'luchtige' verwijzing naar kraamlijst op geboortekaartje

01-02-2019 16:48 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,
Zwanger van de tweede jongen en ditmaal geven we een kraamfeest. Nu hebben we nog heel veel van de eerste, dus leek het ons wel handig om een kraamlijst te maken voor alle genodigden. (oke, ik moet wel even een drempel over, maar zie echt wel de voordelen...)

Maar nu wil ik graag een ietwat vrijblijvende verwijzing op de kaart. Dat de lezer het als mogelijkheid / optie ziet, en niet als must. Want al iemand als iets anders in gedachten heeft, of blut is en geen cadeau wil geven, of zulke lijstjes (net als ik, haha) een beetje stom vindt, dan is dat ook oke. Kortom, ik wil het graag luchtig houden..
Oh, en absoluut niet in dicht-vorm, want daar krijg ik jeuk van ;-)

Iemand een idee?
Kan je er niet iets opzetten als 'voor kadotips vraag het ons even'? Ik snap dat je er geen link op wil zetten, maar snap ook wel dat zeker met een tweede kindje dat je ook een beetje wil voorkomen veel hetzelfde te krijgen.
Er bestaan websites waarvan je een link op het kaartje kunt zetten.
Op deze website kun je een "wishlist" zetten die zij dan kunnen zien.

Zo kunnen ze zelf bepalen wat ze willen geven uit je wishlist.
Als iemand iets uit de wishlist heeft gekozen dan is dat kado niet meer zichtbaar zodat je niks dubbel krijgt.
Ik vind het persoonlijk altijd ruk als iemand cadeautips oid op een uitnodiging zet. Behalve bij een bruiloft maar dan ook vind ik het welbekende envelopje genoeg.
Ik zou er iets opzetten als; voor kadotips bel je de gelukkige oma.

En dan oma laten vertellen over die lijst.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
01-02-2019 16:54

Huh? Vraag me gewoon zelf wat ik voor mijn baby wil, waarom oma hiermee opzadelen?
Ceylon schreef:
01-02-2019 16:54

Ja, dit vind ik ook nog best subtiel.
Star² schreef:
01-02-2019 16:55
Huh? Vraag me gewoon zelf wat ik voor mijn baby wil, waarom oma hiermee opzadelen?

Als TO dat zou willen, kan ze gewoon de link op het kaartje zetten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bedankt voor jullie reacties, maar ik ben op zoek naar een korte tekst / zin voor op het kaartje. Geen: ik zou het niet doen of anders doen :)
Dat we het op deze manier gaan doen, staat namelijk al vast.
anoniem_380441 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 16:59
17.68% gewijzigd
Ik zou gewoon doen: voor kado ideeen zie ..... (link).
En in dat lijstje kan je bijv kado’s zetten, maar ook (niet afstreepbare) ‘voel je niet verplicht’ ‘je mag ook zelf wat bedenken’.
Dat doe ik ook vaak bij verjaardagen van kind.
Ik doe vaak via www.lijstje.nl
Gewoon onderop klein

Tip: www.wishlist
Het leven is niet eerlijk
Oke: cadeaus graag voor als .... wat ouder is.
piepp schreef:
01-02-2019 16:59
Ik zou gewoon doen: voor kado ideeen zie ..... (link).
En in dat lijstje kan je bijv kado’s zetten, maar ook (niet afstreepbare) ‘voel je niet verplicht’ ‘je mag ook zelf wat bedenken’.
Dat doe ik ook vaak bij verjaardagen van kind.
Ik doe vaak via www.lijstje.nl
Oh dat is handig om te weten, dank.
Gewoon het beroemde envelopje erop zetten. Dan kan ieder bijdragen wat ie wil en kunnen jullie er zelf spullen voor kopen die je nodig hebt.
Roelanje schreef:
01-02-2019 16:59
Gewoon onderop klein

Tip: www.wishlist
Ja dat kan ook inderdaad. Misschien denk ik te moeilijk?

Ik zit steeds met: wil je Henk graag iets geven maar weet je niet wat? Kijk eens op: lijstje.nl/henkie

Ofzo. Maar het is het niet echt...
Tulpenroos2 schreef:
01-02-2019 16:58
Bedankt voor jullie reacties, maar ik ben op zoek naar een korte tekst / zin voor op het kaartje. Geen: ik zou het niet doen of anders doen :)

Hier vind je een lijstje met spulletjes die mijn broertje niet van mij mag hebben /die ik zelf nog nodig heb.
Liefs, Broertje.
Tulpenroos2 schreef:
Die gaf ik toch? ;-)

'Ben je inspiratieloos? Hier de link naar kadoos' :proud:
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 17:05
4.26% gewijzigd
Tulpenroos2 schreef:
Maar dan blijft er weinig over dan direct zijn en dat is niet kort of ... jaja, in dichtvorm. Het zal anders toch echt nooit luchtig zijn.
Gewoon niks.
Dat is pas echt chique.
Tulpenroos2 schreef:
Waarom? Je vindt het zelf (terecht :) ) ook maar stom, dus waarom zou je? Mensen die vragen wat je als cadeau zou willen, kun je verwijzen naar die lijst, en mensen die het niet vragen, doen iets anders. Klaar. Mijn ervaring bij de tweede is, dat heel veel mensen vragen wat je zou willen (of het bonnetje bewaren voor als je iets al hebt).
Ook een "luchtige" verwijzing vind ik hebberig.
Meer van: we willen niet hebberig lijken, maar zijn het intussen toch wel.
Maar we schamen ons er een beetje voor, daarom houden we het "luchtig".
Ik vind zo'n lijstje sowieso nooit subtiel of luchtig.

De enige kadotip die ik zelf enigszins acceptabel vind is een vermelding dat kado's niet nodig zijn.

Sommige mensen vinden het leuk om zelf iets uit te zoeken. Hoe luchtig je tekst ook... ik denk niet dat mensen nog plezier kunnen beleven aan een snoezig rompertje uitzoeken als jij al hebt aangegeven dat je daar niet op zit te wachten.

Verder zijn de mensen die je uitnodigt toch op de hoogte van je gezinssituatie? Ze kunnen dus zelf ook wel bedenken dat je al vanalles hebt.
Dan geven ze dus een bon, of een pak luiers, of een fles wijn voor de gelukkige ouders.
En als die mensen echt echt echt heel graag iets geven wat jullie precies willen hebben, dan bellen ze toch gewoon even op uit eigen initiatief? (en dan kun je evt alsnog verwijzen naar een lijst)
karin6789 schreef:
01-02-2019 17:06
Gewoon niks.
Dat is pas echt chique.

Nee hoor, een geboortelijst is prima volgens de etiquette:

Ook het geboortekaartje kent enkele duidelijke afspraken. Vaak staat er aangegeven waar men de geboortelijst kan vinden.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 17:14
0.33% gewijzigd
maledive schreef:
01-02-2019 17:10
Ik vind zo'n lijstje sowieso nooit subtiel of luchtig.

De enige kadotip die ik zelf enigszins acceptabel vind is een vermelding dat kado's niet nodig zijn.

Sommige mensen vinden het leuk om zelf iets uit te zoeken. Hoe luchtig je tekst ook... ik denk niet dat mensen nog plezier kunnen beleven aan een snoezig rompertje uitzoeken als jij al hebt aangegeven dat je daar niet op zit te wachten.

Verder zijn de mensen die je uitnodigt toch op de hoogte van je gezinssituatie? Ze kunnen dus zelf ook wel bedenken dat je al vanalles hebt.
Dan geven ze dus een bon, of een pak luiers, of een fles wijn voor de gelukkige ouders.
En als die mensen echt echt echt heel graag iets geven wat jullie precies willen hebben, dan bellen ze toch gewoon even op uit eigen initiatief? (en dan kun je evt alsnog verwijzen naar een lijst)

Vind ik heel leuk, maar als vervolgens blijkt dat men het al heeft en het ergens in de kast verdwijnt, vind ik dat behoorlijke verspilling.
Heb toevallig vandaag een geboortekaartje binnen gekregen en daar stond gewoon helemaal onderaan het kaartje in een iets kleiner lettertype "cadeautip: [url behorende bij lijstje.nl]".
Mijn nicht gaf een kraamfeest en zij had een klein kaartje voor het kraamfeest er los bij gedaan. Op de voorkant stond tijd en plaats en op de achterkant stond alleen de url naar het lijstje. Als je naar die lijst ging stond er bij 'Voel je niet verplicht, maar mocht je wat willen geven dan zijn dit dingen die we nog kunnen gebruiken'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven