'luchtige' verwijzing naar kraamlijst op geboortekaartje
vrijdag 1 februari 2019 om 16:48
Dag allen,
Zwanger van de tweede jongen en ditmaal geven we een kraamfeest. Nu hebben we nog heel veel van de eerste, dus leek het ons wel handig om een kraamlijst te maken voor alle genodigden. (oke, ik moet wel even een drempel over, maar zie echt wel de voordelen...)
Maar nu wil ik graag een ietwat vrijblijvende verwijzing op de kaart. Dat de lezer het als mogelijkheid / optie ziet, en niet als must. Want al iemand als iets anders in gedachten heeft, of blut is en geen cadeau wil geven, of zulke lijstjes (net als ik, haha) een beetje stom vindt, dan is dat ook oke. Kortom, ik wil het graag luchtig houden..
Oh, en absoluut niet in dicht-vorm, want daar krijg ik jeuk van
Iemand een idee?
Zwanger van de tweede jongen en ditmaal geven we een kraamfeest. Nu hebben we nog heel veel van de eerste, dus leek het ons wel handig om een kraamlijst te maken voor alle genodigden. (oke, ik moet wel even een drempel over, maar zie echt wel de voordelen...)
Maar nu wil ik graag een ietwat vrijblijvende verwijzing op de kaart. Dat de lezer het als mogelijkheid / optie ziet, en niet als must. Want al iemand als iets anders in gedachten heeft, of blut is en geen cadeau wil geven, of zulke lijstjes (net als ik, haha) een beetje stom vindt, dan is dat ook oke. Kortom, ik wil het graag luchtig houden..
Oh, en absoluut niet in dicht-vorm, want daar krijg ik jeuk van
Iemand een idee?
vrijdag 1 februari 2019 om 21:10
Ik vind het hartstikke goed dat TO het probeert te voorkomen dat ze dingen krijgt die ze niet kan gebruiken maar wat is er mis aan het doorgeven van een kado waar jij niks aan hebt en iemand anders wel?SallySpectra* schreef: ↑01-02-2019 17:35Dat kan je niet bedenken?
En TO probeert dat dus te voorkomen. Heel netjes, lijkt me.
vrijdag 1 februari 2019 om 21:16
Lijkt me een hele goede oplossing idd, nog gefeliciteerd en veel plezier op het feest straks!Tulpenroos2 schreef: ↑01-02-2019 19:43Dat wordt het! Niks op de uitnodiging, en als mensen vragen dan verwijs ik naar de link. Ik had het zelf kunnen bedenken... maar niet dus.
Dank allen![]()
vrijdag 1 februari 2019 om 22:52
Je zou op het geboortekaartje een cadeau symbool kunnen zetten met daarachter de link.
Ik vind het zelf (maar dat is persoonlijk) niet zo om een verwijzing op het geboortekaartje te zetten voor cadeaus of bijvoorbeeld geld.
Ik zou er zelf voor kiezen om in het geboortekaartje een los labeltje of klein notitie blaadje te doen met daarin de verwijzing naar de site.
En dan zou ik het wel doen in de vorm van een klein gedichtje of een klein stukje tekst waaruit blijkt dat iedereen vrij is om een cadeau uit te zoeken maar er nog wel een aantal dingen zijn die jullie goed kunnen gebruiken.
Ik vind het zelf (maar dat is persoonlijk) niet zo om een verwijzing op het geboortekaartje te zetten voor cadeaus of bijvoorbeeld geld.
Ik zou er zelf voor kiezen om in het geboortekaartje een los labeltje of klein notitie blaadje te doen met daarin de verwijzing naar de site.
En dan zou ik het wel doen in de vorm van een klein gedichtje of een klein stukje tekst waaruit blijkt dat iedereen vrij is om een cadeau uit te zoeken maar er nog wel een aantal dingen zijn die jullie goed kunnen gebruiken.
zaterdag 2 februari 2019 om 09:42
En TO wilde geen rijmpjes, haha!kaanchinchen schreef: ↑01-02-2019 19:53Misschien zoiets:
'Wil je Henk een cadeautje geven? Kijk hier dan even' En dan een verwijzing naar het linkje.
Ik vind die rijmpjes op geboortekaartjes ook zo truttig.
“Wil je teentjes komen tellen? Eerst even bellen.”
Vreselijk. Maar ja, da’s een kwestie van smaak.
zaterdag 2 februari 2019 om 12:21
Helemaal mee eens! Het is toch voor jezelf juist leuk om iets te geven waar een ander superblij mee is! Ik geef een cadeautje om een ander blij te maken en daar word ik vervolgens zelf blij van. Soms geef ik daardoor iets wat ik zelf helemaal niks vind, puur omdat de ander dat graag wil.MrsLady schreef: ↑01-02-2019 17:28Dankbaar voor iets dat je vervolgens achterin de kast gooit en nooit meer naar kijkt? Ik vind het zonde als ik mijn geld uitgeef aan iets waar de ander niets mee kan. Net zoals dat ik het zonde vind van het geld van een ander als diegene iets koopt waar ik echt niks mee kan of echt niet mooi vind. Heb liever dat ze dan even vragen wat ik kan gebruiken en vind die onlinelijstjes bij anderen (heb het zelf nog nooit gebruikt want geen kinderen of bruiloft gehad en vier geen verjaardagen) ontzettend handig. Zo loop je niet het risico dat je hetzelfde koopt als een ander omdat hetzelfde lijstje naar meerderen is gegaan en tegelijkertijd heb je keuze uit meerdere dingen en niet alleen datgene wat de persoon in kwestie vraagt.
Wat een onzin dat je overal maar dankbaar voor moet zijn. Je zult het aan mij nooit merken als ik iets krijg wat ik niks vind want ik bedank ervoor en doe alsof ik er blij mee ben. Maar in de tussentijd vind ik het eeuwig zonde dat het achterin de kast verdwijnt en na enige tijd bij de kringloop belandt. Voornamelijk vanuit duurzaamheidsperspectief baal ik gewoon van bijvoorbeeld een plastic rommeltje voor kerst. Dan krijg ik oprecht liever niks en heb ik ook liever dat mensen hun geld daar niet aan uitgeven. Tegenwoordig vraag ik daarom als mensen vragen wat ik wil hebben ook liever om een ervaring, zoals een dinerbon oid.
Ik zou dus ook gewoon wel een apart inleg papiertje erbij doen met een verwijzing naar een lijst. Zeker met een kraamfeest lijkt me dat prima kunnen.
zaterdag 2 februari 2019 om 16:24
Nee, dit is de herziene druk, aangepast aan de moderne tijd van 1992!
zaterdag 2 februari 2019 om 16:25
Is er bij kraamfeesten dan niet zo'n kring waarin je moet zitten? Dan is het misschien nog wat.Sophiever schreef: ↑01-02-2019 19:24Bij kraamfeesten mag je in je handen knijpen als je kinderen lelijk en niks vindt, moeders die kraamfeesten hebben die stellen hun kind alleen ten toon, je mag ze niet vasthouden ofzo. Bij kraambezoek wordt het kind overgegeven en oh en ah. Bij een kraamfeest geef je een cadeau, je liegt even over het lelijke kind en gaat bij gezellig gezelschap zitten. Voor sommige mensen de uitkomst.
En alcohol?