Langer dan 6 maanden groep is zwanger
zondag 11 juni 2017 om 21:53
Deze groep is een vervolg op de groep: zwanger/langer-dan-6-maanden-bezig-met- ... #p24999457
Eindelijk, we zijn zwanger
Hier praten we verder met elkaar.
Eindelijk, we zijn zwanger

Naam | leeftijd | geslacht kind | Uitgerekende datum | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
marg81 | 35/44 | nog onbekend | 15 december 2017 | ![]() |
GettingEven | 30/40 | meisje | 30 december 2017 | ![]() |
Stella | 28/34 | jongen | 19 september 2017 | ![]() |
FOodsandbeats | 35/36 | onbekend | eind maart 2018 | ![]() |
Liesbeth2404 | 28 | jongen | 23 september 2018 | |
Forence | 37/37 | jongen | 23 November 2018 | |
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 17:37
30.78% gewijzigd

vrijdag 11 augustus 2017 om 17:38
Wat een fijn bericht Gettingeven!! leuk, een meisje. En ja AV, voordeel is dat we er altijd twee wilden, misschien zijn we dan in een keer klaar en boeit het niet meer dat zwanger worden op zichzelf lastiger is. Maar goed, eerst kijken of het verder goed loopt.
Qua relatie gaat het erg goed gelukkig. Voor mij is de toekomst nu duidelijk, dat maakt de keuze makkelijk.
Ben wel ontzettend misselijk, vooral sinds vandaag. Dus ik hang maar ziek op de bank.
Qua relatie gaat het erg goed gelukkig. Voor mij is de toekomst nu duidelijk, dat maakt de keuze makkelijk.
Ben wel ontzettend misselijk, vooral sinds vandaag. Dus ik hang maar ziek op de bank.
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:23
Leuk gettingeven! Een meisje! Fijn dat alles goed was!
Is het idee inmiddels een beetje geland, foods? Wanneer is je volgende echo?
Hier gaat het zn gangetje. Vandaag 22 weken en ik ben toch maar overgestapt op positiebroeken want ik vond het vervelend worden op mn buik. Ik heb best wel vaak harde buiken maar gelukkig doen ze geen zeer en de bandenpijn is ook wat minder. Dinsdag heb ik weer controle dus dan kan ik die harde buiken even bespreken.
Ik mocht ook stoppen met de ijzer tabletten dus dat is ook weer op orde gelukkig. Kind is goed beweegelijk en schopt vaak. Het voelt wel wat apart omdat de placenta voor tegen mn buik ligt en dat dempt het geschop een beetje.
Met 30 weken krijg ik nog een extra groei echo omdat mijn bmi wat hoog is. Persoonlijk een beetje onzin omdat ons zoontje ook een normaal gewicht had en mijn gewicht normaal toeneemt. Het is niet alsof ik nu al tien kilo aangekomen ben. Ik ben nu drie kilo zwaarder dan voordat ik zwanger werd. Dus volgens mij weinig reden voor een grote baby. Maar goed...wel leuk om spruit een keertje extra te zien natuurlijk.
Verder dub ik nog erg over natuurlijk bevallen vs keizersnee. Zoontje is met keizersnee geboren ivm stuitliggen dus ik heb een keuze nu. Maar ik weet het nog niet.
Is het idee inmiddels een beetje geland, foods? Wanneer is je volgende echo?
Hier gaat het zn gangetje. Vandaag 22 weken en ik ben toch maar overgestapt op positiebroeken want ik vond het vervelend worden op mn buik. Ik heb best wel vaak harde buiken maar gelukkig doen ze geen zeer en de bandenpijn is ook wat minder. Dinsdag heb ik weer controle dus dan kan ik die harde buiken even bespreken.
Ik mocht ook stoppen met de ijzer tabletten dus dat is ook weer op orde gelukkig. Kind is goed beweegelijk en schopt vaak. Het voelt wel wat apart omdat de placenta voor tegen mn buik ligt en dat dempt het geschop een beetje.
Met 30 weken krijg ik nog een extra groei echo omdat mijn bmi wat hoog is. Persoonlijk een beetje onzin omdat ons zoontje ook een normaal gewicht had en mijn gewicht normaal toeneemt. Het is niet alsof ik nu al tien kilo aangekomen ben. Ik ben nu drie kilo zwaarder dan voordat ik zwanger werd. Dus volgens mij weinig reden voor een grote baby. Maar goed...wel leuk om spruit een keertje extra te zien natuurlijk.
Verder dub ik nog erg over natuurlijk bevallen vs keizersnee. Zoontje is met keizersnee geboren ivm stuitliggen dus ik heb een keuze nu. Maar ik weet het nog niet.
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:02
Wat fijn dat de 20-weken echo helemaal goed was GettingEven. En wat leuk dat jullie een meisje krijgen 
Goed dat jullie een beetje van de schik zijn bekomen Foodsandbeats. En ook dat jullie relatie weer een stuk beter is. Hopelijk blijft alles goed gaan en kunnen jullie straks twee gezonde kindjes verwelkomen.
Hopelijk worden de harde buiken snel minder Marg. Dat lijkt me geen pretje. Alweer 22 weken, dat begint ergens op te lijken
. Je hebt nog even de tijd om te kiezen tussen een keizersnee of een natuurlijke bevalling. Met een keizersnee heb je best wel een lange hersteltijd, hoe heb je dat vorige keer ervaren?
Hier alles goed, sinds deze week met verlof en ben nu 34+3. Gisteren nog controle gehad bij de verloskundige en alles mooi gemiddeld. Kamertje is een heel eind gereed (afgezien van wat aankleding) en alle spulletjes van de uitzetlijst zijn in huis. Met 36 weken krijg ik nog een liggingsecho maar onze kleine ligt al een poosje met zijn hoofd in mijn bekken en de kans was groot dat hij zo bleef liggen.
Goed dat jullie een beetje van de schik zijn bekomen Foodsandbeats. En ook dat jullie relatie weer een stuk beter is. Hopelijk blijft alles goed gaan en kunnen jullie straks twee gezonde kindjes verwelkomen.
Hopelijk worden de harde buiken snel minder Marg. Dat lijkt me geen pretje. Alweer 22 weken, dat begint ergens op te lijken
Hier alles goed, sinds deze week met verlof en ben nu 34+3. Gisteren nog controle gehad bij de verloskundige en alles mooi gemiddeld. Kamertje is een heel eind gereed (afgezien van wat aankleding) en alle spulletjes van de uitzetlijst zijn in huis. Met 36 weken krijg ik nog een liggingsecho maar onze kleine ligt al een poosje met zijn hoofd in mijn bekken en de kans was groot dat hij zo bleef liggen.
It's okay to be a glow stick. Sometimes you have to break before you shine.
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:59
Stella het herstel de vorige keer viel me erg mee. Ik had nog wel een tijdje last van mijn buik maar niet op zon manier dat ik niks kon ofzo. Al een uur na de keizersnee kon ik gewoon mijn zoontje op mijn buik leggen zonder klachten. En toen ik thuis was liep ik ook meteen gewoon rond. Alleen de eerste nachten moest mijn man me helpen met overeind komen uit bed voor de voedingen maar dat was maar een paar nachten..daarna kon ik het zelf.
De reden dat ik twijfel is omdat mijn zusje twee horror bevallingen heeft gehad met een gescheurde baarmoeder bij de tweede wat toen onder narcose gehecht is. Verder ook veel dames in mijn omgeving met incontinentie problemen na de bevalling, eentje met een totaalruptuur wat een half jaar later nog last bezorgde..dus die zes weken rustig aan doen na een keizersnee is allemaal nog niet zo zwaar.
Natuurlijk begrijp ik verstandelijk wel dat het meestal gewoon goed gaat, maar je neemt het wel mee in je gedachten en dat gewoon wegwuiven doe je ook niet.
Oh en harde buiken doen geen pijn dus echt lastig is het niet. Het voelt een beetje ongemakkelijk, meer niet. Het gebeurt alleen een stuk vaker dan ik me kan herinneren van mijn vorige zwangerschap.
Fijn dat je alles min of meer op orde hebt Stella. Heb al last van nesteldrang? (alles opruimen, ineens de behoefte hebben om alle gordijnen te wassen, of de meubels te verplaatsen?) En zet op tijd je ziekenhuis tas klaar. Ons zoontje kwam onverwacht met 36+5 en wij hadden de tas nog niet klaar staan.
Geniet lekker van je verlof...ga nog even lekker wat netflixen enzo haha.
De reden dat ik twijfel is omdat mijn zusje twee horror bevallingen heeft gehad met een gescheurde baarmoeder bij de tweede wat toen onder narcose gehecht is. Verder ook veel dames in mijn omgeving met incontinentie problemen na de bevalling, eentje met een totaalruptuur wat een half jaar later nog last bezorgde..dus die zes weken rustig aan doen na een keizersnee is allemaal nog niet zo zwaar.
Natuurlijk begrijp ik verstandelijk wel dat het meestal gewoon goed gaat, maar je neemt het wel mee in je gedachten en dat gewoon wegwuiven doe je ook niet.
Oh en harde buiken doen geen pijn dus echt lastig is het niet. Het voelt een beetje ongemakkelijk, meer niet. Het gebeurt alleen een stuk vaker dan ik me kan herinneren van mijn vorige zwangerschap.
Fijn dat je alles min of meer op orde hebt Stella. Heb al last van nesteldrang? (alles opruimen, ineens de behoefte hebben om alle gordijnen te wassen, of de meubels te verplaatsen?) En zet op tijd je ziekenhuis tas klaar. Ons zoontje kwam onverwacht met 36+5 en wij hadden de tas nog niet klaar staan.
Geniet lekker van je verlof...ga nog even lekker wat netflixen enzo haha.
zondag 13 augustus 2017 om 11:56
Fijn dat de keizersnee je de vorige keer is meegevallen Marg. En ik snap dat je de ervaringen van je zusje en vrienden kennis meeneemt in je afweging. Succes met het maken van een beslissing.
De nesteldrang uit zich meer in opruimen en reorganiseren van kasten en spullen dan in schoonmaken
. Gisteren begonnen met de vluchtkoffer klaarzetten en vandaag ook nog wat spullen inpakken. Aan de ene kant lijkt het nog ver weg maar over enkele weken kan onze zoon er gewoon zijn
De nesteldrang uit zich meer in opruimen en reorganiseren van kasten en spullen dan in schoonmaken

zondag 13 augustus 2017 om 15:44
zondag 13 augustus 2017 om 20:34
Je had binnenkort weer een echo toch, Foods? Ik heb in het begin ook wisselend last gehad van kwaaltjes. Als ik ze niet had maakte ik me zorgen en als ze er wel waren voel je je ook niet optimaal. Het blijft toch spannend of alles goed blijft gaan.

zondag 13 augustus 2017 om 21:33
de 21e heb ik de volgende echo, dat is wel snel, maar een week wachten duurt ook weer heel lang, zeker als ik thuiszit omdat ik te misselijk ben... even kijken hoe het gaat komende wk.

maandag 14 augustus 2017 om 08:42
Kun je niet vragen om misselijkheidsremmers? Ik hoor van veel mensen dat je wel iets mag hebben daarvoor..ik weet alleen niet of het veel helpt.
De misselijkheid komt door de sterke toename van hcg...omdat je een tweeling draagt heb je ook dubbel zoveel hcg als normaal. Kun je wel eten? Of komt alles er meteen weer uit?
De misselijkheid komt door de sterke toename van hcg...omdat je een tweeling draagt heb je ook dubbel zoveel hcg als normaal. Kun je wel eten? Of komt alles er meteen weer uit?

maandag 14 augustus 2017 om 09:14
Ik heb vrijdag de huisarts al gebeld omdat ik me toen al zo beroerd voelde en geen zin had om de huisartsenpost te moeten bellen omdat het echt niet meer ging. Ik heb primeran voorgeschreven gekregen, helpt denk ik wel iets, maar niet ontzettend duidelijk. En ik loop niet uit te drogen hoor, drinken gaat prima. Maar eten dat kost veel moeite en soms komt het er weer uit. Gelukkig het meeste niet.
maandag 14 augustus 2017 om 10:09
Probeer dan smoothies te maken..bijvoorbeeld banaan en yoghurt. Dan krijg je toch wat binnen. Andere combinaties zijn ook mogelijk natuurlijk, met aardbeien, druiven, appel enz...en denk om je ijzer. Met 1 baby heb je al vaak te kort en jij hebt er twee en je hebt moeite met eten nu dus krijg je minder binnen. In appels en appelstroop zit veel ijzer..
Oh en ik heb een tijdje vloeibaar moeten eten na een maagverkleining..wat toen goed ging wat gehakte spinazie, aardappelpuree en zachte roerei...dat is net niet vloeibaar maar wel zacht voor je maag. En soep natuurlijk. Kun je zelf maken. Tuinkruidenboullion, bloemkool en wat room..of andere groente kan ook.
Oh en ik heb een tijdje vloeibaar moeten eten na een maagverkleining..wat toen goed ging wat gehakte spinazie, aardappelpuree en zachte roerei...dat is net niet vloeibaar maar wel zacht voor je maag. En soep natuurlijk. Kun je zelf maken. Tuinkruidenboullion, bloemkool en wat room..of andere groente kan ook.

maandag 14 augustus 2017 om 10:49

vrijdag 18 augustus 2017 om 09:07
Hi allemaal! Na mijn positieve test gisteren (en nog eentje vanmorgen
) wil ik graag met jullie meeschrijven. De positieve lijnen zijn nog geen knalstrepen, dus ik ben voorzichtig optimistisch. Hoe hebben jullie het aangepakt toen jullie wisten dat jullie zwanger waren? Hoe lang gewacht met het vertellen aan familie, wanneer aangemeld bij een verloskundigenpraktijk enzo? Ongetwijfeld stomme vragen, maar toch. Ik heb ook als cadeau voor mijn vriend zijn verjaardag een reis geboekt (incl annuleringsverzekering met mogelijkheid tot afzeggen indien ik zwanger ben) en die hebben iets van de dokter nodig om te kunnen annuleren. Maar ik vind het enorm knullig om na 1 dag al bij de dokter langs te gaan
Aan de andere kant zullen die wel vaker met dit bijltje gehakt hebben toch?
Dank alvast voor jullie adviezen.

Dank alvast voor jullie adviezen.

vrijdag 18 augustus 2017 om 09:32
Gefeliciteerd konijntje!!!!
Ikzelf had nog een afspraak bij de gyn staan voor de uitslagen van het oriënterend feriliteitsonderzoek, dan zou ik 7,5 wk zijn. Een week vooraf, heb ik de polikliniek gebeld dat ik zwanger was en of het nog zin had om te komen. Ze wilden me graag zien. Ook had ik rond 6-6,5wk me ingeschreven bij een verloskundige en had daar de eerste afspraak in week 8 gepland. (moest ik wel ivm tweeling weer afbellen, maar goed).
Mocht je ondertussen vragen hebben, kun je het beste bij de verloskundige terecht. Je kunt ze ook direct al bellen voor wat info hoe het normaal gaat enzo, dat zijn ze gewend.
Je huisarts en apotheek willen ook graag weten dat je zwanger bent, dus bel ze even om het te melden.
Voor annuleringsverzekering heb je meestal een brief van een arts nodig, mogelijk dat verloskundige ook kan. Zou even je verzekering vragen. Kan het nog even wachten of niet?
We moeten het nog aan familie vertellen, doen we in principe volgende week na de tweede echo. Maar doe hierbij wat goed voelt: direct na de test of pas na 14 weken ofzo.... Het kan allemaal.
Ikzelf had nog een afspraak bij de gyn staan voor de uitslagen van het oriënterend feriliteitsonderzoek, dan zou ik 7,5 wk zijn. Een week vooraf, heb ik de polikliniek gebeld dat ik zwanger was en of het nog zin had om te komen. Ze wilden me graag zien. Ook had ik rond 6-6,5wk me ingeschreven bij een verloskundige en had daar de eerste afspraak in week 8 gepland. (moest ik wel ivm tweeling weer afbellen, maar goed).
Mocht je ondertussen vragen hebben, kun je het beste bij de verloskundige terecht. Je kunt ze ook direct al bellen voor wat info hoe het normaal gaat enzo, dat zijn ze gewend.
Je huisarts en apotheek willen ook graag weten dat je zwanger bent, dus bel ze even om het te melden.
Voor annuleringsverzekering heb je meestal een brief van een arts nodig, mogelijk dat verloskundige ook kan. Zou even je verzekering vragen. Kan het nog even wachten of niet?
We moeten het nog aan familie vertellen, doen we in principe volgende week na de tweede echo. Maar doe hierbij wat goed voelt: direct na de test of pas na 14 weken ofzo.... Het kan allemaal.

vrijdag 18 augustus 2017 om 09:43
Gefeliciteerd konijntje! Wat leuk!
Verloskundige afspraak maken heb ik na zes weken gedaan. Eerste echo had ik met zeven weken. Huisarts wil wel weten dat je zwanger bent maar meestal stuurt de verloskundige een electronisch bericht dus dat hoef je volgens mij niet apart te melden.
Familie vertellen hebben we gedaan na de eerste echo toen we een kloppend hartje hadden gezien.
Vakantie..ja dat ligt er heel erg aan wanneer je weg gaat. Als je nog geen dertig weken zwanger bent kun je volgens mij gewoon gaan. Zwangerschapsverklaring kun je krijgen bij je verloskundige..de huisarts hoeft zich daar volgens mij niet mee te bemoeien. Ik zou in ieder geval even wachten met annuleren. Je kunt ze wel even bellen en vragen binnen hoeveel tijd je moet annuleren nadat je ontdekt hebt dat je zwanger bent. Als je tien of elf weken bent is de kans op een miskraam nog maar heel klein dus dan lijkt me het vroeg genoeg om te annuleren.
Verloskundige afspraak maken heb ik na zes weken gedaan. Eerste echo had ik met zeven weken. Huisarts wil wel weten dat je zwanger bent maar meestal stuurt de verloskundige een electronisch bericht dus dat hoef je volgens mij niet apart te melden.
Familie vertellen hebben we gedaan na de eerste echo toen we een kloppend hartje hadden gezien.
Vakantie..ja dat ligt er heel erg aan wanneer je weg gaat. Als je nog geen dertig weken zwanger bent kun je volgens mij gewoon gaan. Zwangerschapsverklaring kun je krijgen bij je verloskundige..de huisarts hoeft zich daar volgens mij niet mee te bemoeien. Ik zou in ieder geval even wachten met annuleren. Je kunt ze wel even bellen en vragen binnen hoeveel tijd je moet annuleren nadat je ontdekt hebt dat je zwanger bent. Als je tien of elf weken bent is de kans op een miskraam nog maar heel klein dus dan lijkt me het vroeg genoeg om te annuleren.

vrijdag 18 augustus 2017 om 10:47
Dank voor jullie fijne antwoorden! Foods, vond het zo spannend om te lezen over je tweeling. Is dat al een beetje geland?
De reis is een actieve reis in Lapland in december
Die je van de organisatie ook echt zwanger niet mag doen. De annuleringsverzekering heeft als eis dat je binnen 3 dagen van weten van je zwangerschap melding moet maken, denk juist om te zorgen dat mensen niet 20 weken wachten met afzeggen (al zou ik dat persoonlijk wel fijner vinden). Reis was een cadeau voor mijn vriend, dus die mag nu samen met mij een nieuwe bestemming kiezen
De reis is een actieve reis in Lapland in december

vrijdag 18 augustus 2017 om 14:33
Check wel bij de luchtvaart maatschappijen of je nog mag vliegen in december. Je zit dan ook rond de 20 weken (echo enzo) dus plan het wel handig dan haha..
Verder zou ik inderdaad een niet super actieve vakantie doen. En ook niet ergens waar je vervelende dingen kunt oplopen zoals malaria of zika virus ofzo. Hou het veilig. En ja met die reisvoorwaarden voor je lapland reis moet je het wel nu meteen melden en annuleren. De zwangerschapsverklaring kun je alleen nu nog niet krijgen denk ik dus vraag de verzekeringsmaatschappij hoe dat werkt. Of het reisbureau natuurlijk..
Verder zou ik inderdaad een niet super actieve vakantie doen. En ook niet ergens waar je vervelende dingen kunt oplopen zoals malaria of zika virus ofzo. Hou het veilig. En ja met die reisvoorwaarden voor je lapland reis moet je het wel nu meteen melden en annuleren. De zwangerschapsverklaring kun je alleen nu nog niet krijgen denk ik dus vraag de verzekeringsmaatschappij hoe dat werkt. Of het reisbureau natuurlijk..
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:17
Gefeliciteerd konijntje
. Wat leuk dat je hier mee komt schrijven. Ik heb de verloskundige gebeld toen ik bijna 5 weken zwanger was (had drie dagen overtijd pas getest en dat was op vrijdagmiddag dus maandag erop gebeld). Eerste afspraak was met 8 weken en ook een echo gehad om te kijken of het hartje klopte. Daarna hebben we de ouders en broers / zussen ingelicht. Met 10 weken hadden we de termijn echo en vervolgens rond die periode / 12 weken vrienden en familie het nieuws verteld.
Leuk dat jullie samen een andere bestemming uit gaan zoeken
.
Fijn dat je je minder misselijk voelt Foods, ik duim voor een goede echo maandag

Leuk dat jullie samen een andere bestemming uit gaan zoeken

Fijn dat je je minder misselijk voelt Foods, ik duim voor een goede echo maandag

vrijdag 18 augustus 2017 om 19:52
Konijntje gefeliciteerd!
Ik heb geloof ik ook met 6 weken de verloskundige gebeld. De eerste afspraak en echo was met 8 weken, wij hebben het bij 12 weken aan mensen verteld.
Wat schiet het al op voor jou Stella! Enorm spannend lijkt me. Zie je op tegen de bevalling? Ik merk dat ik er steeds meer over na begin te denken en anderen om hun ervaring vraag.
Foods, fijn dat de misselijkheid wat minder is. En dat je maandag weer een echo hebt!
Ik heb geloof ik ook met 6 weken de verloskundige gebeld. De eerste afspraak en echo was met 8 weken, wij hebben het bij 12 weken aan mensen verteld.
Wat schiet het al op voor jou Stella! Enorm spannend lijkt me. Zie je op tegen de bevalling? Ik merk dat ik er steeds meer over na begin te denken en anderen om hun ervaring vraag.
Foods, fijn dat de misselijkheid wat minder is. En dat je maandag weer een echo hebt!
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:27
Kijk wel uit met ervaringen van anderen gettingeven. Ik snap dat je wilt weten wat je kunt verwachten maar het kan ook negatieve gevolgen hebben. Namelijk dat je je zelf bang maakt. Ik heb bij de eerste een keizersnee gehad en ik heb nu de keuze of ik normaal beval of weer een keizersnee wil. De ervaringen van mijn zusje waren erg slecht voor beide bevallingen en dat speelt nu mee in mijn beslissing. Ik weet rationeel dat dat weinig voorkomt maar het zit toch in je hoofd en dan kun je onnodig gestressed raken.
En misschien is het niet nodig..ik had hetzelfde als jij bij de eerste en toen bleek hij een stuitligger..
Foods fijn dat je wat minder misselijk bent. Dat zal wel een opluchting zijn. Als je richting de 12 weken gaat wordt de vermoeidheid meestal weer wat minder. Dus als je de tijd hebt om een dutje te doen smiddags, gewoon lekker doen. Energiek heen en weer komt straks wel weer. Je bent twee mensjes aan het bouwen en alle vitale dingen worden in het eerste trimester aangelegd. Dus neem de rust als het kan.
En misschien is het niet nodig..ik had hetzelfde als jij bij de eerste en toen bleek hij een stuitligger..
Foods fijn dat je wat minder misselijk bent. Dat zal wel een opluchting zijn. Als je richting de 12 weken gaat wordt de vermoeidheid meestal weer wat minder. Dus als je de tijd hebt om een dutje te doen smiddags, gewoon lekker doen. Energiek heen en weer komt straks wel weer. Je bent twee mensjes aan het bouwen en alle vitale dingen worden in het eerste trimester aangelegd. Dus neem de rust als het kan.
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:48
Ja het begint echt op te schieten voor mij. Ik probeer de bevalling gewoon over me heen te laten komen. Ik denk dat je zoiets toch niet kunt plannen vooraf. Ik hoop vooral dat alles goed gaat en de kleine gezond ter wereld komt. Dat is het belangrijkste.
Dinsdag heb ik een liggingsecho om te zien of de kleine goed ligt (en hopelijk ook is ingedaald). De laatste paar weken bij controles lag hij al netjes mijn zijn hoofd in mijn bekken maar niet vast.
Dinsdag heb ik een liggingsecho om te zien of de kleine goed ligt (en hopelijk ook is ingedaald). De laatste paar weken bij controles lag hij al netjes mijn zijn hoofd in mijn bekken maar niet vast.