Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
Hallo meiden,

Hier flink ongesteld, dus de kwaaltjes die ik vorige week noemde hebben me voor de gek gehouden. Ook is de menstruatie nu veel extremer dan normaal. Ik klap af en toe echt dubbel van de buikpijn. Normaal had ik wat kleine krampjes en daar bleef het wel bij. Mijn nieuwe NOD is 2 nov. Zal hem aanpassen in de tabel.

@nieuwe meiden: welkom!

@theeleut: fijn dat je vakantie zo leuk was en langer voelde dan hij was.

@zeeuwsmeisje: wat leuk dat je het aan je ouders verteld hebt. Dat lijkt mij ook heel speciaal. Mijn eigen ouders zijn ook nog geen opa/oma, mijn schoonouders al wel. En die namenapp is echt geweldig!

@Florence-June: vervelend dat die ovulatietesten niet echt duidelijkheid geven.

@seeylin: lijkt me heel bijzonder om je man te verrassen met een zwangerschap. Leuk kerstcadeautje.

Ik heb mezelf ook voorgenomen dat het heel mooi zou zijn als ik met kerst zwanger ben. Maar ik moet er ook voor waken dat ik er niet teveel druk op leg merk ik. Door al die kwaaltjes die ik vorige week die nacht had was ik ervan overtuigd dat ik zwanger was. Ook de dagen daarna bleef ik dingen voelen die ik niet eerder had gevoeld (steeds krampjes/plopjes in mijn buik, gevoelige borsten). Het stomme is dat ik niet weet of ik die dingen 'echt' voel of er nu veel meer op gefocust ben en daarom nu wel voel en eerder niet. Ik dacht hier toch wat relaxter mee om te kunnen gaan...
he Frozen_butterfly, Balen! Ik denk idd dat ons lijf ons heel goed voor de gek kan houden, kwaaltjes van zwangerschap kunnen ook kwaaltjes van menstruatie zijn en dit maakt erg onzeker ( bij mij ook )

Een vraagje in het algemeen, zijn er meer die rond de ovulatie heel veel last hebben van brandend maagzuur? ( althans ik denk dat mijn ovulatie er vandaag of mrg aan komt gezien ik met zo'n kalender app werk )

Ik lig zowat krom van de pijn, had dit vorige maand ook al.
quote:surfinpumpkin schreef op 04 oktober 2016 @ 10:37:

Wat leuk dat je het al verteld hebt! Spannend lijkt me dat zeg! Hebben jullie het gewoon verteld of op een speciale manier?

Express niet gewacht op de echo of kon je niet meer wachten? Dat lijkt me nog wel een dilemma...

Lijkt me zoooo leuk om te vertellen...m'n moeder zou echt door het dolle zijn denk ik

Ik herken je gevoel, @watermeloentje88! Ik heb dat ook heel erg, zonder enige reden... Af en toe kan ik mezelf echt gek maken daar mee!

We hebben trouwens van de week nog even een goed gesprek gehad hier thuis, en het compromis gesloten dat we er volgende maand voor gaan! Jammer van deze eisprong (obviously vandaag...), maargoed, ik kan dr mee leven. Iig geen onzekerheid meer van 'binnenkort'...wanneer is 'binnenkort'?!?!

Haha ik dacht ook nog, als t dan meteen raak zou zijn, dan zouden we het misschien nog net met oud&nieuw kunnen vertellen ...#dreaming...

Namen kiezen lijkt me zoooo lastig! Willen jullie ook nog vernoemen, @zeeuwsmeisje en @suzosuus?We hebben dezelfde cyclus zie ik! Vrijen jullie nog veilig of zijn de condooms al de deur uit? anders zou het natuurlijk zomaar raak kunnen zijn...
@surfinpumpkin; mijn man wil wel de naam van zijn vader als 2e naam hebben. Dus toen besloten ook de naam van mijn pa er achter te doen. We gaan niet laten dopen. Maar als hij dat graag zo wil dan doen we dat zo
Wij gaan niet vernoemen beide vaders heten hetzelfde en mn vriend is vernoemd naar zijn vader en zijn zus naar zijn moeder.. ik kan je zeggen: vreselijk tijd kijken er 3 mensen op..

Mn schoonvader zei al als jullie kinderen krijgen zal je er niet slechter van worden als je ze vermoemd. Dus ik zei al meteen dat gaat niet gebeuren haal dat maar uit je hoofd!!

Spannend als je het niet zeker weet en symtomen hebt.. maar idd maak jezelf niet gek meiden..
Wij hebben beide kinderen vernoemd met tweede en derde naam, hoewel ze niet gedoopt zijn

Hebben ook beide een peetoom en peettante, hoe denken jullie daarover?

Eerste naam zijn we voor een jongen al zo goed als uit. Voor een meisje hebben we een lijstje van 3 namen, al bedacht tijdens de vorige zwangerschappen. 1 ervan is toch wel favoriet
Even zeuren hier.. Vanmiddag naar de huisarts geweest en een antibioticakuur gekregen. Apotheker gaf aan dat ik dit niet mag nemen als ik zwanger ben. Ik zei ik ben niet zwanger maar we zijn wel bezig. Grrrr toen zei ze dat het echt niet goed is als je zwanger bent. In de bijsluiter staat alleen dat het kwaad kan in het 2e en 3e trimester. Wat moet ik nou? Heb begin volgende week m'n eisprong.. ik weet dat we gewoon even een maand moeten wachten maar lees tegenstrijdige berichten en ik wil zooo grraaaggggg!
@theeleut ik zou dit even terug koppelen met je huisarts, misschien is er een alternatief middel en wie weet geeft hij wel aan dat t eventueel in t eerste trimester geen kwaad van.

@zeeuwsmeisje wat leuk dat je het al verteld hebt. Voor ons worden beide ouders dan voor t eerst opa en oma en we zitten al te fantaseren hoe we het willen vertellen! En bedankt voor de tip van de app!

Hier heel fijn 2 dagen plat gelegen van de migraine. Lang geleden dat ik dat heb gehad. Hoop niet dat t door mn menstruatie komt. Vroeger met de pil had ik er ook veel last van met mirena nauwelijks tot geen. Maar Laat ik t zo zeggen als dit wel door mn menstruatie komt dat dit dan voorlopig de eerste en laatste was ;)
Oh ja. Moet er misschien wel even bij zeggen dat zijn pa is overleden toen hij 10 was..

En gaat dan ook geen eerste naam worden ..
Wij hebben (gelukkig allebei) niets met vernoemen naar ouders.

Uiteraard hebben we al een namenlijstje

Maar eerst raak schieten
quote:theeleut88 schreef op 04 oktober 2016 @ 18:35:

Even zeuren hier.. Vanmiddag naar de huisarts geweest en een antibioticakuur gekregen. Apotheker gaf aan dat ik dit niet mag nemen als ik zwanger ben. Ik zei ik ben niet zwanger maar we zijn wel bezig. Grrrr toen zei ze dat het echt niet goed is als je zwanger bent. In de bijsluiter staat alleen dat het kwaad kan in het 2e en 3e trimester. Wat moet ik nou? Heb begin volgende week m'n eisprong.. ik weet dat we gewoon even een maand moeten wachten maar lees tegenstrijdige berichten en ik wil zooo grraaaggggg!

Ik zou de huisarts bellen voor advies.

Sterkte!
quote:_lady_ schreef op 04 oktober 2016 @ 14:22:

Wij hebben beide kinderen vernoemd met tweede en derde naam, hoewel ze niet gedoopt zijn

Hebben ook beide een peetoom en peettante, hoe denken jullie daarover?

Eerste naam zijn we voor een jongen al zo goed als uit. Voor een meisje hebben we een lijstje van 3 namen, al bedacht tijdens de vorige zwangerschappen. 1 ervan is toch wel favoriet

Stel je peetouders niet alleen aan wanneer een kindje wordt gedoopt?

Of ook zonder doop?
quote:theeleut88 schreef op 04 oktober 2016 @ 18:35:

Even zeuren hier.. Vanmiddag naar de huisarts geweest en een antibioticakuur gekregen. Apotheker gaf aan dat ik dit niet mag nemen als ik zwanger ben. Ik zei ik ben niet zwanger maar we zijn wel bezig. Grrrr toen zei ze dat het echt niet goed is als je zwanger bent. In de bijsluiter staat alleen dat het kwaad kan in het 2e en 3e trimester. Wat moet ik nou? Heb begin volgende week m'n eisprong.. ik weet dat we gewoon even een maand moeten wachten maar lees tegenstrijdige berichten en ik wil zooo grraaaggggg! Mag ik vragen welke antibiotica?
Just_Sabina het is Doxycycline.. Misschien toch eens de huisarts bellen al denk ik dat een apotheker er meer van af weet. Al lees ik op internet weer dat het geen kwaad kan. Eerst maar eens kijken wanneer de eisprong precies is. :-)
quote:theeleut88 schreef op 04 oktober 2016 @ 21:45:

Just_Sabina het is Doxycycline.. Misschien toch eens de huisarts bellen al denk ik dat een apotheker er meer van af weet. Al lees ik op internet weer dat het geen kwaad kan. Eerst maar eens kijken wanneer de eisprong precies is. :-)

Doxycycline passeert de placenta (de concentratie in foetaal bloed is ca. 0,3× de concentratie in maternaal bloed).

Teratogenese: Redelijke ervaring met het gebruik tijdens het 1e trimester wijst niet op meer kans op aangeboren afwijkingen. Bij gebruik tijdens het 2e en 3e trimester is er een nadelig effect op de tandontwikkeling (irreversibele tandverkleuring, emailhypoplasie) en verder een (reversibele) vertraging van de osteogenese, waardoor beenderen brozer worden.

Overige: Er is meer kans op hepatotoxische werking bij de moeder, met name in de tweede helft van de zwangerschap.

Advies: Gebruik tijdens 2e en 3e trimester (vanaf 16 weken) is gecontra-indiceerd. Vermijd uit voorzorg het gebruik tijdens het 1e trimester.

Ik ben werkzaam in de sector, dit komt uit ons farmaco.
Theeleut, is t een kuur van 3 dagen of 7? Heb t ook even opgezocht op t farmacotherapeutisch kompas en dit staat er beschreven; Gebruik tijdens 2e en 3e trimester (vanaf 16 weken) is gecontra-indiceerd. Vermijd uit voorzorg het gebruik tijdens het 1e trimester.

Aanvulling tijdens t gebruik tijdens t eerste trimester; redelijke ervaring, wijst niet op meer kans van een aangeboren afwijkingen

Wat ik wel weet van doxy is dat t nog 3/4 dagen door werkt na t nemen van de laatste pil (verbeter me maar andere zusters als ik t fout heb)
@just-sabina ik zat t ook net op te zoeken
Kuur van 7 dagen.. Als ik jullie informatie zo lees dan moet ik toch even een maandje overslaan aangezien het nog een paar dagen nawerkt.. booeeehhhh
Super bedankt trouwens dames voor het nakijken! Lief
Doxy heeft een halfwaardetijd van 20 uur, keer 4 betekent dit 80 uur. Dus bijna 4 dagen.

Je nod staat op 27 oktober, dat betekent rond de 13de een eisprong. Dan zou je net vd kuur af zijn als je vandaag begonnen bent. Maar is natuurlijk wel allemaal gokken en geen zekerheid. Ik zou idd ook een maand gewacht hebben. Hoe frustrerend ook.
Een maandje kan er ook nog wel bij op al die maanden wachten. Jammer maar niks aan te doen!
Ha dames!

Wij zijn vorige maand begonnen en ik moet nu over 12 dagen ongesteld worden. Nu lag ik daar even over na te denken midden in de nacht en heb heel jullie forum bijgelezen. Ik hoop dat ik mee mag praten

Ik ben 30, m'n vriend 33 en we hebben een geweldig leuke zoon van 1,5. Zo eentje willen we er nog wel! We hebben net een fijn huis gekocht en nu ben ik zenuwachtig of we snel nog een kindje krijgen. 12 dagen wachten is dan best langig..

Gefeliciteerd met de zwangerschappen ik vond het best leuk om zwanger te zijn (naast wat onhandigheidjes), hopelijk gaat iedereen er straks ook zo van genieten!

En theeleut: zo'n maand extra wachten is echt zuur als je je zinnen ergens op hebt gezet!
Ik heb al wel een paar mensen 'ingelicht' in de hoop dat zij ook de geest krijgen en snel zwanger proberen te raken. M'n nichtje wilde altijd al dolgraag tegelijk zwanger zijn zodat de kinderen samen kunnen opgroeien (net als wij). En m'n schoonzus is een paar maanden zwanger, dus dat is ook tof! Hopelijk komt er niet al te lange tijd tussen dat kindje en de tweede van ons. Haar andere kinderen en ons zoontje spelen ook heerlijk samen, dat is zo geweldig leuk om te zien

Wij hebben de tweede naam vernoemd en willen dat met een volgend kindje weer doen.

Ik droom al de hele zomer over een tweeling. Dat lijkt me best druk!
Welkom vanzee! Ook voor jou dus spannende tijden!
@theeleut, het zou wel kunnen want t middel gaat via de placenta naar de embryo en de innesteling is weer een paar dagen later dan de bevruchting. Vanaf de innesteling kan t pas "kwaad". Je moet uiteindelijk zelf de beslissing nemen. Risco is naar mijn mening wel heel laag. En anders hoop ik dat deze maand gauw voorbij gaat en jullie aan de eerste ronden kunnen beginnen

En ook beterschap je hebt niet voor niks antibiotica denk ik

Welkom vanzee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven