Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee. En heb vaak zitten twijfelen of ik nu mee wil schrijven of niet. Aan de ene kant lijkt het me super fijn om met lotgenoten te kunnen praten. Aan de andere kant doe ik juist mijn best om er minder mee bezig te zijn.

Mijn man (33) en ik (bijna 28) zijn in april getrouwd en vlak daarna ben ik gestopt met de pil. Mijn cyclus is regelmatig (tussen de 28 en 30 dagen) maar we zijn inmiddels toch aanbeland in ronde 8. Afgelopen 4 rondes ovulatietesten gebruikt en die geven ook elke maand op dezelfde dagen (dag 15 of 16 van mijn cyclus) een positieve uitslag maar helaas nog niet zwanger. Van de week is een vriendin van me bevallen (toen ik net gestopt was met de pil maakte ze bekend dat ze 8 weken zwanger was) en gisteren gehoord dat mijn schoonzus zwanger is. Dat kwam wel even hard aan.

Ik heb het er toch wel zwaar mee. Ben vaak verdrietig, gefrustreerd en jaloers omdat het bij ons langer duurt. In mijn omgeving heb ik alleen maar verhalen van mensen die binnen een paar maanden zwanger zijn geworden. Dus ik heb niet echt iemand om ermee over te praten. Ook mijn man heeft het er moeilijk mee om mij zo verdrietig te zien. Dus al met al loopt het niet echt lekker nu.

Ik heb er moeite mee om het los te laten en blij te zijn voor iedereen. Maar ik probeer het echt wel omdat ik weet dat de emoties die ik nu voel me niet zullen helpen om zwanger te raken. Rationeel gezien weet je best dat we nog niet zo lang bezig zijn maar voor mijn gevoel is elke maand er een te veel.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Leuk dat jullie meeschrijven florence-june en stella. Het schijnt heel normaal te zijn dat het een aantal maanden duurt voordat je zwanger raakt. Maar dat maakt het niet minder verdrietig.

De vanzelfsprekendheid die er soms is bij anderen (de tweede plan ik dan en dan) die is er gewoon niet meer. Alleen onzekerheid. En dat vind ik het nare. Dat je niet weet of het ooit wel zal lukken.

Ik heb zelf ook nooit ergens meegeschreven,maar vind dit groepje wel erg fijn.
Welkom Florence-June en Stella!

Florence, snap dat het eerste topic waar je schreef niet meer paste. Wel goed te weten dat het zaad van je vriend ok is, waar/hoe hebben jullie dat kunnen testen ivm binnen het jaar? Hopelijk zijn je schoonzussen inderdaad een steun. Bij mijn zus en schoonzussen zijn er al kinderen of onderweg. Alleen één vriendin heeft een onvervulde kinderwens maar zij weet nog niet dat wij ook proberen.

Stella, dat je twijfels had om mee te schrijven omdat je er niet zo mee bezig wilt zijn is eigenlijk alleen jezelf voor de gek houden. Want je bent er mee bezig, en dan is het toch fijn als je op deze manier van je af kunt schrijven met meiden die min of meer hetzelfde voelen?

Ik vind dit topic ook erg fijn.
Dank je wel voor het warme welkom!

Dat het even kan duren snap ik rationeel heel goed, maar ik deel het gevoel van Stella heel erg dat je na een aantal rondes het gevoel krijgt "wat is hier mis?".

We hebben het zaad van mijn vriend al kunnen laten testen omdat mijn huisarts vindt dat we niet te lang moeten aanklooien aangezien ik al 35 ben en de kans op een spontane zwangerschap rap kleiner wordt. Als het in februari nog niet gelukt is mogen we terug komen voor vervolgstappen.

Liever denk ik daar nog niet aan, want ik heb geen zin in mmm, maar realistisch gezien is de kans vanwege mijn leeftijd wel steeds kleiner dat het op de natuurlijke manier gaat.

Ik weet dat ik eerder had moeten beginnen aan kids maar toen was de wens er nog niet echt. Sinds een jaar of 2 wel en in mei zeker genoeg om er ook voor te willen gaan. Ik besef me dat ik naief ben geweest door te denken dat het zo makkelijk te plannen zou zijn. Dat het ju niet lukt voelt ook wel een beetje als karma.
florence-june ik ben ook 36, en het beangstigd me enorm dat ik misschien te lang gewacht heb. Mijn man en ik kennen elkaar nu zo'n 5 jaar en we zijn 2 jaar bezig zwanger te worden. Liever had ik hem op mijn 20e leren kennen en rond mijn 25e moeder geworden, maar de tijd is niet terug te draaien. (Ik ben stiekem wel blij dat we beide geen kinderen uit vorige relaties hebben).

Wij zijn na een halfjaar doorverwezen naar de fertiliteitsarts, die ons terug naar huis stuurde om het nog maar een hafjaar zelf te proberen. Inmiddels de hele ofo achter de rug. Ik denk dat manlief en ik maar snel eens rond de tafel moeten om te overleggen of we voor de iui gaan.
Ik ben 34, dus ik begrijp de haast wel. Eind maart is mijn spiraal eruit gegaan, maar tot deze maand was ik er niet erg serieus mee bezig. Mijn idee is om pas na een jaar naar de huisarts te gaan

Ik denk dat bij ons vooral de verkeerde timing of te weinig sex de reden is waarom het nog niet is gelukt. Dus nu ben ik, mede door dit topic, maar eens uit gaan zoeken wanneer mijn eisprong is. En lichamelijk gaat het beter met mijn man en andere externe mstandigheden zijn ook beter inmiddels. Dus we gaan ervoor!!!
Emceetje: ik en mijn man zijn al eeuwen samen, vanaf tienertijd. Maar door studies, werk, huizen ed vonden we het nu pas tijd. Sowieso wilde ik geen kinderen voor mijn 30e en zaken lopen nooit zoals je wil, dus een paar jaar vertraging verbaast me niet. Qua leeftijd heb ik er wel vertrouwen in, mijn ouders waren ook wat ouder.
@ Florence-June, je krijgt inderdaad na een half jaar een beetje het gevoel 'wat is hier mis? waarom is het nog niet gelukt?' Zeker omdat ik een regelmatige cyclus heb (had ik ook voordat ik aan de pil begon). Je weet realistisch gezien wel dat het niets raars is als je na een half jaar nog niet zwanger bent maar ik begrijp je gevoel helemaal. Ik heb ook het idee dat ik hier naïef aan ben begonnen. Dat je in het begin dacht, het zal wel loslopen en het lukt vast wel binnen een paar maanden. Als ik dit had geweten was ik waarschijnlijk ook al eerder met de pil gestopt. Ipv te denken dat ik dit zou kunnen plannen, als in eerst trouwen, dan kindjes krijgen.....Dus ik snap precies hoe je je voelt. Ik snap dat jullie gezien je leeftijd wat eerder naar de huisarts zijn gegaan.

Ik vind vooral de onzekerheid het ergste, dat je niet weet of het ooit natuurlijk gaat lukken en wanneer dan. Als je gewoon zou weten dat je over een half jaar zwanger wordt zou ik het prima vinden om een half jaar te wachten. Maar elke maand de hoop en teleurstelling is gewoon vreselijk.
Leuk dat jullie ook meeschrijven Florance June en Stella en wat een herkenning weer in wat er wordt geschreven. Ik denk ook de laatste maanden 'wat is er mis' waarom het nog niet gelukt is. Maar de medische wereld houd me toch een beetje tegen. Als het volgende week niet raak is komen we in ronde 12. De huisarts heeft een paar maanden geleden gezegd dat we in december doorverwezen morgen worden voor verder onderzoek. Wij zijn 28 en 29 dus voelen nog niet echt de leeftijdsdruk maar ook al heel lang samen dus in dat opzicht hadden we eerder kunnen beginnen maar het leven loopt soms anders dan je wilt. Nu hebben we alles goed op de rit en zijn we er klaar voor om ouders te worden. We proberen in de maanden dat het niet lukt wel steeds iets te doen wat we met een zwangerschap of baby niet of minder snel zouden doen. Dus lekker spontaan een avondje uit, weekend weg, iets duurs kopen of een klus in huis. Maar die teleurstelling elke maand blijft en is niet af te kopen.
foodsandbeats de fertiliteitsarts heeft mij gerustgesteld door te zeggen dat ik, zeker voor mijn leeftijd, nog een heleboel eitjes heb. Dat is mooi!

Ik heb trouwens ergen gelezen dat hoe ouder je bent, de kans op meerlingen ook groter is. Mijn man heeft een tweeling in de familie, maar ik zou al dolgelukkig zijn met één.

Ik maak me wel zorgen om de toenemende kans op afwijkingen.
Fijn om toch een hoop herkenning te lezen hier. Ik heb net als Rosalie het gevoel tussen twee groepen te vallen. Je hoort eigenlijk alleen maar de verhalen van mensen die snel zwanger waren of van de mensen die in de mmm zijn beland hier op het forum. Waar zijn de verhalen van de mensen die in de tweede helft van het eerste jaar zwanger zijn geworden?

Ik heb ook een tijd in een groepje geschreven waarbij iedereen net begon. In drie maanden waren er 8 van de 12 zwanger. Natuurlijk heel fijn voor hen maar wat Florence-june ook al aangeeft is dat niet echt bemoedigend is als het bij jezelf niet meteen lukt.

Ik baal nog wel een beetje van het nieuws van mijn schoonzus. Ze is eind mei uitgerekend. Dat had ik ook kunnen zijn. De meiden uit mijn groepje die meteen zwanger zijn geraakt zijn in januari uitgerekend. Dat is het al bijna. Maar we mogen ons niet laten ontmoedigen. En ik duim dat we straks allemaal goed nieuws hebben :-)
Het is heel fijn om mee te kunnen schrijven in een groep waar je niet het gevoel hebt dat jij de hele tijd de partypooper en de zuurpruim bent met weer een NOD die een WOD is geworden terwijl de een na de ander met goed nieuws komt.

Jaloezie voel ik wel al een klein beetje, maar angst dat het nooit gaat lukken overheerst meer. En ook het idee dat als het dan lukt, dat je een grotere kans hebt een kind met een beperking of handicap te krijgen vind ik heel beangstigend.

Meerlingen heb ik nooit zo bij stil gestaan, is die kans groter als je ouder bent?
Welkom Stella en Florence June! Weer veel herkenning in jullie verhalen. Hoop dat jullie je ei hier ook kwijt kunnen en het gerust stelt dat jullie niet de enige zijn.

Hier sinds gisteren last van m'n borsten, betekend dat mijn WOD ( leuk gezegd Florence june) in aantocht is... :(. Op naar de volgende ronde, zucht. Vanmiddag de ovulatietesten besteld en hopen dat we dan wat meer inzicht krijgen.

Over de leeftijd dames mijn schoonmoeder was ook 35 en heeft ondanks alles ook nog een gezonde jongen op de wereld mogen zetten...
Wij zijn precies een jaar geleden ook gestopt met de pil. januari 2016 zijn we er echt voor gegaan. Ik ben er veel te naïef ingestapt als ik terug kijk.. Ik dacht echt dat ik wel binnen een paar maanden zwanger zou zijn en deze kerst een baby zou hebben en als ik pech had hoog zwanger zou zijn.. Nou, ik ben zelf nog helemaal niet zwanger..

Ik lees dat een aantal dames een rustpauze ingelast hebben. Hoe hebben jullie het aangepakt? Een condoom gebruikt in de tussentijd?
Wauw, dennen, exact hetzelfde verhaal hier!! In januari 2016 gestopt met de pil en toen nog tegen mijn man gezegd: met Kerst hebben we misschien een kleintje erbij , niet dus...

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het helaas niet loopt zoals verwacht of gehoopt. Ik hoop dat jullie snel wel goed nieuws krijgen, want ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn, en hoe dan PRECIES NU in je omgeving iedereen zwanger lijkt te worden...
maur ik gebruikte gewoon de ovulatietesten van de kruidvat. Welke heb jij?

Balen dat je weer een wod verwacht
De naïviteit is wel herkenbaar, maar ik ben nog niet aan een rustpauze toe. Misschien wel nooit, maar dat komt ook omdat ik er momenteel vrij relaxed in zit. Kan morgen weer anders zijn

Die wod verwacht ik ook ieder moment, of misschien na weer een cyclus van tegen de veertig dagen. Ik ga volgende maand weer een nieuw merk ovulatie testen proberen, is kruidvat goed?

Ik ben nu dertig en vind het fijn te lezen dat er plenty dames zijn die er gewoon niet eerder aan toe waren dan 30+. In een ander topic waren de meeste meiden 20+. Ik voelde me al een beetje als dertiger op schoolfeest, wat natuurlijk nergens op slaat.
Hoi dennen en fiee

Wij hebben 2x een pauze genomen. 1x vanwege de hsg. Door de röntgenfoto heb je een vergroot risico op afwijkingen en dat risico wilden wij niet nemen.

1x omdat we er doorheen zaten. Het was heel fijn te weten dat ik gewoon ongesteld zou worden zonder kans op zwangerschap.

Ik voel me ook niet thuis tussen de begin 20 ers. En in het begin was ik ook groen en naïef. Als ik straks een positieve test heb is alles misschien snel vergeten.
quote:GettingEven schreef op 28 november 2016 @ 21:40:

Ik voelde me al een beetje als dertiger op schoolfeest, wat natuurlijk nergens op slaat.

Daar moest ik echt veel te hard om lachen.

Balen dat je een WOD voelt aankomen Maur91

Hebben de dames die zich nu een beetje naïef voelen achteraf ook zo'n gevoel van "als ik dit geweten had dannnnn"? Mijn vriend en ik zijn al 9 jaar samen, en nu denk ik soms echt "domme koe, waar heb je nou zo lang op zitten wachten?" Maar ik was er gewoon niet aan toe... Tot een jaar of 3 geleden wist ik niet eens zeker of ik überhaupt wel kinderen zou willen! En nu is de wens echt heel sterk. Ook super wazig trouwens, om dat aan jezelf te merken. Ik ben vrij nuchter altijd, maar hierover ga ik echt volledig over de rooie en reageer ik totaal non-rationeel. Een soort alles overheersende drang ofzo. Dat maakt het ook heel moeilijk om het los te laten.

Ik stelde gisteren een pauze voor aan mijn vriend, om de druk van het presteren qua sex er wat af te halen. Maar hij vond dat onzin. Gewoon doorgaan, en lukt het niet dan niet, lukt het wel dan YAY. Ik denk ook dat dat een pauze is. Condooms begin ik niet meer aan hoor. Gewoon batsen en we zien wel wat ervan komt.
quote:Florence-June schreef op 28 november 2016 @ 22:04:

Gewoon batsen en we zien wel wat ervan komt.

Hèhè, same here

"Had ik dat geweten"-gevoel: zeer. Ik ben nog langer samen met m'n man en altijd geweten dat het goed is. Maar de daadwerkelijke kinderwens nooit uitgesproken, altijd lekker in het midden gelaten. Tot opeens: BAM!
Ja, dat BAM was hier ook opeens! Of nou ja, het overkwam (vooral mij) zo heel sneaky en voor ik goed en wel in de gaten had wat er aan de hand was liep ik al te roepen "I WANT BABY NAOW!". Bizar hoe dat werkt.

Wat is HSG?
Herkenbaar allemaal en hier ook superlang samen maar had altijd een kinderwens....... maarja het was steeds gewoon niet het goede moment. En nu al een jaar wel dus. Helaas vandaag totaal onverwacht mijn WOD. Wat een leuke afkorting voor een minder leuk iets. Had het pas woensdag verwacht dus was even huilen geblazen. Nu wel weer rustig kan er toch niks aan doen. Ronde 12. Bijna een jaar geleden gestopt en er in januari voor gegaan.
Rosalie! WOD-en zijn super stom...
Zeker herkenbaar die naïviteit als je net begint. Het idee dat je stopt met anticonceptie en vast wel binnen een paar maanden zwanger wordt (waarom heb je anders al die jaren anticonceptie gebruikt )

Als ik dit had geweten was ik denk ik wel eerder met de pil gestopt (en er van uitgaan dat er de eerste paar maanden toch geen zwangerschap ontstaat) Maar aan de andere kant, ik ben nog jong en een kindje is een hele verandering in je leven. Soms denk ik even ben ik er wel echt klaar voor? Maar aan de andere kant wil ik het echt super graag en is het elke maand huilen geblazen omdat het weer niet gelukt is. Ik heb altijd moeder willen worden.
O Rosalie. Super balen meis dat je weer ongesteld geworden bent :(. Dikke knuffel voor jou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven