Maar niet zwanger worden..... (deel 3)

31-01-2017 16:10 2418 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... en deel2.

Hier schrijven we weer gezellig verder! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.

NAAM LEEFTIJD BEZIG SINDS OORZAAK MMM SAMENVATTING
flipje229/41Okt '14zaadkwaliteit ↓↓↓, herhaalde mk's met chromosoomafwijkingenICSI1 (jan '16 - aug '17), tp1: F☆ (18 wk), tp2: P☆ (12 wk), tp3: niet zwanger, tp4: ☆. ICSI2 (sep '17 - nu) tp1: ☆
Dubbeltje8333/372013Geen oorzaak gevonden3 mislukte IUI's, nu een rustmaand. Na evaluatie verder met IUI4
Lieksie30/35?korte luteale fase + door operatie hormonen in de warIVF/ICSI geen optie i.v.m. gezondheid. Augustus starten met IUI
Animal36/372014onbegrepen subfertiliteitgestart met IVF/ICSI 4 in Dusseldorf
TruusdeMier9027/292014PCOSOI voor 12 rondes
.
:duckie: Lieve itsi-us, Miss_Bean, Mojo84, lux., Aderyn, fluorescent, Hannepan86, Baggal, Skylark, Blauwe_Stoel (7 jan '18), deni308 (5 jan '18), Lovely-Meghan (mrt '18) angel88 (mrt '18), Jo_86 (apr '18), Hannahzz MssFiddler, Boulu, Wished van harte gefeliciteerd! :yes:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:27
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jo, we hebben een gesprek gehad (telefonisch) en weten wat ze nu adviseren en ook wat we willen gaan doen. Ik moet me melden als we willen starten, een afspraak maken een week voor verwachte menstruatie en dan op gesprek en uitgangsecho. We weten nog niet wanneer we willen beginnen. Dat gaan we het weekend maar eens overleggen.
Het lijkt mij zo bijzonder om zwanger te zijn, dat ik me afvraag hoe erg is al die klachten zou vinden. Ik krijg voor nu de neiging om te denken dat ik het alleen maar leuk zou vinden als ik bijv mijn schoenveters niet meer kan strikken en dat mijn man dat elke dag 3-4 x voor mij mag gaan doen ;-) Maar ik snap het denk ik wel hoor dat je het niets aan vindt.
Animal: lastig om weer te besluiten wanneer te gaan starten. Ik weet dat ik er ook mee zat en er eigenlijk geen juist moment is/ was. Dan weer een vakantie, dan weer iets met werk dan behoefte aan rust etc. Je had de laatste keer een mooie opbrengst dus ik hoop dat het nog beter wordt :daisy: . Haha ik begrijp wel wat je bedoelt ik vond ook dat vrouwen echt niet moeten klagen want ze kunnen immers zwanger worden ... Afgelopen tijd met het proberen domineert die hele kinderwens je leven en 'ineens' of te wel eindelijk ben je zwanger en dan gaan je emoties ook nog is alle kanten op. Het is best pittig maar ik merk dat het de laatste tijd ook minder pijn doet. Blijkbaar (ik hoop) slijt het met de tijd. Haha bovendien wil ik je nog wel horen als je eenmaal zwanger bent. Al gun ik je zo een dikke roze wolk waar je heerlijk overdreven kan gaan genieten. Ik heb inmiddels schoenen aangeschaft waar ik zo in kan stappen :).
Jo, ik hoop heel erg dat ik er ooit achter mag komen hoe ik mij als zwangere vrouw zou mogen voelen. En natuurlijk mag ik niet klagen van mijzelf ;-)
Ik ben niet de enige beslist over dit traject, ik weet wel wat en wanneerik wil starten. Ff geduld nog, denk ik...
Animal, misschien heb je wel gelijk dat dit topic meer is om onze emoties te delen. Al heb ik wel het idee dat we inmiddels allemaal zo numb zijn van alle tegenslagen en dat alles al een keer gezegd is dat misschien dat wel de reden is dat het hier zo rustig is.
Dus zal ik even een poging doen om ook een aanvulling te doen ;)
Ik hoop ook dat je nog eens mee mag maken hoe het is om 9 maanden zwanger te zijn en het maakt niet uit of je het dan leuk vindt of niet. Ik zie het inmiddels meer als noodzakelijk kwaad dan als happy gebeurtenis.
Ik hoop dat jullie dit weekend een besluit kunnen nemen over wanneer jullie weer verder gaan. Zo snel mogelijk zou fijn zijn, maar soms moet je ook gewoon even weer opladen en als dat bij één van de twee wat langer duurt dan is dat maar zo.

Jo, ondanks dat je er niets aan vindt toch fijn dat alles nog steeds goed gaat. Ik hoor de laatste tijd zo veel horrorverhalen dat het fijn is dat het ook nog normaal kan.

Truus, hoe gaat het? Ik zag dat ik je in mijn vorige post vergeten was, sorry was niet mijn bedoeling :hug:

Boulu, hoe gaat het met jou? Trek je het nog een beetje?

Hier gaat het wel oke, het heeft er toch ingehakt om 2x een MA gehad te hebben. Geen bloed betekend in ons geval niet automatisch dat het goed is. Maar ik hoef van mezelf ook niet veel meer dan de dag doorkomen. Maar ik merk wel dat ik me minder aan deze zwangerschap hecht en ik hoop echt dat dat beter wordt als het allemaal goed mag gaan.
Hallo lieverds?

Iemand nog een spannende periode hier? En hoe is het met de zwangere dames?

Hier na een ronde met enorm complicaties, fouten door de artsen en een boel frustratie, onzekerheid en verdriet: in ronde 2 beland. 50mg Clomid bleek afgelopen ronde toch aangelagen te zijn (al is de eisprong gemist dus dat wisten we niet) en dus ben ik weer begonnen met 50mg. Behalve snachts enorm opvliegers geen bijwerkingen gelukkig. Gister follikelmeting gehad en er waren 4 eitjes! 3 van 10 en 1 van 11 de rest was allemaal klein. Prima beeld voor CD10 dus morgen weer terug en dan hopen we dat er 1 eitje mooi doorgegroeid is (of twee, dat vind ik ook prima). Ik hoop dan vrijdag weer een eisprong te hebben en dan gaan we de wachtweken weer in....
Jeetje Truus, dat is niet leuk zeg. Het traject is al zo zwaar dus dan is het fijn als het allemaal een beetje soepeltjes verloopt. Hopelijk was de eerste ronde een testronde dan maar en gaat het vanaf nu allemaal voorspoedig! Ik ga voor je duimen!

Ik heb morgen de echo, wel weer spannend hoor. Maar we kunnen niets anders doen dan afwachten...
Wat rot Truus... Hopelijk gaat het nu wel goed! Op naar 1 of 2 mooie follikels!

MssF, spannend meid!
Hoi lieve meiden,

Ik heb hier al een poosje niet meer gelezen, en kom nu weer eens kijken. En ook een beetje afscheid nemen.

Een boel van jullie zijn alweer doorgestroomd naar een volgende stap in jullie leven. Of dat nou door een zwangerschap is of op een andere manier.

Baggal is trotse mama geworden van een mooie dochter en gaat zich focussen op haar gezin en een nieuw huis. Geniet ervan!

Wished jij bent een nieuwe weg ingeslagen met een nieuwe man. Wie weet wat de toekomst brengt. Dappere keuze die je hebt gemaakt.

Proudmama voor jou loopt het allemaal anders dan je had gehoopt en verwacht. Hopelijk lukt het om goed voor jezelf te blijven zorgen, en gaat dit jaar de zon meer voor je schijnen.

Mssfiddler - zwanger! Wat hoop ik dat het allemaal goed blijft gaan en dat je een klein dotje op de wereld mag zetten in 2018.

Jo, hopelijk is het zwanger zijn niet al te vervelend en maak jij straks een fijne start met het verse gezinslid erbij.

Animal, ik leef enorm met je mee. Zoveel tegenslagen al moeten doorstaan. Ik hoop dat het goed gaat met de gezondheid van je moeder, en dat het zware traject jullie alsnog een mooi wonder mag opleveren.

En Boulu een positieve test! Wat een mooi nieuws, al kan ik me goed voorstellen dat je vertrouwen een deuk heeft gekregen. Weet eigenlijk niet of je al een echo hebt gehad, maar hoop dat je al een hartje hebt horen/zien kloppen :).

Angel, jij bent inmiddels al een heel eind op weg! Geen idee hoe het ervoor staat bij jou, maar je hebt vast een prachtige buik en ook voor jou hoop ik dat er binnenkort een kerngezonde baby in jullie leven komt.

Hannah ook bij jou is er een klein mupke onderweg. Dat alles maar goed mag verlopen! Jouw verhaal is wel heel bijzonder, toch nog een spontane
zwangerschap. Het is je zeer gegund.

Flipje, jullie maken loodzware tijden door. Ik gun jullie zo erg dat deze nachtmerrie snel tot een einde komt, en hoop en bid (al ben ik niet religieus, maar ik stuur het 't universum in) voor een gezonde zwangerschap.

Truus, wat vervelend dat je zo'n pech hebt gehad in de vorige ronde. Duim voor je dat het vanaf nu beter en soepeler gaat verlopen, met twee streepjes en een baby als resultaat!

Lieksie, ik weet niet of je hier nog meeleest... Maar ook jou wens ik het allerbeste!

Het is jammer dat het hier een beetje uit is gedoofd, maar eerlijk gezegd heb ik hetzelfde gevoel als wat Mssfiddler zegt in deze quote: Al heb ik wel het idee dat we inmiddels allemaal zo numb zijn van alle tegenslagen en dat alles al een keer gezegd is dat misschien dat wel de reden is dat het hier zo rustig is.

Voor mij geldt dat ik het zwaar vind om er steeds maar mee bezig te blijven. Het is overal een thema: bij mij en m'n vriend, bij vriendinnen die aan de lopende band baren, collega's met kinderen, marketing die zich vooral op gezinnen richt etc. etc. En dan ook nog hier... Af en toe heb ik een break nodig ;-).

Mijn vriend en ik zijn in de echte wereld in een ware zwangerschaps- en babytsunami beland. We hebben nagenoeg geen vrienden en collega's zonder kinderen (op komst) meer, tenzij ze geen kinderen willen. Ik probeer te blijven kijken naar wat het leven nog meer te bieden heeft, en dat is gelukkig een heleboel :). En natuurlijk heb ik het er soms ook gewoon heel moeilijk mee.

Ook hier zijn veel meiden zwanger geworden de laatste tijd. Dat is fantastisch en ontzettend de bedoeling! Maar ik vind het ook wel confronterend. Het bevestigt mijn angst dat het ons, ook via de MMM, niet gegund is. Ook al hebben we nog kansen, dat weet ik echt wel hoor. Ratio en gevoel liggen ver uit elkaar :).

Wij gaan in maart beginnen met ivf. We willen het toch graag proberen. Wie weet lukt het, zoals bij Angel, toch met iets zwaarder geschut. Het baart me wel zorgen dat er in 5 jaar tijd nooit enig teken van een zwangerschap is geweest. 5 jaar is lang, de kansen nemen statistisch gezien af naarmate je langer bezig bent. Maar geen ivf is ook echt geen optie - we willen weten of het lukt en waar we aan toe zijn. Als het niks wordt kunnen we gaan nadenken over plan B.

Lieve sterke vrouwen, ik wens jullie allemaal ontzettend veel geluk, met of zonder baby (in de maak). Heel bijzonder was het om hier lief en leed te delen, bedankt daarvoor. Mochten jullie nog op eoa manier contact willen, dan sta ik altijd open voor een persoonlijk berichtje. Ik heb daarvoor een e-mailadres aangemaakt: dubbeltje83@gmail.com.

Ik weet nog niet of ik me aansluit bij het ivf-topic. Ik doe een beetje een media/schermen-detox en dat bevalt me eigenlijk wel goed :-). Ik kom af en toe wel even op het forum spieken, om te kijken of jullie nog nieuws hebben gemeld.

Heel veel liefs van Dubbeltje
xxx
Lieve Dubbeltje - ik schrijf hier niet vaak meer maar wil toch even op jou reageren. Wat enorm moeilijk wanneer je omgeving aan de lopende band zwanger wordt. Het lijkt zo makkelijk: mooi seks hebben en een positieve zwangerschapstest krijgen... Je kent de verhalen van anderen niet, maar toch blijft het moeilijk. Ik heb dat destijds ook ervaren met de dochter van mijn man in ICSI 1 en mijn eigen broer in ICSI 2 en dat is gewoon een rot en eenzaam gevoel. Zo van: jij steeds niet, ondanks al je inzet en de IUI behandelingen. Ik hoop dat IVF je wel die zwangerschap brengt waar je zo enorm naar verlangd. Ik wens je enorm veel succes toe en hoop heel hard dat je straks aan de andere kant staat!

Truus: Wat enorm balen zeg! Dikke knuffel.

Flip: Ik denk nog steeds aan je. Hoop dat je lichaam zich snel hersteld na de MK.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dubbeltje, ja misschien hebben we die steun ondertussen wat minder nodig. Alles is inderdaad al gezegd (ik val nu dus ook al in herhaling ;-) ) en we kennen zo ongeveer het klappen van de zweep... (behalve Truus maar zij heeft ook dikke pech...)
Goed dat jullie aan IVF beginnen na een lekkere pauze. Wij hebben als voordeel dat al onze vrienden zo ongeveer uitgebaard zijn. De laatste is net geboren. Mocht er nog 1 bij komen, dan zal mij dat wel verbazen. En ze kunnen gelukkig erg goed over andere dingen praten kan kinderen, ook dat is wel fijn. Hoewel ik hun verhalen altijd erg leuk vindt. En soms... ben ik blij dat ik geen kinderen heb. Haha! Hoewel sommigen wat kunnen klagen dat ik dan denk, hallo, dat wist je voor je aan kinderen begon.
Mocht je vragen hebben over IVF, hier zijn er genoeg die er veel vanaf weten, dus daarvoor hoef je je niet aan te sluiten. Doe waar je je goed bij voelt!

Het is fijn dat de tabel wat uitgedund is, want de reden voor de meesten is dat ze ondertussen zwanger zijn! Ik hoop dat het met Lieksie (lang niet meer gezien??) en Wished en Proadmama ook goed gaat.

Ik denk dat we over ong 1 maand gaan starten met nieuwe poging.
Lieve meiden, ik vind het wel heel jammer dat dit topic is ´doodgebloed´. Weliswaar met voor de meesten een goede reden: zwanger zijn. Maar kan me voorstellen hoe moeilijk het is als dat bij sommigen niet zo is. Vond dat zelf ook heel confronterend. Ik sta trouwens ook nog met één been in het 'niet zwanger zijn', ik wil mezelf nog niet rijk rekenen. Maar snap hoe het voor de meiden voelt waarbij het nog niet zover is.
Ook denk ik dat er meerderen naar het IVF/ICSI topic zijn gegaan, aangezien iedereen daar bekend is met de protocollen ed.

@Dubbeltje: Fijn nog wel een update van je te lezen. Heb je posts altijd erg gewaardeerd. Het lijkt me enorm zwaar voor jullie als jullie ongeveer de enigen zijn die inderdaad niet zwanger zijn of kinderen hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook wel eens blij ben vriendinnen te hebben zonder kinderen.
Ik ben blij dat jullie er toch voor hebben gekozen om met IVF te starten. Ik weet dat het voor jou niet zo voelt, maar ik denk echt dat je goede kansen maakt. Maar je weet het inderdaad niet van te voren. Ik vond het zwaar maar ben onwijs blij dat ik het heb gedaan en zou het voor een 2e en 3e (hopelijk, eerst maar eens een 1e) weer doen. En dat is voor iedereen anders, je moet kijken hoever je kunt en wil gaan.
Ik wens je hier heel veel succes bij. Mocht je nog vragen hebben of je ei kwijt willen, schrijf gewoon nog hoor! Ik blijf hier altijd wel lezen.

@Jo: Haha jammer dat je het zwanger zijn je niet echt bevalt. Het lijkt mij juist heel bijzonder zo'n buik te hebben, maarja geen idee hoe het echt is natuurlijk. Hoever ben je nu? Heb je alles al een beetje geregeld?

@Truus: Wat een vreselijke vorige ronde zeg, wat balen dat de eisprong gemist is!! Hopelijk nu een beter resultaat. Succes!

@Flipje: Hier wordt ook nog veel aan je gedacht. Kan zo weinig meer zeggen voor m'n gevoel. Stom hé.

@Animal: Ik vind jou zo sterk!! Die pauzes doen je ook wel goed of niet? Ook wel fijn weer te kunnen beginnen straks. Hoop zo op een zwangerschap voor jou. Ik ken/lees veel verhalen waarbij ook pas de 10e tp bij wijze van raak is. Dus soms is het zóveel geduld hebben. Zelf zou ik ook heel moedeloos zijn, maar vind jou altijd zo dapper klinken, succes!

@MssF: Hoe gaat het bij jou?

Wij hebben vorige week weer een goede echo gehad, heel blij mee. Nu dikke 9 weken zwanger. Nog steeds weinig tot geen kwaaltjes dus we wachten de echo van de 22e maar af. Een hele belangrijke, aangezien rond die termijn de vorige keer ook het vocht werd ontdekt. Hoop zó dat het goed is. Wat heb ik zin om me echt voor te kunnen bereiden op zo'n kleintje. Ben nog steeds onzeker... Nog een week!
Eerst Boulu: aangezien het hier toch niks gaat worden stuur ik alle beetje positieve energie jouw kant op!! Jij verdient een fijne volgende echo met niets anders dan prachtige beelden, goed nieuws en het geweldige geluid van het hartje van jullie wondertje! Logisch dat je onzeker bent, en dat zal gezien de duur van het traject voor jullie ook wel blijven. Maar: hoop doet leven, dus ik wil je heel veel good vibes sturen!

Lieve dubbeltje: gek maar ondanks dat ik hier niet zo lang zit snap ik exact wat je bedoelt. Ik vraag me nú al af wat het voor een nut heeft om mijn ervaringen te delen. Enerzijds heel fijn, anderzijds vraag ik me soms af wat iemand aan de andere kant er écht om geeft? En toch is het fijn als mensen je, gemeend of ongemeend, advies geven en met je mee leven. Ik snap het wel dat je de afstand zoekt.

Animal: goed dat je weer een startpunt in het zich hebt en je weer voor een nieuwe poging gaat over een tijdje. Behalve dat ik het je enorm gun weet ik niets te zeggen. Niets nuttigs athans.. ik hoop gewoon dat het goed met je gaat en je even geniet van het leven zonder al die ziekenhuis air en hormoonbommetjes!

Angel en MssF hoe is het met jullie? En Jo? Laatste loodjes of niet?

Hier afgelopen zaterdag een voortgangsecho gehad maar het wil ons niet mee zitten. De eitjes stonden stil en eentje was er zelfs iets gekrompen tov de donderdag er voor. Ik heb het al opgegeven voor deze ronde.. Ik wordt enorm verdrietig van al die tegenslag, maar de machteloosheid ervan heeft me een soort van ‘lam geslagen’. Ik ben het hopen, proberen, wensen en wachten nu al enorm beu. Maar goed, morgen weer een echo en dan evt rond om CD 21 nog en dan wordt de ronde afgebroken. Ik denk dat ik dat niet ga toelaten aangezien ik van mezelf wel ergens een eisprong krijg ooit en alleen die gekke provera kuur (bloeding opwekken) duurt al 10 dagen.... in die tijd hebben we dan misschien nog een natuurlijke kans en dat is beter dan heel de tijd mijn lijf overstuur helpen denk ik. Ik ga het morgen mee maken, maar ik verwacht met tranen over mijn wangen de afdeling te verlaten morgen......
Hallo lieve meiden,

Hoe gaat het hier? Ik zie een hoop zwangeren meiden erbij, wauw gefeliciteerd! En veel succes en wijsheid voor de dames die weer in het traject zitten of binnenkort starten.

Ik wilde toch even zeer onverwachts, maar ontzettend mooi nieuws komen brengen.. Ik heb gister een goede echo gehad met kloppend hartje en ik ben 7,5 week zwanger. En dat op normale manier, het kan dus wel maar wat ben ik dankbaar omdat ik de andere 'kant ' van het verhaal ook ken. Mijn vriend en ik waren er totaal niet mee bezig maar ook niet echt streng met anticonceptie vanwege het 'ziekenhuisverleden' tikje naief misschien want het is dus wel heel snel gelukt. Maar uiteraard van harte welkom.
Ik blijf niet schrijven hier want met mijn verhaal pas ik hier niet thuis maar ik volg jullie wel dappere meiden. Dikke knuffel
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Jeetje Truus, wat een domper weer. Ik hoop dat het ziekenhuis een beetje mee wilde werken vandaag en je toch door mag. Hoe is het gegaan?

Wished, wat leuk om van je te horen! Dat is wel heel snel gegaan of niet? Het is je gegunt meid! En ik vind het leuk hoor om hier af en toe nog eens een update over je te lezen.
Wauw Wished!!! Van harte gefeliciteerd, en wat geweldig!!! Dat is snel natuurlijk, maar anderzijds heb je er zo ontzettend lang voor geknokt en op gewacht! Ik gun je een geweldige zwangerschap en alle geluk! Heel veel liefs!

Hier alleen rotnieuws... wederom geen groei en ondanks dat ik dat verwachtte ben ik volledig ingestort vanmorgen. Ik vraag me af of ik dit wel wil, en of ik deze teleurstellingen telkens wel aan kan.... vrijdag voor de laatste keer deze ronde terug (alsof er dan ineens een wonder is gebeurd, ik vind dat zó naar dat ik terug moet en weer die teleurstelling te verduren krijg) Zoals ik al schreef durf ik de ronde niet af te breken dus ik ga vragen om een gesprek met de behandelaar als er vrijdag (cd20) niks te zien is. Ik heb min of meer aangegeven dat ik wil stoppen met het traject maar daar is manlief het niet meer eens..... ik denk dat ik een goede nacht slaap nodig heb en er dan maar weer eens over na ga denken...
Truus wat rot zeg! Bah! Ik weet wel dat clomid niet altijd het gewenste resultaat opleverd qua groei en dat hormonen spuiten vaak wel beter werkt. Maar natuurlijk moet je dan vaker controleres krijgen en is het een stuk duurder. Wat zou je zelf willen als er vrijdag niets groeit? Nog langer wachten? Heeft dat wel zin? Ik denk dat het dan inderdaad beter is om af te breken en een hogere dosering in te zetten, of normaals deze dosering. Elke cyclus kan je wat anders reageren en soms ben je even bezig met finetunen. Geef de moed niet op! Maar dat neemt niet weg dat het niet ontzettend rot is...
(sorry ik kon niet eerder reageren, heb je het wel gisteren al gelezen en heb met je mee gebaald...)

Wished, ik geloof dat je zelf helemaal blij bent! Gefeliciteerd!!
Wow Wished! Die had ik even niet zien aankomen, maar wat ontzettend fijn! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe en wat super dat het op de normale, romantische manier gelukt is met je huidige vriend!

Gat Truus. Wat ontzettend naar! Ik hoop op beter nieuws vrijdag.

— ik breek weer uit —
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Shit zeg Truus :hug:. Wat een onzekerheid weer en de angst dat alle ellende deze ronde weer voor niets is geweest. Ik vond het al zwaar terwijl bij mij alles min of meer voorspoedig ging met de iui's, maar dit maakt het wel extra moeilijk.

Ik snap ergens ook wel dat je het zat bent om steeds weer die teleurstellingen te hebben en dat je de handdoek in de ring wilt gooien. Maar ergens denk ik dat je dat helemaal niet wilt maar dat het nu even te veel is. Misschien is het een idee om even een maand over te slaan en even helemaal niet met het traject bezig te zijn. En in die tijd kunnen jullie nadenken over wat Animal zegt, een hogere dosis of vragen of je mag gaan spuiten. Dat is inderdaad wel duurder, maar als heteen hoop frustratie scheelt dan is het het waard.
Ik had met spuiten voor iui (is ook milde follikelstimulatie) in het begin wat vaker controles, maar later wisten ze vrij goed hoe mijn lichaam reageerde en hoefde ik niet zo vaak heen.
Geen groei (3 van 10, 1 van 11.5 dus ietsje beter maar niet noemenswaardig, wel een prachtig bms gegroeid van 4 naar nu9). Zoals ik al dacht. En ook weer een potje lopen janken. Ook zoals gedacht.

Ik heb besoten dat ik twee weken lekker niks doe. Ik volg het met mijn eigen ovutestjes (ik had vóor de mm een eigen cyclus van ongeveer 40 dagen en ik zit nu op dag 20) en ik blijf temperaturen. Als er over 2 weken door mijzelf geen ei of menstruatie gespot is dan maak ik een nieuwe afspraak voor een meting. Als er dan geen ei is gaan we de cyclus afbreken en start ik met een hogere dosering. Ik wil gewoon niet nóg een keer 14 dagen ‘niks’ doen en dan pas weer gaan stimuleren, er moet toch gewoon een kans zijn deze maand😢 ik weet dat het misschien super naief is, maar ik wil écht niet weeeeeer een cyste oid. Ik denk dat aankomende maand letterlijk overleven wordt voor mij😔
Truus, ik heb niet zo veel verstand van PCOS, dus wat ik hier neerzet kan heel goed flinke onzin zijn... Maar ik dacht dat als het zo lang gaat duren voor een follikel gaat groeien en dus de eicel rijpen dat de eicel dan niet meer goed is en het geen zin heeft om te wachten. Het kan echt onzin zijn wat ik zeg, of dat dat een verhaal van ziekenhuizen is om mensen te stimuleren een poging af te breken. Ik snap dat je niet weer een cyste wil, maar sommige mensen hebben die nu eenmaal snel en daar kun je weinig aan veranderen. Ik vind je wel een volhouder!! Ik had de poging volgens mij al eerder afgebroken ;-)
Ik lees veel verhalen van PCOS dat het met clomid niet wil en met FSH spuiten het van een leien dakje gaat. Geef de moed niet op! Je bent van de eerste poging gewoon al even zwanger geweest, ik heb dus goede hoop voor jou dat jij binnen een paar rondes met een mooie eisprong zwanger bent. Ik zie dat je al vanaf 2014 bezig bent. Hoe was jou cyclus voor die tijd eigenlijk?

Ik zie dat er veel in de tabel staan die al zwanger zijn. Zal ik ze er uit halen, onder de tabel zetten (verwijderen is natuurlijk echt niet aan de orde!!!) zodat het wat overzichtelijker wordt? Iemand anders mag dat natuurlijk ook doen, of de zwangeren zelf, misschien voelt dat wel heel erg goed!
He gat Truus. Wat balen zeg. Ik snap dat je niet weer een cyste wilt. :hug:
Verder heb ik geen verstand van pcos dus ik kan je niet helpen met wat verstandig is.

Animal, van mij mag jij het doen hoor.

Ik las in het ivf topic dat je 37 bent, en dat jullie met alles wat laat zijn. Ik vind dat je echt heel stabiel over komt al de tijd dat we al schrijven en denk dat dat deels ook door de leeftijd komt. Dat zijn toch extra dingen die jullie je kindje kunnen meegeven :hug:
Wauw Wished, dat is onverwacht. Maar goed nieuws, van harte gefeliciteerd!

-- breekt ook weer uit --
Wished, wat bijzonder van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je het goed maakt en alles ook goed gaat. Nou het lag al die tijd in elk geval niet aan je korte LF :-D . Ik kan mij voorstellen dat een hoop mensen er wat van vinden maar ondanks dat hoop ik dat je nu heel gelukkig bent in de liefde. Zo een zwangerschap lijkt mij overigens wel funest voor een prille relatie. Al die hormonen :whoops:

Boulou en mssfddler: ik noem jullie maar weer even in een adem. Ik las dat de echo's ook weer goed waren. Heerlijk meiden nog even volhouden. Niet perse die 12 weken grens maar als je zo ergens rond de 16 zit dan begin je het langzaam aan toch wel te geloven. Ik gun jullie en probleemloze zwangerschap like me.

Truus, bij jou schiet het dus niet echt op. je weet nu in elk geval dat er een paar eitjes zitten en als je stopt met medicatie zal de meest dominante gaan groeien denk/ hoop ik. Hoef je niet terug over een paar dagen dat ze kijken wat de status is? Het lijkt soms wel een soort casino je weet niet waar je goed aandoet, belangrijkste is dat jij achter je beslissing staat.

Animal: goed idee van de tabel en zo is het al stukken aangenamer (zeg ik stoer nu ik er niet meer in sta). Is Lieksie ook niet al zwanger? Kan mij haar niet meer goed herinneren. Spannend hoor straks weer een nieuwe poging ik hoop dat je wel nog blijft schrijven en anders 'volg' ik je in het IVF topic. Ik vertrek pas als we allemaal een baby hebben. ik geloof er echt in hoe lang de weg er ook naar toe is. Geniet nog even lekker van je pauze en andere dingen.

Flipje; ik heb lang niets meer van je gelezen maar ik hoop dat alles goed gaat met je :heart: .

Dubbeltje; ik wil jou ook nog wel blijven volgen. Ik geloof er echt echt oprecht in dat het wel goed komt. Daar heb je nu niet zoveel aan natuurlijk! Heel veel succes als je alnog met ivf gaat starten en geef het een kans. Het was erg leuk om met je te schrjiven en hoop heel snel op goed nieuws van jou.

Angel; ik weet niet of je hier nog mee leest maar hoe gaat het jou en de zwangerschap? Je loopt niet zo heel veel op mij voor maar begin het nu fysiek wel zwaarder te vinden. Ik voel de baby en die kan behoorlijk op mijn logen en ingewanden drukken. verder kan je er nu niet omheen naast dik heb ik ook een mooie ronde buik.

Hier gaat dus alles goed met mij. Ik ben druk met de voor bereidingen bezig en de inkopen e.d. Het slaat ook nergens op het liefst wil je alles kopen voor de baby maar ik probeer mij echt in te houden. Laatst gingen we shoppen en i.p.v. spullen voor ons zelf hadden we allemaal kleertjes voor de baby, hoe cliché :facepalm:
Ik moet nog een week of 6 werken en kan niet wachten om met verlof te kunnen.
@Wished: Woooh!! Gefeliciteerd meid! Wat fijn, en ook een kloppend hartje! Inmiddels alweer een volgende echo gehad? Hoe voel je je?
Ik schrok wel even moet ik zeggen toen ik je verhaal las, vrij snel je scheiding. Ik weet niet hoe je nog contact hebt met je ex maar voor hem lijkt het me wel heel moeilijk.
Geniet ervan!

@Truus: Hoe is het nu?
Kan me je flinke teleurstelling voorstellen. Ik weet ook nog hoeveel gedoe het was met clomid/gonal f en mijn PCOS. Mijn lijf reageerde elke keer anders, niks van te zeggen. En vooral heel frustrerend als er geen eisprong komt :(. Bij mij was er soms op cd 21 ook nog geen groot follikel maar uiteindelijk kwam dat rond cd 27/28 en dan had ik toch een eisprong. Het duurde, ook met medicatie, altijd een eeuw bij mij. Heb dus ook PCOS en van mezelf een cyclus rond de 40 dagen maar met een korte LF ook.
Ik hoop dat je nog een eisprong krijgt en jullie er gebruik van kunnen maken!!
Kan inderdaad zijn dat je beter reageert op hormonen spuiten, dan kun je ook beter met de dosering afwisselen.
Snap dat je soms denkt te willen stoppen met alles, het is zo zwaar. Die keuze kunnen alleen jij en je man maken. Toch zijn er nog veel mogelijkheden, succes!

@Jo: Wat leuk dat je lekker met de voorbereidingen bezig bent!! Lijkt me een fijne periode. Hoewel jij dus al wel klaar bent met het zwanger zijn haha.

@Flipje:
Ik las even in je eigen topic en ben blij te lezen dat de afspraken met Brussel en Gent staan. Hoop dat jullie dat ergens (kan me ook voorstellen van niet) weer een beetje nieuwe moed geeft. Vind je zo sterk overkomen!! Echt super knap! Denk veel aan je!

@Animal: Ik volg je ook in het andere topic. Volgende maand dus starten met een nieuwe poging toch? Nu zou het toch een keer jou beurt moeten zijn... :(. Kan me voorstellen dat het best moeilijk is alle zwangeren in de topics voorbij te zien komen!

@Angel: Hoe is het met jou? Lukt het een beetje om alles te combineren?

Hier afgelopen maandag inderdaad weer een goede echo gehad met 10+4 wkn. Dit keer zag alles er goed uit, ook geen vocht om het kindje te zien dus. Heel fijn!!
Toch altijd snel weer onzeker. Voel nog steeds nauwelijks iets, heb alleen een dramatische conditie gekregen haha.
Maandag ga ik bloed prikken voor de NIPT en dan krijg ik weer een echo, puur om te kijken of het kindje nog leeft, anders is het zonde natuurlijk. Vind het toch weer spannend en dit keer kan mijn man er niet bij zijn :(.
Wauw Boulu, bijna 11 alweer! Dat betekend dat je er al een kwart op hebt zitten! Natuurlijk is het allemaal super spannend en ben je onzeker maar als ik het zo schrijf ziet het er ineens super positief uit vind je niet?! Ik duim voor je dat de volgende echo ook top is en dat de uitslag van de NiPt ook goed is natuurlijk

Wat betreft de voortgang hier; op CD 20 is de laatste echo gemaakt en er was geen groei, slechts 3 van rond de 9/10 en 1 van 11.5. Ik heb aangegeven de cyclus niet af te willen breken, dat voelde gewoon niet goed en ik blijf het idee hebben dat ik daar die cyste aan heb over gehouden.... ik heb van mezelf een cyclus van 36/42 dagen en dat blijkt! Een eisprong op dag 27 (zelf via ovulatietesten in de gaten gehouden en de temp methode heeft het nu bevestigd) ik heb natuurlijk al een natuurlijke zwangerschap achter de rug, dus dat kan vast nog eens gebeuren... 9-2 NOD dus het is voor nu weer afwachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven