hij was voor werk in het buitenland en zit nu in het vliegtuig dus kan hem ook niet bellen, hij komt vanmiddag pas aan....jullie zijn dus echt de eerste aan wie ik het vertel

vrijdag 7 april 2017 om 09:56
Ohhh Florence! Jij ook al! Fantastisch
Ik snap nu ik je verhaal zo lees helemaal dat je ervan schrikt. Het besef komt nog wel, lekker even verbouwereerd zijn, wat Marg zegt: geen enkel gevoel is "slecht". Ik ben erg benieuwd hoe je man reageert!
Pinguin: kijk zie? Je hebt maar 1 x raak nodig
Marg: ik ga komende woensdag met de ovulatietesten beginnen. En dan verwacht ik het dus in het paasweekend of vlak erna.
Ik snap nu ik je verhaal zo lees helemaal dat je ervan schrikt. Het besef komt nog wel, lekker even verbouwereerd zijn, wat Marg zegt: geen enkel gevoel is "slecht". Ik ben erg benieuwd hoe je man reageert!
Pinguin: kijk zie? Je hebt maar 1 x raak nodig
Marg: ik ga komende woensdag met de ovulatietesten beginnen. En dan verwacht ik het dus in het paasweekend of vlak erna.
vrijdag 7 april 2017 om 11:15
Hoera Florence!! Wat fijn, gefeliciteerd! En superspannend om het nog aan je man te vertellen. Wat een eer dat wij de eersten zijn
En goede flow in dit topic, laten we dit volhouden! Iedere week 1 positieve test, dan is de tabel snel leeg.
Ik ga dit weekend ook maar ovulatietesten gebruiken, ookal weet ik inmiddels dat mijn eisprong waarschijnlijk niet goed is. Verwacht hem maandag of dinsdag en niet geschoten is natuurlijk altijd mis.
En goede flow in dit topic, laten we dit volhouden! Iedere week 1 positieve test, dan is de tabel snel leeg.
Ik ga dit weekend ook maar ovulatietesten gebruiken, ookal weet ik inmiddels dat mijn eisprong waarschijnlijk niet goed is. Verwacht hem maandag of dinsdag en niet geschoten is natuurlijk altijd mis.
vrijdag 7 april 2017 om 12:25
Wauw Florence! Gefeliciteerd..
@Getting en Mollebol welke testen gebruik je? Succes in elk geval!
ik vind altijd zo lastig als hij positief welke timing seks hebben. Wij proberen dan dag van test en dag erna. Maar stel hij springt echt na 48 uur, kan dag drie ook zin hebben.. dusssss..
@rosalie, hoeist met jou nu? Nog veel spanning??
@pinguin, wat fijn dat het gesprek goed is. Twijfel je nog voor onderzoeken of je vriend?
@Getting en Mollebol welke testen gebruik je? Succes in elk geval!
ik vind altijd zo lastig als hij positief welke timing seks hebben. Wij proberen dan dag van test en dag erna. Maar stel hij springt echt na 48 uur, kan dag drie ook zin hebben.. dusssss..
@rosalie, hoeist met jou nu? Nog veel spanning??
@pinguin, wat fijn dat het gesprek goed is. Twijfel je nog voor onderzoeken of je vriend?
vrijdag 7 april 2017 om 13:48
Klopt hoor Mollebol; je hebt maak 1 rake wip nodig! Haha Bij mij is het alleen daarna ook nog eens een heel spannende periode. Dus kunnen ze 't maar beter gelijk onderzoeken allemaal.
Zijn er dan 3 die aan de ovutesten beginnen van 't weekend! Haha ik ga ook zondag of maandag beginnen. Door mijn rare menstruatie weet ik niet goed welke dag ik nu zit dus begin extra vroeg. Maar liefst gewoon lekker fanatiek en regelmatig tussen de lakens voor een week of 2
Yinthe; ik vind dat ook altijd moeilijk gokken, heb je inderdaad een positieve test, maar in t ergste geval springt hij dus heel laat .. haha iemand een helder antwoord hier op?
Wij twijfelen beide niet of we deze onderzoeken willen doen, vriendlief ziet ook niet op tegen het zaadonderzoek eigenlijk, maar misschien als het eenmaal zo ver is? We wachten gewoon af.
Zijn er dan 3 die aan de ovutesten beginnen van 't weekend! Haha ik ga ook zondag of maandag beginnen. Door mijn rare menstruatie weet ik niet goed welke dag ik nu zit dus begin extra vroeg. Maar liefst gewoon lekker fanatiek en regelmatig tussen de lakens voor een week of 2

Yinthe; ik vind dat ook altijd moeilijk gokken, heb je inderdaad een positieve test, maar in t ergste geval springt hij dus heel laat .. haha iemand een helder antwoord hier op?
Wij twijfelen beide niet of we deze onderzoeken willen doen, vriendlief ziet ook niet op tegen het zaadonderzoek eigenlijk, maar misschien als het eenmaal zo ver is? We wachten gewoon af.
vrijdag 7 april 2017 om 13:57
@ovulatietesten: als je positief test dan springt je ei ongeveer 24 daarna. Het is alleen een beetje lastig berekenen omdat je bij een positieve test niet precies weet of je net voor je piek zit, precies er op of net erna. In ieder geval blijven zaadcellen 48 tot 72 uur leven dus als je op de dag van je positieve ovu test samen tussen de lakens duikt, zou dat al zowat voldoende kunnen zijn. Je kunt het voor de zekerheid 48 uur later nog eens herhalen. Elke dag is zeker niet nodig en zelfs slecht voor de zaadkwaliteit. Als je elke dag gaat, dan neemt de hoeveelheid zaadjes per lozing nl vrij snel af. Het mannelijk systeem heeft ongeveer 48 uur nodig om de voorraad weer helemaal aan te vullen dus om de andere dag is vaak genoeg.
vrijdag 7 april 2017 om 17:30
Wauw Florence Gefeliciteerd! Wat moet dat onwerkelijk zijn na al die jaren gedacht te hebben dat dat niet zou lukken. Super!
Heerlijk 2 positieve testen achter elkaar! En zo door!!
Rond eisprong doen wij het gewoon sowieso om de dag, dan moet het goed zitten. De huisarts zei inderdaad ook om de dag is vaak genoeg, vaker is inderdaad niet goed voor de zaadhoeveelheid.
Hij zei ook: als je het gewoon de hele maand doet, dan mis hem nooit. Maar zo vaak doen wij het echt niet!
Heerlijk 2 positieve testen achter elkaar! En zo door!!
Rond eisprong doen wij het gewoon sowieso om de dag, dan moet het goed zitten. De huisarts zei inderdaad ook om de dag is vaak genoeg, vaker is inderdaad niet goed voor de zaadhoeveelheid.
Hij zei ook: als je het gewoon de hele maand doet, dan mis hem nooit. Maar zo vaak doen wij het echt niet!
vrijdag 7 april 2017 om 19:31
Hahaha ik heb er al twee gedaan, dus ik hoop hem eigenlijk morgen te hebben. Volgens de app zou ik vandaag al eisprong moeten hebben, maar die loopt dus uit.
Maar dan houd ik ook om de de dag aan.
Ben wel blij met testen, want ons dokter zei ook doe het een maand om de dag, maar de werkende mens met ook gevuld sociaal legen heeft daar denk ik niet altijd zin in. Ik niet in k geval..
Snap ik dat je tegen op ziet. Mijn man zei heel tijd boeit me niks, tot moment ervoor.. en op moment van uitslag. Ik kon ook nog eens niet mee. Dus hij moest zich zelf vermaken in zo'n berucht hokje....
Wie heeft er hier al zaad onderzoek gehad en wat was uitslag? Ik weet aantal zaadjes, maar zegt mij dus niks. Was overigens wel gewoon goed..
Maar dan houd ik ook om de de dag aan.
Ben wel blij met testen, want ons dokter zei ook doe het een maand om de dag, maar de werkende mens met ook gevuld sociaal legen heeft daar denk ik niet altijd zin in. Ik niet in k geval..
Snap ik dat je tegen op ziet. Mijn man zei heel tijd boeit me niks, tot moment ervoor.. en op moment van uitslag. Ik kon ook nog eens niet mee. Dus hij moest zich zelf vermaken in zo'n berucht hokje....
Wie heeft er hier al zaad onderzoek gehad en wat was uitslag? Ik weet aantal zaadjes, maar zegt mij dus niks. Was overigens wel gewoon goed..
vrijdag 7 april 2017 om 21:22
Mijn vriend kon gewoon een potje thuis vullen. En dat moest dan binnen het uur naar het lab gebracht worden.
Dus hij vullen, en ik dat potje mee in mijn broekzak snel naar het ziekenhuis brengen.
Uitslag was dikke prima.
Assistente van de huisarts gaf geen cijfers verder. Maar de gyn gaf nog verdere uitleg en was allemaal dikke prima!
Dus hij vullen, en ik dat potje mee in mijn broekzak snel naar het ziekenhuis brengen.
Uitslag was dikke prima.
Assistente van de huisarts gaf geen cijfers verder. Maar de gyn gaf nog verdere uitleg en was allemaal dikke prima!
vrijdag 7 april 2017 om 21:48
Wij hebben ook zaadonderzoek laten doen maar dat kon ook gewoon thuis met een potje. Gelukkig ook goede uitslag. Wij hadden trouwens maar 33 procent kans om binnen dit jaar zwanger te raken. Geen idee waarom want alles was goed volgens de gyneacoloog maar las dat sommige hogere percentages kregen. Maarja we houden hoop. Het gaat nu beter kan er weinig aan veranderen, tot nu toe nog geen bloed dus we houden hoop.
vrijdag 7 april 2017 om 22:41
Okee nou bij ons mocht het thuis, maar moest dan max half uur oud zijn, en ziekenhuis is verder weg, midden in stad.. echt totaal niet haalbaar. Maar goed, Mn lieve vent vond dit voor 1x geen probleem. Volgende keer wil hij het alleen niet zo.
Oké Rosalie, maar bij ons zeiden ze dat ze pas onder 30% iets doen, denk dat dat beleid dan is? Weet wel als je bijv langere cyclus hebt dat er dan al procenten af gingen etc. Dus heeft soms ook met 'praktische' zaken te maken. Of dat je je eisprong vindt etc.
Oké Rosalie, maar bij ons zeiden ze dat ze pas onder 30% iets doen, denk dat dat beleid dan is? Weet wel als je bijv langere cyclus hebt dat er dan al procenten af gingen etc. Dus heeft soms ook met 'praktische' zaken te maken. Of dat je je eisprong vindt etc.