Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018
donderdag 18 januari 2018 om 16:03
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.
Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.
Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
zaterdag 12 mei 2018 om 23:11
nee hoor gewoon doen! volgens mij springt je ei max 48 uur na je lh piek dus is vanavond of morgen pefect!
zaterdag 12 mei 2018 om 23:15
Welkom moeder, wat een heftige, verdrietige ervaringen..Mamavaneenboefje schreef: ↑12-05-2018 22:57Dames, zou in hier af en toe mogen meeschrijven?
In maart 2015 heb ik een miskraam met 4/5 weken gehad, in januari 2016 is onze zoon gezond geboren, in september 2018 heb ik een zwangerschap met 10 weken moeten laten opwekken omdat er geen hartje klopte, in november een miskraam met 4 weken, in januari een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij ze mijn rechtereileider hebben verwijderd en vandaag weer een miskraam met 4 weken.
Eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met het zwanger willen worden en de onzekerheden daarbij, mijn vertrouwen in mijn lichaam is totaal verdwenen! Maar mijn wens voor een tweede kindje is zo ongelovelijk groot dat we het blijven proberen
Hoe oud ben je?
en je wens voor n 2e en je onzekerheid is zo herkenbaar, bij mij dan de wens voor n 3e.. maar de onzekerheid en het niet meer vertrouwen op je lichaam, zooo herkenbaar allemaal..
zondag 13 mei 2018 om 09:17
Welkom mamavaneenboefje.
Wat een ellende zeg, zoveel miskramen en een BBZ. Fijn dat je al een kindje hebt, maar de wens voor een broertje of zusje zal enorm zijn... Ik snap helemaal dat het vertrouwen in je lijf weg is, ik denk dat we dat hier allemaal herkennen. We hebben allemaal de ervaring dat het niet 'normaal ' en vanzelf gaat. Het enige wat je kan doen is blijven proberen tot het een keer weer wél goed blijft gaan, maar het doet zoveel met je lijf en geest dat je er moedeloos en wanhopig van zou worden.
Ik zou zeggen lucht je hart hier! Het is in het echte leven vaak lastig hierover te praten, maar hier vind je herkenning
Wat een ellende zeg, zoveel miskramen en een BBZ. Fijn dat je al een kindje hebt, maar de wens voor een broertje of zusje zal enorm zijn... Ik snap helemaal dat het vertrouwen in je lijf weg is, ik denk dat we dat hier allemaal herkennen. We hebben allemaal de ervaring dat het niet 'normaal ' en vanzelf gaat. Het enige wat je kan doen is blijven proberen tot het een keer weer wél goed blijft gaan, maar het doet zoveel met je lijf en geest dat je er moedeloos en wanhopig van zou worden.
Ik zou zeggen lucht je hart hier! Het is in het echte leven vaak lastig hierover te praten, maar hier vind je herkenning
zondag 13 mei 2018 om 12:21
zondag 13 mei 2018 om 14:17
Honig, er gaan inderdaad veel verhalen de ronde, ik zou zeggen doe waar je je goed bij voelt.
Mamaboefje, wat heftig
Dat je het vertrouwen kwijt bent snappen we hier zeker allemaal, het is erg rot.
Hebben jullie ook dat je denkt dat het best goed gaat en er iets komt (aankondiging zwangerschap, uitgerekende datum enz) en je dan weer helemaal van slag en emotioneel bent?
Mamaboefje, wat heftig
Hebben jullie ook dat je denkt dat het best goed gaat en er iets komt (aankondiging zwangerschap, uitgerekende datum enz) en je dan weer helemaal van slag en emotioneel bent?
zondag 13 mei 2018 om 17:03
persoonlijke ervaring de 1e x in ronde 3 zwanger en ook vaker dagen na elkaar geklust en ook onze 2e zoon in ronde 1.. 1e mk weet ik niet meer maar 2e mk ook 2 dagen achter elkaar... dus in mijn geval is dat m fabel...
zondag 13 mei 2018 om 17:05
maloe84 schreef: ↑13-05-2018 14:17Honig, er gaan inderdaad veel verhalen de ronde, ik zou zeggen doe waar je je goed bij voelt.
Mamaboefje, wat heftigDat je het vertrouwen kwijt bent snappen we hier zeker allemaal, het is erg rot.
jaa malou heb ik ook.. ik word er chago van en mn wens weer groter..
zondag 13 mei 2018 om 17:43
Ja heb ik ook... ging een hele week als een speer, vrolijk en stevig in mn schoenen. En dan ineens weer slecht slapen, hyperventileren, incidentje op mn werk waarna dikke tranen, en natuurlijk vandaag moederdag, ook weer dikke tranen....
Het schijnt erbij te horen, en dat het tijd kost heb ik al 1000x gehoord maar het lijkt ook echt te kloppen. Sterk zijn en vooruit willen maakt het verdriet niet minder, dit kan ik niet weg 'werken' blijkbaar
Ik begin me net als jou Foodie, misselijk te voelen (eten wat tegenstaat, kokhalzen) maar nog niet zo erg als de vorige keren, maar ben nog geen 5 weken.
En ook heb ik vandaag alweer een middagslaapje gedaan, en dat doe ik ook alleen maar als ik zwanger ben
Ik ga pas over week ofzo de verloskundige bellen, ik probeer er nog even helemaal niet mee bezig te zijn.
Veel plezier met klussen Honing, ik hoop voor je dat het deze ronde raak is!
Het schijnt erbij te horen, en dat het tijd kost heb ik al 1000x gehoord maar het lijkt ook echt te kloppen. Sterk zijn en vooruit willen maakt het verdriet niet minder, dit kan ik niet weg 'werken' blijkbaar
Ik begin me net als jou Foodie, misselijk te voelen (eten wat tegenstaat, kokhalzen) maar nog niet zo erg als de vorige keren, maar ben nog geen 5 weken.
En ook heb ik vandaag alweer een middagslaapje gedaan, en dat doe ik ook alleen maar als ik zwanger ben
Ik ga pas over week ofzo de verloskundige bellen, ik probeer er nog even helemaal niet mee bezig te zijn.
maandag 14 mei 2018 om 14:43
Hi meiden, graag schrijf ik hier, helaas, ook af en toe mee... Vandaag te maken gekregen met mijn derde miskraam. Sinds januari 2017 zijn wij bezig voor een tweede kindje. Helaas, liet het zwanger worden een tijdje op zich wachten, maar in september 2017 was ik eindelijk zwanger. Dat werd helaas een miskraam met 10 weken. Daarna onverwacht weer zwanger, maar bij de acht weken echo bleek er geen kloppend hartje en nu dus weer een miskraam... het maakt me zo verdrietig en radeloos. De wens voor een tweede kindje is zo groot. Ik hoop hier in contact te komen met lotgenoten, die mijn angsten en onzekerheden toch wat beter kunnen begrijpen. Sterkte voor jullie allemaal en voor de dames die hopen op een positieve zwangerschapstest: ik duim voor jullie!
maandag 14 mei 2018 om 15:37
Dag allemaal,
Welkom mamavaneenboefje, wat een rotverhaal...heel verdrietig! Mikki welkom, wat naar ook!!!
Ik zie dat we allemaal zo worstelen met dat het niet meer onbevangen is, ook seks hebben om zwanger te worden moet op de klok etc. Herken dit heel erg en vind het zo jammer!
Ik heb 18dagen een vrij hevige menstruatie gehad (eerste keer na mijn miskraam). Ik deed ovulatietesten maar er was geen LHpiek. Logisch ook want verloskundige zei dat er geen ovulatie is als je nog erg bloedt.
Gelukkig nam het woensdag af en heb ik een piek gemeten en ook de dag erop mijn ei voelen springen.
Zo blij. Was zo bang dat het allemaal verstoord was geraakt door de mk en werd ook gek van die eindeloze menstruatie!
Vertrouwen in je lijf was zo vanzelfsprekend en nu niet meer...
Sterkte allemaal!!!
Welkom mamavaneenboefje, wat een rotverhaal...heel verdrietig! Mikki welkom, wat naar ook!!!
Ik zie dat we allemaal zo worstelen met dat het niet meer onbevangen is, ook seks hebben om zwanger te worden moet op de klok etc. Herken dit heel erg en vind het zo jammer!
Ik heb 18dagen een vrij hevige menstruatie gehad (eerste keer na mijn miskraam). Ik deed ovulatietesten maar er was geen LHpiek. Logisch ook want verloskundige zei dat er geen ovulatie is als je nog erg bloedt.
Gelukkig nam het woensdag af en heb ik een piek gemeten en ook de dag erop mijn ei voelen springen.
Zo blij. Was zo bang dat het allemaal verstoord was geraakt door de mk en werd ook gek van die eindeloze menstruatie!
Vertrouwen in je lijf was zo vanzelfsprekend en nu niet meer...
Sterkte allemaal!!!
anoniem_213446 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 15:39
Reden: Typfout
Reden: Typfout
1.20% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 15:50
Mamavaneenboefje zeer herkenbaar alleen heb ik een dochter i.p.v. zoon en geen bbz gehad maar het zou verder mijn verhaal kunnen zijn. 1 miskraam voor dochter en nu ook weer 3. Krijg jij onderzoeken? Hier nu wachten voor de onderzoeken omdat je 3 maanden niet zwanger mag zijn. Sterkte.
Mikki erg verdrietig hier helaas ook zoveel miskramen word er soms moedeloos van maar wil erg graag een 2e kindje.
Mikki erg verdrietig hier helaas ook zoveel miskramen word er soms moedeloos van maar wil erg graag een 2e kindje.
maandag 14 mei 2018 om 20:23
Hoi,
Ik moet nog alles doorlezen, maar mag ik mee schrijven?
Ik ben 35 jaar en heb twee kinderen van 6 en 2 jaar.
Totaal 3 miskramen gehad, waarvan de laatste oktober 2017. Ik had eerst een kloppend hartje met 7 weken en met 9,5 week bleek het alsnog mis te zijn.
Heeft er aardig ingehakt en eigenlijk durfde ik er niet meer voor te gaan.
Toch blijft het kriebelen, dus sluit niet uit dat we er toch weer voor gaan binnenkort.
Hadden we maar garanties he, maar die hebben we helaas niet.
Zo nu even alles doorlezen
Totaal 3 miskramen gehad, waarvan de laatste oktober 2017. Ik had eerst een kloppend hartje met 7 weken en met 9,5 week bleek het alsnog mis te zijn.
Toch blijft het kriebelen, dus sluit niet uit dat we er toch weer voor gaan binnenkort.
Zo nu even alles doorlezen
maandag 14 mei 2018 om 20:43
Even een ego post
Gisteren vergeten een ovulatietest te doen
Ik verwachtte volgens de telling de ovulatie Zaterdag om 16u was de test negatief en zondagavond om 22:30 toch nog test gedaan maar helaas negatief
Vandaag om 17u ook negatief maar wel iets donkerder dan gisteren
Dus heb ik de positieve test gemist tussen zaterdag 16u en zondagavond 22:30? Of moet de positieve test nog komen en is mijn cyclus langer ?
Test sinds woensdag elke dag rond 17-18u
Ik verwachtte volgens de telling de ovulatie Zaterdag om 16u was de test negatief en zondagavond om 22:30 toch nog test gedaan maar helaas negatief
Dus heb ik de positieve test gemist tussen zaterdag 16u en zondagavond 22:30? Of moet de positieve test nog komen en is mijn cyclus langer ?
woensdag 16 mei 2018 om 10:24
Honig, ik heb niet veel verstand van ovulatietesten, heb ze nooit gebruikt.
Welkom Evada! Heb je een nieuw profiel en was je evda? Dan heb ik je verhaal al in andere topic gezien nl:)
Ik heb een heel licht positieve test ca 2 dagen voor nod. Maar ook wat bruinige afscheiding, dus een menstruatie zou ook nog kunnen. Spannend
Welkom Evada! Heb je een nieuw profiel en was je evda? Dan heb ik je verhaal al in andere topic gezien nl:)
Ik heb een heel licht positieve test ca 2 dagen voor nod. Maar ook wat bruinige afscheiding, dus een menstruatie zou ook nog kunnen. Spannend
woensdag 16 mei 2018 om 10:31
hoiii wat is er veel geschreven!Honing14 schreef: ↑14-05-2018 20:43Even een ego post
volgens mij kan je m missen, je kan m t best vinden als je 2x per dag test dacht ik.. hoewel, als je dagelijks test wellicht niet.. kan het zijn dat he teveel gedronken hebt? welke gebruik je?
wel regelmatig geklust? want wie weet
woensdag 16 mei 2018 om 10:33
Welkom Mikki. Heel herkenbaar.. we gaan helaas allemaal door deze wervelwind.. schrijf lekker mee. t helpt mii enorm en geeft me ook hoop dankzij onze inmiddels zwangere in ons middenMikki84 schreef: ↑14-05-2018 14:43Hi meiden, graag schrijf ik hier, helaas, ook af en toe mee... Vandaag te maken gekregen met mijn derde miskraam. Sinds januari 2017 zijn wij bezig voor een tweede kindje. Helaas, liet het zwanger worden een tijdje op zich wachten, maar in september 2017 was ik eindelijk zwanger. Dat werd helaas een miskraam met 10 weken. Daarna onverwacht weer zwanger, maar bij de acht weken echo bleek er geen kloppend hartje en nu dus weer een miskraam... het maakt me zo verdrietig en radeloos. De wens voor een tweede kindje is zo groot. Ik hoop hier in contact te komen met lotgenoten, die mijn angsten en onzekerheden toch wat beter kunnen begrijpen. Sterkte voor jullie allemaal en voor de dames die hopen op een positieve zwangerschapstest: ik duim voor jullie!
woensdag 16 mei 2018 om 10:35
wat verdrietig meid.. herkenbaar.. hier ook 35 en 2 kinderen bijna 6 en 3.Evada35 schreef: ↑14-05-2018 20:23Hoi,
Zo nu even alles doorlezen![]()
2 miskramen en weer hopend op n 3e positieve test..
welkom!
woensdag 16 mei 2018 om 10:36
maloe84 schreef: ↑16-05-2018 10:24Honig, ik heb niet veel verstand van ovulatietesten, heb ze nooit gebruikt.
Ik heb een heel licht positieve test ca 2 dagen voor nod. Maar ook wat bruinige afscheiding, dus een menstruatie zou ook nog kunnen. Spannend![]()
woensdag 16 mei 2018 om 10:41
mijn eigen verhaal.. mn ei komt er als het goed is aan.. morgen begin ik met ovutesten.. ik heb toch t idee dat mijn lijf nog niet helemaal functioneert, maar merk wel dat ik "blij" ben dat mn hormonen zijn afgenomen.. even bijkomen van afgelopen 2 mk.. doet me goed.. nu weer testen.. vrijdag n feestje en nu twijfel ik stiekem of ik wel of geen wijntje ga drinken.. mn cola niet drinken lukt me perfect.. verder eigenlijk geen slechte gewoonten, lust geen koffie.
woensdag 16 mei 2018 om 10:42
klinkt bijna geweldig haha grapje hoor.. spannend weer he, dit is je plakkert hoorMieremuis schreef: ↑13-05-2018 17:43Ja heb ik ook... ging een hele week als een speer, vrolijk en stevig in mn schoenen. En dan ineens weer slecht slapen, hyperventileren, incidentje op mn werk waarna dikke tranen, en natuurlijk vandaag moederdag, ook weer dikke tranen....
Het schijnt erbij te horen, en dat het tijd kost heb ik al 1000x gehoord maar het lijkt ook echt te kloppen. Sterk zijn en vooruit willen maakt het verdriet niet minder, dit kan ik niet weg 'werken' blijkbaar![]()
En ook heb ik vandaag alweer een middagslaapje gedaan, en dat doe ik ook alleen maar als ik zwanger ben![]()
woensdag 16 mei 2018 om 13:03
Hart onder de riem voor jullie allemaal dames! Miskramen zijn ellendig, ik ben er bijna aan onderdoor gegaan. Ik verloor zoveel bloed!
Maar ook daarna heb ik me lang echt slecht gevoeld, ook mentaal. Nu bijna een halfjaar verder ben ik opnieuw zwanger. Toch wel een beetje spannend.
Een vriendin van me heeft ook meerdere miskramen gehad, elke keer zo verdrietig. Uiteindelijk heeft ze toch een dochtertje gekregen en zij is nu net een jaar!
Allemaal een heel dikke
en ik wens jullie allemaal voorspoedige zwangerschappen toe met een lief klein baby’tje aan het eind van de lange tunnel!
Maar ook daarna heb ik me lang echt slecht gevoeld, ook mentaal. Nu bijna een halfjaar verder ben ik opnieuw zwanger. Toch wel een beetje spannend.
Een vriendin van me heeft ook meerdere miskramen gehad, elke keer zo verdrietig. Uiteindelijk heeft ze toch een dochtertje gekregen en zij is nu net een jaar!
Allemaal een heel dikke