Mega lange cyclus na miskraam
zondag 15 september 2019 om 16:31
In mei heb ik een miskraam gehad en in de tussentijd heb ik alleen na 3 maanden een hele lichte menstruatie gehad. Zo weinig dat ik geen maandverband/tampons nodig had.
Zwangerschapstesten blijven uit. Ovulatie testen geven alleen een licht streepje. Gyna wilt me niet helpen want hij schuift alles op mijn overgewicht. Ik ben altijd wel wat zwaar geweest en ik had voor mijn spiraal ( verwijderd april ’18) altijd een nette cyclus. Menstruatie opwekkers helpen ook niet. Maar alles ziet er goed uit volgens de gyna..
Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Zwangerschapstesten blijven uit. Ovulatie testen geven alleen een licht streepje. Gyna wilt me niet helpen want hij schuift alles op mijn overgewicht. Ik ben altijd wel wat zwaar geweest en ik had voor mijn spiraal ( verwijderd april ’18) altijd een nette cyclus. Menstruatie opwekkers helpen ook niet. Maar alles ziet er goed uit volgens de gyna..
Ik weet echt niet wat ik moet doen.
zondag 15 september 2019 om 22:51
Nee maar het is wel bijzonder dat die dingen een licht streepje blijven geven toch? Mijn tests van Kruidvat en Sensitest worden netjes wit als het eitje gesprongen is. En ook als er nog lang geen ei in aantocht is.flipje2 schreef: ↑15-09-2019 22:44Cytotec bedoel je denk ik? Wil je nog wat meer vertellen over die miskraam TO?
Als TO echt geen cyclus heeft, dan heeft ze ook geen eisprong. Dus ik zou mijn geld dan niet verspillen aan nog meer ovulatie testen.
TO, je hebt een goed advies gekregen van de gynaecoloog, en het is niet leuk maar wel belangrijk. Het gaat écht helpen, en het levert je nog gezondheidswinst op ook. Ga ervoor, succes!!
Tel daarbij op dat hier eerder gezegd werd dat de Action testen niet bekend staan als betrouwbaar, dan zou dat nog een tip zijn.
Naast het afvallen uiteraard.
En inderdaad Cytotec! Dank je, het was een groot zwart gat in mijn geheugen ineens toen ik op de naam probeerde te komen.
zondag 15 september 2019 om 23:06
Ja echt? Bij verschillende soorten testen ook?Marloesjuh51 schreef: ↑15-09-2019 22:54Volgens mij niet hoor, sommige mensen hebben altijd een licht streepje.
Ik heb bijv altijd een licht streepje.
Anyway, TO, dan kan dat t natuurlijk ook zijn dan, dat je altijd een licht streepje hebt.
Maar is dit verschijnsel nieuw voor je of gaven je ovulatietesten dit altijd al aan?
Of ben je nu na je miskraam voor het eerst gaan testen? Ben je lang bezig geweest zwanger te worden voor deze zwangerschap?
Ik merk dat ik veel informatie mis nog van je.
Vóór je spiraal had je een nette cyclus zeg je maar erna dus niet meer? Maar wel gewoon zwanger mee geworden?
maandag 16 september 2019 om 08:06
maandag 16 september 2019 om 08:59
Precies deze vraag heb ik ook, ben je gecuretteerd of is de miskraam spontaan op gang gekomen?
dinsdag 17 september 2019 om 15:31
Ik heb geen curettage gehad want het was een spotane miskraam. En heb het ook natuurlijk laten verlopen. HA heeft me doorverwijzen voor een Hysterscopie omdat ik ook regelmatig buikpijn heb "menstruatie achtig". En morgen bloedprikken. Zal eerst dat wel af wachten. Ik had een verloskundige om advies gevraagd. En zei vertelde mij ondanks je overgewicht, moet je evengoed een eisprong krijgen. Dus stap ik na de uitslagen van bloedprikken en hysterscopie over op een ander merk. En in de tussentijd gewoon doorgaan met afvallen. Want ik was er al mee bezig. En meer bewegen.
En Marigold1986 ik gebruik internet niet 24/7.
Ik wacht het even af dames. Bedankt voor jullie adviezen.
En Marigold1986 ik gebruik internet niet 24/7.
Ik wacht het even af dames. Bedankt voor jullie adviezen.
dinsdag 17 september 2019 om 17:04
Ehhh... zei je verloskundige dat écht? Je hebt geen cyclus, dus wat denk je te meten met die ovulatietesten?Marloesjuh51 schreef: ↑17-09-2019 15:43Dit klopt dus niet. Zowel ondergewicht als overwicht heeft invloed op je cyclus ( eisprong)
Zoals hieronder al meermaals duidelijk uitgelegd: overgewicht (en inderdaad: ook ondergewicht) is een ware vruchtbaarheidskiller.
Realiseer je wel goed dat een verloskundige géén gynaecoloog is. Je verloskundige heeft verstand van zwanger zijn, je gynaecoloog heeft verstand van zwanger worden.
En als je geen cyclus hebt, dan heb je (doorgaans) ook geen eisprong. Zo simpel is het wel zo ongeveer. Dus bespaar je de moeite (en het geld), en stop met die testen.
Je vertelt dat je bloedtesten hebt gehad. Wat is er getest? En wat waren daar de uitslagen van?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 17 september 2019 om 17:36
Het is echt zonde om andere dure testen te kopen. Je menstruatie volgt op je eisprong namelijk. Geen eisprong is over het algmeeen ook geen menstruatie
https://www.trouw.nl/nieuws/vetzucht-ve ... ogle.nl%2F
De duidelijkste oorzaak van subfertiliteit bij overgewicht is anovulatie. Algemeen wordt aangenomen dat hyperinsulinemie ten gevolge van de insulineresistentie die met overgewicht samenhangt, hierbij een centrale rol speelt.3 Insuline stimuleert de productie van androgenen via zijn eigen receptoren en via activering van receptoren van insulineachtige groeifactor 1 (IGF-1) op de stromale cellen en thecacellen in het ovarium.
Hyperinsulinemie vermindert de productie van sekshormoonbindende globuline (SHBG) door de lever. De verlaagde SHBG-spiegels en de toegenomen androgeensynthese leiden tot functionele hyperandrogenemie. Het versterkte androgeenmicromilieu rondom de zich ontwikkelende follikels en het synergistische effect van hyperinsulinemie en een verhoogde waarde van luteïniserend hormoon (LH) leiden tot stilstand van de folliculaire ontwikkeling, met als gevolg anovulatie. Toegenomen aromatisatie van androgenen tot oestrogenen in het vetweefsel leidt tot continu verhoogde oestrogeenspiegels die middels terugkoppeling naar de hypothalamus bijdragen tot afwijkingen van de pulsgenerator van gonadotrofine-‘releasing’ hormoon (GnRH), met als gevolg anovulatie.
https://www.ntvg.nl/artikelen/subfertil ... t/volledig
https://www.trouw.nl/nieuws/vetzucht-ve ... ogle.nl%2F
De duidelijkste oorzaak van subfertiliteit bij overgewicht is anovulatie. Algemeen wordt aangenomen dat hyperinsulinemie ten gevolge van de insulineresistentie die met overgewicht samenhangt, hierbij een centrale rol speelt.3 Insuline stimuleert de productie van androgenen via zijn eigen receptoren en via activering van receptoren van insulineachtige groeifactor 1 (IGF-1) op de stromale cellen en thecacellen in het ovarium.
Hyperinsulinemie vermindert de productie van sekshormoonbindende globuline (SHBG) door de lever. De verlaagde SHBG-spiegels en de toegenomen androgeensynthese leiden tot functionele hyperandrogenemie. Het versterkte androgeenmicromilieu rondom de zich ontwikkelende follikels en het synergistische effect van hyperinsulinemie en een verhoogde waarde van luteïniserend hormoon (LH) leiden tot stilstand van de folliculaire ontwikkeling, met als gevolg anovulatie. Toegenomen aromatisatie van androgenen tot oestrogenen in het vetweefsel leidt tot continu verhoogde oestrogeenspiegels die middels terugkoppeling naar de hypothalamus bijdragen tot afwijkingen van de pulsgenerator van gonadotrofine-‘releasing’ hormoon (GnRH), met als gevolg anovulatie.
https://www.ntvg.nl/artikelen/subfertil ... t/volledig