Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018
donderdag 18 januari 2018 om 16:03
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.
Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.
Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
woensdag 16 mei 2018 om 14:57
Oh ook heftig zeg!! Leuk dat jullie ook een derde willen!Thisisme1980 schreef: ↑16-05-2018 10:35wat verdrietig meid.. herkenbaar.. hier ook 35 en 2 kinderen bijna 6 en 3.
2 miskramen en weer hopend op n 3e positieve test..
welkom!
Beetje zelfde schuitje dus .
Wat naar zeg die miskramen.
De volgende keer gaat het vast goed!!
Gelukkig weet je dat het ook goed kan gaan, maar het hakt er aardig in he.
Ik heb zelfs een tijdje gedacht dat ik het dan maar bij twee kinderen hield.
Maar het blijft kriebelen.
We gaan er weer voor , want straks ben ik 40 en heb ik spijt dat ik het niet weer geprobeerd heb.
Ik voel de klok ook wel tikken..
Heb een pauze van een maand of 9 gehad. (Was 1 mei uitgerekend van de miskraam) en heb gisteren mijn spiraal laten verwijderen .
vrijdag 18 mei 2018 om 10:45
Ik was even van de aardbodem verdwenen, voelde me zo ontzettend rot! Maar ik zal proberen nu weer wat vaker mee te schrijven! Ik ben trouwens 28 jaar en mijn partner is 29 jaar.
Nee, wij krijgen nog geen onderzoeken, ze zeiden dat we tot nu toe gewoon pech hebben gehad. Mocht er in de toekomst nog een miskraam komen dan wil ik het wel laten onderzoeken. Voor nu heb ik ook nog geen behoefte aan onderzoeken, het ziekenhuis (bij de gyn) heeft me tot nu toe alleen nog maar tot negatieve bezoekjes en veel verdriet geleid en dat wil ik mezelf nu even besparen
Nee, wij krijgen nog geen onderzoeken, ze zeiden dat we tot nu toe gewoon pech hebben gehad. Mocht er in de toekomst nog een miskraam komen dan wil ik het wel laten onderzoeken. Voor nu heb ik ook nog geen behoefte aan onderzoeken, het ziekenhuis (bij de gyn) heeft me tot nu toe alleen nog maar tot negatieve bezoekjes en veel verdriet geleid en dat wil ik mezelf nu even besparen
zaterdag 19 mei 2018 om 18:05
Malou gefeliciteerd! Ik heb gisteren mijn 7 weken echo gehad bij de gyn. Was enorm zenuwachtig en voorbereid op een slechtnieuwsgesprek maar gelukkig zei hij gelijk dat het hartje klopte. Baby ligt ook precies op groei. Wat een opluchting! Ik kan het na alle ellende van 3 miskramen nog steeds niet geloven. Nu 31 mei nog een echo bij 9 weken en als die goed is dan weer naar vk ipv de gyn. Savonds gelijk mijn ouders ingelicht omdat die ook op de hoogte zijn van de miskramen. Zo leuk om hun blijdschap en opluchting te zien. Ik wil iedereen even hart ondet de riem steken. Opnieuw zwanger worden en zijn is echt niet makkelijk na wat wij allemaal hebben meegemaakt. Dikke kus aan jullie allemaal. -x- Travel
zondag 20 mei 2018 om 10:53
wat fijn travelbirdtravelbird schreef: ↑19-05-2018 18:05Malou gefeliciteerd! Ik heb gisteren mijn 7 weken echo gehad bij de gyn. Was enorm zenuwachtig en voorbereid op een slechtnieuwsgesprek maar gelukkig zei hij gelijk dat het hartje klopte. Baby ligt ook precies op groei. Wat een opluchting! Ik kan het na alle ellende van 3 miskramen nog steeds niet geloven. Nu 31 mei nog een echo bij 9 weken en als die goed is dan weer naar vk ipv de gyn. Savonds gelijk mijn ouders ingelicht omdat die ook op de hoogte zijn van de miskramen. Zo leuk om hun blijdschap en opluchting te zien. Ik wil iedereen even hart ondet de riem steken. Opnieuw zwanger worden en zijn is echt niet makkelijk na wat wij allemaal hebben meegemaakt. Dikke kus aan jullie allemaal. -x- Travel
zondag 20 mei 2018 om 12:06
Dag dames,
Wat een verdrietige berichten van de nieuwe aansluiters maar ook een paar positieve verhalen! Dat geeft hoop!
Ik ben even stil geweest, in afwachting van de daling van mijn hcg. Eindelijk kreeg ik na 8 weken bloedprikken vrijdag te horen dat mijn hcg 2 is! Volgende week nog de laatste controle en dan mogen we weer meedoen. Spannend. De hormonen schommelen wel heel erg bij mij, voel me al dagen down. Heb dat sinds ik het spiraaltje liet verwijderen ik okt '16 altijd gehad, maar het blijft vervelend.
Fijn weekend allemaal! En keep your head up. We weten dat het een hobbelige weg kan zijn maar we gaan allemaal voor dat kleintje in 2019!
Wat een verdrietige berichten van de nieuwe aansluiters maar ook een paar positieve verhalen! Dat geeft hoop!
Ik ben even stil geweest, in afwachting van de daling van mijn hcg. Eindelijk kreeg ik na 8 weken bloedprikken vrijdag te horen dat mijn hcg 2 is! Volgende week nog de laatste controle en dan mogen we weer meedoen. Spannend. De hormonen schommelen wel heel erg bij mij, voel me al dagen down. Heb dat sinds ik het spiraaltje liet verwijderen ik okt '16 altijd gehad, maar het blijft vervelend.
Fijn weekend allemaal! En keep your head up. We weten dat het een hobbelige weg kan zijn maar we gaan allemaal voor dat kleintje in 2019!
zondag 20 mei 2018 om 12:09
maandag 21 mei 2018 om 07:10
Ik heb alweer een tijdje hier niet geschreven. Was druk met onderzoeken in het ziekenhuis en dergelijk.
Wauw travelbird wat fijn zeg! Heerlijk een goede echo.
Malou jij ook gefeliciteerd
Ik heb vorige week positief getest en ben nu volgens eigen berekeningen 5 weken. Ik ben zo bang dat ik weer een miskraam krijg (dat zou dan nummer 3 worden) hoe heb jij dat gedaan travelbird? Deze weken tot aan de echo in stress geleefd of toch een beetje proberen te chillen? Ik merk dat ik nog in de ontkenning leef en ben niet echt bezig met mijn zwangerschap maar vind dat ook wel erg jammer.
Wauw travelbird wat fijn zeg! Heerlijk een goede echo.
Malou jij ook gefeliciteerd
Ik heb vorige week positief getest en ben nu volgens eigen berekeningen 5 weken. Ik ben zo bang dat ik weer een miskraam krijg (dat zou dan nummer 3 worden) hoe heb jij dat gedaan travelbird? Deze weken tot aan de echo in stress geleefd of toch een beetje proberen te chillen? Ik merk dat ik nog in de ontkenning leef en ben niet echt bezig met mijn zwangerschap maar vind dat ook wel erg jammer.
maandag 21 mei 2018 om 07:39
Gefeliciteerd! Malou en Bibi16. Ik deed precies hetzelfde Bibi16, je bent jezelf aan het beschermen voor nieuw verdriet en teleurstelling. Bij mij leek alles erg op mijn eerste zwangerschap en leek het totaal niet op hoe ik me voelde met de MA. Daardoor had ik wel beter gevoel. Ik heb 2 zwangerschapsapps gedownload waar ik iedere dag even tips etc lees. Verder jezelf bezighouden met leuke dingen en proberen niet te stressen. Ik ben vanaf week 6 weer ontzettend moe. Dus ik slaap vaak ook al na het eten savonds. Zo gaan de dagen ook snel. Ga je proberen een vroege echo te regelen Bibi16?
maandag 21 mei 2018 om 09:31
Herkenbaar dames, sterkte allemaal met de onzekerheid, vóór de positieve test en erna.
Ik ben nu 6 weken, de dagen lijken voorbij te kruipen. Heb er helemaal geen vertrouwen in dat het goed zit. Vandaag in elk geval. Gisteren wist ik juist helemaal zeker dat het goed zat
Ik probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn, en al helemaal niet te fantaseren over een babietje in januari. .. dat kan ik pas na de NIPT denk ik
Ik ben nu 6 weken, de dagen lijken voorbij te kruipen. Heb er helemaal geen vertrouwen in dat het goed zit. Vandaag in elk geval. Gisteren wist ik juist helemaal zeker dat het goed zat
Ik probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn, en al helemaal niet te fantaseren over een babietje in januari. .. dat kan ik pas na de NIPT denk ik
maandag 21 mei 2018 om 09:55
Welke twee apps heb je gedownload? Ik zoek nog een leuke.
Ik heb twee miskramen gehad. De eerste wist ik dat het fout zat vanwege Bruinverlies en het voelde gewoon fout. Bij de tweede miskraam had ik veel symptomen en voelde het goed maar bij de echo bij 10 weken bleek het dus fout. Ik heb volgende week woensdag al de echo. Ben dan 6 weken en 2 dagen. Ben bang dat als het hartje nog niet klopt dat ik nog onzekerder word.
En gisterenavond had ik ook wat menstruatiekrampen ed en ben dan gelijk bang dag het weer eindigt in een miskraam. Sorry voor mijn onzekerheid hoor
Ik heb twee miskramen gehad. De eerste wist ik dat het fout zat vanwege Bruinverlies en het voelde gewoon fout. Bij de tweede miskraam had ik veel symptomen en voelde het goed maar bij de echo bij 10 weken bleek het dus fout. Ik heb volgende week woensdag al de echo. Ben dan 6 weken en 2 dagen. Ben bang dat als het hartje nog niet klopt dat ik nog onzekerder word.
En gisterenavond had ik ook wat menstruatiekrampen ed en ben dan gelijk bang dag het weer eindigt in een miskraam. Sorry voor mijn onzekerheid hoor
maandag 21 mei 2018 om 10:38
Heel herkenbaar hoor! Ben nu 7 weken en gister echt even paniek omdat ik niks meer voelde. Een paar uur later was het weer terug.
Bibi die menstruatiekrampen voel ik het liefst zo vaak mogelijk! Dat betekent een groeiende baarmoeder volgens de verloskundige
over een week ben ik ongeveer 8 weken en heb dan ook pas mijn eerste echo, vroege echo is me wel aangeboden maar was ook bang dat het me te onzeker zou maken eventueel.
Het is allemaal ook zo spannend! Durf nog steeds geen kleertjes enzo te kopen. Denk pas na een goede Nipt inderdaad.
Bibi die menstruatiekrampen voel ik het liefst zo vaak mogelijk! Dat betekent een groeiende baarmoeder volgens de verloskundige
Het is allemaal ook zo spannend! Durf nog steeds geen kleertjes enzo te kopen. Denk pas na een goede Nipt inderdaad.