Meeroken

21-09-2018 22:37 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaaal,

Momenteel ben ik 8 weken zwanger. We hebben een bbq vanavond en er zitten om me heen meerdere mensen te roken. Krijg er gewoon hoofdpijn van.
Mijn vraag is: kan dit kwaad voor de baby? Het komt niet structureel voor, eigenlijk bijna nooit. alleen nu is het vervelend en maak ik me zorgen over de baby.
Alle reacties Link kopieren
De stress die je momenteel ervaart is slechter voor je kindje dan de rook.
Leg je erbij neer, het is gebeurt, je kunt er nu niets meer aan veranderen en nee, rook is niet goed (voor niemand) maar voor één avondje een paar uurtjes kan het echt geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
21-09-2018 23:03
Geen enkele persoon moet ergens gaan zitten waar het mistig is van de rook.

En als je er zo serieus mee omgaat moet je meteen binnen gaan zitten en niet pas na een paar uur en dan hier een topic openen over je angsten.
Helaas ging dat niet zomaar gezien de bbq voor een speciale gelegenheid is waarbij het onbeschoft is als ik in mn eentje naar binnen ga. Zodra het kon ben ik meteen naar binnen gegaan, maar zelfs hier ruik en proef ik de rook....
Alle reacties Link kopieren
Wat reageer je agressief. Heeft dat ook met je zwangerschap te maken?
Ik denk dat erom stressen nog erger is, dus geniet gewoon! Je moet ook leven hè 😉
En je bent nog maar vroeg zwanger, volgens mij spreken ze met 8 weken nog maar over een embryo.
Maar wat wil je nu met dit topic dan? Als iedereen zegt dat het gigantisch schadelijk zou zijn, wat dan? Je bent er nu toch al aan blootgesteld en er is daar geen medicatie tegen oid.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
21-09-2018 23:09
Maar wat wil je nu met dit topic dan? Als iedereen zegt dat het gigantisch schadelijk zou zijn, wat dan? Je bent er nu toch al aan blootgesteld en er is daar geen medicatie tegen oid.
Zou graag voor mezelf willen weten of dit gevolgen heeft voor het kindje en/of de ontwikkeling ervan. Heb er 4 uur ingezeten...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een verloren zaak is, sterkte.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 23:12
Zou graag voor mezelf willen weten of dit gevolgen heeft voor het kindje en/of de ontwikkeling ervan. Heb er 4 uur ingezeten...
NEE DAT DENK IK NIET.

Misschien lees je het dan nu wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nouja, grote kans dat het geen gevolgen heeft. Maar dat weet niemand hier he. We kunnen niet via een computerscherm in jouw buik kijken om te zien of die rookinhalatie iets doet of heeft gedaan met de ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
HelloSunshine87 schreef:
21-09-2018 23:07
Wat reageer je agressief. Heeft dat ook met je zwangerschap te maken?
Ik denk dat erom stressen nog erger is, dus geniet gewoon! Je moet ook leven hè 😉
En je bent nog maar vroeg zwanger, volgens mij spreken ze met 8 weken nog maar over een embryo.
Nee heeft totaal niet met de zwangerschap te maken. Ik vind het persoonlijk echt zeer respectloos wanneer ik een serieuze vraag stel, met zorgen, er gewoon echt onzin reacties op komen. Of terug gegaan wordt naar een topic die ik weeeeken geleden plaatste. Is totaal niet relevant. Begrijp sowieso niet waarom er altijd gekeken wordt welke topics mensen in het verleden geopend hebben.
Dan denk ik; hou gewoon je mond wanneer je niks kan betekenen en/of weinig zinnigs kan zeggen. Misschien ben ik té inlevend, maar ik begrijp niet dat mensen zo met andermans zorgen om kunnen gaan.
Ineedyourlove schreef:
21-09-2018 23:13
Ik denk dat het een verloren zaak is, sterkte.
Of dit inderdaad.

:redrose:
Alle reacties Link kopieren
Net zwanger en een schijthumeur.
En dat duurt nog 7 maanden, arme man.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet waar je woont, maar als je langs een snelweg woont, adem je 17 sigaretten per dag aan fijnstof binnen.

Natuurlijk is roken tijdens een zwangerschap niet goed, maar je kunt ook echt overdrijven, hoor. En je overdrijft dus.
Alle reacties Link kopieren
Achteraf zorgen maken heeft weinig zin. Waarom ben je überhaupt gegaan?
Geen denken aan dat ik met mijn zwangerschap in een tent ga zitten waar gerookt wordt. Dan maar ziekmelden en geen feestje.
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 23:15
Misschien ben ik té inlevend,
Nou nee.
Zo kom je echt niet over.
je stelt je gewoon enorm aan maar dat wil je hier niet horen.
Alle reacties Link kopieren
Meis, probeer je niks van deze negativiteit aan te trekken. Ik ben op dit moment ook heel pril zwanger en snap jouw zorgen. Je doet het goed door zo goed over dingen na te denken. Beter dan dat je laks bent toch? Sommige mensen halen nou eenmaal energie uit het kwetsen van anderen, zegt meer over bun.Waarschijnlijk is het bij veel mensen jaloezie.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. :-D

Veel succes en gefeliciteerd met de zwangerschap.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 23:23
11.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 23:04
Ik vind het erg bijzonder dat jij continue op mij, en andere mensen oordeeld hoe wij zouden zijn terwijl je ons volgens mij niet eens kent.
Ik heb alles met mijn VK besproken en ze ziet geen reden om zich zorgen te maken. Ze vindt het juist goed dat ik serieus met het kindje om ga en goed afwegingen maak.
Daarbij voegt jouw antwoord eigenlijk nooit wat toe op een vraag die ik stel.
Ik sluit me aan bij sugarmiss. Je opent topic na topic, hebt veel zorgen/angsten, vragen. Die begrijpen we - of laat ik voor mezelf spreken - best, maar het komt op anderen zorgelijk over. Contact met een POP-poli is echt geen slecht advies. Je geeft aan dat de verloskundige op de hoogte is van jouw zorgen, maar blijkbaar zijn haar woorden niet genoeg om je voldoende en langer dan één of enkele dagen gerust te stellen. Ik vraag me af of je eerlijk zou durven toe te geven dat je meer angsten en zorgen hebt dan dat de verloskundige kan inschatten. Je bent 8 weken zwanger en er gaan nog heel wat weken/maanden volgen. Er komen nog genoeg zorgen op je pad. Degenen die je in dit topic (en de voorgaande) hebben aangesproken op de manier waarop je enorm gestrest overkomt hebben het beste met je voor. Het is aan jou of en wat je hiermee wilt doen.
Ik heb in een eerder topic van je al aangegeven dat ik uit eigen ervaring weet hoezeer je je zorgen kunt maken om vanalles en nog wat gedurende de zwangerschap. Het is zó zonde. En zoals al gezegd is...alle stress die ik hier van (gehad) heb, is véél slechter voor het kindje dan het daadwerkelijke 'risico'.

Ik wens je een meer ontspannen zwangerschap toe.
domninoz wijzigde dit bericht op 21-09-2018 23:27
0.18% gewijzigd
Een paar uurtjes in de verdunde rook is natuurlijk niet schadelijk. Dat gestress over van alles en nog wat is schadelijker voor een baby/vrucht.

Gezellig trouwens, bbq-en met dit weer.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
21-09-2018 23:22
Meis, probeer je niks van deze negativiteit aan te trekken. Ik ben op dit moment ook heel pril zwanger en snap jouw zorgen. Je doet het goed door zo goed over dingen na te denken. Beter dan dat je laks bent toch? Sommige mensen halen nou eenmaal energie uit het kwetsen van anderen, zegt meer over bun.Waarschijnlijk is het bij veel mensen jaloezie.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. :-D

Veel succes en gefeliciteerd met de zwangerschap.
Dank je wel voor je lieve reactie.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Hetvrijewoord post_id=29044721 time=1537565137 user_id=318965]
Een paar uurtjes in de verdunde rook is natuurlijk niet schadelijk. Dat gestress over van alles en nog wat is schadelijker voor een baby/vrucht.

Gezellig trouwens, bbq-en met dit weer.



Dank voor je reactie..hier is het weer gewoon goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
21-09-2018 23:22
Waarschijnlijk is het bij veel mensen jaloezie.

Jaloers op wat?
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 23:26
Dank je wel voor je lieve reactie.
Het is een nonsens reactie, dat weet je wel toch? Jaloers op 8 weken zwanger en 4 uur buiten met dit weer onder een doek in de rook zitten en zorgen maken over van alles en nog wat, en nog zo'n 32 weken te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
21-09-2018 22:48
Dat ben ik nu ook gaan doen. Maar vraag me af of 3-4 uur in de rook zitten kwaad kan voor mn kindje.. gezien ik 8 weken zwanger ben. En bang ben dat dit gevaarlijk is etc..

Waarom ga je (zo lang) tussen de rook zitten :O ?
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
21-09-2018 23:29
Het is een nonsens reactie, dat weet je wel toch? Jaloers op 8 weken zwanger en 4 uur buiten met dit weer onder een doek in de rook zitten en zorgen maken over van alles en nog wat, en nog zo'n 32 weken te gaan?
Het is een reactie die ze zelf geschreven heeft, via haar andere account.
Ik gun haar oprecht een meer ontspannen zwangerschap, maar ik heb niet het idee dat het uitmaakt wat er geschreven wordt.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
21-09-2018 23:31
Waarom ga je (zo lang) tussen de rook zitten :O ?
Het was een bbq die een vriend hield als feest om te vieren dat hij kankervrij is. Ik vond het, mede door deze gelegenheid, niet gepast om meteen naar binnen te rennen en me niet meer te laten zien. Hij is mn beste vriend en dit betekent veel voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven