Miskraam of niet?
zondag 25 november 2018 om 15:51
Hoii,
Ben op dit moment erg bang en onzeker.
Als ik tel zo ik nu 6 weken en 3 dagen zwanger zijn. Had 11 oktober mijn laatste menstruatie. 8 november een positieve test.
We hebben afgelopen donderdag een vroege echo laten doen, omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad en we niet konden wachten tot de afspraak bij de verloskundige over 2 weken.
Nu was het nieuws niet bepaald positief bij de echo. Er was niks te zien geen vruchtzakje, geen dooier en geen vruchtje.
Ze zei dat het rommelig eruit zat en ze zei ook dat dit niet eruit zat als een goeie zwangerschap.
Ik heb geen bloedverlies gehad. Wel wat buikkrampen maar daar blijft het bij.
Dinsdag mogen we naar de verloskundige, we hebben het verhaal uitgelegd van de echo en toen mochten we gelukkig dinsdag al komen.
Iemand die meegemaakt waarbij het uiteindelijk wel goed gekomen is?
Of wordt/is dit helaas wel een miskraam.
Liefs
Ben op dit moment erg bang en onzeker.
Als ik tel zo ik nu 6 weken en 3 dagen zwanger zijn. Had 11 oktober mijn laatste menstruatie. 8 november een positieve test.
We hebben afgelopen donderdag een vroege echo laten doen, omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad en we niet konden wachten tot de afspraak bij de verloskundige over 2 weken.
Nu was het nieuws niet bepaald positief bij de echo. Er was niks te zien geen vruchtzakje, geen dooier en geen vruchtje.
Ze zei dat het rommelig eruit zat en ze zei ook dat dit niet eruit zat als een goeie zwangerschap.
Ik heb geen bloedverlies gehad. Wel wat buikkrampen maar daar blijft het bij.
Dinsdag mogen we naar de verloskundige, we hebben het verhaal uitgelegd van de echo en toen mochten we gelukkig dinsdag al komen.
Iemand die meegemaakt waarbij het uiteindelijk wel goed gekomen is?
Of wordt/is dit helaas wel een miskraam.
Liefs
zondag 25 november 2018 om 17:22
Snap zo goed dat je die twee weken te lang vindt en daardoor voor een eerdere echo kiest, helemaal als je hiervoor een miskraam hebt gehad.
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje maar bij mij was er met moeite een vruchtzakje te zien.
Heb je toevallig nog een clearblue gedaan? Zodat je ziet dat de weken mooi oplopen? Ook deze geven helaas geen garantie. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, zo rot deze onzekerheid.
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje maar bij mij was er met moeite een vruchtzakje te zien.
Heb je toevallig nog een clearblue gedaan? Zodat je ziet dat de weken mooi oplopen? Ook deze geven helaas geen garantie. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, zo rot deze onzekerheid.
zondag 25 november 2018 om 17:41
Saintjeisanoniem:
Ja klopt, maar wordt wel eens gedaan omdat ze meestal wel al een vruchtzakje zien. We hebben de echo laten maken bij iemand een Boxtel. Hele aardige vrouw.
Kia•Ora
Voor mij is geen les hoor, want weet dat er vanaf 6 weken iets te zien kan zijn. Bij mijn zoontje dachten ze dat ik 8 weken was werd uiteindelijk teruggezet naar 6 weken met alleen een vruchtzakje zichtbaar op de echo, week erna was er hartje zichtbaar.
Het geeft nu gewoon zoveel onzekerheid omdat zelfs dat niet zichtbaar was.
Moosforhappinnes1988
Ja heb eerste keer clearblue gedaan en die gaf toen 1-2 weken aan. Van de week ook nog 1 gedaan en toen gaf hij 3+ aan.
Maar gaat bij jou de zwangerschap voor de rest goed?
Ja klopt, maar wordt wel eens gedaan omdat ze meestal wel al een vruchtzakje zien. We hebben de echo laten maken bij iemand een Boxtel. Hele aardige vrouw.
Kia•Ora
Voor mij is geen les hoor, want weet dat er vanaf 6 weken iets te zien kan zijn. Bij mijn zoontje dachten ze dat ik 8 weken was werd uiteindelijk teruggezet naar 6 weken met alleen een vruchtzakje zichtbaar op de echo, week erna was er hartje zichtbaar.
Het geeft nu gewoon zoveel onzekerheid omdat zelfs dat niet zichtbaar was.
Moosforhappinnes1988
Ja heb eerste keer clearblue gedaan en die gaf toen 1-2 weken aan. Van de week ook nog 1 gedaan en toen gaf hij 3+ aan.
Maar gaat bij jou de zwangerschap voor de rest goed?
zondag 25 november 2018 om 18:03
Hoop zo dat er volgende week toch nog wat zichtbaar is, en je misschien toch iets minder ver bent dan je dacht.
Ik heb heel weinig symtomen dus dat zorgt ook echt voor onzekerheid. Vorige week licht roze verlies gehad, enkel na plassen.
In april had ik bij de eerste echo (bijna 8 weken) een leeg vruchtzakje.
Voel jij flinke symptomen?
Ik heb heel weinig symtomen dus dat zorgt ook echt voor onzekerheid. Vorige week licht roze verlies gehad, enkel na plassen.
In april had ik bij de eerste echo (bijna 8 weken) een leeg vruchtzakje.
Voel jij flinke symptomen?
zondag 25 november 2018 om 18:31
Toen ik zwanger was heb ik ook een vroege echo late maken, ze kon niets zien, en ik mocht een paar dagen later terug komen. Bij de volgende echo kon ze er ook niet veel van maken, en liet me zelfs een zwangerschapstest doen. De dag erna heb ik de verloskundige gebeld, ik mocht die middag meteen komen voor een echo om mij gerust te stellen. De verloskundige heeft de echo foto bekeken die ik mee had, en daar kon ze ook niets van maken. Tijdens de echo bij de verloskundige zagen we meteen een mooi kloppend hartje, en onze zoon is inmiddels alweer 9. Hopenlijk krijg jij net zo’n mooi nieuws bij de verloskundige.
zondag 25 november 2018 om 19:59
Ik heb met 6 weken 3 dagen een echo gehad en er was een kloppend hartje: wel was het hartje net begonnen met kloppen dus er was nog geen hartslag van 160 bpm.
En ik zag een klein plopje: ik kon er verder niets uit opmaken ook.
Bij 7+3 nog een echo gehad, embryo was toen 14mm en hartje sloeg 160 bpm.
Ook was het vruchtje toen 2x zo groot, in vergelijking met de 6e week.
Wat fijn dat je dinsdag weer naar de VK mag! Krijg je dan weer een echo? Hopelijk is er groei te zien dan, heel veel sterkte!
En ik zag een klein plopje: ik kon er verder niets uit opmaken ook.
Bij 7+3 nog een echo gehad, embryo was toen 14mm en hartje sloeg 160 bpm.
Ook was het vruchtje toen 2x zo groot, in vergelijking met de 6e week.
Wat fijn dat je dinsdag weer naar de VK mag! Krijg je dan weer een echo? Hopelijk is er groei te zien dan, heel veel sterkte!
zondag 25 november 2018 om 20:03
Het is feitelijk onjuist wat jij zegt: vanaf de 6e week gaat hee hartje kloppen. Heb met 6+3 een echo gehad en heb het hartje zien en horen kloppen.
Er is niets mis met vroege echo’s; wel is het lastiger om de UD te bepalen omdat het vruchtje zo klein is. Daarom wordt dit vaak tussen de 10e en 14e week gedaan.
zondag 25 november 2018 om 20:12
Moosforhappines
Ja dat hopen wij ook echt. Het rare is toen ik net ging liggen met een te volle blaas dacht ze dat wat zag. Vervolgens kon ze toch niet goed zien vanwege volle blaas en daarna volgt het verhaal wat hierboven staat.
Ik heb voor de rest ook niet echt symptonen. Behalve grote en pijnelijke borsten, veel plassen en na bepaald eten misselijk en dan tot overgeven toe.
Maar jii voor de rest geen roze verlies meer gehad?
Mrs_Williams:
Dan ga je je toch echt afvragen hoe dat kan. Maar gelukkig dat er bij de verloskundige bij jou goed nieuws had bij de echo die zij deed. Hoop dinsdag ook echt dat dat bij mij ook is.
Cleidy36
Jaa dinsdag krijg ik weer een echo. Dus heel hard duimen dat de verloskundige wel wat ziet. Zolang ik nog geen bloedverlies heb ga ik maar van het beste uit.
Jij voor de rest last van zwangerschapssymptonen?
Ja dat hopen wij ook echt. Het rare is toen ik net ging liggen met een te volle blaas dacht ze dat wat zag. Vervolgens kon ze toch niet goed zien vanwege volle blaas en daarna volgt het verhaal wat hierboven staat.
Ik heb voor de rest ook niet echt symptonen. Behalve grote en pijnelijke borsten, veel plassen en na bepaald eten misselijk en dan tot overgeven toe.
Maar jii voor de rest geen roze verlies meer gehad?
Mrs_Williams:
Dan ga je je toch echt afvragen hoe dat kan. Maar gelukkig dat er bij de verloskundige bij jou goed nieuws had bij de echo die zij deed. Hoop dinsdag ook echt dat dat bij mij ook is.
Cleidy36
Jaa dinsdag krijg ik weer een echo. Dus heel hard duimen dat de verloskundige wel wat ziet. Zolang ik nog geen bloedverlies heb ga ik maar van het beste uit.
Jij voor de rest last van zwangerschapssymptonen?
maandag 26 november 2018 om 07:58
Zal hard duimen dat de echo dinsdag goed gaat!!!
Had rond 6e week nog weinig symptomen behalve dikke zichtbare aderen in mijn borsten, zere tepels en moeheid. Later kwam daar misselijkheid, nog meer vermoeidheid en kortademigheid bij
Sommige vrouwen hebben geen klachten als ze zwanger zijn, hopelijk ben jij één van die vrouwen!
Had rond 6e week nog weinig symptomen behalve dikke zichtbare aderen in mijn borsten, zere tepels en moeheid. Later kwam daar misselijkheid, nog meer vermoeidheid en kortademigheid bij
Sommige vrouwen hebben geen klachten als ze zwanger zijn, hopelijk ben jij één van die vrouwen!
maandag 26 november 2018 om 09:45
En ook zeker naar je eigen gevoel blijven luisteren wanneer jij een echo wilt laten maken, precies wat Cleidy zegt.
Het is al zon verdomd onzeker periode, helemaal als je daarvoor al een miskraam hebt gehad.
Hoe voel je je vandaag?
Ik vind trouwens dat je echt nog wel een aardig lijstje met symptomen hebt hoor! Dit is voor mij niet het geval.
Ik vind het daarom nog spannender en dan die week verschil ten aanzien van mijn telling.
Hopelijk lijkt jouw verhaal op die van mrs Williams!
Het is al zon verdomd onzeker periode, helemaal als je daarvoor al een miskraam hebt gehad.
Hoe voel je je vandaag?
Ik vind trouwens dat je echt nog wel een aardig lijstje met symptomen hebt hoor! Dit is voor mij niet het geval.
Ik vind het daarom nog spannender en dan die week verschil ten aanzien van mijn telling.
Hopelijk lijkt jouw verhaal op die van mrs Williams!
maandag 26 november 2018 om 12:55
Moosforhappines,
Gaat wel oke erg nerveus voor morgen. Pff ben echt blij als daar ben.
En hoe voel jij je?
Jaa snap ik....het liefst heb je als je zwanger bent zoveel mogelijk klachyen dat je er gewoon niet aan kan twijfelen
Jaa hoop morgen echt goed nieuws te krijgen. Dus hopelijk net zoals bij mrs williams
Gaat wel oke erg nerveus voor morgen. Pff ben echt blij als daar ben.
En hoe voel jij je?
Jaa snap ik....het liefst heb je als je zwanger bent zoveel mogelijk klachyen dat je er gewoon niet aan kan twijfelen
Jaa hoop morgen echt goed nieuws te krijgen. Dus hopelijk net zoals bij mrs williams
maandag 26 november 2018 om 13:00
Wat zeg ik dat er niet juist is???Cleidy36 schreef: ↑25-11-2018 20:03Het is feitelijk onjuist wat jij zegt: vanaf de 6e week gaat hee hartje kloppen. Heb met 6+3 een echo gehad en heb het hartje zien en horen kloppen.
Er is niets mis met vroege echo’s; wel is het lastiger om de UD te bepalen omdat het vruchtje zo klein is. Daarom wordt dit vaak tussen de 10e en 14e week gedaan.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 26 november 2018 om 13:02
Cleidy36 schreef: ↑25-11-2018 20:03Het is feitelijk onjuist wat jij zegt: vanaf de 6e week gaat hee hartje kloppen. Heb met 6+3 een echo gehad en heb het hartje zien en horen kloppen.
Wat kia zegt is niet onjuist, wat jij zegt ook niet helemaal.
Vanaf week 6 gaat idd het hartje kloppen, kan met 6+1 maar ook met 6+5 zijn.
Daarom doet de verloskundige liever ook geen echo voor 8weken zwangerschap. Als je een miskraam hebt gehad willen ze je op z'n vroegst pas met 7weken zien voor de echo.
Eigenlijk zou een pretecho ook niet mogen zo vroeg in de zwangerschap. Maar dat is mijn mening.
maandag 26 november 2018 om 13:09
Oh en kwaaltjes zeggen niks. Vandaag kun je erg last hebben en morgen is het weg, zegt allemaal niks. Dat wisselt zo.
Bloedverlies hoeft ook niet gelijk slecht te zijn, in deze tijd van het jaar hoesten en proesten we gezellig met z'n allen, door dat vele hoesten en niezen komt er veel druk op je onderkant, alles is goed doorbloed in je baarmoeder waardoor er een vaatje kan knappen en je wat bloedverlies hebt.
Bloedverlies hoeft ook niet gelijk slecht te zijn, in deze tijd van het jaar hoesten en proesten we gezellig met z'n allen, door dat vele hoesten en niezen komt er veel druk op je onderkant, alles is goed doorbloed in je baarmoeder waardoor er een vaatje kan knappen en je wat bloedverlies hebt.
maandag 26 november 2018 om 13:52
maandag 26 november 2018 om 14:06
Cookie84,
Er wordt geregeld vroege echos gedaan vooral bij vrouwen die via ivf ed zwa ger worden maar ook bij vrouwen die miskraam gehad hebben... helaas heeft voor mij de echo alleen maar voor meer onzekerheid gezorgd.
Dat van de kwaaltjes weet ik helaas maar al te goed. Mijn kwaaltjes van de vorige zwangerschap was van de een op andere dag verdwenen. Nu zijn ze alleen nog niet weg maar eerder toegenomen.
Er wordt geregeld vroege echos gedaan vooral bij vrouwen die via ivf ed zwa ger worden maar ook bij vrouwen die miskraam gehad hebben... helaas heeft voor mij de echo alleen maar voor meer onzekerheid gezorgd.
Dat van de kwaaltjes weet ik helaas maar al te goed. Mijn kwaaltjes van de vorige zwangerschap was van de een op andere dag verdwenen. Nu zijn ze alleen nog niet weg maar eerder toegenomen.
maandag 26 november 2018 om 14:16
Cookie, hoop zo dat jouw bericht voor mij opgaat! Rozeverlies ontstaan na de seks en nauwelijks kwaaltjes en eerste echo was er alleen een vruchtzakje te zien en minder ver dan ik dacht.
Dream, was de echo trouwens inwendig en uitwendig? Hoe gaat het met je krampjes? Duim voor je! Laat je het morgen weten?
Dream, was de echo trouwens inwendig en uitwendig? Hoe gaat het met je krampjes? Duim voor je! Laat je het morgen weten?
dinsdag 27 november 2018 om 14:05