Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.



Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.




NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Animal: :hug:

Mssfiddler: :hug:

Truus: Hoe is het met jou?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Allereerst Animal: wat K met dikke hoofdletter dit! Ik kan helaas niet meer doen dan je heel veel sterkte en vooral een fijne vakantie wensen! Probeer er lekker van te genieten en alles lekker los te laten!

Boulu: spannend dat er weer schot in de zaak zit! Fijn dat gevoel dat je er weer 'wat aan kunt doen' hé? Voor mij voelt dat elke keer weer prettig!

MissFiddler: Hmm.... ook niet echt een lekker bericht dus.... wel fijn dat er - wat de volgende meting ook doet - voor je verder gekeken wordt naar de mogelijkheid in deze ronde... dat afwachten is zó slopend altijd! Ik duim voor je voor meer folikels!

Proudmama: jou wens ik heel veel kracht, sterkte en liefde! Jullie komen er met de juiste instelling vast wel uit samen! Dikke knuffel!

Flipje, heb jij morgen niet je eerste echo? Of zit ik er helemaal naast😳 Ben erg benieuwd! Succes! Ik duim!

Hier geen eisprong tot nu toe.... buikpijn is ook een beetje gezakt weer, ik denk dat het allemaal nog gevoelig is daar binnen. Afgelopen week nog een spoedecho gehad: geen spoor te bekennen van een eisprong of beginnende menstruatie, maar ik moest wél wachten met het opwekken van een menstruatie (dat haat ik dus, telkens zien ze dat er niets gebeurd en willen ze tóch afwachten! Bah). As dinsdag beginnen met menstruatie opwekken en vanaf dag 3 van de nieuwe cyclus starten met Clomid, ik tel de dagen en de uren ook bijna😳 Nog 6 dagen te gaan! Hopelijk reageer ik snel op de provera en start de cyclus dus vlug! Anyway: over 26 dagen is de kans groot dat er een eisprong is en ik eindelijk weer de wachtweken in kan!
Alle reacties Link kopieren
Ah Animal, dat van je positieve testen is mij dan helemaal ontgaan. Dat geeft nog wel enigszins hoop. Ach nu lekker genieten van je vakantie en daarna maar weer kijken hoe of wat.

Mssf: dat is geen leuk berichtje van jou. Gekke eitjes die doen ook maar waar ze zin in hebben. Wellicht valt het wel mee en zitten de kleintjes er maar net onder. Natuurlijk hoopt iedereen op een monsterscore maar jammer genoeg doet je lijf gewoon waar die zin in heeft met of zonder stimulatie. Het kan nog alle kanten op en ik hoop op een hoop eitjes. Als je er straks maar 4 hebt zul je een lastige beslissing moeten maken. Sterkte meid.

Boulou, bij jou loopt alles gesmeerd dacht ik? Houden zo, wat fijn nieuws is altijd welkom.

Truus, wat zwaar K**. Je bent dus aan het wachten op niets dat maakt helemaal frustrerend. Idd hopen dat provera zijn werk doet en je straks echte wachtrondes in kunt.

Flipje, jij natuurlijk heel veel succes vandaag. Zenuwslopend.
Alle reacties Link kopieren
Animal... Dat vind ik echt ontzettend jammer om te lezen. Wat krijg je toch veel teleurstellingen voor je kiezen meid. Ik gun je zo ontzettend die positieve test, ik vind het heel oneerlijk. Ik las ook dat het goed gaat met je moeder - dat is een hele opluchting, nu hopen dat die lijn zich voortzet. Geniet van je vakantie!

Flipje, hoe gaat het...???

Mssf, die eitjes van jou maken het spannend zeg. Frustrerend! Je hebt er zo weinig controle over, hoop natuurlijk met je mee dat ze een groeispurt gaan maken met z'n allen!

Proudmama, wat een hoop ups en downs heb ik de laatste tijd hier van jou gelezen. Begrijp nu dat jullie er samen weer voor gaan. Zet 'm op! Zorg goed voor jezelf en voor elkaar.

Truus... Wat zijn de laatste ontwikkelingen?

Boulu, hoe is-ie bij jou?

Wished, hoe gaat het meis - hoe is het nu met jou en je man? Weet niet of je hier nog meeleest eigenlijk maar ik stuur je positieve energie.

Jo, verloopt de zwangerschap goed? Je bent al best ver ondertussen.

Baggal, alles in orde met jou en kleine miss SA?

Hannah... Lees jij hier nog? Ben ook benieuwd hoe het er bij jou voor staat!

Het is rustig hier, en ik ben ook niet veel aanwezig geweest. Komt vooral door zeer hectische periode met de verhuizing, maar ook wel doordat ik de hele MMM on hold heb gezet. Dat laatste bevalt me nog steeds heel goed!

De verhuizing is goed gegaan. Het is zo'n heerlijke plek, we zijn er echt een beetje verliefd op. Ben nu ook even vrij om ervan te genieten. Ben er wel uit dat ik IVF een kans wil geven. Wordt wel volgend jaar. Nu nog even parkeren en ontspannen het jaar afsluiten.

Dikke knuffels voor alle stoere dames hier! En ik hoop toch dat er weer een beetje leven in de brouwerij komt op dit topic, blijf graag op de hoogte van jullie wel en wee (moet ik zelf ook meer schrijven, I know ;-) - bij deze is die intentie uitgesproken :A: )
Even kort:

Donderdag punctie. Afgelopen vrijdag zaten er 5 follikels en inmiddels zijn die allemaal groot genoeg en heeft zich er nog een 6e gemeld. Er zitten ook nog wat kleinere en ik hoop dat er ook nog wat eicellen daaruit gehaald kunnen worden.

Dubbeltje: :bye:
Alle reacties Link kopieren
O nou vergeet ik Lieksie. Ha Lieksie, jij nog hier? En hoe is het nu met je, ben je nu bezig met een nieuwe IUI-poging of niet...?

Oeh mssfiddler! Spannend joh donderdag je eerste punctie... Fijn dat er in elk geval 5 a 6 follikels in de race zijn :high5:
Alle reacties Link kopieren
Oh mssf wat rete spannend. Ben je heel zenuwachtig? Ik was al zenuwachtig voor het plaats had gevonden. Ik had zelfs een punctie broek (een online te grote joggingsbroek). Geen zin om terug te gaan dacht die bewaar ik voor de punctie. Die komt nu mooi van pas want dat is een strakke broek geworden inmiddels haha. Ik hoop dat je kleine eitjes ook nog mee gaan doen voor zover dat kan. Ik weet niet waarom maar heb een goed gevoel bij jou dus ik hoop dat mijn gevoel helemaal goed zit en je zo rond 10-12 een positieve test post!

Dubbeltje: fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je ivf straks een kans wil geven. Lekker ff rusten als dat lukt. Bij mij waren stopmaanden heel wisselend de ene keer kon ik er intens van genieten en de andere x was ik heel ongeduldig.

Ik begin nu wel steeds meer aan het idee te wennen dat ik straks een baby krijg en een jongetje. Ik fantaseer dat die straks echt een super schattig knappe koppie heeft. Ik heb bijna mijn 20weken echo en voel me dan ineens onzeker dat het weer mis is daar binnen omdat ik niets voel. Ik wil hele harde trappen voelen dat is tenminste een teken van leven. Ik voel wel gerommel maar houd mijzelf voor de gek dat ik denk dat het de baby is. Of misschien is hij het wel maar kan ik het niet plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
He dames,

Ik ben een tijdje weg geweest, voelde even niet zo fijn om er mee bezig te zijn en nogal heftige periode achter de rug.
Maar, wilde jullie niet onthouden dat ik zwanger ben :)!!!!
Vandaag ineens een positieve test!!

Dit was de laatste iui voor we door gingen naar IVF, had er geen enkel vertrouwen in en heb zelfs niet getest op mijn NOD maar pas 3 dagen later omdat ik zeker wist te voelen dat ik ongesteld ging worden. Niet dus!
Heel onwerkelijk en hoop dat alles goed blijft gaan... Maar het begin is er.
Alle reacties Link kopieren
Woohoo Hannah! Gefeliciteerd :blob: :jump: :blob: :blob: :jump: :high5: :hyper: Super zeg. Ik reageer even later op de rest! Liefs :heart: :bye:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hannah Yes Yes Yes :cheer: :yes: :cheer2:

Onwerkelijk? Hoe voel je je! Heerlijk hou dit positieve gevoel vast :jump:
Gefeliciteerd Hannah! :cheer2:

Ik ben (nog) niet zenuwachtig. Ik heb er toch geen grip op. Ik ga gewoon in die stoel zitten en laat het over me heenkomen. Maak me nu ook nog niet druk over de bevruchtingen (komt nog wel).
Alle reacties Link kopieren
Joehoeee! Hannah wat geweldig! Eindelijk! Van harte gefeliciteerd! Helemaal geen enkel sprankje 'dit zou we eens' gehad?! Dat maakt het natuurlijk extra bijzonder! Hopelijk ga je een heerlijk onbezorgde zwangerschap in😘

Flipje, ik ben nu natuurlijk extra extra benieuwd naar jouw echo?

MissFidler, wauw! Ook goed nieuws wat fijn! Laten we hopen dat daar een knaller van een ei bij zit die jullie kuikentje gaat worden! Succes donderdag!

Jo: dat moet ook ontzettend gek zijn, ke voelt vanalles maar weet niet of het is wat je denk dat het is, en in jou geval is het extra spannend allemaal. Laat je weten hoe je echo was?

Dubbeltje: knappe beslissing en fijn dat je een besluit hebt kunnen maken (samen). Nu eerst lekker de feestmaand in en op naar de bubbels dus! :)

Hier weinig nieuws: morgen starten met provera en een bloeding afwachten (na 10 dagen ongeveer?) dan uitgangsecho maken en starten met Clomid. Voorlopig dus nog rustig maar ik heb er nu in elk geval weer 'grip' op en dat voelt prettig!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel :).
Voel me prima, af en toe bij vlagen misselijk maar ben op vakantie dus kan ook door veel teveel eten komen hihi. Had echt gewoon menstruatie krampen dus was er van overtuigd dat het wederom niet gelukt zou zijn. Natuurlijk heb je altijd een sprankje hoop maar ook dat was niet anders dan anders. Vriendlief had wel uitzonderlijk gepresenteerd deze keer ;), dus hij had er meer vertrouwen in!

Heb nogal slecht internet hier, dus zal na mijn vakantie nog even updaten en op iedereen persoonlijk reageren!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Hannah wat een nieuws, gefeliciteerd! Super dat ivf je nu bespaard blijft (als alles goed blijft gaan natuurlijk, wat ik van harte hoop!)

Kan me voorstellen dat je t echt niet meer verwachtte. Wie weet is er dan voor mij ook nog hoop als mede-onbegrepen onvruchtbare ;-)

Nu extra genieten van jullie vakantie!
Alle reacties Link kopieren
MssF: Bikkel ben jij :applause:

Hannah: rustig aandoen ik hoop dat alles goed blijft gaan. De eerste paar weken zijn echt zo spannend. Geniet lekker van je vakantie.

Truus iig fijn dat je met provera kunt starten. Ik heb er geen ervaring mee. Hierna kun je weer een echte ronde tegemoet gaan en maar hopen dat 2018 jou jaar dan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel meiden voor jullie lieve woorden!!

@hannah: Wauw, gefeliciteerd!! Wat onwijs gaaf. Zo fijn nog voor de IVF!!

@Animal: Hoe is het nu met je? Heb je een fijne vakantie (gehad)?

@Dubbeltje: Wat klink je relaxt, heerlijk!! Zo belangrijk dat het goed bevalt in je nieuwe huis, echt om van te genieten he :). Fijn dat je eruit bent dat je wel IVF wil gaan doen, kan me voorstellen dat je er nog even mee wacht.

@Jo: Hoe is het met jou? Heb je de 20 weken echo gehad en hoe was die?? Die onzekerheid lijkt me heel normaal na zo'n tijd :(.

@Truusdemier: Fijn dat er een planning is, gaf mij ook altijd rust!! helaas duurt het nog even maar voor je het weet is de tijd meestal ook voorbij.

Hier morgen ook de punctie, tegelijkertijd met MssFiddler ;). Heb jij dan ook, hopelijk, zondag de terugplaatsing MssF?
Ik ben tevreden met het aantal follikels wat nu is gezien maar het blijft afwachten. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Voel me nu erg onrustig: ik heb zo geen zin in de komende dagen/weken. Er kunnen zoveel teleurstellingen komen. Ben zo klaar met dit hele traject. Maarja, we hebben geen keus...
Alle reacties Link kopieren
Hier gevloerd door de griep! Verschrikkelijk vermoeidend. Mijn 20 werken echo was gelukkig helemaal goed weer een mijlpaal.

Boulou en Mssf jullie hebben allebei je punctie en tp gehad! :yes: :rose: Wat ontzettend fijn dat jullie beide zo dicht tegen een zwangerschap aanzitten. Ik las volgens mij dat jij Boulou er 2 hebt terug gekregen. Ik hoop dat ze allebei blijven plakken maar 1 is ook goed. Jammer dat er nog maar 1 in de race zit maar goed deze poging heeft je wel een tp opgeleverd. Dus ik hoop dat je optimistisch kunt blijven.

Bij jou Mssf volgens mij was je ook wat teleurgesteld over de hoeveelheid eicellen? Voor jou is het de 1e ivf ik hoop ook gelijk de laatste! Volgens mij is zo een 1e ronde ook wel een beetje uitproberen en kijken hoe je lijf reageert. Idealiter hoopt iedereen een vriezer vol cryo's over te houden.

Allebei heel veel sterkte op het wachtbankje!

Animal nog aan het genieten van de vakantie?

Flipje, trek je het wachten een beetje?

Truus ben ben je nu met clomid gestart?

Baggal, hoe doet SA het eigenlijk?

En onze kersverse zwangere 'hannah' hoe is het ermee?

Dubbeltje en Wished voor jullie allebei een dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier al even niet geweest... Sorry!

MssF & Boulu: allebei PUPO (pregnant until proven otherwise)! Ik hoop dat er in jullie geval nog een cryo bijkomt dames en duim heel erg dat een volgende poging niet nodig is omdat jullie zwanger zijn. Jullie zijn ook al even bezig en hebben beiden de nodige teleurstellingen moeten verwerken dus het is tijd voor positief nieuws...

Jo: Wat heerlijk dat de 20 weken echo goed was! Blij voor je! Vervelend van de griep. Gelukkig heft je kleintje daar echt geen last van: die zit veilig. En je mag in principe wel paracetamol gebruiken als het nodig is. Ik heb dat destijds met 16 weken ook gedaan (liever niet) toen ik een virus had.

Wished: Ik hoop dat alles bij jou in wat rustiger vaarwater zit. Hoe is het tussen jou en jouw man? Ik hoop dat jullie elkaar niet kwijtraken in het traject.

Hannah: Ik voelde me een beetje weeig destijds. De echte misselijkheid kwam pas veel later - week 8 tot en met week 16. Wanneer heb je de 1e echo? Geniet van je vakantie.

Truus: Ik hoop dat alles ok is met je. Mijn broer is ook een Clomid baby overigens!

Dubbeltje: Ik denk ook af en toe nog aan jou en hoop dat alles goed met je gaat. Heb je al een beslissing genomen al dan niet verder te gaan in de MMM?

Hier is alles goed. Sophie-Alexandra heeft soms last van krampjes dus dan zijn de nachten kort. Vannacht werd ze wakker voor een voeding om 3 uur en is daarna niet echt meer in slaap gevallen. inmiddels werk ik ook weer dus soms is het pittig, maar ook slaapgebrek gaat wennen. Verder is het een heerlijk en prachtig meisje. Ik ben afgelopen dinsdag met mijn man en SA een boeket bloemen langs Dr A. geweest om hem te bedanken. Natuurlijk is het zijn beroep en is hij er goed voor betaald, maar ik realiseer me ook dat ik haar aan zijn expertise en ''de wetenschap'' te danken heb...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal, ik ben er weer! Ook al weer een dagje gewerkt natuurlijk. Vakantie was super! Verder ben ik vooral erg druk )
Ik heb 1 x mee gelezen en leef met iedereen mee. Spannende dagen voor de wachtbankers en voor de verlengde wachtbankers!!! Ik duim hard voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Kiekeboe! Daar ben ik weer even

Baggal; dat klinkt hoopgevend (clomidbaby’s) vooral als het 50mg clomidbaby’s zijn hihi
Wat heerlijk dat het goed gaat met jou en jullie wondertje! Grappig genoeg lijkt dat slaapgebrek me heerlijk, maar volgens mij kom je daar zelfs na een eeuwigdurend traject langzaam van terug hihi Wat goed dat je de mmm ook op jouw manier bedankt hebt, ik denk dat ze dat soort waardering veel te weinig ontvangen en ik vind het dus een erg mooi gebaar!

En Jo wat fijn dat het goed gaat daarbinnen! Ik neem altijd heet water met citroen en verse gember en een paracetamol. Smerig maar het werkt ontzettend goed! (Ook zonder de paracetamol er in overigens, maar als ik het erg te pakken heb doe ik dat toch er bij) Ik lees wel af en toe dat gember niet goed zou zijn als je zwanger bent, maar tegelijkertijd lees je dat je zwangerschapsmisselijkheid tegen gaat? Volgens t voedingscentrum mag het gewoon dus misschien een idee?

MssFiddler en Boulu, al druk aan de symptomenbingo? Of ben ik de enige in dit topic dat aan lijfanalayse doet (waar je vervolgens alleen jezelf gek mee maakt - maar toch)

Hier op dag 8 van de provera, nog 2 te gaan. Geen bijwerkingen zelfs wel lekker vrolijk! Ik hoop erg dat ik na dag 10 ook direct een menstruatie krijg, maar anderzijds is dat in het weekend en kan ik dan dus niet meteen met de clomid starten op dag 3. Nouja, afwachten geblazen dus... (wederom zoals in elk traject)
Alle reacties Link kopieren
Oh Truus je bent nog met de provera bezig. Wat een lange kuur zeg, nu maar hopen dat het werkt. Haha symptonen bingo, tja ik heb wel heel wat kaartjes vol gehad denk ik. Behalve toen het raak was. Oh de medicijnen cocktail klinkt lekker heb alleen nog heet water met citroen op, heerlijk. Wel een soep gemaakt met veel gember (denk dat het geen kwaad kan).

Baggal wat bijzonder hoor dat je dokter A dan weer ziet. Je hebt toch heel veel onzekere momenten gehad met hem. Volgens mij heb je hem altijd ervaren als een goede arts en het resultaat mag er wezen!!

Lieve Boulou, ik las dat je geen cryo's hebt, wat ongelofelijk zuur en teleurstellend. Hoeveel eicellen had je? Oei ik zou helemaal gek worden met zulk nieuws. Ik hoop dat je toch wat rust kunt bewaren als is het maar om die 2 kleine hoopjes cellen. Ja je kan het niet beïnvloeden maar het is fijn als je weet dat je er alles aan hebt gedaan! :hug: :hug:

Animal welkom terug :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier?

Hier gaat het maar zo zo. Onze laatste bevruchte eicel, die nog in de embryoscoop moest, is niet goed ontdooid. Dat was dus het einde van deze ICSI... We gaan een evaluatiegesprek aan en dan verder kijken...
Dikke kak Animal! Heb je al enig zicht op de vervolg planning?

Ik zit hier moeilijk te doen op het wachtbankje. We gaan het zien... zaterdag testen

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
He gatver Animal, ik ben zelfs jullie gewacht al zat! Respect voor je doorzettingsvermogen hoor, en een dikke knuffel natuurlijk!

Missf, voor jou een sinterkerst baby dan?! Ik hoop het zo!!

Hier nog steeeeeeeds een ontrekkingsbloeding aan het afwachten, ik lijk nu pas bijwerkingen t ervaren terwijl ik al 5 dagen geen pil meer naar binnen werk, ben echt een draak en voel me met vlagen ontzetten verdrietig 😔
Alle reacties Link kopieren
Truus wat duurt dat lang zeg! Ik hoop dat het snel doorbreekt.

Mssf: wat ontzettend spannend. Wat goed dat je dan pas test want dan is het al 14 dagen na tp toch? Tja met al dat slechte nieuws raak je je vertrouwen denk ik toch wel kwijt. Het gaat in veel gevallen ook goed en gelukkig zegt dit niets over jou kansen. Ik hoop op een positieve test en dat het blijft plakken. Ik was alles behalve blij die eerste weken.

Animal; wat een pech en zo zuur dat het nu weer is afgelopen. Wanneer heb je je afspraak staan? Ik ben benieuwd of er nu voor een andere aanpak wordt gekozen oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven