Luiers kiezen

18-04-2019 22:22 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve Viva'ers,

Omdat ik over vijf weken ben uitgerekend, ben ik een beetje aan het lezen over luiers. Nu valt me op dat er in de supermarkten/drogisterijen soms best grote kortingen zijn op huismerken zoals Kruidvat en Etos. Zijn dat soort luiers ook goed, of raden jullie echt Pampers aan? Geld speelt namelijk wel een rol!

Gerda
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf vind pampers echt het fijnste.
Kruidvat zit bij zoon niet mooi en word een dikke klont bij veel urine. Jumbo zijn (vind ik) knetterhard. Etos geen ervaring mee maar weinig goeds over gehoord van kraamzorg destijds 🤭

Koop pampers altijd in de aanbieding waardoor ze net zo duur zijn als ieder ander!

Laatst pak van Lidl geprobeerd (maat 5/6) en bevalt voor nu ook prima. Hoewel ik uiteindelijk echt voorkeur voor pampers heb.

Van billendoekjes altijd Zwitsal! Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens gedacht aan wasbare luiers TO? Vooral als je meer kinderen wilt scheelt dat een smak geld. En er zitten wel meer voordelen aan, milieu enzo. Wasbare billendoekjes zijn trouwens fantastisch, daar krijg je billen altijd supergoed mee schoon (met maar 1 of 2 doekjes!) en er zit 0% zooi in!
Als budget een rol speelt: wel eens nagedacht over wasbare luiers? Of een combi wasbaar en wegwerp?

Wasbaar is niet meer zoals vroeger. Tegenwoordig heb je super leuke printjes, luiers hoef je niet meer te weken en er bestaan inlegvellen waardoor je de poep zo met het velletje weg kan gooien.

Wat betreft wegwerp: eerste maanden hier pampers gebruikt omdat ze zo lekker zacht zijn. Luiers van de lidl zijn ook zacht maar pas verkrijgbaar vanaf maat 3 geloof ik. Verder positief over kruidvat. Bumblies is hier niet echt een succes. Oh en de baby dry lijn van pampers trouwens ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bumblies gebruik ik nooit meer. Dat lekte hier echt ontzettend door.

Heel tevreden over pampers en later ook over etos (woezel en pip).
Hier trouwens goede ervaringen met pampers ruilen voor een grotere maat hoor. De verpakking moet dicht zijn maar dan lukt het altijd wel. Ook zonder bon. Teveel kopen is dus niet erg. Andere merk luiers dezelfde ervaring mee.

Ik koop ze wel altijd in de aanbieding
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd kruidvat luiers. Pampers lekken hier altijd door en zijn ook nog eens achtelijk duur. Kruidvat heb je 2 mega pakken voor 26€ doe ik iets langer dan een maand mee
anoniem_380438 wijzigde dit bericht op 19-04-2019 07:29
Reden: Typfout
4.49% gewijzigd
Al dik anderhalf jaar alleen maar Kruidvat. Bevallen prima hier.
Ik gebruikte altijd huismerk. Nooit doorgelekt of uitslag, en ik hield geen vast moment van verschonen aan (na een bepaalde handeling of zo - gewoon als ze vol waren).

Ik hield wel altijd de gewichtsaanduiding aan. Mij viel op dat veel mensen veel sneller overgingen dan ik, en ook meer problemen hadden. Als #1 bijvoorbeeld 2-5kg was, ging ik niet met 3kg al over op #2 van 3-6kg, maar pas als het kind tegen de 5kg aan zat.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
19-04-2019 00:20
Pampers zijn fijn voor de eerste maanden, daarna niet meer want ze lekken alleen maar door.

Blumbies zijn idd hele fijne luiers!

En mijn kinderen hebben alle 3 de eerste 6 maanden in maat 1 gezeten dus niet teveel kopen is echt onzinnig, of je moet een reus baren.

Niet lullig bedoeld, maar ik zat hier nog eens aan te denken.

Waarschijnlijk lekten de luiers door omdat je veel te kleine luiers had. Tot 6 maanden in maat 1 is echt heel onlogisch, bijna niet mogelijk
Alle reacties Link kopieren
Hier Kruidvat droog en vertrouwd of etos woezel en pip luiers. Zit bij mijn kinderen beter dan de pampers die ze op kdv gebruiken.
LoJa schreef:
19-04-2019 06:40

Koop pampers altijd in de aanbieding waardoor ze net zo duur zijn als ieder ander!
Nee hoor want die andere zijn ook altijd wel in de aanbieding dus blijven goedkoper ;-)
juliaaana schreef:
19-04-2019 07:46
Niet lullig bedoeld, maar ik zat hier nog eens aan te denken.

Waarschijnlijk lekten de luiers door omdat je veel te kleine luiers had. Tot 6 maanden in maat 1 is echt heel onlogisch, bijna niet mogelijk
Dit. Hier was maat 1 na 2 weken echt te klein. Kind was wel 4 kilo bij geboorte maar geloof niet dat mijn kind met 2 weken zwaarder was dan jouwe bij 6 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn erg tevreden over de luiers van de Lidl. Sinds kort ook in maat 2 verkrijgbaar. Vind ze qua pasvorm vergelijkbaar met Pampers, lekken niet door en ruiken itt Pampers niet snel naar urine.
Alle reacties Link kopieren
Hier voornamelijk Etos luiers. Al vond ik maat 1 vrij groot dus eerst pampers maat 1 gebruikt en daarna Etos maat 1. Ongeveer 4,5 week gebruikt toen lekte hij binnen 2 uur door en overgegaan op maat 2. Hij is nu 4500g met 6 weken. Ik ging meestal op het minimale gewicht over omdat ze toen gingen lekken en bij dochter zat maat 2 bij de 5 kg niet meer fijn ze werd onrustig en toen we haar maat 3 aandeden was dat meteen over.

Dochter kreeg uitslag van Kruidvat. Nu moeten we dorp verder rijden voor luiers
juliaaana schreef:
19-04-2019 07:46
Niet lullig bedoeld, maar ik zat hier nog eens aan te denken.

Waarschijnlijk lekten de luiers door omdat je veel te kleine luiers had. Tot 6 maanden in maat 1 is echt heel onlogisch, bijna niet mogelijk
Ik denk dat 6 maanden niet helemaal klopt, maar sommige mensen hebben inderdaad geen zware baby's. Die van mij is nu 5 maanden en weegt nog maar 5300gr.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
19-04-2019 00:00
Oh ja, bij Prénatal kun je een gratis zwangerschapsbox ophalen, daar zit een gratis pak Pampers in. Bij de Kruidvat ook met je voordeelkaart, dan krijg je ook een gratis pak Kruidvat luiers.
En daar zit voldoende in om de eerste dagen door te komen en kun je uitvinden wat je het prettigst vind. Want wat voor 1 kind fijn is werkt voor de ander niet zo goed. Hier heb ik altijd huismerk luiers gebruikt en af en toe pampers. Meestal Kruidvat.

Sommige kinderen krijgen luieruitslag van bepaalde merken. Anderen lekken bij een bepaald merk weer door. En daar kom je pas achter als je kindje er is en je het kunt uitproberen.

Koop dus niet te veel luiers van te voren, de 1 zit wekenlang in maat 1, de ander moet na 2 weken al over. Bij Kruidvat kun je in ieder geval van het eigen merk dichte pakken terugbrengen en ruilen voor een andere maat.
Wij hebben altijd pampers die broekjes variant (vanaf maat 3). Sluiten veel beter aan en lekken nooit.
Heb wel eens Bumblies, Huggies, Kruidvat, Etos en Zwitsal luiers geprobeerd, geen succes. Lekken door, geen fijne pasvorm, uitslag.

We laten ze altijd bezorgen met de Zwitsal doekjes. Die Waterwipes heb ik eens in zo’n babybox gehad, vond daar niets aan, moest ze eerst uitwringen wilde je er geen waterballet van maken.

Maar zoals je al leest, koop gewoon een pak van een merk als het bevalt blijf je bij deze, bevalt het niet, koop je een ander merk.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
19-04-2019 03:51
Toevallig eigen merk kruidvat waterwipes al geprobeerd?
Nee! Ga ik checken!
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken luiers van het eigen merk van de DM (Duitse drogist) die passen onze dochter heel goed en zijn ook nog eens goedkoper als elke luier die ik in Nederland heb kunnen vinden. Wij rijden om de 2/3 maanden een keer naar Duitsland en slaan dan in. We nemen meteen potjes eten mee want daar hebben ze veeeeel meer keuze en het is een stuk goedkoper.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Hier pampers baby dry, tussendoor in onrustige fases de broekjes. En pampers sensitive doekjes. Die vind ik qua geur neutraal genoeg, vochtig genoeg en zijn ook altijd wel ergens in grootverpakking in de aanbieding. Luiers heb ik ook nog nooit de volle prijs voor betaald, die koop ik vaak via internet grote pakken (maandbox bij bol, wehkamp of kruidvat) met flink korting. 2+1, 40%, etc... bij 1+1 of 50% sla ik meteen in.

Kruidvat en aldi ook geprobeerd maar kreeg ze uitslag van. Nu niet meer (gebruiken ze op kdv) maar ik vind ze niet meer zitten en ze zijn veel ruwer dan pampers.

Hier alleen lekkage als de luier of de romper (!) te klein is. Dochter kan gerust 15 uur met dezelfde luier doen en nog steeds droog zijn.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met lillydoo luiers? Ik vind ze er zo gezellig uit zien :roll:
Alle reacties Link kopieren
Hier begonnen met Pampers premium protection (met dat streepje dus). Na enkele weken eens geprobeerd met kruidvat pampers omdat ik die had gekregen, maar daar kreeg onze dochter serieus veel uitslag van.

Na een halfjaar denk ik die van Lidl gebruikt overdag en 's nachts broekjes van Pampers.

Je weet nooit hoe je baby erop reageert, dus enige dat ik kan zeggen is : probeer het eens uit en dan pas kan je zeggen of het goede luiers zijn of niet. En dan pas eventueel zou ik grote voorraden beginnen kopen. Anders zit je daar met een berg luiers die je niet gebruikt en dat is dan ook weer zonde van het geld...
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
19-04-2019 04:28
Mijn dochter van 5 maanden draagt maat 4 :-D
De mijne ook. Wel van Kruidvat (de 'oude', droog en vertrouwd) want die vallen wat mooier om haar billen heen. Pampers lekten bij ons vaak bij de rug. Etos huismerk vond ik erg stinken.

Verder heeft Kruidvat vaak acties met de luiers, waardoor je minstens 2x zo goedkoop uit bent als met Pampers. Zelfs wanneer je Pampers in de aanbieding koopt, is Kruidvat meestal alsnog goedkoper.

Billendoekjes hebben we de sensitive variant van van Kruidvat, een doos van 12 pakjes kostte laatst een tientje dus we hebben wat voorraad gehaald.
Qua kosten wint wasbaar inderdaad, en qua wegwerp zal je moeten proberen wat er fijn zit en past bij je kindje.

Dank voor de info over de kruidvat waterdoekjes aapje! Ik gebruik nu wasbaar met water of waterwipes, en die laatste zijn prijzig
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een gewoon voldragen kind die vrij lang in maat 1 heeft gepast. Zelfs de eerste weken maat 0 bij moeten halen.

Tot zo'n 10 maanden (denk ik) Pampers gebruikt, daarna overgegaan op de Zwitsal, vanwege het regelmatig doorlekken bij de pampers.

AH doet het ook best goed, en de DM luiers (waar 00Suus00 het over heeft) zijn ook prima (alleen lukt het mij niet om regelmatig naar duitsland te gaan, maar als ik ga dan sla ik wel billendoekjes voor heel lang in en ik haalde er ook wel potjes eten toen zoon nog niet volledig mee at).

Ik koop meestal in aanbiedingen, voor minder dan1+1 gratis ga ik niet.
Dus dat is echt folders in de gaten houden. Van Zwitsal zijn er niet heel vaak aanbiedingen, AH en Etos hebben allebei denk ik 2-3 keer per jaar zo'n actie, dus dan sla ik flink in. Nu is het makkelijk met een maat die lang past, maar bij eerdere maten probeerde ik het altijd een beetje uit te rekenen en nam ik het voor lief als ik een pak over zou hebben (dat scheelde dan nog steeds in prijs).

Maar ik ben dus erg tevreden met Zwitsal luiers (ik gebruik het geurbuideltje overigens niet, dus de luiers ruiken niet naar Zwitsal).
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken luiers van de jumbo, baby van 2 weken is 4 kilo en heeft maat 2. Ik ging met oudste ook altijd over bij het minimale aantal kilo, anders lekte hij door. We hebben zo ongeveer alle luiers gebruikt en hoewel ik Pampers wel zachter vind, maakt het qua doorlekken niet uit, dus gaan voor gemak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven