Man en zwangerschap pff

13-12-2018 22:52 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na heel lang alleen maar verhalen gelezen te hebben heb ik besloten nu ook een account aan te maken omdat ik me nu echt even geen raad weet.

Over een kleine 10 weken verwachten mijn man en ik ons tweede kindje. Samen hebben we al een dochter van 2,5 jaar. Deze zwangerschap was er een stuk eerder dan gepland maar daardoor niet minder gewenst. Tenminste niet voor mij.

Heel veel interesse heeft mijn man de hele zwangerschap niet echt in getoont. Als echo's al langer duurde dan 10 minuten dan moest ik wel even aanhoren dat het lang duurde en dat hij het na 10 minuten eigenlijk allemaal wel gezien had. Dit vond ik ooit pijnlijk gezien ik om medische reden bij een gynaecoloog zit maar ik kon me er goed overheen zetten.

Mijn man is nooit een prater en ik wel dus als ik ergens mee zit dna vertel ik hem dit ook. Zo kwam vanavond ter sprake dat ik het af en toe best wel eng idee vind om dalijk 2 kindjes te hebben. Dit meer omdat ik snel aan mezelf twijfel en soms bang ben dat ik het niet aankan en een baby en een peuter. Normaal negeert hij mij gevoel maar nu zei hij al voor de zoveelste x Maar vooral voor de 3e x in 2 dagen dat hij toch had gezegd dat we het maar bij 1 hadden moeten laten. Ik heb aangegeven dat dit bij mij hard aankwam aangezien hij al 8 maanden voor mijn gevoel weinig interesse toont een mij meerdere malen heeft verteld dat we het beter bij 1 konden laten. Hij begon dat ik wou dat hij erover sprak en nu was het volgens hem nog niet goed. Terwijl het mij pijn doet ik wil gewoon dat dit kindje net zo welkom is bij beide ouders als het eerste kindje.

Omdat ik nu tijdens de zwangerschap wel al zovaak heb moeten horen dat we het maar bij 1 kindje hadden moeten houden was k het nu moe en heb ik gezegd dat ik ook de bevalling wel alleen door dat ik hem hier bij nodig had aangezien hij er toch niks om geeft. En op dit moment voelt het ook werkelijk zo.

Wat ik met mijn verhaal wil? Geen idee. Wilde mijn hart luchten en jullie vragen hoe jullie zouden reageren en of ik nu werkelijk zo overdreven reageer?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je overdreven reageert. Lijkt me heel erg wanneer man zo weinig interesse toont en van die vreselijke uitspraken doet.. Aangezien het geen prater is zou ik even niet weten hoe dit op te lossen.. sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging dat dan? Hij was er toch ook bij toen je zwanger raakte? En toen was hij er niet blij mee?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet goed. Wat een hork
Alle reacties Link kopieren
Nou idd klinkt als een enorme lul.
Waar was hij toen je zwanger werd!

Maar misschien vind hij t ook dood eng en kan hij dat niet goed verwoorden? Is hij ook bang dat hij het niet aankan?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Die baby hebben jullie toch samen gemaakt?
Ik vind het maar een rare verwijtende opmerking naar jou toe.
Hij is geen prater maar weet je wel diep te raken met zijn harde woorden. Ik zou daar geen genoegen meenemen. Dan leert hij maar praten.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat de zwangerschap voor jou gewenst is. Geldt dat voor je man ook?
Alle reacties Link kopieren
Deze zin begrijp ik niet goed: "Deze zwangerschap was er een stuk eerder dan gepland....."?
karin6789 schreef:
14-12-2018 00:13
Deze zin begrijp ik niet goed: "Deze zwangerschap was er een stuk eerder dan gepland....."?
Volgensmij bedoeld TO dat zij en haar man nog een kindje wilden, maar niet op korte termijn. Dat het eerder raak was dan zij hadden gepland.
Hoe is deze zwangerschap tot stand gekomen dan? Daarmee bedoel ik: hebben jullie met elkaar goede gesprekken gehad over de beider wensen en ook samen besloten wanneer het tijd was om te stoppen met AC?

Klinkt bijna alsof je man reageert alsof hij dit kind opgedrongen heeft gekregen en dat begrijp ik niet. Is dat dan ook ergens zo? (los daarvan vind ik dat ieder mens ruggengraat moet tonen als het om wel/geen kinderen gaat, dus ook als je daar niet achter staat, moet je daarin duidelijk voor je wens opkomen)
Alle reacties Link kopieren
Tja dat krijg je er van als je oeps per ongeluk expres zwanger raakt omdat je slordig bent met anti conceptie.

Jij wil je man straffen voor zijn desinteresse door te roepen dat je dan wel alleen gaat bevallen.

Kijk maar uit dat dit niet het begin wordt van alles alleen moeten doen omdat je een alleenstaande moeder bent geworden.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
14-12-2018 00:13
Deze zin begrijp ik niet goed: "Deze zwangerschap was er een stuk eerder dan gepland....."?
Door de pil heen, condoom kapot, voor het zingen de kerk uit werkte niet, enz ?

Zo iets zal het wel zijn toch?
Dus.
Wat een geweldige man heb je op de kop getikt!
Zo’n man die gevoelig is voor je emoties en je daarin bijstaat, met wie je een gelijkwaardige relatie hebt, en 50/50 met hem de zorg voor de kinderen en het huishouden, nee echt het perfecte plaatje, gefeliciteerd!

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk dat dit je pijn doet, maar je reactie over alleen bevallen helpt je niet verder en verwijdert jullie alleen maar meer van elkaar.

Probeer in plaats daarvan toch een gesprek aan te gaan: wat zit hem precies dwars? Wil hij inderdaad geen tweede kind? Is hij ook bang dat jij het niet redt? Hebben jullie te weinig tijd voor elkaar volgens hem en is hij bang dat het bij een tweede nog erger wordt? Valt het gezinsleven hem tegen? Vind hij het zwaar?

Luister naar hem (ook al doet het je zeer), en probeer vervolgens samen hier wat mee te doen in plaats van jullie in te graven.

Ik zou van hem wel verwachten dat hij zijn kaarten nu eens op tafel legt en dat jullie hier wat mee gaan doen. Het is al rijkelijk laat, dit kindje komt gewoon en al heel snel. Hakken in het zand hebben nu geen zin meer en 'ik wil niet' is een allang gepasseerd station. Het moet nu wel wat constructiever worden.
Ik hoop dat het jullie lukt om hier uit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wilde zeggen staat hierboven al zie ik nu pas, de reactie van Menta.
Heel veel sterkte, hopelijk komen jullie er toch samen uit.
anoniem_380097 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 04:48
Reden: dubbel
92.26% gewijzigd
Je had het bij een hond moeten houden..... weg met die vent
Alle reacties Link kopieren
Eyeofthetiger schreef:
14-12-2018 00:22
Volgensmij bedoeld TO dat zij en haar man nog een kindje wilden, maar niet op korte termijn. Dat het eerder raak was dan zij hadden gepland.

Dit klopt inderdaad. Het was er een half jaar eerder dan wij "plande"
Alle reacties Link kopieren
Proudmommy26 schreef:
14-12-2018 06:36
Dit klopt inderdaad. Het was er een half jaar eerder dan wij "plande"
Pfff echt! Alsof kinderen een recht zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikte je anticonceptie?
Proudmommy26 schreef:
14-12-2018 06:36
Dit klopt inderdaad. Het was er een half jaar eerder dan wij "plande"
Hoe dan? Gebruikte je wel anticonceptie?
Dus hij wilde nog wel een tweede maar de planning kwam meneer niet uit.
Gefeliciteerd, je hebt dadelijk een baby, en peuter en een kleuter.
En over een jaar wordt de scheiding in gang gezet. Veel geluk met deze lul met vingers.
Alle reacties Link kopieren
Proudmommy26 schreef:
14-12-2018 06:36
Dit klopt inderdaad. Het was er een half jaar eerder dan wij "plande"
En was dat ook zíjn plan? Aangezien hij nu steeds zegt dat hij vindt dat jullie het bij één kind hadden moeten houden?
Alle reacties Link kopieren
tijd voor een goed gesprek.

jij zit onder de hormonen, en je man vindt het gewoon dood eng om nog een kleine op de wereld te zetten. Moet hij dan voor jou mooi weer spelen en het allemaal heel leuk vinden? Nee, natuurlijk niet, maar het zou fijn zijn wanneer hij je zou ondersteunen.

Hoe is de eerste zwangerschap gegaan? En de eerste periode met je kind? Heeft hij een (goede) reden om zich zorgen te maken?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zeg geen dingen die je niet wil: zoals ik doe de bevalling alleen....

Soms roep je dingen op je af.
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
14-12-2018 07:16
En was dat ook zíjn plan? Aangezien hij nu steeds zegt dat hij vindt dat jullie het bij één kind hadden moeten houden?
Ja ze zegt toch wij? TO: wat een lul. Brrr. Vreselijk dat je nu aan hem vast zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven