Langer dan 6 maanden groep is zwanger

11-06-2017 21:53 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze groep is een vervolg op de groep: zwanger/langer-dan-6-maanden-bezig-met- ... #p24999457

Eindelijk, we zijn zwanger :cheer2: Hier praten we verder met elkaar.

Naamleeftijdgeslacht kindUitgerekende datumBijzonderheden
marg8135/44nog onbekend15 december 2017 :cheer:
GettingEven30/40meisje30 december 2017 :cheer:
Stella28/34jongen19 september 2017 :cheer:
FOodsandbeats35/36onbekendeind maart 2018 :cheer:
Liesbeth240428jongen23 september 2018
Forence37/37jongen23 November 2018
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 17:37
30.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi maureen, misschien is er een groepje van andere meiden die tegelijk met jou zijn uitgerekend, waar je leuk mee kunt schrijven. Wij hebben hier een voorgeschiedenis met elkaar. We zijn allemaal langer dan zes maanden bezig geweest met zwanger worden en hebben in dat groepje ook samen geschreven.

Fijn dat je je nu beter voelt stella. Die misselijkheid lijkt me waardeloos. Ik heb er gelukkig met beide zwangerschappen geen last van gehad.

Nog drie weken en dan weten wij ook of het een jongetje of een meisje wordt.
Alle reacties Link kopieren
Je staat erin Stella!
Ik schrijf zelf ook niet super actief maar vind zo nu en dan even kijken en update geven wel leuk.

Wij hebben over 2,5 week weer een controle bij de vk, misschien dat ze het geslacht dan kunnen zien. En anders wachten we gewoon tot de 20 weken echo half augustus. Ga ik daarna even lekker shoppen. :euro: :lol:
-Stella- schreef:
23-06-2017 19:42
Hoi meiden,

Het is een tijdje geleden dat ik met jullie meegeschreven heb maar ik lees nog altijd mee met het 'langer dan 6 maanden bezig...' topic. Heel erg om te lezen dat het niet (blijvend) wil lukken bij de meesten van jullie en dat sommige al de eerste stappen in de MMM hebben gezet :-(. Emceetje zelfs alweer aan de laatste poging IUI, heel veel sterkte met dit moeilijke proces meis. Ik wil jullie allemaal een dikke knuffel geven en laten weten dat ik aan jullie denk :hug:. Hopelijk kunnen er snel meer meiden verhuizen van het originele topic naar dit topic. Ik gun het jullie allemaal zo.
Dank je Stella! Ongelooflijk dat jij alweer bijna uitgerekend bent! Wat leuk dat jullie een zoon krijgen. Veel plezier met het klussen in de kinderkamer (en dan bedoel ik echt klussen :nut: )
Alle reacties Link kopieren
Foodsandbeats, gefeliciteerd met je mooie positieve zwangerschapstest :cheer: Het lijkt me leuk om in dit topic af en toe te lezen hoe het met je gaat. Hoe voel je je nu? Al een beetje bekomen van de shock? Wanneer denk je dat je uitgerekend bent?
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Hoi, ik moest dit topic nog weer even opzoeken dus bedankt Stella dat je het omhoog hebt gehaald.

Ik gok dat ik ergens eind maart uitgerekend ben. Ik voel me niet top, beetje zeurderige buikpijn en moe. Ik moet eens een verloskundige gaan zoeken, maar heb ook nog een afspraak op 8 augustus bij de gynaecoloog staan, voor de uitslagen van de Ofo. Ik ga ze de week ervoor als het allemaal goedgaat wel bellen wat handig is.
Alle reacties Link kopieren
Vermoeidheid is heel normaal foods. Meestal gaat dat na het eerste trimester weer over..of het wordt in ieder geval minder. Geef er lekker aan toe als je daar ruimte voor hebt. Middag dutjes zijn dan echt fijn.
Foods, zo fijn om jou hier te zien! En heerlijk dat je de gyn kan bellen dat dat ofo uiteindelijk toch overbodig bleek. Ik hoop gauw met je mee te verhuizen :-] je geeft me in ieder geval hoop
marg81 schreef:
24-07-2017 19:37
Vermoeidheid is heel normaal foods. Meestal gaat dat na het eerste trimester weer over..of het wordt in ieder geval minder. Geef er lekker aan toe als je daar ruimte voor hebt. Middag dutjes zijn dan echt fijn.
Tja, ruimte ervoor hebben...... Ehm nee, dat is lastig.
Hoe hebben jullie een verloskundige gekozen? Ik heb een aantal opties, maar waar ga ik me inschrijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekozen voor een groep waarbij verloskundigen, gynaecologen en andere hulpverleners samen onder een dak zitten. Het voordeel is dat er zowel een praktijk bij ons in het dorp zit (voor de reguliere controles) maar ik hetzelfde team tref bij controles in het ziekenhuis (voor de echo's moeten we daarheen). Tevens hebben ze ook een kraamhotel waar ik graag zou willen bevallen (indien het medisch mogelijk is).
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
Foods van harte gefeliciteerd!! :cheer:
Geweldig nieuws, heel blij voor jullie. Ik duim dat het lekker zitten blijft :thumbsup:

Nu de rest van het langer dan 6 maanden topic hier inderdaad snel ook naartoe :kneel: Ik heb de verloskundige puur op gevoel gekozen, het zijn drie leuke meiden en toevallig geven ze (veel) meer echo's dan standaard is, waar je niet voor hoeft te betalen. Als zoiets voor jou een optie is zou daar zeker voor kiezen, het geeft mij veel rust de kleine vaak te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niet heel veel opties qua verloskundige. Bij de eerste heb ik me gewoon aangemeld bij de grootste bij ons in de buurt en dat is me prima bevallen dus ik heb me nu gewoon opnieuw bij dezelfde aangemeld.
Met de kraamzorg zijn we wel naar een andere organisatie gegaan. Niet omdat de vorige slecht was maar gewoon om eens wat anders te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen een meisje! Kind zag er prachtig uit volgens dame van de echo. Alles was heel netjes.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie een meisje krijgen Marg! Jullie hebben al een zoontje toch? Fijn dat alles er goed uitzag op de echo :-D
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Foods hoe is het met je? Is het nieuws een beetje geland? Ga je volgende week nog naar de gyn voor de uitslag van het OFO of laat je dat zitten?

Superleuk marg! Al jurkjes gekocht?
Ik ga wel naar de gyn, heb wel de polikliniek gebeld dat ik zwanger was, maar ze wilden dat ik kwam.

Ik geloof het nog niet helemaal, blijf er heel rationeel bij maar weinig gevoel erbij. Ja een moe en licht misselijk gevoel
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Marg, een meisje! En super dat het er allemaal zo goed uit ziet.

Foods ik was ook benieuwd hoe het met je is. Hoop dat je er snel van kunt genieten. Dat duurde bij mij best lang.

Wij krijgen waarschijnlijk ook een meisje maar moeten nog 1,5 week wachten tot de 20-weken echo want het was niet met zekerheid te zeggen.
Vanmorgen naar de gyn geweest en een echo gehad. Schrok ontzettend toen ze zei dat ze een tweeling zag. Het ziet er allemaal heel goed uit, maar ik ben er echt van ondersteboven. Denk aan alle complicaties enzo in plaats van hartstikke blij zijn. Komt vast goed, maar voel me even erg emotioneel. Moet zo wennen aan het idee.....
Alle reacties Link kopieren
Wow foods :-o. Een tweeling dat is echt schrikken inderdaad. Wel super fijn dat alles goed gaat met jullie kindjes tot nu toe. Hoeveel weken werden ze nu geschat? Ik snap dat het nieuws even moet landen. Kunnen ze zien of de tweeling eeneiig is? Hoe voel je je verder? Last van kwaaltjes?
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
wow foods, spannend!!!!
Ik dacht 7,5wk te zijn, qua meting zitten ze beiden op 6,5 wk. Over twee weken kom ik terug voor nieuwe echo. Eeneiig heb ik niet gevraagd maar ze hebben wel gescheiden vruchtwaterzakken en geloof ook placenta, dus dat maakt het wel de veiligste vorm.

Qua kwaaltjes: het wisselt van dag tot dag, maar werk lukt wel. Moe aan eind van de dag, hele dag licht misselijk maar niet moeten overgeven, weinig eetlust, wel irritante buikpijn constant en als ik het bed verschoon ben ik kort buiten adem. Dus echt niet vreselijk ziek, maar zeker niet fit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je even moet bekomen van de schrik. Hopelijk wennen jij en je partner (was hij ook in shock?) snel aan het idee en kunnen jullie ervan genieten.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
Alle reacties Link kopieren
Bij gescheiden vruchtzakjes is een twee eiige tweeling. Wat een verrassing foods! Ik snap dat je daar even van moet bekomen. Complicaties vallen vaak wel mee hoor. En praktische zaken lossen zichzelf wel op. Laat het even rustig bezinken en wacht de volgende echo even af. Je hebt nog acht maanden om te wennen aan het idee. Het komt vast allemaal in orde. :hug:
Woooow foods wat awesome!! Het is een grapje wat ik soms maak: 'ja ik doe er wel lang over, maar straks krijg ik er gewoon twee tegelijkertijd, let maar op'. En bij jou gebeurt dat gewoon echt! Dubbel gefeliciteerd en fijn dat ze waarschijnlijk di-di zijn!
En naast dit bijzondere nieuws snap ik ook dat het schrikken is. Hopelijk ben je gauw aan het idee gewend!
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm mooi en wennen Foodsandbeats! Eerst al de positieve test en dan krijg je er meteen twee. Dat is wel even snel omschakelen. Wat vindt je vriend ervan? Hoop dat het jullie weer dichter naar elkaar brengt.

Wij hebben vandaag de 20-weken echo gehad en alles is goed. Het is een lief, beweeglijk meisje.

Hoe gaat het met jullie, Stella en Marg?

Wel jammer dat de tabel van het topic nog steeds zo lullig klein is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven