Mannelijk bezoek (schoonvader) bij zwangerschap

21-06-2019 10:24 274 berichten
x

Moet ik mijn schoonvader ook (net als de vrouwen) bij elk bovengenoemde punt verwelkomen?

Totaal aantal stemmen: 164

Ja, dat is wel zo eerlijk (54%)
Nee, niet als je dat niet wilt (26%)
Dat moet je echt zelf bepalen (20%)
anoniem_64fa0d4a7620c wijzigde dit bericht op 02-08-2019 12:03
Reden: herkenbaarheid
0.00% gewijzigd
En je kan gewoon natuurlijk iedereen pas bellen als je opgefrist bent.
Een uurtje later het kind zien, is ook prima hoor.
Annelleke schreef:
21-06-2019 12:32
Ik zou geheid ruzie krijgen met mijn moeder erbij. Ze bedoelt het altijd goed, maar ze weet altijd precies het verkeerde te doen en zeggen. Nee, dat zou niet goed gaan.
Zo herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
21-06-2019 12:23
Nou, bij een bevalling kan ik me voorstellen dat je aan je moeder steun hebt.
nou, aan mijn moeder niet hoor.
Die gaat alleen zitten vertellen hoe zwaar haar bevalling was :)
Adelaide schreef:
21-06-2019 12:38
Kom op zeg. Jij baart het kind, niet de partner. Is dat verschil nu echt zo moeilijk te begrijpen?
Ja. Want je krijgt het kind samen.
lise1985 schreef:
21-06-2019 12:42
De man ligt niet al poepend (en in mijn geval: kotsend) in zijn nakie een kind uit zijn doos te persen. Dat gedeelte komt enkel en alleen voor rekening van de vrouw.
Rosalind schreef:
21-06-2019 12:28
Ik zou mijn moeder voor geen goud bij de bevalling willen. En dus ook niet mijn schoonmoeder of -vader.
Dat kan ik ook heel goed begrijpen dat je het juist niet wil.
Mijn laatste bevalling was mijn moeder niet bij. Niet omdat ze minder vertrouwd was ofzo.
Maar ik zat inmiddels zelf in een andere fase van mijn leven. Ouder, volwassener , meer vertrouwen in mijzelf.
SallySpectra* schreef:
21-06-2019 12:46
De man ligt niet al poepend (en in mijn geval: kotsend) in zijn nakie een kind uit zijn doos te persen. Dat gedeelte komt enkel en alleen voor rekening van de vrouw.
Het is voor een man net zo goed een heftige ervaring.
lise1985 schreef:
21-06-2019 12:48
Niet net zo goed hoor.
lise1985 schreef:
tja... maar toch niet echt te vergelijken hoor.
Maar los daarvan: een kind krijg je met zijn tweeën, niet met je schoonouders erbij.
lise1985 schreef:
Maar het is enkel het vrouwenlichaam dat ervoor gebruikt wordt
Het draait in de kraamtijd om zorg voor de baby en ook voor moeder. Ik weet niet hoe jouw bevallingen waren, maar de mijne waren echt eenvoudig (geen knip, geen scheur) en toch kwam ik er als een anders mens uit

En juist alle zaken die te maken hebben met die tijd (en ook een latere keus voor aan abortus) heeft vader een bijrol, want IK heb de doorslaggevende stem. Het is mijn lichaam. Dus Borst/Fles MIJN keus. Wie ziet mijn borsten bloot? Mijn keus. Wie gaat mee naar de echo, mijn keus.
SweetFirefly schreef:
21-06-2019 11:50
Tjemig, in een ander topic schrijf je dat je je man wildvreemde vrouwen mee naar huis laat nemen voor een trio maar je buik ontbloten voor een echo vind je 'te intiem'? Vanwaar ineens die preutheid? Heeft je schoonvader je ook nooit in een bikini gezien?

Dit werpt (no pun intended) opeens een heel ander licht op dit topic...
trotter wijzigde dit bericht op 21-06-2019 13:00
0.25% gewijzigd
lise1985 schreef:
Onvergelijkbaar!
En mijn aanname is, is dat jij nooit bevallen bent
lise1985 schreef:
Je wordt allebei ouder, maar er is er maar een die het kind draagt, baart en daarna een soms lange periode van herstel (fysiek en mentaal) tegemoet gaat. Daarom ligt de keuze voor ziekenhuis of thuis, pijnstilling en ingrepen bij de bevalling, en ja, ook wie er bij mag zijn en wie niet, terecht bij die persoon.
lilalinda schreef:
21-06-2019 12:50
Onvergelijkbaar!
En mijn aanname is, is dat jij nooit bevallen bent
Ik kan geen kinderen krijgen, dus dat klopt.

Ik begrijp ook wel wat je zegt hoor, daar gaat het niet om. Maar het is mijn mening dat de man in dit verhaal niet ondergeschikt is aan de vrouw.
SallySpectra* schreef:
21-06-2019 12:46
Ja dat is idd precies zoals ik dat verschil ook zie.
Je krijgt idd samen een kind, maar van de twee is het wel de vrouw die haar volledige decorum verliest tijdens het bevallen en ook wellicht uren daarna nodig heeft om weer het gevoel te hebben dat haar decorum weer bij elkaar geraapt is.
En daarnaast ook nog eens diegene die fysiek en mentaal de zware klus dient te klaren en aan haar welke steun ze daar bij kan gebruiken.

Dus ja, in dat geval is het wel de vrouw die bepaalt wie er vooral niet bij mag zijn. Zij ligt immers open en bloot publiekelijk tentoongesteld.
Een man ligt er niet naast met zijn blote penis mee in bed te poepen en vruchtwater te lanceren.
lise1985 schreef:
21-06-2019 12:52

Ik begrijp ook wel wat je zegt hoor, daar gaat het niet om. Maar het is mijn mening dat de man in dit verhaal niet ondergeschikt is aan de vrouw.
dat is hij wel, Mijn lichaam is van Mij, en alleen IK bepaal de grenzen.

net zo goed, dat ik niet bepaal of hij naar de tandarts gaat of zijn amandelen laat knippen
en wie daar bij mag zijn
lise1985 schreef:
21-06-2019 12:52

Maar dat is het wat bevallen betreft dus wel.
Mijn man had hoog en laag kunnen springen als hij zijn moeder bij de bevalling had willen hebben, maar mijn lijf, mijn laatste woord.
Maar TO heeft het toch niet over wie er tijdens de bevalling bij is? Het gaat om (pret)echo’s, de eerste uren na de bevalling en de kraamtijd. Dat is nogal een verschil.
Ghost79 schreef:
21-06-2019 12:55
Maar TO heeft het toch niet over wie er tijdens de bevalling bij is? Het gaat om (pret)echo’s, de eerste uren na de bevalling en de kraamtijd. Dat is nogal een verschil.
nee hoor, ook voor een echo geldt: MIJN lichaam, IK bepaal
Ghost79 schreef:
21-06-2019 12:55
Klopt, er wordt nogal afgedwaald nu.
consuelabananahammok schreef:
21-06-2019 12:54
Maar dat is het wat bevallen betreft dus wel.
Mijn man had hoog en laag kunnen springen als hij zijn moeder bij de bevalling had willen hebben, maar mijn lijf, mijn laatste woord.
Ik ben dan meer van het overleggen.

Ik ben dan misschien wel niet bevallen of ga dat ooit doen, maar ik heb momenteel zat andere medische handelingen aan mijn lijf. En hoewel het mijn gezondheid is en mijn lichaam, beïnvloedt het het leven van mijn man ook behoorlijk. En daarom heeft hij net zo goed een stem in het verhaal en overleggen we. Ja, dan heb ik nog steeds het laatste woord, maar het draait niet alleen om wat ik wil.

Een verschil in zienswijze dus, maar ik vind het wel interessant.
lise1985 schreef:
21-06-2019 12:58
Ik ben dan meer van het overleggen.

Ik ben dan misschien wel niet bevallen of ga dat ooit doen, maar ik heb momenteel zat andere medische handelingen aan mijn lijf. En hoewel het mijn gezondheid is en mijn lichaam, beïnvloedt het het leven van mijn man ook behoorlijk. En daarom heeft hij net zo goed een stem in het verhaal en overleggen we. Ja, dan heb ik nog steeds het laatste woord, maar het draait niet alleen om wat ik wil.

Een verschil in zienswijze dus, maar ik vind het wel interessant.
Ik vind dat allemaal totaal niet vergelijkbaar.
Ik overleg werkelijk 0,0 wanneer het gaat over waar IK mijn grenzen heb liggen wat betreft mijn eigen lichaam.
Die heb ik namelijk heel helder, en daar heeft niemand zeggenschap over.

Ik neem zomaar aan, dat wanneer jouw man aan jou zou vragen of je even naakt met je benen wijd wil gaan liggen in het bijzijn van zijn moeder/ vader en dan ook nog gaat liggen poepen, vervolgens in een bak gaat kotsen en je pijn moet gaan verbijten omdat je vagina in brand staat.
Dat jij dat verzoek niet eens gaat overwegen en gaat overleggen wat jullie met die vraag gaan doen, als dat voor jou overduidelijk een no go is.
consuelabananahammok schreef:
21-06-2019 13:08
Ik vind dat allemaal totaal niet vergelijkbaar.
Ik overleg werkelijk 0,0 wanneer het gaat over waar IK mijn grenzen heb liggen wat betreft mijn eigen lichaam.
Die heb ik namelijk heel helder, en daar heeft niemand zeggenschap over.

Ik neem zomaar aan, dat wanneer jouw man aan jou zou vragen of je even naakt met je benen wijd wil gaan liggen in het bijzijn van zijn moeder/ vader en dan ook nog gaat liggen poepen, vervolgens in een bak gaat kotsen en je pijn moet gaan verbijten omdat je vagina in brand staat.
Dat jij dat verzoek niet eens gaat overwegen en gaat overleggen wat jullie met die vraag gaan doen, als dat voor jou overduidelijk een no go is.
Maar voor ons is het geen issue. We zijn het er allebei over eens dat ouders niet bij een bevalling aanwezig hoeven zijn.
Ik zou al die momenten alleen delen met je partner. Waarom zou je er zo'n poppenkast van maken?
Bij echo’s en dergelijke heb ik mijn schoonvader nooit meegevraagd, die behoefte had ik niet. Schoonmoeder wel bij geslachtsecho en later pretecho. Na de bevalling, toen ik oké was mochten ze allemaal naar binnen, dus ook schoonvader maar niet te lang want wilde douchen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven