Miskraam-groep Eind 2017- begin 2018
donderdag 18 januari 2018 om 16:03
Er bestaan al veel miskraam groepen , maar die bestaan al langer en sommigen zijn daar alweer zwanger.
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.
Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
Misschien steunend om een nieuw groepje te starten ?
Ik heb in 2017 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap afgebroken omdat er zeer ernstige , niet met het leven verenigbare, afwijkingen op de echo werden gezien.
Ik ben bijna 40 jaar en heb best wel angst dat ik geen moeder meer zal worden.
We hebben nu in ieder geval besloten dit nu eerst echt te verwerken, voordat we weer overhaast aan zwanger worden beginnen, als we dat al willen proberen....
vrijdag 15 juni 2018 om 09:09
Zeg dat wel!!Thisisme1980 schreef: ↑14-06-2018 22:42ohh nee meiswat ontzettend verdrietig.. de grond zakt ff onder ke voeten weg..
vrijdag 15 juni 2018 om 12:39
YepZeezoutboter schreef: ↑15-06-2018 12:31Oooh nee zwanger 010 wat ontzettend oneerlijk!!
En nu? Afwachten tot een nieuwe echo?
En tegelijkertijd ben ik ontzettend bang dat het weer hetzelfde gaat als de vorige keer. Toen ben ik bijna doodgebloed, maar desondanks wil de gyn mij niet sneller zien oid en ook niet sneller een curretage geven als het echt mis is (hartje niet meer klopt).
De vorige keer was zonder enige waarschuwing. Wel dat het hartje niet meer klopte, maar toen ik eenmaal bloedde veranderde onze badkamer in een soort slachthuis.
Dat maakt me nu vreselijk angstig. Het herstel was nl ook niet niks, om het zacht uit te drukken. Ik voelde me pas net weer een beetje ok toen we ervoor gingen. Het was toen wel meteen raak, maar nu dus ook heel erg onzeker en stressvol
vrijdag 15 juni 2018 om 13:41
Wat enorm balen zwanger010!! Zacht uitgedrukt. Het klinkt idd niet goed... Ook wel logisch dat ze nu niets doen en ze niet meteen willen ingrijpen, een curettage eventueel is ook niet zonder risico's... Maar je bevindt je nu wel in een heel naar pakket!
Was je bij de vorige miskraam al ver?
Hoe verder je bent hoe meer risico op complicaties, misschien dat dat scheelt dat je nu nog niet zo heel ver bent.... Het hoeft niet weer zo dramatisch te gaan als de eerste keer.
Maar ik weet ook wel dat je dat nu niets zegt
Sterkte en een dikke knuffel!
Was je bij de vorige miskraam al ver?
Hoe verder je bent hoe meer risico op complicaties, misschien dat dat scheelt dat je nu nog niet zo heel ver bent.... Het hoeft niet weer zo dramatisch te gaan als de eerste keer.
Maar ik weet ook wel dat je dat nu niets zegt
Sterkte en een dikke knuffel!
vrijdag 15 juni 2018 om 19:40
Van één onzekerheid ben ik nu af. Eind van de middag heb ik een nieuwe echo gehad en ‘gelukkig’ is het hartje gestopt met kloppen. Weken/dagen onzekerheid had me ook gek gemaakt, maar ondanks mijn eerdere ervaring willen ze in het zkh geen tijd voor me vrij maken op heel korte termijn. Ik moet eerst het weekend overleven en daarna kan ik pas maandagochtend langs komen voor een echo bij de gyn, want die moet nog even met eigen ogen zien of het kindje wel echt dood is
Pas daarna plannen ze een afspraak in voor een daadwerkelijke curettage. Dat zou dus best pas over een week kunnen zijn! Ik moet er niet aan denken!!!!

Pas daarna plannen ze een afspraak in voor een daadwerkelijke curettage. Dat zou dus best pas over een week kunnen zijn! Ik moet er niet aan denken!!!!
vrijdag 15 juni 2018 om 22:41
Deedee, het is allemaal behoorlijk herkenbaar wat jij schrijft. Ik was eigenlijk nu ongeveer uitgerekend. Dat werd verzacht door de nieuwe zwangerschap, maar nu is het dubbel confronterend. Vanmiddag gingen we een ijsje eten met mijn zoontje en ik trok kinderwagens met wiegjes even heel erg slecht!!Deedee1989 schreef: ↑09-06-2018 14:50Hey meiden,
Mag ik aanhaken op dit forum?
In december een miskraam gehad van wat ons 2e kindje had kunnen zijn.
Ondanks dat ik vanaf het begin van deze zwangerschap een onzeker gevoel had, was de klap hard. Vlak voor de 8 weken hebben we namelijk wel een kloppend hartje gezien, maar 3 weken later bleek dat de groei vlak erna gestopt moest zijn. Ik heb de miskraam afgewacht en na 1,5 week de vruchtzak intact verloren..
Super heftig, maar ook wel erg bijzonder om het vruchtje te kunnen zien..
Anyway, daarna zijn we er na 1 maand weer voor gegaan, maar tot op heden zonder resultaat.. Kan er zo van balen en Ben dan zo teleurgesteld..
Mijn schoonzusje inmiddels zwanger van haar 2e, mijn andere schoonzus zwanger van haar eerste en vrienden die een kindje verwachten.. Voor hen heel leuk natuurlijk, maar zo confronterend.. Ik voel me door hen 'ingehaald..
Komende periode is helemaal vreemd, ik had eigenlijk over 5 weken uitgerekend kunnen zijn.. Dat laat me nog niet erg los.. Is dat voor jullie ook herkenbaar?
Groetjes!
Dat inhalen herken ik van eerder, ten tijde van voor de zwangerschap van mijn zoontje kon ik nog niet zwanger raken door verschillende persoonlijke dingen. Het was heel frustrerend als je dan om je heen door bosjes aanstaande moeders op babyshowers ed wordt uitgenodigd
Ik hoop heel erg voor je dat je alsnog gauw zwanger raakt met een positief einde
vrijdag 15 juni 2018 om 23:16
Dank je wel! Heel fijn!! Het is je gegund!Thisisme1980 schreef: ↑15-06-2018 23:05aahh zwangerik snap je "gelukkig" gevoel.. hoe rot en verdrietig ook..
no thanks zwanger, ik had en heb ook veel steun gehad hier tijdens, voor en na mn mk. de gevoelens zijn zo herkenbaar. we slepen elkaar er doorheen en duim zo dat iedereen snel blijvend zwanger is![]()
Ps. Noem me maar 010, ben ik trots op
zaterdag 16 juni 2018 om 08:25
Wat een verhaal 010,vreselijk verdrietig zeg!! Heel veel sterkte komende dagen en ik zou echt ook op mijn strepen gaan staan maandag. Jij loopt met een akelig gevoel naar aanleiding van de vorige keer en dat moeten ze begrijpen en serieus nemen!! Hoop dat je snel geholpen mag worden en de ellende van de vorige keer niet nog eens mee hoeft te maken. Een miskraam op zichzelf is al zwaar genoeg! Sterkte!
Hier inmiddels met veel pijn en moeite ongesteld geworden terwijl de gynaecoloog donderdag nog aan het slijmvlies zag dat er voorlopig geen menstruatie aan zou komen. Hoezo mijn lijf is van slag..... Zucht.
Hier inmiddels met veel pijn en moeite ongesteld geworden terwijl de gynaecoloog donderdag nog aan het slijmvlies zag dat er voorlopig geen menstruatie aan zou komen. Hoezo mijn lijf is van slag..... Zucht.
zaterdag 16 juni 2018 om 15:23
Dankjewel! Ik hoop het ook!zwanger010 schreef: ↑15-06-2018 22:41Deedee, het is allemaal behoorlijk herkenbaar wat jij schrijft. Ik was eigenlijk nu ongeveer uitgerekend. Dat werd verzacht door de nieuwe zwangerschap, maar nu is het dubbel confronterend. Vanmiddag gingen we een ijsje eten met mijn zoontje en ik trok kinderwagens met wiegjes even heel erg slecht!!
Dat inhalen herken ik van eerder, ten tijde van voor de zwangerschap van mijn zoontje kon ik nog niet zwanger raken door verschillende persoonlijke dingen. Het was heel frustrerend als je dan om je heen door bosjes aanstaande moeders op babyshowers ed wordt uitgenodigd![]()
Ik hoop heel erg voor je dat je alsnog gauw zwanger raakt met een positief einde![]()
Het is best eenzaam om een miskraam te krijgen, vooral als je omgeving niet hetzelfde heeft meegemaakt (ondanks dat ze wel meeleven, maar toch he)..
Begrijpelijk dat je de kinderwagens met wiegjes slecht trekt! Het is ook niet eerlijk..
1x is al niet eerlijk, laat staan 2x achter elkaar.
Zelf tot nu toe nog geen last van gehad, maar van alle baby's die ik tot nu toe heb gezien of op bezoek ben geweest, was de mama al zwanger voordat ik dat was.. Dus die confrontatie gaat vermoedelijk nog komen.. Met de baby van mn schoonzus als nr 1 (ook omdat zij het niet tegen mij durfde te vertellen dat ze zwanger was, dus belt ze alleen mijn man.. lekker makkelijk, maar goed, daar kan de baby niets aan doen)..
Ik hou me steeds maar voor dat we bij niemand weten welk leed er achter een gezin of zwangerschap schuilt, dat helpt ook wel moet ik zeggen..
En ik zou ook bij de arts aandringen op een currerage! Bij zo'n nare eerdere miskraam met een lange nasleep, zouden ze dat in mijn ogen moeten kunnen begrijpen..
Sterkte!!! Hopelijk wordt het niet zo'n heftige miskraam als je al hebt meegemaakt!
zaterdag 16 juni 2018 om 17:26
Deedee , dank je wel. Opzich willen ze ook een curettage voor me regelen, maar het duurt lang. De gynaecoloog moet eerst zelf maandag checken of het hartje wel echt gestopt is en dan zit er nog een soort veiligheidsmarge in om een abortus te voorkomen, plus nog de ok-planning. Onder normale omstandigheden begrijp ik het wel, maar ik ben de vorige keer binnen een uur zoveel bloed verloren dat ik het liefst nu al geholpen word om bloedverlies te voorkomen. Maar goed dat had ik al gezegd. Nu maar het gesprek maandag afwachten, wie weet kunnen ze toch iets voor me betekenen in snelheid van de procedure.
zaterdag 16 juni 2018 om 20:01
haha 010 t kwartje valt nu pas.. best dom..
deedee ik denk dat je gelijk hebt over alle verhalen in gezinnen en rondom zwanger zijn worden blijven etc.. ieder huisje zn kruisje.
sterkte maandag 010.
roffa hoe is t met jou?
kippie wat irritant!!
Hier de rode vlag
25ste dag van mn cyclus, lijkt weer meer richting t gewone.. meestal rond 26 a 27 dus dit is acceptabel..
op naar de volgende ronde
deedee ik denk dat je gelijk hebt over alle verhalen in gezinnen en rondom zwanger zijn worden blijven etc.. ieder huisje zn kruisje.
sterkte maandag 010.
roffa hoe is t met jou?
kippie wat irritant!!
Hier de rode vlag
op naar de volgende ronde
maandag 18 juni 2018 om 11:46
maandag 18 juni 2018 om 12:29
Hi kippetje,Kippetje_s schreef: ↑18-06-2018 11:46010 hoe is het gegaan vandaag?
'fijn' thisisme, al zou het pas echt fijn zijn als je negen maanden geen rode vlag ziet!!
Hoeveel last hebben jullie na een aantal maanden emotioneel gezien van de miskraam? Soms heb ik het idee dat met de maand die verstrijkt het verdriet toeneemt bij mij.
Voor dezelfde ingreep heb ik nu veeeel langer voorgesprekken gehad, nogal vermoeiend. Uiteindelijk moet ik nog steeds tot donderdag wachten
Het meest bizarre is dat ik nu een curettage heb op de dag dat ik de vorige keer was uitgerekend, “gezellig toeval”...
Qua verdriet, hoe het deze keer zal lopen weet ik niet, maar de vorige keer was het heel heftig. In eerste instantie niet, maar op een gegeven moment was ik echt heel diep in de put. Vlak voor dat ik opnieuw zwanger raakte voelde ik me eindelijk beter.
Ga vooral naar de huisarts en psycholoog als het niet goed gaat! Dikke knuffel!
dinsdag 19 juni 2018 om 13:05
Ik heb datzelfde hoor Kippetje! Vorige keer dat ik ongesteld werd, heb ik zo hard lopen janken.. Terwijl ik een miskraam heb gehad in december.. Wellicht dat een nieuwe zwangerschap e.e.a. verlicht, maar dat kan ik (helaas) nog niet over meepraten, dat durf ik alleen te hopen!Kippetje_s schreef: ↑18-06-2018 11:46010 hoe is het gegaan vandaag?
'fijn' thisisme, al zou het pas echt fijn zijn als je negen maanden geen rode vlag ziet!!
Hoeveel last hebben jullie na een aantal maanden emotioneel gezien van de miskraam? Soms heb ik het idee dat met de maand die verstrijkt het verdriet toeneemt bij mij.
Thisisme, succes met de volgende ronde!
Ik zou in theorie volgende week donderdag ongesteld moeten worden, dus ik let neurotisch op alle pijntjes (hopend op innestelingspijn
Om gek van te worden Haha!
dinsdag 19 juni 2018 om 22:24
Ohhh mèn ik heb eindelijk te horen gekregen hoe laat ik me donderdag moet melden, gelukkig is het nog vroeg in de ochtend en moet ik niet de hele dag door. Ik heb er nl een heel vervelende kwaal bij gekregen, mijn lijf denk nl nog steeds dat er een levend kindje in me zit
. Ik heb net keihard overgegeven sinds een paar dagen ben ik misselijk, zo ellendig! Het voelt allemaal gemeen dat ik dat nog even “cadeau” krijg.
dinsdag 19 juni 2018 om 22:26
Sterkte met wachten Deedee!Deedee1989 schreef: ↑19-06-2018 13:05Ik heb datzelfde hoor Kippetje! Vorige keer dat ik ongesteld werd, heb ik zo hard lopen janken.. Terwijl ik een miskraam heb gehad in december.. Wellicht dat een nieuwe zwangerschap e.e.a. verlicht, maar dat kan ik (helaas) nog niet over meepraten, dat durf ik alleen te hopen!
Thisisme, succes met de volgende ronde!
Ik zou in theorie volgende week donderdag ongesteld moeten worden, dus ik let neurotisch op alle pijntjes (hopend op innestelingspijn)
Om gek van te worden Haha!
woensdag 20 juni 2018 om 10:55
Vast wel, maar het was vrijdag bij de vk al zichtbaar, maandag bij de gyn opnieuw toen was de dooierzak al aan de andere kant van het vruchtzakje beland en het vruchtje zelf was al kleiner. Het hartje klopte echt niet meer.Deedee1989 schreef: ↑20-06-2018 07:18Bedankt 010!
Fijn dat je donderdagochtend kunt, sterkte alvast! Gemeen hoe je lijf je voor de gek kan houden.. Checken ze je voor de curretage nog een keer met een echo voor de zekerheid?