Menstruatie blijft uit na +10 jaar pil, graag zwanger raken

18-05-2019 21:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal
Zojuist nieuw bij het Viva forum.. 😄

Sinds eind december ben ik gestopt met de pil, na zeker meer dan 10 jaar. Uiteraard daarna de ‘menstruatie’ gehad en 14 februari dan de eerste natuurlijke menstruatie gehad, dit was tevens ook de laatste..
Dit is dus inmiddels al ruim 13 weken geleden.

Mijn vriend en ik willen het nu al een tijdje proberen om zwanger te raken, dus ik wacht steeds maar op de menstruatie en de daarbij horende eisprong. Ik ben al bij de huisarts geweest en heb geen PCOS, er is een inwendige echo gemaakt destijds. Nu moet ik van de huisarts tot augustus wachten om evt weer contact met ze op te nemen.

Hebben jullie hier enige ervaring mee? En is er bijv een mogelijkheid om dit op te wekken wat jullie heeft geholpen?

Liefs XOXO
Geef je lichaam de tijd om de hormonen eruit te krijgen... Ik had de prikpil en heb na het stoppen een half jaar continu gebloed... was na ruim anderhalf jaar (na het stoppen) zwanger. Ik zou zeggen, relax en leg er niet teveel druk op. Stress werkt alleen maar averechts.. zou de eerste periode ook geen ovulatie testen doen
Het is heel normaal dat het even duurt voor je cyclus weer op gang is. Geef het een jaar de tijd.
Bij mij duurde het 6 maanden voordat ik weer echt ongesteld werd ..
Maar je lichaam heeft gewoon tijd nodig om de hormonen zelf weer aan te maken en alles weer op te starten. Het is niet gek dat je niet direct ongesteld wordt hoor!
Een vriendin van me werd na het stoppen met de pil na een halfjaar 1 keer ongesteld, toen weer een halfjaar niet. Een week voordat ze een afspraak had bij de gynaecoloog had ze een positieve test ;)
Ik was ook erg onregelmatig na het stoppen met de pil. Na maanden aanmodderen (bijna een jaar) heb ik op advies van mijn huisarts Vitex geprobeerd (homeopathisch). Drie weken later had ik een positieve test in mijn handen.