Mannelijk bezoek (schoonvader) bij zwangerschap

21-06-2019 10:24 274 berichten
x

Moet ik mijn schoonvader ook (net als de vrouwen) bij elk bovengenoemde punt verwelkomen?

Totaal aantal stemmen: 164

Ja, dat is wel zo eerlijk (54%)
Nee, niet als je dat niet wilt (26%)
Dat moet je echt zelf bepalen (20%)
anoniem_64fa0d4a7620c wijzigde dit bericht op 02-08-2019 12:03
Reden: herkenbaarheid
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-06-2019 11:15
Dus fuck wat je partner wil, helemaal niet zijn kind ook enzo.

Oh ja, als het om mijn lichaam gaat, absoluut fuck mijn partner.
Dit gaat over of je als vrouw al voldoende op je gemak voelt om wie dan ook in welke verschijning naast je bed te hebben nadat je met vagina en al een “ oorlog “ hebt doorstaan, En je je wellicht voelt alsof al wat er onder de dekens gaande is, op je voorhoofd getatoeëerd staat.
Als mijn partner zijn pasgeboren kind wil delen met zijn ouders, geen probleem. Maar die kan dan ook gewoon meegenomen worden daar hoef ik niet perse in mijn kwetsbare staat bij te zijn toch.

Ik vind overigens dat er een hoop aan voorbij gaan dat to haar vader jong heeft verloren en dus geen enkele feeling heeft met een vaderfiguur in haar leven, noch is opgegroeid met een man in haar leven die dicht bij haar staat tijdens haar ontwikkeling waardoor ze heeft kunnen leren en ervaren zich daarmee vertrouwd te voelen als vrouw.
Voor to is wellicht een schoonvader sowieso vele malen minder vertrouwd dan voor iemand die wel al gewend is een vader figuur in haar leven te hebben.
Ik snap wel dat dit voor haar zeer onbekend is en ze daar een terughoudendheid bij voelt voor een komend moment waarbij je je wellicht onzeker en kwetsbaar bij kan voelen.
ikBedoelHetGoed schreef:
21-06-2019 11:30
Maar bij deze gelegenheid wel een stuk minder. Beval een keer en je snapt waarom.
Dat zit er voor mij helaas niet in. Maar met alle respect, ik ben het echt niet met je eens. Het draait net zo goed om de partner, als alleen om de kraamvrouw. Je mag er wel vanuit gaan dat je partner ook rekening houdt met jou als kraamvrouw en omgekeerd.
janneke95 schreef:
21-06-2019 11:37
Omdat ik dat te intiem vind en er tot nu toe mijn broek ook een behoorlijk stuk naar beneden wordt getrokken bij een echo, vandaar.

En je denkt dat je schoonvader geïnteresseerd is in wat er in je broek zit, in plaats van wat er op het scherm te zien is? Waarom is het niet te intiem om je schoonmoeder of schoonzus erbij te laten zijn?
janneke95 schreef:
Omdat ik dat te intiem vind en er tot nu toe mijn broek ook een behoorlijk stuk naar beneden wordt getrokken bij een echo, vandaar.
Dit is later in de zwangerschap veel minder, is mijn ervaring. Je baarmoeder ligt dan hoger.
consuelabananahammok schreef:
21-06-2019 11:41
Dit gaat over of je als vrouw al voldoende op je gemak voelt om wie dan ook in welke verschijning naast je bed te hebben nadat je met vagina en al een “ oorlog “ hebt doorstaan, En je je wellicht voelt alsof al wat er onder de dekens gaande is, op je voorhoofd getatoeëerd staat.
Als mijn partner zijn pasgeboren kind wil delen met zijn ouders, geen probleem. Maar die kan dan ook gewoon meegenomen worden daar hoef ik niet perse in mijn kwetsbare staat bij te zijn toch.

Ik vind overigens dat er een hoop aan voorbij gaan dat to haar vader jong heeft verloren en dus geen enkele feeling heeft met een vaderfiguur in haar leven, noch is opgegroeid met een man in haar leven die dicht bij haar staat tijdens haar ontwikkeling waardoor ze heeft kunnen leren en ervaren zich daarmee vertrouwd te voelen als vrouw.
Voor to is wellicht een schoonvader sowieso vele malen minder vertrouwd dan voor iemand die wel al gewend is een vader figuur in haar leven te hebben.
Ik snap wel dat dit voor haar zeer onbekend is en ze daar een terughoudendheid bij voelt voor een komend moment waarbij je je wellicht onzeker en kwetsbaar bij kan voelen.

Voor het gemak heb je even over de pretecho's en de kraamtijd heen gelezen waar de beste man ook niet welkom is?
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 11:42
1.33% gewijzigd
janneke95 schreef:
Hoe is de band eigenlijk tussen jou en je schoonvader?
janneke95 schreef:
Dat is toch niet intiem? Dat je niet van mensen om je heen gediend bent zou ik beter snappen dan een blote buik. Neem aan dat je aan 't zwembad/strand etc ook gewoon in je blote buik ligt.
Ik vind het helemaal niet gek dat je onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen op bepaalde momenten. Bij kraamvisite (natuurlijk) niet, maar bij echo’s, bevalling, borstvoeding heb ik liever geen mannen.
lise1985 schreef:
Dat zit er voor mij helaas niet in. Maar met alle respect, ik ben het echt niet met je eens. Het draait net zo goed om de partner, als alleen om de kraamvrouw. Je mag er wel vanuit gaan dat je partner ook rekening houdt met jou als kraamvrouw en omgekeerd.
Ik vind op zich dat je zelf mag bepalen wie er bij jou komt/jou ziet als je in een kwetsbare positie bent. Daar heeft je man weinig mee te maken.
Maar dat is anders voor het kind. Daarvan kan je het niet maken om de een er wel bij te laten en de ander niet.
Bizar
consuelabananahammok schreef:

Voor iedereen die zich afvraagt, waarom wel een vrouw die ik vertrouw en een goede band mee heb maar niet een man met wie ik een meer afstandelijke 'relatie' heb opgebouwd? Voor mijn gevoel wordt het precies hierboven beschreven.

Dit is puur een gevoel mensen, niets meer en niets minder.
SallySpectra* schreef:
21-06-2019 11:45
Ik vind op zich dat je zelf mag bepalen wie er bij jou komt/jou ziet als je in een kwetsbare positie bent. Daar heeft je man weinig mee te maken.
Maar dat is anders voor het kind. Daarvan kan je het niet maken om de een er wel bij te laten en de ander niet.
Maar het draait hierbij om het kind en om het kersverse gezin, niet om de kraamvrouw.
janneke95 schreef:
Voor iedereen die zich afvraagt, waarom wel een vrouw die ik vertrouw en een goede band mee heb maar niet een man met wie ik een meer afstandelijke 'relatie' heb opgebouwd? Voor mijn gevoel wordt het precies hierboven beschreven.

Hoe komt het dat de band met je schoonvader zo afstandelijk is dan?
lise1985 schreef:
21-06-2019 11:42
Hoe is de band eigenlijk tussen jou en je schoonvader?
Matig. Ik ben vriendelijk tegen hem en hij ook tegen mij. Maar ik heb gewoon geen relatie met hem opgebouwd zoals ik dat met veel andere familieleden wel heb.
janneke95 schreef:

En daar hoef je niet in mee te gaan in elk gevoeletje. Je vriend en je schoonmoeder hebben ook gevoelens.
redbulletje schreef:
21-06-2019 11:40
Ik zou daar niet van gediend zijn. Ga naar al mijn medische afspraken ook gewoon alleen. Hou er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan en al die bemoeizucht om me heen.
Op zo'n moment (medische afspraken) sta je echt niet in het middelpunt van de belangstelling en van bemoeizucht is ook geen sprake. Het is puur steun aan elkaar en degene waarvoor de afspraak is wordt op z'n wenken bediend. Geen woord ongevraagd advies.

Ik hoef er ook niemand bij hoor, maar jouw beeld klopt gewoon niet.
janneke95 schreef:
21-06-2019 11:47
Matig. Ik ben vriendelijk tegen hem en hij ook tegen mij. Maar ik heb gewoon geen relatie met hem opgebouwd zoals ik dat met veel andere familieleden wel heb.
Hoe komt dat dan?
janneke95 schreef:
en dat is gewoon je goed recht
Al wil je de buurvrouw er wel bij, en je broer niet
Jouw Lichaam
lise1985 schreef:
21-06-2019 11:47
Hoe komt het dat de band met je schoonvader zo afstandelijk is dan?
Nou, ik denk dat ik dat gewoon moeilijk vind om mij open te stellen naar, voor mij, 'vreemde mannen'. Nu is hij natuurlijk niet vreemd maar toch is het met hem natuurlijk anders dan mijn oom of broer bijvoorbeeld, met wie ik heel mijn leven al een relatie op heb kunnen bouwen.

Ik denk dat het er puur aan ligt dat ik nooit iemand als vaderfiguur heb gezien en dat dat nu naar hem toe ook moeilijk is.
lilalinda schreef:
21-06-2019 11:49
en dat is gewoon je goed recht
Al wil je de buurvrouw er wel bij, en je broer niet
Jouw Lichaam

Tuurlijk, maar ik snap de teleurstelling van haar vriend heel goed.
lise1985 schreef:
21-06-2019 11:46
Maar het draait hierbij om het kind en om het kersverse gezin, niet om de kraamvrouw.
Deels. Als je net bevallen in de verloskamer ligt, lig je daar natuurlijk heel kwetsbaar, naakt, bezweet. Ik begrijp dat je in die situatie niet iedereen erbij zou laten. Ik zou daarom zeggen (wat ook redelijk gebruikelijk is): laat iedereen even wachten, wacht de controles/hechten af, douche en kleed jezelf aan, en dan kan iedereen komen.
janneke95 schreef:
Waarschijnlijk staan die mensen met de rug naar je toe. En je broek gaat helemaal niet zo ver naar benenden bij een pretecho.
janneke95 schreef:
Tjemig, in een ander topic schrijf je dat je je man wildvreemde vrouwen mee naar huis laat nemen voor een trio maar je buik ontbloten voor een echo vind je 'te intiem'? Vanwaar ineens die preutheid? Heeft je schoonvader je ook nooit in een bikini gezien?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
janneke95 schreef:

dat mag allemaal ook, maar je vriend/man wordt ook vader en hij heeft een vader die opa wordt
dus zijn alles of niets standpunt snap ik heel goed en is ook het makkelijkste uit te voeren
SweetFirefly schreef:
21-06-2019 11:50
Tjemig, in een ander topic schrijf je dat je je man wildvreemde vrouwen mee naar huis laat nemen voor een trio maar je buik ontbloten voor een echo vind je 'te intiem'? Vanwaar ineens die preutheid? Heeft je schoonvader je ook nooit in een bikini gezien?
Wauw, deze reactie had ik even niet zien aankomen zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven