Menstruatie blijft uit na +10 jaar pil, graag zwanger raken

18-05-2019 21:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal
Zojuist nieuw bij het Viva forum.. 😄

Sinds eind december ben ik gestopt met de pil, na zeker meer dan 10 jaar. Uiteraard daarna de ‘menstruatie’ gehad en 14 februari dan de eerste natuurlijke menstruatie gehad, dit was tevens ook de laatste..
Dit is dus inmiddels al ruim 13 weken geleden.

Mijn vriend en ik willen het nu al een tijdje proberen om zwanger te raken, dus ik wacht steeds maar op de menstruatie en de daarbij horende eisprong. Ik ben al bij de huisarts geweest en heb geen PCOS, er is een inwendige echo gemaakt destijds. Nu moet ik van de huisarts tot augustus wachten om evt weer contact met ze op te nemen.

Hebben jullie hier enige ervaring mee? En is er bijv een mogelijkheid om dit op te wekken wat jullie heeft geholpen?

Liefs XOXO
Geef je lichaam de tijd om de hormonen eruit te krijgen... Ik had de prikpil en heb na het stoppen een half jaar continu gebloed... was na ruim anderhalf jaar (na het stoppen) zwanger. Ik zou zeggen, relax en leg er niet teveel druk op. Stress werkt alleen maar averechts.. zou de eerste periode ook geen ovulatie testen doen
Het is heel normaal dat het even duurt voor je cyclus weer op gang is. Geef het een jaar de tijd.
Bij mij duurde het 6 maanden voordat ik weer echt ongesteld werd ..
Maar je lichaam heeft gewoon tijd nodig om de hormonen zelf weer aan te maken en alles weer op te starten. Het is niet gek dat je niet direct ongesteld wordt hoor!
Een vriendin van me werd na het stoppen met de pil na een halfjaar 1 keer ongesteld, toen weer een halfjaar niet. Een week voordat ze een afspraak had bij de gynaecoloog had ze een positieve test ;)
Ik was ook erg onregelmatig na het stoppen met de pil. Na maanden aanmodderen (bijna een jaar) heb ik op advies van mijn huisarts Vitex geprobeerd (homeopathisch). Drie weken later had ik een positieve test in mijn handen.
Toen ik hem onregelmatig ongesteld werd na het verwijderen van mijn spiraal, heb ik veel baat gehad bij teunisbloemolie capsules. Is gewoon bij de Kruidvat of Etos verkrijgbaar.
Ik heb ook Teunis bloem olie capsules gebruikt! Succes
Ik heb ook goede ervaringen met de vitex (monnikspeper). Ik was 3 maanden na m'n bevalling nog niet ongesteld, toen dat vitex gaan slikken en een week later werd ik ongesteld. En daarna ook direct een normale cyclus.

Succes ermee en hopelijk heb je snel een positieve test!
Dubbel
NM1717 schreef:
18-05-2019 23:00
Geef je lichaam de tijd om de hormonen eruit te krijgen... Ik had de prikpil en heb na het stoppen een half jaar continu gebloed... was na ruim anderhalf jaar (na het stoppen) zwanger. Ik zou zeggen, relax en leg er niet teveel druk op. Stress werkt alleen maar averechts.. zou de eerste periode ook geen ovulatie testen doen
Zodra je stopt met de pil zijn die hormonen uit je lijf, dat duurt echt geen maanden.
Wel lijkt het bij sommige vrouwen even te duren voordat het lichaam doorheeft dat het zelf de boel weer moet regelen.
Vaak blijkt dan dat die vrouwen ook al onregelmatig waren voordat ze ooit aan de pil gingen.

Ik had zelf een vrij korte cyclus, 22-24 dagen, en door de pil werd dat 28.
Zodra ik stopte met de pil zat ik weer op 22-24 dagen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Heeft bij mij na bijna 10 jaar pilgebruik een jaar geduurd voor ik weer een regelmatig patroon in mijn cyclus zag. Het kan zijn dat je tussendoor toch zwanger raakt zonder een regelmaat in je cyclus te zien; maar het is gewenst zo te lezen:)
Na een jaar was ik in 1x zwanger; deze maand nog uitgerekend👶🏻
Komt goed, heb even geduld😌
Lieve allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties!
Geduld is een schone zaak hihi, maar het blijft frustrerend! Zal vast goed komen.

De vitex, kan ik dit ook zonder advies van de huisarts halen in een drogist?
En dit is niet schadelijk? (Zelfde geldt voor de teunisbloem olie?)

Finkers crossed!
Zeker wenselijk stephanie05!
Ja ik snap dat het frustrerend is... dat wachten duurt lang als je het zo graag wilt!

Die vitex is een homeopathisch middel en kan je bijvoorbeeld bij de tuinen of de rode pilaren wel halen. Of bij de drogist hebben ze die waarschijnlijk ook wel.
Naar mijn idee kan het geen kwaad. Op google kan je er ook het een en ander over lezen.
Baat het niet dan schaad het niet, tenminste zo denk ik erover!
Lulu62 schreef:
19-05-2019 06:17
Toen ik hem onregelmatig ongesteld werd na het verwijderen van mijn spiraal, heb ik veel baat gehad bij teunisbloemolie capsules. Is gewoon bij de Kruidvat of Etos verkrijgbaar.
Vandaag teunisbloem olie capsules gehaald! Ben erg benieuwd, wie weet wekt dit de menstruatie op en kunnen we het verder proberen 🤗

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven