Minder vruchtwater
donderdag 27 september 2018 om 20:44
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en heb meerdere groeiecho’s van de baby gehad vanwege te veel vruchtwater en een baby die groter was dan gemiddeld. Afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest omdat ik de baby minder voelde. Met de baby was alles goed maar ik had wel regelmatig voorweeen. Ik bleek ook al wat ontsluiting te hebben en een rijpe baarmoedermond. Ze heeft toen ook mijn vruchtwater opgemeten en vond het nog wel veel maar niet erg. Ze zei ook dat de meting iedere keer wat anders kan zijn omdat het afhangt van de ligging van de baby. Gisteren had ik weer een groeiecho, de echoscopist gaf aan dat het vruchtwater nu normaal was. Ik vraag me af of het kan dat ik dus vruchtwater ben verloren in de tussentijd zonder dat ik dit echt door heb gehad? Of lag het aan de ligging van de baby?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en heb meerdere groeiecho’s van de baby gehad vanwege te veel vruchtwater en een baby die groter was dan gemiddeld. Afgelopen maandag in het ziekenhuis geweest omdat ik de baby minder voelde. Met de baby was alles goed maar ik had wel regelmatig voorweeen. Ik bleek ook al wat ontsluiting te hebben en een rijpe baarmoedermond. Ze heeft toen ook mijn vruchtwater opgemeten en vond het nog wel veel maar niet erg. Ze zei ook dat de meting iedere keer wat anders kan zijn omdat het afhangt van de ligging van de baby. Gisteren had ik weer een groeiecho, de echoscopist gaf aan dat het vruchtwater nu normaal was. Ik vraag me af of het kan dat ik dus vruchtwater ben verloren in de tussentijd zonder dat ik dit echt door heb gehad? Of lag het aan de ligging van de baby?
Heeft iemand hier ervaring mee?
donderdag 27 september 2018 om 20:58
Veel vruchtwater geven ze al een aantal weken aan. Het is iedere keer net op de grens van te veel, waardoor er wel telkens een nieuwe echo gepland wordt. De laatste keer is eigenlijk de enige keer dat het normaal was. Vandaar dat ik me afvraag of ik misschien vruchtwater ‘lek’ zonder dat ik het door heb dan wel.
donderdag 27 september 2018 om 21:08
Vruchtwater verliezen kan alleen als je vliezen stuk zijn, wat niet te lang moet duren.Frederika-Jael schreef: ↑27-09-2018 21:06Tuurlijk kan dat. Als je bijvoorbeeld soms last hebt van urineverlies ofzo dan kan het voorkomen dat je niet door hebt dat je vruchtwater verliest. Maar je babytje drinkt er ook veel van.
Vruchtwater kan idd wat meer en minder worden, dat is heel normaal.
Is ook niet altijd exact te meten, dus de metingen kunnen ook nog verschillen.
Ik zou me er geen zorgen over maken iig.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning