Meeroken
vrijdag 21 september 2018 om 22:37
Hoi allemaaal,
Momenteel ben ik 8 weken zwanger. We hebben een bbq vanavond en er zitten om me heen meerdere mensen te roken. Krijg er gewoon hoofdpijn van.
Mijn vraag is: kan dit kwaad voor de baby? Het komt niet structureel voor, eigenlijk bijna nooit. alleen nu is het vervelend en maak ik me zorgen over de baby.
Momenteel ben ik 8 weken zwanger. We hebben een bbq vanavond en er zitten om me heen meerdere mensen te roken. Krijg er gewoon hoofdpijn van.
Mijn vraag is: kan dit kwaad voor de baby? Het komt niet structureel voor, eigenlijk bijna nooit. alleen nu is het vervelend en maak ik me zorgen over de baby.
vrijdag 21 september 2018 om 23:36
Semmybrouwer schreef: ↑21-09-2018 23:34Het was een bbq die een vriend hield als feest om te vieren dat hij kankervrij is. Ik vond het, mede door deze gelegenheid, niet gepast om meteen naar binnen te rennen en me niet meer te laten zien. Hij is mn beste vriend en dit betekent veel voor hem.
Sorry hoor maar:
Verder: ik ben helemaal niet jaloers op andermans bbq's, ben vast niet de enige.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 23:43
1.13% gewijzigd
vrijdag 21 september 2018 om 23:38
Semmybrouwer schreef: ↑21-09-2018 23:12Zou graag voor mezelf willen weten of dit gevolgen heeft voor het kindje en/of de ontwikkeling ervan. Heb er 4 uur ingezeten...
Niemand kan met zekerheid zeggen of het wél of géén schade gaat veroorzaken bij je ontwikkelende foetus, dus daar ga je gewoon geen sluitend antwoord op krijgen. Maar stel dat het nadelige gevolgen heeft voor je foetus, wat dan?
vrijdag 21 september 2018 om 23:38
Jaloers op ander mans bbqs? Zie je ergens staan dat iemand dat typt dan.Hetvrijewoord schreef: ↑21-09-2018 23:36Sorry hoor maar:![]()
Ik ben helemaal niet jaloers op andermans bbq's, ben vast niet de enige.![]()
vrijdag 21 september 2018 om 23:40
Lijkt me beter als dit topic verwijderd wordt. Ik heb dit al gemeld bij een moderator met een aantal rapportages naar mensen erbij.
Ik stel een serieuze vraag maar vervolgens komen er beschuldigende, kwetsende reacties op, blijkbaar niets beters te doen. Waardoor ik mij een slechte toekomstige moeder ga voelen. Het kwetst me echt. Ik ben blij dat ik niet zulk karakter heb.
Voor de mensen die wel serieus reageerde(ongeacht of dit zin heeft voor de uitkomst), bedankt. Ik waardeer dit enorm.
Ik stel een serieuze vraag maar vervolgens komen er beschuldigende, kwetsende reacties op, blijkbaar niets beters te doen. Waardoor ik mij een slechte toekomstige moeder ga voelen. Het kwetst me echt. Ik ben blij dat ik niet zulk karakter heb.
Voor de mensen die wel serieus reageerde(ongeacht of dit zin heeft voor de uitkomst), bedankt. Ik waardeer dit enorm.
vrijdag 21 september 2018 om 23:45
Semmybrouwer schreef: ↑21-09-2018 23:40Lijkt me beter als dit topic verwijderd wordt. Ik heb dit al gemeld bij een moderator met een aantal rapportages naar mensen erbij.
Ik zou toch eens informeren bij de pop-poli, dat is echt geen schande hoor.
vrijdag 21 september 2018 om 23:48
Weet je wel wat een pop-poli is? Dit gaat over psychiatrie in zwangerschap. Ik werk zelf binnen het psychiatrisch ziekenhuis dus ik weet wel wanneer er sprake is van iets psychisch en wanneer niet.
vrijdag 21 september 2018 om 23:51
Helaas wel... Vind het zelf ook onbeschoft. Uberhaupt dat mensen bepalen voor anderen dat ze mee gaan roken, maar dat ter zijde.
vrijdag 21 september 2018 om 23:52
Semmybrouwer schreef: ↑21-09-2018 23:48Weet je wel wat een pop-poli is? Dit gaat over psychiatrie in zwangerschap. Ik werk zelf binnen het psychiatrisch ziekenhuis dus ik weet wel wanneer er sprake is van iets psychisch en wanneer niet.
Dat je daar werkt betekent nog niet dat je jezelf goed kunt beoordelen.
Waarom vind je onderstaande reactie eigenlijk te ver gaan? Het is toch een heel reële post? Ik benijd je in elk geval niet.
Morgenstond_ schreef: ↑21-09-2018 23:29Het is een nonsens reactie, dat weet je wel toch? Jaloers op 8 weken zwanger en 4 uur buiten met dit weer onder een doek in de rook zitten en zorgen maken over van alles en nog wat, en nog zo'n 32 weken te gaan?
vrijdag 21 september 2018 om 23:59
Die reactie vind ik niet te ver gaan. Maar reacties van bepaalde anderen wel. Om maar een opsomming te maken: gevoel geven dat ik me aanstel en dit wordt letterlijk benoemd, sarcasme dat mn kindje ten dode opgeschreven is, dat ik nú al een pesthumeur hebt en arme vriend die ik heb terwijl mensen dit humeur veroorzaken, ik mag best voor mezelf opkomen in deze. Daarnaast nog teruggegrepen naar topics die ik 5(!) Weken geleden opende voor het laatst, dit is totaal niet relevant. En als laatste dat ik op een ander acount op me zelf reageer. Sorry hoor... Ik sta in mn eeentje wel mn mannetje, daar heb ik niemand anders of dubbelnick voor nodig. Ik voel me echt belachelijk gemaakt door bepaalde op dit forum. Maar op Viva schijnt dit normaal te zijn.. ik snap zulke mensen niet, die ander mans zorgen(hoe dom je die miss ook vindt) belachelijk maakt. Zorgen zijn zorgen, en die hoor je serieus te nemen.het valt me vaker op dat zorgen van mensen echt onderuit gehaald worden en dit vind ik heel kwalijk. Maargoed, dit zegt natuurlijk meer over hen dan over mij of anderen hier.
zaterdag 22 september 2018 om 00:04
Semmybrouwer schreef: ↑21-09-2018 23:59Die reactie vind ik niet te ver gaan. Maar reacties van bepaalde anderen wel. Om maar een opsomming te maken: gevoel geven dat ik me aanstel en dit wordt letterlijk benoemd, sarcasme dat mn kindje ten dode opgeschreven is, dat ik nú al een pesthumeur hebt en arme vriend die ik heb terwijl mensen dit humeur veroorzaken, ik mag best voor mezelf opkomen in deze. Daarnaast nog teruggegrepen naar topics die ik 5(!) Weken geleden opende voor het laatst, dit is totaal niet relevant. En als laatste dat ik op een ander acount op me zelf reageer. Sorry hoor... Ik sta in mn eeentje wel mn mannetje, daar heb ik niemand anders of dubbelnick voor nodig. Ik voel me echt belachelijk gemaakt door bepaalde op dit forum. Maar op Viva schijnt dit normaal te zijn.. ik snap zulke mensen niet, die ander mans zorgen(hoe dom je die miss ook vindt) belachelijk maakt. Zorgen zijn zorgen, en die hoor je serieus te nemen.
Maar je hebt hem wel gemeld toch? Ik begrijp wel dat er voor jou vervelende reacties tussenstaan maar dat je vindt dat oudere topics niet relevant zijn ben ik niet met je eens, het lijkt namelijk wel op een patroon te duiden en geeft wel context aan je huidige vraag. Ik denk dat je niet dom bent dus ik denk dat jij ook best weet dat niet niemand sluitend antwoord op je vraag kan geven. Begrijp je dan zelf waarom je hem op deze manier stelt?
En mijn advies: voortaan niet meer in de rook blijven zitten hoor. Of je gooit in de groep of er buiten de overkapping gerookt kan worden of je geeft aan dat je ergens anders gaat zitten omdat je niet goed tegen de rook kan.
zaterdag 22 september 2018 om 00:07
Ik snap dat er geen bewezen antwoord op zal komen maar het is wel fijn te horen dat het waarschijnlijk niet veel kwaad kan... Gezien op internet staat dat je een miskraam kan krijgen door meeroken... Dus je snapt dat ik me vervolgens zorgen maak, zacht gezegd...gezien mn prille zwangerschap en dat ontwikkeling nog volop bezig is.S-Groot schreef: ↑22-09-2018 00:04Maar je hebt hem wel gemeld toch? Ik begrijp wel dat er voor jou vervelende reacties tussenstaan maar dat je vindt dat oudere topics niet relevant zijn ben ik niet met je eens, het lijkt namelijk wel op een patroon te duiden en geeft wel context aan je huidige vraag. Ik denk dat je niet dom bent dus ik denk dat jij ook best weet dat niet niemand sluitend antwoord op je vraag kan geven. Begrijp je dan zelf waarom je hem op deze manier stelt?
En mijn advies: voortaan niet meer in de rook blijven zitten hoor. Of je gooit in de groep of er buiten de overkapping gerookt kan worden of je geeft aan dat je ergens anders gaat zitten omdat je niet goed tegen de rook kan.
zaterdag 22 september 2018 om 00:15
Je baby heeft je hersencellen opgegeten? Of je werkt er niet bij de medische staf? Anders weet je heel goed of dit schadelijk is... En serieus... een feestje om kankervrij te vieren in de rook?Semmybrouwer schreef: ↑21-09-2018 23:48Weet je wel wat een pop-poli is? Dit gaat over psychiatrie in zwangerschap. Ik werk zelf binnen het psychiatrisch ziekenhuis dus ik weet wel wanneer er sprake is van iets psychisch en wanneer niet.
Ik ben het wel eens met de rest dat je hulp moet gaan zoeken en ook dat je niet jezelf kunt beoordelen. Blijkbaar zie je de dingen niet heel helder meer... dus ga naar je ha en laat je helpen. Je moet nog een weekje of 30 zo door met alle stress, onverwachte dingen en onzekerheden en daarna...de horror heb je de stress van je baby, eet het wel goed? Hoort het zo vaak te plassen? Het heeft een rood vlekje, wat te doen? Iemand heeft het een "zout" patatje gegeven en ik ben boos (gebaseerd op ware verhalen dit). Ik gun je minder stress. Dus zoek HULP!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 22 september 2018 om 00:18
Hoe kan jij beoordelen of dat een hel voor me wordt? Dat ik enorm blij ben en er oprecht geniet, dat wordt ook maar ff vergeten.XxprisjuhxX schreef: ↑22-09-2018 00:16Je komt heel gestresst over neem die raad aan over die poli anders gaan het echt een hel voor je worden die 7 maanden die je nog moet .![]()
zaterdag 22 september 2018 om 00:20
Niemand weet het of heeft een pasklaar antwoord. Maar jij schijnt het wel te weten?Kia•Ora schreef: ↑22-09-2018 00:15Je baby heeft je hersencellen opgegeten? Of je werkt er niet bij de medische staf? Anders weet je heel goed of dit schadelijk is... En serieus... een feestje om kankervrij te vieren in de rook?Zwanger of niet, ik had rechtsomkeer gemaakt. Doe even normaal zeg.
Ik ben het wel eens met de rest dat je hulp moet gaan zoeken en ook dat je niet jezelf kunt beoordelen. Blijkbaar zie je de dingen niet heel helder meer... dus ga naar je ha en laat je helpen. Je moet nog een weekje of 30 zo door met alle stress, onverwachte dingen en onzekerheden en daarna...de horror heb je de stress van je baby, eet het wel goed? Hoort het zo vaak te plassen? Het heeft een rood vlekje, wat te doen? Iemand heeft het een "zout" patatje gegeven en ik ben boos (gebaseerd op ware verhalen dit). Ik gun je minder stress. Dus zoek HULP!
zaterdag 22 september 2018 om 00:21
Dan was de mensheid al reeds lange tijd uitgestorven en dat meen ik serieus.Semmybrouwer schreef: ↑22-09-2018 00:07Ik snap dat er geen bewezen antwoord op zal komen maar het is wel fijn te horen dat het waarschijnlijk niet veel kwaad kan... Gezien op internet staat dat je een miskraam kan krijgen door meeroken... Dus je snapt dat ik me vervolgens zorgen maak, zacht gezegd...gezien mn prille zwangerschap en dat ontwikkeling nog volop bezig is.
zaterdag 22 september 2018 om 00:22
Semmybrouwer schreef: ↑22-09-2018 00:20Niemand weet het of heeft een pasklaar antwoord. Maar jij schijnt het wel te weten?
Waarom kom je het hier dan vragen?
zaterdag 22 september 2018 om 00:24
Miss wisten mensen het wel zeker. Maar achteraf niet, nou jammer helaas.
zaterdag 22 september 2018 om 00:27
Semmybrouwer schreef: ↑22-09-2018 00:25Dat zal, maar het staat er echt. Dusja als ik dat lees maak ik me wel zorgen. Van miskraam tot ontwikkelingsstoornissen toe
Het kán dus schadelijk zijn, zoals zoveel dingen. Maar of het schade heeft opgeleverd nu kan niemand je zeggen.
zaterdag 22 september 2018 om 00:28
Voor het gemak negeer je de rest van mijn bericht maar even? Die is een stuk belangrijker dan het antwoord op de vraag of 4 uur in de rook zitten schadelijk is...Semmybrouwer schreef: ↑22-09-2018 00:20Niemand weet het of heeft een pasklaar antwoord. Maar jij schijnt het wel te weten?
Maar om antwoord te geven. De kans dat je hierdoor een miskraam zou krijgen is nihil. En mocht je een miskraam krijgen is het nooit met zekerheid te zeggen dat het door de rook kwam. De kans is groter dat er al in beginsel van aanleg iets mis is gegaan. Genetisch iets aan de hand is, afwijking van je baarmoeder, je leeftijd, hormoonafwijkingen, tekorten, stollingsprobleem, etc.
Maar echt, zoek HULP!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.