Mannelijk bezoek (schoonvader) bij zwangerschap
vrijdag 21 juni 2019 om 11:41
Oh ja, als het om mijn lichaam gaat, absoluut fuck mijn partner.
Dit gaat over of je als vrouw al voldoende op je gemak voelt om wie dan ook in welke verschijning naast je bed te hebben nadat je met vagina en al een “ oorlog “ hebt doorstaan, En je je wellicht voelt alsof al wat er onder de dekens gaande is, op je voorhoofd getatoeëerd staat.
Als mijn partner zijn pasgeboren kind wil delen met zijn ouders, geen probleem. Maar die kan dan ook gewoon meegenomen worden daar hoef ik niet perse in mijn kwetsbare staat bij te zijn toch.
Ik vind overigens dat er een hoop aan voorbij gaan dat to haar vader jong heeft verloren en dus geen enkele feeling heeft met een vaderfiguur in haar leven, noch is opgegroeid met een man in haar leven die dicht bij haar staat tijdens haar ontwikkeling waardoor ze heeft kunnen leren en ervaren zich daarmee vertrouwd te voelen als vrouw.
Voor to is wellicht een schoonvader sowieso vele malen minder vertrouwd dan voor iemand die wel al gewend is een vader figuur in haar leven te hebben.
Ik snap wel dat dit voor haar zeer onbekend is en ze daar een terughoudendheid bij voelt voor een komend moment waarbij je je wellicht onzeker en kwetsbaar bij kan voelen.
Dat zit er voor mij helaas niet in. Maar met alle respect, ik ben het echt niet met je eens. Het draait net zo goed om de partner, als alleen om de kraamvrouw. Je mag er wel vanuit gaan dat je partner ook rekening houdt met jou als kraamvrouw en omgekeerd.ikBedoelHetGoed schreef: ↑21-06-2019 11:30Maar bij deze gelegenheid wel een stuk minder. Beval een keer en je snapt waarom.
En je denkt dat je schoonvader geïnteresseerd is in wat er in je broek zit, in plaats van wat er op het scherm te zien is? Waarom is het niet te intiem om je schoonmoeder of schoonzus erbij te laten zijn?
vrijdag 21 juni 2019 om 11:42
consuelabananahammok schreef: ↑21-06-2019 11:41Oh ja, als het om mijn lichaam gaat, absoluut fuck mijn partner.
Dit gaat over of je als vrouw al voldoende op je gemak voelt om wie dan ook in welke verschijning naast je bed te hebben nadat je met vagina en al een “ oorlog “ hebt doorstaan, En je je wellicht voelt alsof al wat er onder de dekens gaande is, op je voorhoofd getatoeëerd staat.
Als mijn partner zijn pasgeboren kind wil delen met zijn ouders, geen probleem. Maar die kan dan ook gewoon meegenomen worden daar hoef ik niet perse in mijn kwetsbare staat bij te zijn toch.
Ik vind overigens dat er een hoop aan voorbij gaan dat to haar vader jong heeft verloren en dus geen enkele feeling heeft met een vaderfiguur in haar leven, noch is opgegroeid met een man in haar leven die dicht bij haar staat tijdens haar ontwikkeling waardoor ze heeft kunnen leren en ervaren zich daarmee vertrouwd te voelen als vrouw.
Voor to is wellicht een schoonvader sowieso vele malen minder vertrouwd dan voor iemand die wel al gewend is een vader figuur in haar leven te hebben.
Ik snap wel dat dit voor haar zeer onbekend is en ze daar een terughoudendheid bij voelt voor een komend moment waarbij je je wellicht onzeker en kwetsbaar bij kan voelen.
Voor het gemak heb je even over de pretecho's en de kraamtijd heen gelezen waar de beste man ook niet welkom is?
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 11:42
1.33% gewijzigd
vrijdag 21 juni 2019 om 11:42
Dat is toch niet intiem? Dat je niet van mensen om je heen gediend bent zou ik beter snappen dan een blote buik. Neem aan dat je aan 't zwembad/strand etc ook gewoon in je blote buik ligt.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:45
Ik vind op zich dat je zelf mag bepalen wie er bij jou komt/jou ziet als je in een kwetsbare positie bent. Daar heeft je man weinig mee te maken.
Maar dat is anders voor het kind. Daarvan kan je het niet maken om de een er wel bij te laten en de ander niet.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:45
Voor iedereen die zich afvraagt, waarom wel een vrouw die ik vertrouw en een goede band mee heb maar niet een man met wie ik een meer afstandelijke 'relatie' heb opgebouwd? Voor mijn gevoel wordt het precies hierboven beschreven.consuelabananahammok schreef: ↑21-06-2019 11:41Oh ja, als het om mijn lichaam gaat, absoluut fuck mijn partner.
Dit is puur een gevoel mensen, niets meer en niets minder.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:46
Maar het draait hierbij om het kind en om het kersverse gezin, niet om de kraamvrouw.SallySpectra* schreef: ↑21-06-2019 11:45Ik vind op zich dat je zelf mag bepalen wie er bij jou komt/jou ziet als je in een kwetsbare positie bent. Daar heeft je man weinig mee te maken.
Maar dat is anders voor het kind. Daarvan kan je het niet maken om de een er wel bij te laten en de ander niet.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:47
Hoe komt het dat de band met je schoonvader zo afstandelijk is dan?janneke95 schreef: ↑21-06-2019 11:45Voor iedereen die zich afvraagt, waarom wel een vrouw die ik vertrouw en een goede band mee heb maar niet een man met wie ik een meer afstandelijke 'relatie' heb opgebouwd? Voor mijn gevoel wordt het precies hierboven beschreven.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:47
janneke95 schreef: ↑21-06-2019 11:45Voor iedereen die zich afvraagt, waarom wel een vrouw die ik vertrouw en een goede band mee heb maar niet een man met wie ik een meer afstandelijke 'relatie' heb opgebouwd? Voor mijn gevoel wordt het precies hierboven beschreven.
En daar hoef je niet in mee te gaan in elk gevoeletje. Je vriend en je schoonmoeder hebben ook gevoelens.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:48
Op zo'n moment (medische afspraken) sta je echt niet in het middelpunt van de belangstelling en van bemoeizucht is ook geen sprake. Het is puur steun aan elkaar en degene waarvoor de afspraak is wordt op z'n wenken bediend. Geen woord ongevraagd advies.redbulletje schreef: ↑21-06-2019 11:40Ik zou daar niet van gediend zijn. Ga naar al mijn medische afspraken ook gewoon alleen. Hou er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan en al die bemoeizucht om me heen.
Ik hoef er ook niemand bij hoor, maar jouw beeld klopt gewoon niet.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:49
vrijdag 21 juni 2019 om 11:49
Nou, ik denk dat ik dat gewoon moeilijk vind om mij open te stellen naar, voor mij, 'vreemde mannen'. Nu is hij natuurlijk niet vreemd maar toch is het met hem natuurlijk anders dan mijn oom of broer bijvoorbeeld, met wie ik heel mijn leven al een relatie op heb kunnen bouwen.
Ik denk dat het er puur aan ligt dat ik nooit iemand als vaderfiguur heb gezien en dat dat nu naar hem toe ook moeilijk is.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:50
Deels. Als je net bevallen in de verloskamer ligt, lig je daar natuurlijk heel kwetsbaar, naakt, bezweet. Ik begrijp dat je in die situatie niet iedereen erbij zou laten. Ik zou daarom zeggen (wat ook redelijk gebruikelijk is): laat iedereen even wachten, wacht de controles/hechten af, douche en kleed jezelf aan, en dan kan iedereen komen.
Tjemig, in een ander topic schrijf je dat je je man wildvreemde vrouwen mee naar huis laat nemen voor een trio maar je buik ontbloten voor een echo vind je 'te intiem'? Vanwaar ineens die preutheid? Heeft je schoonvader je ook nooit in een bikini gezien?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
vrijdag 21 juni 2019 om 11:51
dat mag allemaal ook, maar je vriend/man wordt ook vader en hij heeft een vader die opa wordtjanneke95 schreef: ↑21-06-2019 11:45Voor iedereen die zich afvraagt, waarom wel een vrouw die ik vertrouw en een goede band mee heb maar niet een man met wie ik een meer afstandelijke 'relatie' heb opgebouwd? Voor mijn gevoel wordt het precies hierboven beschreven.
dus zijn alles of niets standpunt snap ik heel goed en is ook het makkelijkste uit te voeren
vrijdag 21 juni 2019 om 11:51
Wauw, deze reactie had ik even niet zien aankomen zeg.SweetFirefly schreef: ↑21-06-2019 11:50Tjemig, in een ander topic schrijf je dat je je man wildvreemde vrouwen mee naar huis laat nemen voor een trio maar je buik ontbloten voor een echo vind je 'te intiem'? Vanwaar ineens die preutheid? Heeft je schoonvader je ook nooit in een bikini gezien?