Mannelijk bezoek (schoonvader) bij zwangerschap

21-06-2019 10:24 274 berichten
x

Moet ik mijn schoonvader ook (net als de vrouwen) bij elk bovengenoemde punt verwelkomen?

Totaal aantal stemmen: 164

Ja, dat is wel zo eerlijk (54%)
Nee, niet als je dat niet wilt (26%)
Dat moet je echt zelf bepalen (20%)
anoniem_64fa0d4a7620c wijzigde dit bericht op 02-08-2019 12:03
Reden: herkenbaarheid
0.00% gewijzigd
Relax.
En natuurlijk kan je het niet maken om hem op de gang te laten staan als de rest binnenkomt. Ben je mal.
Ik hoefde mijn schoonvader echt niet bij de bevalling hoor... Moeder en schoonmoeder prima, zijn ook vrouwen die bevallen zijn. Maar no way dat mijn schoonvader me tussen de benen zat te kijken, dat is te privé.
SallySpectra* schreef:
21-06-2019 10:25
Relax.
En natuurlijk kan je het niet maken om hem op de gang te laten staan als de rest binnenkomt. Ben je mal.
Dit.
SallySpectra* schreef:
21-06-2019 10:25
Relax.
Het is niet alleen jouw schoonvader, het is ook de vader van je partner. Het draait niet alleen om jou, maar ook om je partner.
andrea82 schreef:
21-06-2019 10:26
Ik hoefde mijn schoonvader echt niet bij de bevalling hoor... Moeder en schoonmoeder prima, zijn ook vrouwen die bevallen zijn. Maar no way dat mijn schoonvader me tussen de benen zat te kijken, dat is te privé.
Daar heeft ze het ook niet over, toch?
Alle reacties Link kopieren
Jij mag dat zelf bepalen, het is joue bevalling.
Ikzelf vind dat opa net zo welkom is als oma. Bij mij was iedereen welkom, behalve bij de bevalling, daar waren alleen mijn man en de mannelijke verloskundige bij.
Huh?
Nooit over nagedacht. De bevalling was van mijn man en mij.
De uren na de bevalling - s nachts om 1 uur gaan slapen en de volgende ochtend rond 11 uur waren de kersverse opa's en oma's welkom.

Voor een uurtje.

En toen s avonds weer een uurtje.

Etc etc

Echo's zelf met man.
Kraamtijd op visite voor steeds een uurtje of iets langer uiteraard, lag aan wie het was.

Maar uiteraard wel de mannelijke kant van de familie ook.
mee naar echo's etc mag je natuurlijk zelf bepalen. En dat doe je toch niet met een optocht aan mensen.

Maar zodra beebje er is, en jij opgefrist bent, komt schoonvader natuurlijk zijn kleinkind bewonderen
De eerste uren na de bevalling heb ik trouwens gewoon gedoucht. Bij de oudste mocht ik daarna naar huis. Daar installeerde ik me in bed met baby en toen kwam iedereen even een paar minuten binnenkijken.
Bij de tweede bleef ik in het ziekenhuis maar ging het hetzelfde. Pas toen ik toonbaar en gekleed was, kwam er bezoek.

Doe daar verder niet te moeilijk over, zou ik je aanraden. Dit zijn echt echt echt niet de belangrijkste momenten in jullie leven als gezin.
Dat kun je inderdaad niet maken.
andrea82 schreef:
21-06-2019 10:26
Ik hoefde mijn moeder en schoonmoeder ook niet bij de bevalling. Daar gaat de vraag van TO niet over.
De eerste uren na de bevalling wel je schoonmoeder maar niet je schoonvader zien vind ik niet kunnen, eerlijk gezegd. Bij de bevalling zelf of echo's vind ik dat een ander verhaal. En ik denk ook dat je schoonvader wellicht zelf niet eens bij de echo's e.d wil zijn
Denk niet dat schoonvader staat te springen om mee te gaan naar echo's en bij de bevalling te zijn.
Natuurlijk komt hij wel op kraambezoek, het is zijn kleinkind!
ik geef mn bek ook maar een douw
Wil hij er überhaupt wel bij zijn?
Pretecho, waarom zou die man er niet bij mogen zijn als zijn vrouw en dochter er wel bij mogen zijn?

Eerste uren na bevalling; dus iedereen mag de baby bewonderen, maar hij moet in z'n eentje op de gang wachten? Omdat hij een penis heeft?

Rest kraamtijd; wederom mogen zijn vrouw en dochter komen maar hij niet?

Ik vind je erg onredelijk. Wat heeft die man jou misdaan? Waarom heb je zo'n hekel aan hem? Of is het echt puur seksisme?
Madeliefjees schreef:
21-06-2019 10:38
Denk niet dat schoonvader staat te springen om mee te gaan naar echo's en bij de bevalling te zijn.
Natuurlijk is hij welkom op kraambezoek. Maar ik heb t echt over de eerste tijd na de bevalling als ik bijvoorbeeld nog niet helemaal 'opgefrist' ben en waarschijnlijk wel mijn moeder en wellicht mijn schoonmoeder erbij zou willen hebben. Nadat ik opgefrist ben zou hij vanzelfsprekend welkom zijn.
De eerste uren na de bevalling ging in mijn geval toch niet lukken.... tegen de tijd dat je er aan toe bent, moesten (schoon)ouders nog de auto in stappen en dan duurde het nog wel even. Maar welkom was die directe familie gewoon inclusief schoonvader.

Misschien van te voren bekijken hoe je er aan kunt werken om je dan wel fijn te voelen en er niet tegenop te zien?
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. En nee ik vind het ook niet kunnen, zolang je bent aangekleed heeft jouw schoonvader evenveel rechten als de anderen, het is ook zijn kleinkind. Misschien denk je een beetje zwaarder vanwege jouw hormonen dat kan
Voordat ik opgefrist was, hoefde er voor mij nog geen enkel bezoek te komen :-P
Kort na de bevalling zou ik schoonvader ook even uitsluiten. Bij echo's zou het mij niet uitmaken. En de kraamtijd? Tja, als hij zin heeft om vieze luiers te komen verschonen en bedden te wassen: prima, zou ik denken. Alle hulp rondom borstvoeding daarentegen: nee, liever niet.
Madeliefjees schreef:
21-06-2019 10:38
Het gaat niet over bij de bevalling zijn. En waarom zou hij niet bij de pretecho willen zijn? Zijn vrouw en dochter zijn daar ook bij als ik het goed begrijp.
ikBedoelHetGoed schreef:
21-06-2019 10:42
Kort na de bevalling zou ik schoonvader ook even uitsluiten. Bij echo's zou het mij niet uitmaken. En de kraamtijd? Tja, als hij zin heeft om vieze luiers te komen verschonen en bedden te wassen: prima, zou ik denken. Alle hulp rondom borstvoeding daarentegen: nee, liever niet.
Dus iedereen mag de baby bewonderen, maar schoonvader niet. Die ziet zijn vrouw en dochter naar binnen gaan en moet in z'n eentje blijven wachten op de gang.
janneke95 schreef:
21-06-2019 10:40
Natuurlijk is hij welkom op kraambezoek. Maar ik heb t echt over de eerste tijd na de bevalling als ik bijvoorbeeld nog niet helemaal 'opgefrist' ben en waarschijnlijk wel mijn moeder en wellicht mijn schoonmoeder erbij zou willen hebben. Nadat ik opgefrist ben zou hij vanzelfsprekend welkom zijn.
Jeetje doe niet zo moeilijk. Je bevalt, je komt bij, eet misschien iets, je belt wat mensen, gaat douchen, kleed je aan en dan komt het bezoek eens aankakken. Dat opfrissen duurt geen uren hoor, even douchen en schone kleding aan. Wie weet beval je om 3 ‘s nachts ofzo. Of gaat de bevalling niet helemaal voorspoedig (bij mij ging alles goed maar ik moest beide keren gehecht worden, daar wil je sowieso niemand bij hebben). Kijk gewoon hoe het loopt.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 10:47
4.54% gewijzigd
Annelleke schreef:
21-06-2019 10:44
Dus iedereen mag de baby bewonderen, maar schoonvader niet. Die ziet zijn vrouw en dochter naar binnen gaan en moet in z'n eentje blijven wachten op de gang.
Bizar. Ik vind het echt egoïstisch. Niet alles draait om de vrouw als het gaat om een bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven