Naam baby

17-11-2014 22:34 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_170845 wijzigde dit bericht op 29-03-2015 19:56
Reden: X
% gewijzigd
Als jullie het mooi vinden prima toch? Je zal nu trouwens allemaal namen aangedragen krijgen zonder dat je daar om vraagt
Lia is prima voor een baby, kind en vrouw.
Als jullie het mooi vinden, doen! (ik heb zelf twee jongens met vrij "ouderwetse" namen, krijg er alleen maar hele leuke reacties op)
Ik denk dat je het vooral zelf een mooie naam moet vinden.

Ik vind Lia wel leuk klinken. Er zijn wel namen die misschien meer voor 'oudere mensen' klinken, maar al is dat zo, het went ook wel. Had laatst vriendin die beviel van een jongen die Kees werd genoemd, dacht even goh, apart, maar nu vind ik het eigenlijk ook wel een hele leuke naam.
Ik vind het een mooie naam.
Niet mijn smaak, maar wat maakt jou dat uit? Het is een prima naam, degelijk en niet zo hip dat het zo weer uit de mode is.

Ik vind het minder mooi combineren met hele korte achternaam, bijv. Lia Bol. Verder is het een kwestie van smaak! Enjoy!
Ik vind het wel grappig. Is geen naam die je nu veel hoort en zou hem zelf ook niet kiezen maar het is weer eens wat anders dan al die "hippe" namen als Fleur, Sterre en Sanne.

Doen dus!
Ik vind het een naam voor een oudere dame. Lina of Lisa vind ik beter.
Ik vind het een leuke naam!
Ik vind het een mooie, lieve naam.
Lia vind ik persoonlijk wel wat ouderwets. Ik zou Merel of Sophie doen
Lia associeer ik met lieve en leuke vrouwen!
Lea vind ik trouwens wel mooi. Op zijn NL uitgesproken.
of een variant erop ; lya

of leah
"Lya"? Is dat een bestaande variant?

Moet je weer je hele leven gaan uitleggen dat je Lia heet maar dat het met een Griekse Y geschreven wordt.
Niet mijn smaak, maar vind het wel een vriendelijke/lief klinkende naam
Ik vind lia leuk en lief. Geschikt voor een kind en ook voor een volwassen vrouw. Je zou nog kunnen overwegen om het te schrijven als leah, maar dan loop je de kans dat je dochter altijd haar naam moet spellen.
quote:mniekske schreef op 18 november 2014 @ 00:15:

Ik vind lia leuk en lief. Geschikt voor een kind en ook voor een volwassen vrouw. Je zou nog kunnen overwegen om het te schrijven als leah, maar dan loop je de kans dat je dochter altijd haar naam moet spellen.Ik ken een Leah en dat je spreek je gewoon uit als Leeja. Op z'n Hollands dus.
OW dat is dan weer een nadeel minnimouse. Ik ken leah alleen uitgesproken als lia, maar als het wordt uitgesproken als leeja zou ik daar niet voor kiezen.
Ik vindt het zelf behoorlijk ouderlijk overkomen. Ik ben zelf een twintiger en Jan, Klaas en Margreet zijn ook nog steeds van kracht. Ik zou gewoon kijken of de naam goed past bij jullie naam en haar achternaam.
Je kindje is langer " een volwassene" in haar leven dan dat ze baby is.

Dus dat argument kun je laten voor wat het is.

Geef je kindje dus gewoon de naam van jullie keuze.
Niks mis mee, met Lia.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leukhoor,

Ik zou dan wel gaan voor de spelling leah, uitspraak lia.
Waarom?!? Als je Lia leuk vind vind je Leah dus waarschijnlijk

En terecht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven