Miskraam? Of toch niet...

15-06-2019 22:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 1 dag overtijd te zijn geweest had ik een (licht) positieve test in mijn handen. Uiteraard dolbij en super gelukkig!!
Ik kreeg diezelfde week ook last van de eerste kwaaltjes; vieze smaak in mijn mond, moe, duizelig, pijnlijke borsten en heel af en toe wat misselijkheid. Afgelopen dinsdag (precies 5 weken zwanger) ging het mis. Denk ik. Samen met mijn man was ik boodschappen aan het doen totdat ik opeens iets geks voelde. Het leek wel alsof ik in mijn broek plaste, opeens werd alles nat tussen mijn benen en ik kon het niet ophouden. Ik voelde er een paar “golfjes” uit komen. In de auto snel met een tissue gecheckt, en jahoor: helderrood bloed.
Eenmaal thuis de schade bekeken. Een onderbroek vol vloed, maar net niet genoeg om door te lekken. Ook geen stolsels of gekke dingen gezien. Zo snel als dat het kwam is het ook weer gestopt, want nadat ik een schone onderbroek heb aangedaan is het inlegkruisje helemaal schoon gebleven.
Meteen de verloskundige gebeld. Zij vertelde dat ze er nu nog niets over kunnen zeggen. Het kan een miskraam zijn geweest, maar dat hoeft zeker niet. Een echo zou pas zekerheid geven vanaf 7 weken.
Nog 2 weken wachten dus en ik word gek van de onzekerheid...!
Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt wat uitliep in een miskraam, of zette de zwangerschap toch door?
Benieuwd naar jullie ervaringen!!!
Wat een vervelende situatie.
Heb je nog een test gedaan? Als het een miskraam is geweest dan verwacht ik niet dat je test verder oploopt.

De vk kan bij 6w wel kijken of het eventueel op zn plek zit, en soms is er dan al een kloppend hartje.
Maar zou eerst even testen als je dat nog niet hebt gedaan.

Sterkte voor nu
Bij iedereen is dat anders als ze bloed verliezen tijdens zo'n vroege zwangerschap. Bij de éen zal het er nog zitten, bij de ander niet. Niemand hier, kan jou vertellen of je een miskraam hebt gehad of niet...
Ik hoop uiteraard voor jou dat je gewoon nog zwanger bent en mag blijven...
Volgens mij kunnen ze met 6 weken best wel wat zien op de echo.
staafmixer schreef:
16-06-2019 00:18
Volgens mij kunnen ze met 6 weken best wel wat zien op de echo.
Ik heb met zes weken een echo gehad daarop was zelfs al een hartje te zien

Voor nu heel veel sterke
Moosforhappines1988 schreef:
15-06-2019 22:43
Wat een vervelende situatie.
Heb je nog een test gedaan? Als het een miskraam is geweest dan verwacht ik niet dat je test verder oploopt.

De vk kan bij 6w wel kijken of het eventueel op zn plek zit, en soms is er dan al een kloppend hartje.
Maar zou eerst even testen als je dat nog niet hebt gedaan.

Sterkte voor nu
Ik heb vanochtend een test gedaan. Streep is duidelijk veeel donkerder dan 2 weken geleden! Dat geeft me toch wel weer goede hoop..
Ik zou even een CB test doen, die geeft weken indicatie aan. Fijn dat je test oploopt!

En zoals de rest al zegt, met 6w kunnen ze vaak echt al wat zien.
Mijn vk wilde nadat ik wat bloedverlies had ook niet voor 7w een echo doen. Ben toen naar een echobureau gegaan, daar deden ze het gelukkig wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven