Met 30+4 getoucheerd, wie nog meer?

03-05-2019 16:35 5 berichten
Na alle rust die ik al heb en extra echo's en controles heb ik sinds een week last van de menstruatie achtige krampen die ik bij de eerste zwangerschap ook gehad. Waarna een aantal weken later mijn zoontje 5.5 week te vroeg werd geboren.

Ze hebben gisteren wederom een groei echo gedaan en die ligt een dikke week voor. Waarbij het buikje het gemiddelde omhoog trekt want die staat al op 32+2 weken.

Ze heeft me getoucheerd om te voelen hoe diep hij nu ligt (de vorige werd steeds gezegd we kunnen het hoofdje niet of slecht meten want hij ligt diep, maar wat is dan diep... En wat zijn dan die krampen. Dat zouden indalingsweeen zijn.. Maar hoever kan dat dan gaan..)
Hij ligt nu weer te diep om goed te kunnen meten, dus ze doen meerdere metingen en schatten dan. Met toucheren voelde ze dat mijn baarmoedermond open is, dat kan komen door eerdere zwangerschap. En dat ik nog max 2cm lengte baarmoederhals heb. Dat is aan de korte kant en gaat ze over 2 weken weer voelen. Aankomende week naar het ziekenhuis om de gynaecoloog ook te laten kijken en voelen. Ik zou al ingeleid worden met 37 weken. Maar ze denkt nu op basis van dit onderzoek dat ik dat niet eens ga halen.
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder! Ik zou daar ook echt niet blij van worden. Daar hebben ze echo's voor en daar kunnen ze precies mee meten hoe lang je baarmoedermond is.
Toucheren prikkelt de boel alleen maar.
Ik heb zelf wel ervaring met die echo metingen, die kreeg ik wekelijks ivm mijn 1e zwangerschap.

Ik vermoed dat de gyn as week dan ook met de echo kijkt ipv voelt.
Heel veel succes ermee, spannende weken ga je tegemoet.

En aan de bel trekken als de krampen erger worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er gisteren op gestaan hebben om te worden doorverwezen naar de gynaecoloog.

Bij een dreigende vroeggeboorte moet een verloskundige niet zelf blijven aanmodderen omdat ze het nuwr uit handen wil geven.

Als het nodig is kan je volgens mij best snel terecht. Raar dat je pas volgende week heen mag.
Uhm... op deze termijn vaar je op de echografische lengte van de baarmoedermond die 2.5cm moet zijn.

Dat ie een stukje(1cm) open staat is niet problematisch zonder kramp. Maar jij hebt wél kramp. Dus hup naar de gyn.
Dan worden daar kennelijk verschillende richtlijnen voor aangehouden. Want 2 cm zou het normaal ongeveer zijn met 34 a 35 weken. Met de echo meten kon niet volgens haar. Maar dat zal een gyn dan waarschijnlijk wel kunnen. Ik heb geen krampen met regelmaat maar zo nu en dan gedurende dag. Zoals ik ook had bij de eerste zwangerschap rond deze tijd. Dus het is niet zo dat ik zelf het idee heb dat ik elk moment kan bevallen ofzo.

Het zou volgens haar geen kwaad kunnen om te voelen. En ze heeft zelf digitaal direct contact gelegd met de gyn. En erbij gezegd dat ze gevoeld heeft. Als de gyn het daar niet mee eens was of daar anders over dacht dan denk ik dat ze zelf ook wel aan de bel getrokken zou hebben. Maar goed. Ik houd het gewoon In de gaten. Als krampen wel erger worden of frequenter dan trek ik uiteraard aan de bel.

Heb overigens zelf niet het idee dat ze aanmoddert hoor, een bevalling is gewoon niet te voorspellen. Ook niet met krampen en een openstaande baarmoedermond. Maar dankjulliewel voor de goedbedoelde adviezen, die houd ik zeker in mijn achterhoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven