Missed Abortion??

10-11-2014 22:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer ... Met nog meer onzekerheid.

Na jaren proberen en behandelingen ben ik toch nog onverwacht spontaan zwanger geraakt. ik hield mijn cyclus niet echt bij maar ik had op 16 oktober een hele duidelijke positieve test en 17 oktober een clearblue die 3+ aangaf. Ik moet dan minstens 4 weken zwanger geweest zijn.

Op 28 oktober een vroeg echo (5 a 6 weken nav zwangerschapstest) en zag je alleen een vruchtzak.

Twee weken later (7 a 8 weken nav zwangerschapstest) was er wel een groei te zien maar een vruchtzak met een ring... Passend bij een termijn van 5 weken zwangerschap.

De vruchtzak was niet mooi rond / ovaal. Dat was ook een punt van zorgen.

Ik ga ervan uit dat het niet goed zit ... Ik zoek eigenlijk naar bevestiging.

Verloskundige was ook vrij negatief maar wilde voor de zekerheid nog over twee weken kijken. vooral omdat er toch een beetje groei in zat. Ze dacht eerder dan dat ik opnieuw zwanger was en dan 3 weken geleden opnieuw bevrucht kan zijn. Maar dat is onmogelijk omdat ik na de positieve test niet meer gevreeën heb. Ik zie zelf echt weinig hoop meer en mag het van mij gelijk wel afgelopen zijn.

Ik ben hier toch benieuwd naar ervaringen en kennis.
Here I am - now what are your other two wishes...
Kennis heb ik niet, maar als ik je verhaal zo lees lijkt het er niet zo goed voor te staan. Met 7-8 weken zwangerschap zou er volgens mij wel een kloppend hartje te zien moeten zijn.

Ik hoop het beste voor je, blijkbaar is je vk er niet zeker van dat het niet goed zit. Bij mij zag de vk met 8 weken meteen dat het niet goed zat.

Kun je niet vragen voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog? Ik vind 2 weken wachten nogal lang hoor..

Sterkte
Ik lees nu pas goed dat jullie al jarenlang aan het proberen zijn.. Wat verdrietig dat er nu zoveel onzekerheid is.

Is het ondanks behandelingen niet eerder gelukt?
He getsie, dat is niet leuk zeg :(.

Ik heb het ook gehad. Ik was rond de 8 weken, maar het vruchtje was niet verder gegroeid dan 5-6 weken en het hartje klopte niet. Ik was bij de gynaecoloog. Bij mij was het een beetje andersom. De gyn zei juist meteen dat het niet goed was en ik was degene die er niet zeker van was en het niet geloofde. De weken daarvoor groeide het namelijk elke keer gewoon zag je op de echo's. Dus ik heb zelf gevraagd om af te wachten. De vruchtzak werd wel groter, maar het vruchtje niet meer. De gyn had natuurlijk gelijk, maar ik wilde het niet zien. Uiteindelijk is het toch een curettage geworden.

Ik hoop voor jou dat er toch nog een lichtpuntje komt!

Sterkte!
Nee ik ben nu voor het eerst zwanger nadat ik in 2003 ben gestopt met de pil. Tijdens de ivf bleek dat mijn eitjes van slechte kwaliteit waren. Mijn cyclussen zijn ook vrij lang variërend van 35 tot soms wel 42 dagen. Dit was dan waarschijnlijk net een eitje van iets beter kwaliteit die wel te bevruchten was maar ik vermoed niet goed genoeg voor een goede zwangerschap.

Het is jammer ... Maar ergens had ik al vrede gemaakt met het idee geen moeder te worden. Ik was nu dan ook even helemaal van mijn apropos en niet leuk dat ik nu van de ene in de andere emotie geslingerd wordt. Ik heb het liefst nu, direct, meteen duidelijkheid, hetzij negatief zodat ik het weer kan afsluiten.

Bedankt voor je lieve bericht
Wat een schok moet die positieve test dan wel niet geweest zijn.

Ik snap dat je zsm duidelijkheid wil. Echt, vraag om een doorverwijzing. Twee weken wachten, vooral met jouw achtergrond, is echt veel te lang!

Ik hoop op een snel positief bericht voor jullie!
ShamRock, ik heb je eerste topic hier over ook gevolgd en lees nu weer dit. Wat vreselijk moeilijk dat jullie nog steeds geen duidelijkheid hebben. Ik snap dat je daar nu het meeste behoefte aan hebt. Was er op die tweede echo wel hartactie te zien of alleen een vruchtzak?

Bij mij ging het twee jaar geleden zo: De eerste echo leek niet goed, maar de gyn dacht dat ik misschien korter zwanger was dan ik dacht. Twee weken later hetzelfde beeld: alleen een zakje, geen vruchtje. Een paar dagen later heb ik een curettage gehad. Daarna durfde ik een tijd niet meer zwanger te raken. Nu proberen we weer opnieuw.

Wat me nog moeilijker lijkt voor jou is dat je er niet op rekende. Het eigenlijk al afgesloten had en nu dit. Ik wil je heel veel sterkte wensen, want het komt toch weer neer op nog meer wachten
@Prulletje, jou verhaal lijkt inderdaad veel op die van mij ....

@Nachtvlinder, er was geen hartactie maar net iets meer te zien dan de vorige keer. Vorige keer zagen ze alleen een vruchtzak. Twee weken later een vruchtzak met een ringetje erin dat past bij een zwangerschap van vijf weken. Maar ik meen dus 8 te zijn of minstens 7 weken op basis van positieve test.
Heb eigenlijk niks toe te voegen, geen ervaring, maar wil je wel heel graag even sterkte en kracht wensen. Het zullen twee zware weken zijn!

Weet dat er hier aan je gedacht wordt.
Bah! Wat een onzekerheid, hier (stadsgenoot volgens mij) wordt voor je geduimd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven