Melk/vocht uit tepel. Vanaf wanneer?

29-09-2019 11:34 31 berichten
Hallo allemaal

Gisteravond laat kwam er voor het eerst in mijn zwangerschap wat vocht/melk uit een van mij tepels.
Vandag ben ik 23+5 weken zwanger. Ik had er eerlijk gezegd nog helmaal geen rekening mee gehouden dat het nu al zou kunnen gebeuren.

Volgens mij is het wel een redelijk normale termijn, maar het deed mij afvragen waneer het bij anderen is begonnen.

Moet ik er nu rekening mee houden dat het vaker gaat gebeuren? Moet ik al zoogcompressen gaan halen/gebruiken?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2019 09:16
Reden: Typefout
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook met een week of 20. Maar het was nog zo weinig in eerste instantie dat ik geen zoogkompressen nodig had. Vanaf een maand of 7 bv geven had ik ze ook terwijl ik bv gaf niet meer nodig. Zoon is inmiddels 2.5 en heb nog steeds een klein beetje melk, en ik ben heel heel heeeeel pril zwanger van nr 2 (weet het echt net haha, ben 4 weken) en heb nu al een toename van druppelen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Bij mij was dat pas met 36 weken, maar ieder lichaam is anders. Je kan kompressen halen als je dat prettig vind, in een voorgevormde beha zie je dat niet. Als je veeeeel lekt (ook in de kraamweken) zou ik die van Natusan aanraden, die nemen veel op. Anders zijn die dingen van de supermarkt ook prima.
Gefeliciteerd lux
lux- schreef:
29-09-2019 11:49
Ook met een week of 20. Maar het was nog zo weinig in eerste instantie dat ik geen zoogkompressen nodig had. Vanaf een maand of 7 bv geven had ik ze ook terwijl ik bv gaf niet meer nodig. Zoon is inmiddels 2.5 en heb nog steeds een klein beetje melk, en ik ben heel heel heeeeel pril zwanger van nr 2 (weet het echt net haha, ben 4 weken) en heb nu al een toename van druppelen.
Dit zal zeer waarschijnlijk tijdelijk zijn. De meeste die nog voeden tijdens een volgende zwangerschap drogen op tussen 8-16 weken onder invloed van hormonen.
En gefeliciteerd!
caramelfudge wijzigde dit bericht op 29-09-2019 11:54
87.55% gewijzigd
Wauw Lux, gefeliciteerd!!

Ik lekte helemaal geen melk tijdens mijn zwangerschappen, pas na de geboorte begon het een beetje op gang te komen. Ik zou zoogkompressen indoen als je merkt dat je door je kleding heen begint te lekken. Volgens mij is alles normaal hierin.
Caramelfudge schreef:
29-09-2019 11:52
Dit zal zeer waarschijnlijk tijdelijk zijn. De meeste die nog voeden tijdens een volgende zwangerschap drogen op tussen 8-16 weken onder invloed van hormonen.
Weet ik, maar ik voed al niet meer sinds zoon 14 maanden is dus vond het toch grappig.

@rest: ja dank voor de felicitaties! Hoop dat het goed zal gaan :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik droogde juist op vanaf 17 weken. Gaf daarvoor nog borstvoeding aan de oudste. Daarna geen druppel melk meer gezien tot de bevalling. Ik zou ze wel in huis halen, je hebt ze straks toch nodig. Maar het kan best bij een paar druppels blijven.
lux- schreef:
Gefeliciteerd!! Wat leuk!
lux- schreef:
Gefeliciteerd!! Wat leuk!
Ik ging na de bevalling pas melk produceren. Maar tijdens de zwangerschap al is ook niet ongebruikelijk.
Ik zou voor de zekerheid vast wat zoogcompressen halen voor je straks een keer op je werk met een nat shirt zit.

Gefeliciteerd Lux!
Bij baby 1 al vanaf rond de 25 weken zwangerschap en had ik echt zoogcompressen nodig.

Bij baby 2,3 geen druppel verloren. Op het eind kon ik er wel druppels uitknijpen.

Nu van 4 nog geen idee.
Bedankt voor de antwoorden tot zo ver. Ik ga voor de zekerheid maar wat zoogcompressen in huis halen.

Lijkt toch dat ik er redelijk vroeg bij ben

Dit is mijn eerste zwangerschap trouwens
Ik heb het de hele zwangerschap niet gehad.
Na de geboorte ook maar amper. Borstvoeding ook na 5 dagen gestopt, omdat er maar weinig melk kwam.

Gefeliciteerd Lux
twilight84 schreef:
29-09-2019 12:25
Ik heb het de hele zwangerschap niet gehad.
Na de geboorte ook maar amper. Borstvoeding ook na 5 dagen gestopt, omdat er maar weinig melk kwam.

Gefeliciteerd Lux
Hier hetzelfde. Op dag 6 kwam het er ondanks 8x per dag kolven etc. nog steeds met druppeltjes uit. Toen ben ik ermee gestopt.

Gefeliciteerd lux! :)
In de zwangerschap vanaf week 26 gok ik wat druppels, zag ik vooral aan vettel vlek in mijn bh. Niet dat het echt nat was en zeker niet doorlekken. En meer dan dat werd het niet tijdens zwangerschap. Pas na bevalling had ik zoogcompressen nodig. Denk tot een maand of 9 dat ik die nog gebruikte als ik langer niet kon kolven/voeden.
Ik had trouwens een stop in m’n productie de eerste twee dagen na de bevalling, heel onhandig. Dus ‘t is absoluut geen garantie dat het er meteen uitschiet :P

Dank allen!
Niets tijdens zwangerschap. En ook erna zo goed als niks. 2 weken kolven vol gehouden. Maar na 3x kolven had ik net aan 1 voeding dus gestopt.
lux- schreef:

Gefeliciteerd Lux!
lux- schreef:
Gefeliciteerd!

On topic: Bij eerste hier ook rond week of 20. Nat bed door melk was bij week of 30. Bij 2 voedde ik nummer 1 nig en dat was vanaf 14 weken niet meer mogelijk en begon rond 20 weken weer te lekken.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 29-09-2019 13:55
11.45% gewijzigd
Bij de eerste zwangerschap niet gehad, en de bv liep daarna als een trein. Nu 37 weken zwanger en wederom niks..
lux- schreef:
Lux!! Een baby on the way! :cheer:
On topic, 21 weken zwanger van nummer twee en verloor vanmorgen in bed één druppel (toevallig ook nu dit topic...:

Bij de eerste nooit niks tijdens de zwangerschap. Niet begonnen aan BV wel vier weken lang borstcompressen in gehad want ik druppelde :whip:

Ben benieuwd of dit doorzet. Geen zin in eigenlijk |-)
ClaireSophie schreef:
29-09-2019 14:03
Lux!! Een baby on the way! :cheer:
Nou jaaaa... als alles goed gaat hè. Voelt met 4 weken zwanger wel voorbarig om al te zeggen dat er een baby on the way is :P

Maar dank iedereen voor de felicitaties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven