Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend @zeeuwsmeisje89!! Nog even een weekendje afwachten...!
It does not matter how slowly you go, as long as you do not stop
Alle reacties Link kopieren
@surfinpumpkin Oh zo ongemakkelijk he die vragen! Heel herkenbaar, bij mij zitten mensen er al naar te vissen sinds ik ben gaan samenwonen met m'n vriend een paar jaar geleden. Gek genoeg wist ik eerder nooit zo goed wat ik moest zeggen, juist nu we het echt aan het proberen zijn zeg ik heel luchtig "ja wij willen wel graag kinderen, maar voorlopig nog even niet, we zien wel wanneer". Haha lekker vaag, dan vragen ze het in ieder geval voorlopig niet meer. Het lijkt me namelijk echt vervelend als je wel eerlijk bent en het lukt bijvoorbeeld niet zo snel. Met name bij collega's dan, mijn beste vriendinnen heb ik het nu nog niet verteld, maar daar zou ik het wel eerder mee delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeuwsmeisje1989 schreef op 15 september 2016 @ 15:40:

Hoi meiden,



Ik wil ook graag meeschrijven.

Ik 27 mijn vriend 28.. Over 3 dagen afwachten of ik ongesteld wordt..



Ik heb jaren aan de prikpil gezeten en nu een langere tijd gemiddeld een cyclus van 30 dagen.. Hiervoor zeker 8 mnden geen cyclus gehad.. Echt troep ????..



Maar ik ben positief 19 aug eerste dag menstruatie dus bijna testen.. En anders de volgende ronde meer geluk..Toevallig, ik moet ook over 3 dagen ongesteld worden haha! Ik verwacht dat dit ook wel gaat gebeuren, aangezien wij nog niet echt ons best hebben gedaan afgelopen maand Dus ik ga nergens van uit en zie komende maand als onze echte 'start'.
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Ik schrijf ook graag mee! Eind augustus gestopt met de pil, nu maar afwachten wat er gebeurd :-). Merk dat het toch wel leuk is om het erover te hebben, maar wil het er nu nog niet met vriendinnen over hebben! Ik ben zelf 28 en mijn man 33, voor ons wordt het de eerste. Ik zal eens proberen of het lukt om mezelf in de tabel te zetten!
Alle reacties Link kopieren
@ surfin: ik begrijp je helemaal.. Mijn collega's doen dat ook.. Ik heb gelukkig vast werk maar dan nog.. Ik vind t persoonlijk een prive kwestie..

Maar ik hoor zo vaak: gohh wanneer gaan jullie is beginnen.. Of wacht maar straks ben je zwanger.



Ik antwoord dan vaak: zodra we er aan toe zijn wel ja.. En sommige mensen zijn dan zo beidehand dat ze erop door vragen.. ????
Alle reacties Link kopieren
Ximun: haha dan lopen we tijdelijk.. Ik ga er ook niet vanuit.. Had wel wat rare tekenen ineens niet kunnen slapen en veel plassen maar ik zou ervan staan te kijken als ik zwanger ben..



Voor ons zou het de eerste zijn overigens.. Ik vind t wel leuk om het er zo anoniem over te hebben..
Alle reacties Link kopieren
@zeeuwsmeisje1989 @surfin @ximun

Hier precies t zelfde zodra ik eigenlijk al vertelde dat we verloofd waren werd er gezegt en zeker dan ook gauw kinderen. En na de bruiloft word het wel wekelijks gezegt.

Maar indd bemoei je er niet mee is toch iets prive... misschien helpt t ook niet echt mee als je tussen alleen maar vrouwen werkt ;)



Het er hier anoniem over hebben is zeker leuk



Woensdag is dan wel mn spiraaltje er pas uit gegaan maar vandaag hebben we het wel zonder condoom gedaan xD nu zitten we te grappen wat nou als het raak is. Maar dat zou wel bizar zijn we gaan er ook niet vanuit en gaan vanaf november pas er echt voor.

We hebben ook nog een wintersport geboekt en zou het wel leuk vinden als ik nog mee de berg op kan!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me best pijnlijk als het niet willen lukken na jaren. Ik vraag er nooit naar als mensen t willen vertellen doen ze het wel
Alle reacties Link kopieren
@surfin Het lijkt wel of het op m'n voorhoofd staat dat we nu aan kinderen willen beginnen.. Iedereen vraagt er opeens naar of maakt opmerkingen. Meestal doe ik er lacherig over dat we daar nog niet aan toe zijn en andere dingen willen doen maar merk dat ik het lastig vind.. Twee vriendinnen weten inmiddels dat we 'bezig' zijn maar verder niemand. Wel lastig om niets tegen mijn moeder te vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Wij houden ook het ook stil... hoewel... In onze omgeving heeft iedereen al kinderen en idd wij krijgen vaak ook de vraag. ( heel brutaal vind ik het )

Mijn vriend schuift het niet onder stoelen of banken en zegt dan : Hopelijk heel snel.
Alle reacties Link kopieren
@leli hoe gaat het met jou??
Alle reacties Link kopieren
@theeleut88 Hoe is jullie vakantie??
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar inderdaad, dat mensen ook gelijk verwachten dat er wel snel kinderen komen zodra je getrouwd bent. Mensen realiseren zich denk ik niet altijd dat dat helemaal niet zo vanzelfsprekend hoeft te zijn.



Leuk om het hier over te kunnen hebben, want merk dat ik sinds ik gestopt ben met de pil best wel bezig ben met zwanger worden, terwijl ik had verwacht dat het wel mee zou vallen omdat je weet dat het best even kan duren voor je lichaam weer helemaal op orde is na de pil. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Happy-Life, zou wat zijn als het direct raak is! Wij gaan binnenkort ook een week wintersport boeken, gelukkig gaan we met de hele vriendengroep, incl. kinderen, dus mocht ik tegen die tijd zwanger zijn ga ik gewoon gezellig mee en kan ik me opwerpen als oppas



@Zeeuwsmeisje1988 grappig dat we gelijk oplopen haha! Voor ons zou het ook een eerste kindje zijn, zo leuk Ik ben ook echt heel benieuwd hoe een kindje van ons er uit zou komen te zien, wij hebben allebei al heel wat onwijs schattige neefjes en nichtjes, als we die weer hebben gezien zitten we altijd te fantaseren wat wij voor kindje zouden krijgen. Ik heb zelf ook heel sterk het idee dat ik een meisje zou krijgen, terwijl mijn vriend juist een jongen verwacht. Hoe cliché haha
Alle reacties Link kopieren
Het inloggen om mezelf in de tabel te zetten lukt nog steeds niet trouwens :( Mocht iemand zich geroepen voelen, zou diegene dan mijn gegevens willen toevoegen:

Ximun 28/34 18 september
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens 2 dagen rond mijn ovulatie voelbare pijn gehad, 1 keer snachts een soort ongesteldheidspijn ( dit had ik vorige maand ook bij mijn ovulatie ) en een dag of 3 daarna kreeg ik echt enorme steken in mijn onderbuik uitstralend naar mijn eileider..

Hebben jullie dit ook? alles is nieuw sinds ik met de pil gestopt ben.
Alle reacties Link kopieren
@just_sabina dit heb ik dus nog nooit gehad, maar ik lees het wel bij andere mensen hier. Ik ga er komende maand wel extra op letten. Pijn is natuurlijk niet fijn, maar het is wel handig om te weten dat het zover is natuurlijk!
Ik hoor dus dat wij zeker niet de enigen zijn die constant de vraag krijgen of het al zover is. Ik denk daarom dat ik het ook echt niet tot 12 weken ga volhouden voor ik het de buitenwereld in breng. Zoals ik er nu in sta denk ik dat ik ouders/broers/zussen misschien al wel voor een eerste echo inlicht en vrienden/familie tussen de 8 en 10 weken. Geen idee nog hoe vriend hierover denkt maar ik denk toch al dat mensen het misschien wel eerder zullen weten/vermoeden. Ik zou ook echt niet weten wat ik als smoes zou kunnen gebruiken. Wij hebben een nogal rijk sociaal leven waar ik heel blij mee ben maar waardoor we eigenlijk alle weekenden wel wat hebben. En ik ben iemand die bijna nooit een drankje afslaat en bijvoorbeeld bij het uit eten ook erg houdt van rood vlees/kaasjes enz. Maar ach, dan vertellen we het maar eerder. Is ook niet het einde van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb afgelopen dinsdag mijn spiraaltje eruit laten halen na 9 jaar een spiraaltje te hebben gehad. Was daarvoor altijd hevig ongesteld dus ben heel erg benieuwd hoe dat na al die jaren weer moet voelen. Ik ben 28 jaar oud, mijn vriend is 33 en we zijn 11 jaar bij elkaar.

Het liefst zou ik meteen al zonder condooms aan de slag gaan maar omdat we een vrienden weekend hebben gehad met veel drank is het spermatechnisch beter voor mijn vriend om het een paar weken rustig aan te doen. Dus eind september gaan we zonder condooms aan de slag.



Ps heeft iemand nog een goeie tip qua condooms of is durex nog steeds het beste?
..
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er hier zo actief geschreven wordt! Inderdaad erg brutaal dat mensen er zo naar vragen. Ik merk ook wel echt dat het wordt 'verwacht' bij mij en mijn vriend, hoewel de meeste mensen toch niet heel direct ernaar vragen hoor. Behalve mijn moeder dan, die al jaren klaar is om oma te worden haha Ik zou het zelf niet voor 12 weken durven te vertellen denk ik, zou zo bang zijn dat het mis zou gaan! Hoewel ik het wel heel leuk zou vinden om bijvoorbeeld met kerst of nieuwjaar mijn ouders te vertellen dat ze opa en oma worden. Mocht ik bijv. in oktober/november al zwanger worden, dan vertel ik het misschien toch wat eerder.. Wat betreft 'verdenkingen' van anderen: bij feestjes enzo ben ik dan gewoon 'de bob' en drink ik dus niet Ik eet grotendeels veganistisch, dus dat ik geen vlees/kaas eet is iedereen toch al van mij gewend ;)



Ik denk overigens ook mijn eisprong gevoeld te hebben want er was 1 dag dat ik echt veel buikpijn had. Ik dacht toen ongesteld te worden maar dat was pas ruim 2 weken later. Misschien dus toch mijn eisprong geweest? Wel handig als het inderdaad zo is dat je dat kunt voelen!



@Ximun: ik heb je in de tabel gezet!



@Mihoen: Welkom! Leuk dat jullie ervoor gaan, en al zolang samen Zou het echt nodig zijn om weken te herstellen van een 'drankweekend' denk je? Ik heb inderdaad ook begrepen dat alcoholgebruik niet bevorderlijk is voor zaadkwaliteit enzo, maar ik vraag me af of een paar weken dan echt nodig is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf ook in de tabel proberen te zetten maar met mn telefoon wil dit niet.. Zou iemamd dit voor mij willen doen ? 27/28 1e kindje september..
Alle reacties Link kopieren
Ho dit was zeeuwsmeisje haha ff uitloggen
Alle reacties Link kopieren
na een rond googelen kwam het eruit dat het 3 weken kan duren voordat de zaadcellen weer helemaal hersteld zijn. En er is aardig wat gedronken (ook door mij) dus even rustig aan doen is opzich niet verkeerd. Zal het mezelf niet vergeven als door mijn ongeduld en wat mis zou gaan met de zwangerschap of baby.
..
Alle reacties Link kopieren
@princess_familiar dank je! Ik zou zelf ook tot 12 weken wachten, sowieso op mijn werk. Ik denk dat ik het aan mijn beste vriendinnen en directe familie wel wat eerder zou vertellen, ook om steun te krijgen mocht het mis gaan. Ik drink gelukkig sowieso al amper, en een grote vlees/kaaseter ben ik ook niet, dus dat zou niet echt opvallen



@miehoen welkom! Bij mij is m'n menstruatie tot nu toe veel minder heftig dan voordat ik een spiraal had, hoop dat het bij jou ook mee gaat vallen! Qua condooms hebben wij Durex gebruikt, maar volgens mij is Etos huismerk o.i.d. net zo goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
miehoen, welkom! Gezellig dat je mee schrijft! Wat betreft alcohol en vruchtbaarheid...ik heb idd gelezen dat je door o.a. door alcohol iets minder goed sperma zou hebben, maar dat betekent dan toch alleen dat ze minder actief zijn en dat de kans minder groot is dat je zwanger raakt? Als je toch zwanger raakt, dan is er toch niet extra kans op een miskraam of een 'ongezond' vruchtje ofzo? Lijkt me wel gek, maar ik weet er niet alles van natuurlijk! Wij hebben op vrijdag en zondag seks gehad, waarbij ik op zondag mijn eisprong had. Zaterdag hadden we een feestje en is er bij m'n vriend behoorlijk wat alcohol doorheen gegaan. Ben toch zwanger geraakt, maar dat is denk ik van de vrijdag ervoor omdat we op zondag pas in de avond seks hadden en ik al vanaf de ochtend ovulatiepijn had. Hoe dan ook...ik denk eerlijk gezegd dat alcohol invloed heeft op je vruchtbaarheid en niet op je embryo.



Edit: Ok, ik lees nu dit: Verder vergroot alcoholgebruik in de weken rondom de bevruchting het risico van miskramen en foetale sterfte. Hoe meer door beide partners gedronken wordt, hoe groter het risico. Ik ga maar proberen mezelf niet druk te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven