Melk/vocht uit tepel. Vanaf wanneer?
zondag 29 september 2019 om 11:34
Hallo allemaal
Gisteravond laat kwam er voor het eerst in mijn zwangerschap wat vocht/melk uit een van mij tepels.
Vandag ben ik 23+5 weken zwanger. Ik had er eerlijk gezegd nog helmaal geen rekening mee gehouden dat het nu al zou kunnen gebeuren.
Volgens mij is het wel een redelijk normale termijn, maar het deed mij afvragen waneer het bij anderen is begonnen.
Moet ik er nu rekening mee houden dat het vaker gaat gebeuren? Moet ik al zoogcompressen gaan halen/gebruiken?
Gisteravond laat kwam er voor het eerst in mijn zwangerschap wat vocht/melk uit een van mij tepels.
Vandag ben ik 23+5 weken zwanger. Ik had er eerlijk gezegd nog helmaal geen rekening mee gehouden dat het nu al zou kunnen gebeuren.
Volgens mij is het wel een redelijk normale termijn, maar het deed mij afvragen waneer het bij anderen is begonnen.
Moet ik er nu rekening mee houden dat het vaker gaat gebeuren? Moet ik al zoogcompressen gaan halen/gebruiken?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2019 09:16
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.00% gewijzigd
zondag 29 september 2019 om 14:16
Ik druppelde niet, wel een druppeltje colostrum soms. Borstvoeding liep heel goed.
Groene, geitenwollensokkentip:
Ik heb wasbare zoogcompressen gebruikt en ik vond dat echt heel fijn. Plus een stuk milieuvriendelijker. Ik deed ze in een waszakje en je wast toch vaak genoeg met een baby. (En ik gebruik ze nu als wasbare wattenschijfjes)
Groene, geitenwollensokkentip:
Ik heb wasbare zoogcompressen gebruikt en ik vond dat echt heel fijn. Plus een stuk milieuvriendelijker. Ik deed ze in een waszakje en je wast toch vaak genoeg met een baby. (En ik gebruik ze nu als wasbare wattenschijfjes)
yogayup wijzigde dit bericht op 01-10-2019 03:37
0.75% gewijzigd
zondag 29 september 2019 om 14:17
dinsdag 1 oktober 2019 om 03:40
Waar ik woon had ik alleen maar keuze in katoen of Jersey van 1 merk. Die van Jersey waren lekker zacht voor gevoelige tepels, maar ze wasten wat sneller uit model. Die katoenen bleven vooral mooi van vorm, maar die waren iets stugger. Beide compressen op verschillende momenten naar behoefte gebruikt.Arcticfox1 schreef: ↑29-09-2019 16:41Ik ben van plan om borstvoeding te geven als de kleine man geboren is.
Wasbare zoogcompressen lijken mij ideaal. Ik zat even te Googlen maar is is wel heel veel keuze. Geen idee welke fijn zijn of waar ik op moet letten
Als ik in NL zou wonen, dan was ik denk ik voor bamboe of bamboe/merinoswol combi gegaan.
yogayup wijzigde dit bericht op 01-10-2019 03:43
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
7.04% gewijzigd
dinsdag 1 oktober 2019 om 07:34
Ik woon in Nederland. Bedankt voor de tip.yogayup schreef: ↑01-10-2019 03:40Waar ik woon had ik alleen maar keuze in katoen of Jersey van 1 merk. Die van Jersey waren lekker zacht voor gevoelige tepels, maar ze wasten wat sneller uit model. Die katoenen bleven vooral mooi van vorm, maar die waren iets stugger. Beide compressen op verschillende momenten naar behoefte gebruikt.
Als ik in NL zou wonen, dan was ik denk ik voor bamboe of bamboe/merinoswol combi gegaan.
Voor nu heb ik een pak wegwerp gekocht. Eerst eens aankijken of en hoevaak ik ze nodig ga hebben. Als ik ze met regelmaat moet gebruiken stap ik zeker over op wasbaar