Leo behandeling (vruchtbaarheid)
vrijdag 22 september 2017 om 22:49
Hallo Dames, ik ben samen met mijn partner nu al een tijdje gestopt met de pil. Al vrij snel had ik door dat er iets niet goed zat omdat de menstruatie uit bleef. Ben toen gelijk na de huisarts gegaan en ook door gewezen na de gynaecoloog. Het blijkt dat ik PCOS heb. Nu heb ik 5 maanden 50mg clomid gehad, waarvan ik de eerste maand vier eitjes had en de andere maanden niet veel bijzonders. Toen een maand 100mg waar ook niet echt activiteit op kwam en nu deze maand de 150mg. Vandaag moesten we weer na de gynaecoloog om te zien wat het nu heeft gedaan. Maar ik ben het eigenlijk even helemaal zat. Altijd chagrijnig op me partner, bijna elke dag en nacht hartkloppingen, veel warmte opvliegers, duizelig. Elke dag wel ergens anders last van. Conclusie walg van mezelf. Heb weinig motivatie over. Als ik de assistente bel over mijn klachten zegt ze neem maar contact op met je huisarts dit kan niet van de clomid zijn. Mijn vraag is of iemand dit herkent of zou ik toch echt even naar mijn huisarts moeten. En zijn er dames die na de hormonen wat ik nu krijg mij misschien kunnen vertellen wat hun volgende stappen waren om hun kinderwens te vervullen ? Mijn arts heeft me na vandaag omdat ik op mijn elfde cyclus dag zit en maar een eitje heb van 11mm geadviseerd om na te denken voor een Leo behandeling. Nu heb ik dus wat rond zitten snuffelen op ervaringen maar kon weinig vinden. Zijn er meer vrouwen die hier bekend mee zijn en wat waten jullie resultaten? Moesten jullie door gaan met clomid of kregen jullie injecties? Want mijn arts wil graag eerst de Leo en dan de injecties proberen.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en jullie mij goed advies kunnen geven. Alvast bedankt xoxo
Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en jullie mij goed advies kunnen geven. Alvast bedankt xoxo
zaterdag 23 september 2017 om 01:58
Wat rot en dan slaat de medicatie ook niet aan. Ik weet niet wat gebruikelijk is, maar ik lees hier heel veel dat als de clomid niet werkt bij PCOS, of omdat de clomid zijn werk niet doet, of omdat er geen zwangerschap uit volgt, er al snel naar de injecties gepakt wordt. Waarom ze bij jou dan een Leo operatie willen doen weet ik niet. Heb je al bloed geprikt? Kwam daar verder niets uit?
zaterdag 23 september 2017 om 07:34
Animal2307 schreef: ↑23-09-2017 01:58Wat rot en dan slaat de medicatie ook niet aan. Ik weet niet wat gebruikelijk is, maar ik lees hier heel veel dat als de clomid niet werkt bij PCOS, of omdat de clomid zijn werk niet doet, of omdat er geen zwangerschap uit volgt, er al snel naar de injecties gepakt wordt. Waarom ze bij jou dan een Leo operatie willen doen weet ik niet. Heb je al bloed geprikt? Kwam daar verder niets uit?
Ze hebben nu drie keer na mijn eisprong bloed geprikt en mij wordt verteld dat de progesteron goed is. Woensdag moeten we terug komen om nog eens te kijken of dit eitje groeit en vanuit daar dus de beslissing, een Leo behandeling of beginnen met de injecties. Ik word hier zo zenuwachtig van dat ik niet goed weet waarom.
zaterdag 23 september 2017 om 10:06
zaterdag 23 september 2017 om 13:23
Met het bepalen van de AMH, kunnen ze jouw eicelreserve en eicelkwaliteit inschatten. Maw op wat voor een termijn je in de overgang lijkt te gaan komen en hoe groot de kans van slagen is van bijv een IVF behandeling. Ik dacht dat ze bij PCOS de AMH iets anders inzetten, maar het zegt wel iets over wat voor iemand de beste optie kan zijn. Nu merk ik wel dat ze in NL toch wat achter lopen op het gebied van fertiliteit, dus ik durf je niet te zeggen hoe ze in NL daar tegen aankijken. Wij zijn nu 3 jaar bezig (geen PCOS, maar tot nu toe nog onbegrepren subfertiliteit) en hebben recent de overstap gemaakt naar duitsland en ik merk daar dat ze veel verder zijn in de diagnostiek en behandeling.
Er zijn heel veel redenen om niet zwanger te worden. En laten we eerlijk zijn: een eisprong is nummer 1 wat goed moet gaan. Dan komen er een aantal stappen waar het allemaal of op 1 plek niet goed kan gaan en je wordt niet zwanger. Ik vind het logsich dat ze eerst een aantal maanden gaan zorgen voor een eisprong en als dat niet werkt dat ze verder gaan kijken waar het mis zou kunnen gaan. Ik merk dat ze in het buitenland vaak meer onderzoeken doen, terwijl dat niet allemaal nodig hoeft te zijn. Hebben ze het sperma van jouw man/vriend wel onderzocht? Zou jammer zijn als je maanden hormonen gebruikt en jullie daarom nooit een kans gemaakt hebben.
Er zijn heel veel redenen om niet zwanger te worden. En laten we eerlijk zijn: een eisprong is nummer 1 wat goed moet gaan. Dan komen er een aantal stappen waar het allemaal of op 1 plek niet goed kan gaan en je wordt niet zwanger. Ik vind het logsich dat ze eerst een aantal maanden gaan zorgen voor een eisprong en als dat niet werkt dat ze verder gaan kijken waar het mis zou kunnen gaan. Ik merk dat ze in het buitenland vaak meer onderzoeken doen, terwijl dat niet allemaal nodig hoeft te zijn. Hebben ze het sperma van jouw man/vriend wel onderzocht? Zou jammer zijn als je maanden hormonen gebruikt en jullie daarom nooit een kans gemaakt hebben.
zaterdag 23 september 2017 om 18:04
Ja gelukkig is bij mijn man gelijk de eerste maand ook zijn sperma onderzocht en daar bleek alles goed mee te zijn. Ja ik heb al zo veel gegoogeld en opgezocht maar ik blijf steeds nieuwe termen tegen komen of methodes. Maar ik was gisteren echt even verbluft door dat ik de hele behandeling Leo niet kende of tegen was gekomen. Hij kon me
zaterdag 23 september 2017 om 19:19
Er ging blijkbaar iets mis dus zal me verhaal nog even afmaken
Hij kon me ook niet veel uitleggen want er was een spoedgeval binnen gekomen. Dus ik ben zenuwachtig weg gegaan en stond er vanmorgen mee op en zit er nu nog steeds aan te denken en word er gek van. Ik wil niet continue er mee bezig zijn maar ik kan het noet van me af zetten. Vandaar dat ik gisteren ook deze site heb opgezocht en aangemeld want dan kan ik er beter over praten. Mijn man is geen prater en kan moeilijk zijn gevoel uiten maar geeft wel aan het heel erg te vinden maar dat het wel goed komt en het tijd nodig heeft. Gelukkig maar anders was ik al echt knetter gek geworden van mezelf
Hij kon me ook niet veel uitleggen want er was een spoedgeval binnen gekomen. Dus ik ben zenuwachtig weg gegaan en stond er vanmorgen mee op en zit er nu nog steeds aan te denken en word er gek van. Ik wil niet continue er mee bezig zijn maar ik kan het noet van me af zetten. Vandaar dat ik gisteren ook deze site heb opgezocht en aangemeld want dan kan ik er beter over praten. Mijn man is geen prater en kan moeilijk zijn gevoel uiten maar geeft wel aan het heel erg te vinden maar dat het wel goed komt en het tijd nodig heeft. Gelukkig maar anders was ik al echt knetter gek geworden van mezelf
zaterdag 23 september 2017 om 20:58
Ja het klinkt heel overdreven maar soms jank ik om mezelf. Ik word er zo gek van dat ik elke dag weer iets anders heb en wil niet zeuren of klagen maar word er echt moe vanheartsxdaggers schreef: ↑23-09-2017 18:31Ik kon ook heel slecht tegen clomid qua bijwerkingen (alles wat jij schrijft herken ik) dus nu doen wij ovulatie inductie met hormooninjecties (gonal f en ovitrelle). Dat kan ook werken dus.
zaterdag 23 september 2017 om 21:57
Herkenbaar hoor, clomid is echt vergif. Serieus, ik kreeg er ook depressieve gevoelens van, voelde me vaak heel boos en introvert zonder reden. Veel huilen, nachtelijke opvliegers, cravings. Het ligt echt niet aan jou, geloof mij maar.
Neem ook eens een kijkje op de website van Freya, is een stichting voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Staat wat uitgelegd over die methodes. Nadeel van spuiten is dat het best intensief is, veel echo's, en zoeken naar goede dosering. Maar ik heb amper bijwerkingen, alleen wat hoofdpijn, buikpijn en vermoeidheid. Geen depressieve of bozige gevoelens.
Neem ook eens een kijkje op de website van Freya, is een stichting voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Staat wat uitgelegd over die methodes. Nadeel van spuiten is dat het best intensief is, veel echo's, en zoeken naar goede dosering. Maar ik heb amper bijwerkingen, alleen wat hoofdpijn, buikpijn en vermoeidheid. Geen depressieve of bozige gevoelens.
zaterdag 23 september 2017 om 22:01
Ik reageer ook heel sterk op clomid. Huilen huilen huilen. Labiel, maar ook chagrijnig en geen conditie (terwijl ik echt veel sport). Het kan dus echt.
Ik heb ook PCOS en mijn vriend is onvruchtbaar dus wij doen KID. Bij clomid elke keer wel 1 eitje, maar toch gaan wij ook over op injecties na een maandje pauze ivm vakantie.
Ik ken meer mensen die ook zo heftig op de clomid reageren dus ik zou me niet zo af laten schepen. Begrijp ik het goed dat je geen echo's hebt gehad bij alle rondes clomid?
Ik heb ook PCOS en mijn vriend is onvruchtbaar dus wij doen KID. Bij clomid elke keer wel 1 eitje, maar toch gaan wij ook over op injecties na een maandje pauze ivm vakantie.
Ik ken meer mensen die ook zo heftig op de clomid reageren dus ik zou me niet zo af laten schepen. Begrijp ik het goed dat je geen echo's hebt gehad bij alle rondes clomid?
zaterdag 23 september 2017 om 22:37
Ik ben door dat ik de echografie telkens bij een ander arts kreeg wat maanden verloren omdat de laatste daarvan zei ga maar naar huis, hier heb je voor drie maanden 50mg clomid en kom ma oktober maar even terug als het niet is gelukt. Dat was in april. En ik juni heb ik toch gebeld dat het me niet lekker zat dat ik er geen goed gevoel bij had en me eigen arts wou spreken of zien. Ben toen weer op afspraak geweest en hij was geschrokken dat ze me toch zo op die manier na huis stuurde. Ook kon hij noet terug vinden of ik me eileiders had laten uitspuiten en een baarmoeder foto had laten maken en inderdaad datchad ik niet omdat die andere trut me na huis had gestuurd voor een half jaar. Dus gelijk die week dat laten doen. En toen is hij dus weer mee gaan kijken elke maand vanaf de tiende dag en hij ziet dus een verbeteringen ondanks de verhoging tot 150mg. Dus aankomende woensdag gaat die nog een keer kijken of het toch nog meer is gegroeid want heb maar een eitje. En hij had meet verwacht of in iedere geval groter en dus woensdag weten we meer. Maar ben wel van mening met mijn partner om de lei behandeling te doenPollewop1989 schreef: ↑23-09-2017 22:01Ik reageer ook heel sterk op clomid. Huilen huilen huilen. Labiel, maar ook chagrijnig en geen conditie (terwijl ik echt veel sport). Het kan dus echt.
zaterdag 23 september 2017 om 22:39
Ik ga morgen eens even kijken op de site, dankjewel ! Oke en hoelang zijn jullie al bezig met de injecties ?heartsxdaggers schreef: ↑23-09-2017 21:57Herkenbaar hoor, clomid is echt vergif. Serieus, ik kreeg er ook depressieve gevoelens van, voelde me vaak heel boos en introvert zonder reden. Veel huilen, nachtelijke opvliegers, cravings. Het ligt echt niet aan jou, geloof mij maar.
zaterdag 23 september 2017 om 23:08
Ik heb die operatie gehad maar wel om andere redenen als jou. Heb niet alles helemaal gelezen in de reacties hoor! (Sorry)
Ik reageerde niet op clomid en ook niet op spuiten daarna heb ik een Leo gehad en daarna op eigen vraag weer gaan spuiten omdat ik daar geen bijwerkingen van had en je gemakkelijk kunt bijstellen qua dosis in een ronde.
Ik reageerde niet op clomid en ook niet op spuiten daarna heb ik een Leo gehad en daarna op eigen vraag weer gaan spuiten omdat ik daar geen bijwerkingen van had en je gemakkelijk kunt bijstellen qua dosis in een ronde.
zondag 24 september 2017 om 14:07
Hoe vond je de kijk operatie ? Pijnlijk? Of viel het erg mee ? En was je achteraf opgelucht dat je hem gedaan had ?Snowy89 schreef: ↑23-09-2017 23:08Ik heb die operatie gehad maar wel om andere redenen als jou. Heb niet alles helemaal gelezen in de reacties hoor! (Sorry)
Ik hoop wel zo als ik wel de injecties moet gaan gebruiken dat ik daar toch ook niet zo een bijwerkingen van krijg of nog erger dan wat ik nu heb .. vandaag om de tien minuten vliegen de vlammen uit me hoofd van de opvliegers haha
zondag 24 september 2017 om 17:14
Operatie was goed te doen duurt maar zo'n 30min. Heb wel dagen een pijnlijke buik gehad heel beurs vooral. Heb meteen een HSG gehad tijdens die operatie.
Ik was idd blij dat ik het heb laten doen want ik reageerde daardoor wel op spuiten.
Iedereen reageert anders op spuiten maar ik heb daar echt totaal geen bijwerkingen van.
Ik was idd blij dat ik het heb laten doen want ik reageerde daardoor wel op spuiten.
Iedereen reageert anders op spuiten maar ik heb daar echt totaal geen bijwerkingen van.
zondag 24 september 2017 om 21:43
maandag 25 september 2017 om 09:28
zaterdag 30 september 2017 om 23:21
Ik heb eergisteren de LEO-operatie gehad. Het is goed gegaan en ben nu aan het herstellen. Tijdens de operatie zijn ze erachter gekomen dat ik ook endometriose blijk te hebben dus dat hebben ze meteen ook behandeld. Daardoor werd de operatie wat uitgebreider en langer maar ik voel me best goed. Nu hopen op resultaat!
zondag 1 oktober 2017 om 01:17
Wat fijn dat de operatie voor de rest goed is gegaan. Hoop op een snel herstel voor je ! Zijn jullie bezig voor een kinderwens ?Dh-me schreef: ↑30-09-2017 23:21Ik heb eergisteren de LEO-operatie gehad. Het is goed gegaan en ben nu aan het herstellen. Tijdens de operatie zijn ze erachter gekomen dat ik ook endometriose blijk te hebben dus dat hebben ze meteen ook behandeld. Daardoor werd de operatie wat uitgebreider en langer maar ik voel me best goed. Nu hopen op resultaat!
dinsdag 3 oktober 2017 om 16:00